|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Hulajnoga elektryczna 1000W 48V E-FLUX |
Autor |
Wiadomość |
robbo2k
stażysta
Dołączył: 06 Lis 2009 Posty: 136 Skąd: Sochaczew
|
Wysłany: Czw 22 Lut, 2018
|
|
|
Rysiekkk napisał/a: | Dobra będzie 12s2p (6 x Turnigy 4S)
Wydaje mi się, że odcinanie przy np. 42V (czyli 3.5V na celę) to nie potrzebne skracanie sobie zasięgu ?
Ktoś coś ? |
Poniżej 3,5V napięcie spada błyskawicznie. Dla dobra akusów 3,3 - 3,5V to dobry próg. |
|
|
|
|
Rysiekkk
stażysta strach się bać . . .
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Sie 2017 Posty: 137 Skąd: Krk
|
Wysłany: Czw 22 Lut, 2018
|
|
|
OK dziękuję za info
Czy ta ładowarka którą wkleiłem będzie dobra ?
czy lepiej "słabszą" ?
1A, 2A ?
Ładowanie zawsze będzie się odbywać w nocy - czyli tak z ~8h na ładowarce. |
|
|
|
|
robbo2k
stażysta
Dołączył: 06 Lis 2009 Posty: 136 Skąd: Sochaczew
|
Wysłany: Czw 22 Lut, 2018
|
|
|
Rysiekkk napisał/a: | OK dziękuję za info
Czy ta ładowarka którą wkleiłem będzie dobra ?
czy lepiej "słabszą" ?
1A, 2A ?
Ładowanie zawsze będzie się odbywać w nocy - czyli tak z ~8h na ładowarce. |
Jeśli to ma być 10Ah to 2A to wolne ładowanie około 6-7godzin wystarczy.
0,2C to na lit komfortowe ładowanie. Większość używa pewnie 0,5C i więcej.
Ja mam też 2A tylko na 98,4V (4,1V) dla pakietu 10Ah (12S2P) |
|
|
|
|
madejp
dyrektor
Pomógł: 21 razy Dołączył: 19 Paź 2015 Posty: 417 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Czw 22 Lut, 2018
|
|
|
O ile pamiętam, to lipo Turnigi (i ogólnie lipo) wytrzymują nominalnie ładowanie 2C gdzie liion najczęściej 0.5C. Może nie ma co cisnąć na maxa, ale wszystko co będzie poniżej 1C (czyli dla 2p to będzie 10A) będzie IMHO ok. Ja mam 3.5A, czyli 0.7C. |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 24 Lut, 2018
|
|
|
O jakości ładowarki swiadczy jeszcze jeden (niedoceniony) parametr, wpływający na prace BMS a co za tym ogniw w pakiecie, tj jaką ma charakterystyke w obszarze CC, czyli jak gwaltownie schodzì z pradem w okolicy 4,15-4,17V. Poprawnie winno byc tak aby kolejna faza w okolicach 4,19-4,20 byla w w granicach 100 mA.Te ktore dlugo utrzymuja prąd kolo 1A, przeladowuja ogniwa, sa one nierowne a BMS nie jest w stanie tego wyrównać za 1 czy 2 cyklami. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|