ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Jak rozebrać ten silnik 250W przekładniowy ?
Autor Wiadomość
Elektrotonus 
prezes
Łukasz R



Pomógł: 17 razy
Wiek: 47
Dołączył: 17 Lip 2016
Posty: 820
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw 11 Sie, 2016   Jak rozebrać ten silnik 250W przekładniowy ?

Kupiłem testowo nowy silnik. Pochodzi z roweru FISHER PRO LINE 250W/48V

http://www.fischer-fahrra...roline-ETH-1606

https://www.youtube.com/watch?v=FISeKVLGvmA

Nie wiem jak się zabrać do jego otwarcia celem inspekcji przewodów.

Nawet te śrubki ręcznym śrubokrętem nie chcą drgnąć ;-( Zmierzyłem woltomierzem - pomiędzy trzema przewodami z grubszymi stykami z wtyczki - jest połączenie ( pikał miernik ), zaś pomiędzy mniejszymi trzema już nie.


Zrobiłem test "językiem" - trzymając w ustach końcówkę pokręciłem mocniej by zapracowała przkładnią i poczułem prąd - więc jak wytwarza napięcie to jest dobry trop ;-)
Kilka zdjęć :

IMG_20160811_161324022.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 924 raz(y) 2,29 MB

IMG_20160811_161134473.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 686 raz(y) 1,99 MB

IMG_20160811_161118206.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 747 raz(y) 1,82 MB

IMG_20160811_161033101.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 749 raz(y) 1,69 MB

 
 
bloodyopel 
szef
Krystian


Pomógł: 23 razy
Wiek: 33
Dołączył: 02 Sty 2012
Posty: 1175
Skąd: Słupca k.Konina
Wysłany: Czw 11 Sie, 2016   

Myślę że te 4 wpusty na deklu po stronie przeciwnej od kabli są tropem ;)
_________________
Obecny e-bike: LIMBER BIG BOY
 
 
Elektrotonus 
prezes
Łukasz R



Pomógł: 17 razy
Wiek: 47
Dołączył: 17 Lip 2016
Posty: 820
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw 11 Sie, 2016   

Odkręcany jest ten dekiel ?
 
 
oper11 
młodzik


Dołączył: 13 Cze 2014
Posty: 50
Skąd: Kraków
Wysłany: Nie 11 Wrz, 2016   

Elektrotonus napisał/a:
Odkręcany jest ten dekiel ?

Do takich prac warto mieć śrubokręt z zakrzywioną rękojeścią (jak kolba pistoletu) Wtedy działa większa siła.Gwint tych śrub pewnie posmarowany jest niebieskim klejem aby się nie odkręcały.
 
 
Elektrotonus 
prezes
Łukasz R



Pomógł: 17 razy
Wiek: 47
Dołączył: 17 Lip 2016
Posty: 820
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 13 Wrz, 2016   

Silnik już został rozebrany. okazało sie, że gwint był bardziej w środkowej części korpusu. Dołożono halle, wyprowadzono nowe przewody fazowe, czekam na zaplot koła i sterownik. Będzie do roweru żony ;-)
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 13 Wrz, 2016   

Elektrotonus napisał/a:
Silnik już został rozebrany. okazało sie, że gwint był bardziej w środkowej części korpusu.

Miał klej, lakier który trzeba było specjalnie podgrzewać, moczyć itp ?
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
Elektrotonus 
prezes
Łukasz R



Pomógł: 17 razy
Wiek: 47
Dołączył: 17 Lip 2016
Posty: 820
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 19 Wrz, 2016   

Spytam, ale chyba jaki klej. Sietaz go szykuje...
 
 
pawsz 
początkujący
pawsz


Dołączył: 29 Mar 2017
Posty: 8
Skąd: Pruszków
Wysłany: Śro 29 Mar, 2017   rozbieranie silnika bldc

Witam
Jestem początkujący w napędzie elektrycznym roweru. Potrzebuję podpowiedzi. Kupiłem silnik z rawką, był tani. Jak doszedł zobaczyłem że ma rozwalone łożsko i przetarte przewody. Chcę się dostać do środka ale nie bardzo wiem jak. Z jednej strony są 4 wgłębienia wokół osi podejrzewam że służą do odkręcenia całego dekla. Na obwodzie silnika jest rysa jakby był przykręcany dekiel silnika. Ktoś już spróbował odkręcać w tym miejscu ale próba raczej nieudana. Może trzeba podgrzać lekko palnikiem aby puścił klej?
Proszę o pomoc.
[/list]

