ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
"Strzelające" przewody przy łączeniu z silnikiem.
Autor Wiadomość
Kaemus 
młodzik


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Maj 2014
Posty: 65
Skąd: Cieszyn
Wysłany: Pon 01 Sie, 2016   "Strzelające" przewody przy łączeniu z silnikiem.

Chciałem prosić o diagnozę takiej sytuacji:

Ładuję szeregowo 3 baterie 12V (przy odłączonym silniku),
po czym podłączam przewody do silnika. W momencie
podłączenia drugiego przewodu leci iskra i wyraźne "pyk".

Skąd się to bierze, czym grozi i jak temu zaradzić?

Przy okazji upewnię się jeszcze, czy powinienem do ładowania
odłączać zasilanie od silnika?

Krzysiek.
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Pon 01 Sie, 2016   

Do silnika, czy do kontrolera?
Do kontrolera, to normalne, bo gwałtownie ładuje się duży kondensator elektrolityczny, stąd ten "strzał".
 
 
atomek1000 
szef



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 08 Lis 2014
Posty: 1902
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 01 Sie, 2016   

Ze sterownikiem łączysz te baterie czy z silnikiem?
Jeżeli ze sterownikiem to ładują się kondensatory w nim i jest to normalne ale można zaradzić stosując wyłącznik (minimalna iskra wtedy jest w wyłączniku) lub wyłącznik + rezystor którym wstępnie będzie się ładował sterownik i po kilku sekundach będziesz włączał faktyczny rozłącznik.
50-100ohm będzie ok byle nie jakiś najmniejszy tylko z 0,5-1W
 
 
Kaemus 
młodzik


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Maj 2014
Posty: 65
Skąd: Cieszyn
Wysłany: Pon 01 Sie, 2016   

atomek1000 napisał/a:
Ze sterownikiem łączysz te baterie czy z silnikiem?


Ze sterownikiem. Czyli nic strasznego się nie dzieje :)

Dzięki.

KM.
 
 
Elektrotonus 
prezes
Łukasz R



Pomógł: 17 razy
Wiek: 47
Dołączył: 17 Lip 2016
Posty: 820
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 04 Wrz, 2016   

Jeszcze take wtycza antyiskrowa, działa podobnie jak opisany patent z wyłącznikiem i rezystorem, za to mniejsza ;-)

http://www.hobbyking.com/...pairs_bag_.html
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Nie 04 Wrz, 2016   

Opornik wyjdzie jednak taniej ;)
 
 
przenikanie 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Gru 2013
Posty: 392
Skąd: Łódź
Wysłany: Wto 06 Wrz, 2016   

Kaemus napisał/a:
atomek1000 napisał/a:
Ze sterownikiem łączysz te baterie czy z silnikiem?


Ze sterownikiem. Czyli nic strasznego się nie dzieje :)


Teoretycznie nic strasznego chwilowo się nie dzieje, ale... Każdy wyłącznik włączając iskrzacy obwód ulega bardzo szybkiemu zużyciu. Kiedyś gdy jeździłem na akumulatorach żelowych stosowalem wyłącznik rozłączający szeregowe połączenie akumulatorów podczas ładowania i po jakimś czasie wyłącznik się psuł (często podczas jazdy). Dlatego jeśli chcesz odłączać akumulatory od sterownika podczas ładowania i robić to wyłącznikiem, to zastosuj opornik tzw. softstart. Uchroni to od przykrych niespodzianek związanych z wypalonymi przez łuk elektryczny stykami. Zresztą nie trzeba odłączać na czas ładowania sterownika. Wystarczy wyłączyć w sterowniku stacyjkę.
_________________
Hase Kettwiesel 60V/2kW
Hase Lepus 48V/0.5kW
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group