DSC_0434.JPG
nr silnika
Pobierz Plik ściągnięto 1200 raz(y) 3,63 MB

DSC_0438.JPG
silnik z zaznaczeniem
Pobierz Plik ściągnięto 845 raz(y) 2,89 MB

_________________
To ja amator.
 
 
Przemek 
prezes


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 12 Lip 2015
Posty: 758
Skąd: Katowice
Wysłany: Śro 29 Mar, 2017   

tak jak piszesz dekiel jest z gwintem, raczej kleju tam nie będzie tylko aluminiowy gwint sie "zatarł", musisz jednym szarpnięciem zerwać zakleszczenie, polecam zrobić sobie przyrząd do odkręcania bo stukanie młotkiem uszkodzi wpusty
 
 
pawsz 
początkujący
pawsz


Dołączył: 29 Mar 2017
Posty: 8
Skąd: Pruszków
Wysłany: Czw 30 Mar, 2017   

Dzięki Przemek. Zamierzam w wekend wyspawać sobie jakiś przyżąd do odkręcania. Ale może lekko podgrzać palnikiem po obwodzie? Zeby łatwiej zeszło.
_________________
To ja amator.
 
 
Przemek 
prezes


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 12 Lip 2015
Posty: 758
Skąd: Katowice
Wysłany: Pią 31 Mar, 2017   

lekko możesz zagrzać ale nie wiem ile to da bo i dekiel i obudowa są aluminiowe i równo będą sie nagrzewać co innego jakby korpus był stalowy wtedy miało by to większy sens no ale próbuj
 
 
pawsz 
początkujący
pawsz


Dołączył: 29 Mar 2017
Posty: 8
Skąd: Pruszków
Wysłany: Pon 10 Kwi, 2017   

Rozebrałem silnik oczywiście bez podgrzewania. Mój poprzednik po prostu odkręcał w prawo a to był gwint lewostronny. :razz: Okazało się jeszcze że z jednego kółka przekładni spadł zeger on mógł być powodem uszkodzenia silnika. Zdjełem też łożysko z dekla i bierznię zewn łożyska która została z drugiej strony. Chcę wymienić obydwa łożyska ( 6001rs i 6002rs) i 3 zegery na kółkach przekładni. Zastanawiam się czy nie wymienić kółek przekładni bo nie wiadomo ile wytrzymają. Mam problem z przewodami elektrycznymi wydaje mi się że powinno się je wymienić jak najbliżej uzwojnień. Ale jak się je łączy, lutowaniem? :sad: Patrz zdjęcie

DSC_0438.JPG
po zdjęciu dekla
Pobierz Plik ściągnięto 996 raz(y) 3,17 MB

_________________
To ja amator.
 
 
pawsz 
początkujący
pawsz


Dołączył: 29 Mar 2017
Posty: 8
Skąd: Pruszków
Wysłany: Pon 10 Kwi, 2017   

Jeszcze parę zdjęć.

DSC_0445.JPG
zdjęta przekładnia
Pobierz Plik ściągnięto 608 raz(y) 2,45 MB

DSC_0443.JPG
bierznia zewnętrzna przekładni planetarnej
Pobierz Plik ściągnięto 680 raz(y) 3,19 MB

DSC_0442.JPG
Jedno kółko bez zegera
Pobierz Plik ściągnięto 723 raz(y) 2,77 MB

_________________
To ja amator.
 
 
pawsz 
początkujący
pawsz


Dołączył: 29 Mar 2017
Posty: 8
Skąd: Pruszków
Wysłany: Pon 10 Kwi, 2017   

te zdjęcie powinno być pierwsze

silnik przewody1.jpg
przewody elektryczne
Pobierz Plik ściągnięto 1267 raz(y) 90,09 KB

_________________
To ja amator.
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw 06 Lip, 2017   

pawsz napisał/a:
Jeszcze parę zdjęć.

Czy po zdjęciu zegera z takiej przekładni, bolec zębatki powinien łatwo się wysunąć ?
Pytam bo mam taki egz, którego popularnymi narzędziami nie mogę wysunąć.
Być może jest lekko skrzywiony i się blokuje ?
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group