ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Silnik mxus t45 - zagadnienia
Autor Wiadomość
Przemek 
prezes


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 12 Lip 2015
Posty: 758
Skąd: Katowice
Wysłany: Sob 13 Sie, 2016   Silnik mxus t45 - zagadnienia

Witam szanowne grono,
założyłem temat dotyczący zagadnień z silnikiem mxus h 45 dlatego że ciężko przekopać się przez wiele wątków by doszukać sie różnych interesujących danych, tak więc myślę ze wrzucając do jednego tematu będzie można opisywać wszystkie zagadnienia dotyczące tych silników.

na początek mam następujące pytanie
założenia, silnik mxus 16x4 , zasilanie li -ion 16s, sterownik popularny gt 1500 45A, koło 26", prosty równy asfalt, brak wiatru, przy jakiej prędkości silnik osiągnie swą "maksymalna" sprawność" powyżej której zaczynają się straty np. ciepło

góry dziekuje za podjęcie rozmowy
 
 
atomek1000 
szef



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 08 Lis 2014
Posty: 1902
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob 13 Sie, 2016   

Straty są cały czas ale nie ma granicy prędkości powyżej zaczyna się jakiś dyrastyczny spadek efektywności. Gorsza sprawa jest z drugiej strony czyli przy małej prędkości silnik zdecydowanie ma mniejszą efektywność więc jazda 10km/h wcale nie jest taka oszczędna jak się wydaje. Jeżeli nie bierzesz pod uwagę oporów powietrza to lepiej jeździć szybko niż wolno. Generalnie patrząc na symulator to przy takich parametrach od ~35km/h wchodzisz w obszar najwyższej efektywnosci tego silnika czyli ~87%.

Zawsze przydatny ebikes.ca/tools/simulator.html
 
 
Przemek 
prezes


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 12 Lip 2015
Posty: 758
Skąd: Katowice
Wysłany: Nie 14 Sie, 2016   

ok, dzięki za poradę dzisiaj mam dłuższa trasę także postaram sie to sprawdzić i dam znać
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 14 Sie, 2016   

I od mniej więcej od 35 km/godz sylwetka człowieka w istotny sposób hamuje, więc całościowo przeliczanie tego na sprawność jest trudne, bo wtedy zdecydowanie wzrasta pobór prądu, zapotrzebowanie na energię która to równoważy.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
Przemek 
prezes


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 12 Lip 2015
Posty: 758
Skąd: Katowice
Wysłany: Nie 14 Sie, 2016   

tak jest to problem dlatego ze mój rower jest dosyć wysoki i dodatkowo pozycja dla typowego enduro wyprostowana nie sprzyja pokonywaniu oporu powietrza ale zobaczymy jak będzie planuję zrobić 120-150 km mam nadzieję ze aku starczy
 
 
atomek1000 
szef



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 08 Lis 2014
Posty: 1902
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 14 Sie, 2016   

WojtekErnest napisał/a:
bo wtedy zdecydowanie wzrasta pobór prądu

Dla porównania przy prędkości ~60km/h pochylenie się z pozycji wyprostowanej to różnica ponad 500Watów :shock:
 
 
Yin 
prezes


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 24 Lut 2014
Posty: 805
Skąd: Katowice
Wysłany: Nie 14 Sie, 2016   

Jak to już na forum pisałem - jeśli chodzi o zasięgi i wycieczki to tylko rower poziomy. Dla przykładu na dojazdach do pracy ( niecałe 10 km, jazda miejska dynamiczna) gdzie pion bierze 5 ah poziomka bierze 2.5 ah. Sprawdzone po kilkanaście razy jednym i drugim rowerem.
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 14 Sie, 2016   

Yin napisał/a:
...na dojazdach do pracy ( niecałe 10 km, jazda miejska dynamiczna) gdzie pion bierze 5 ah poziomka bierze 2.5 ah. .

I jak przypuszczam przy prędkości sporo ponizej 40 km/godz?
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
Yin 
prezes


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 24 Lut 2014
Posty: 805
Skąd: Katowice
Wysłany: Nie 14 Sie, 2016   

WojtekErnest napisał/a:

I jak przypuszczam przy prędkości sporo ponizej 40 km/godz?


Miejscami ;) W pionie 9c 10x6 w 26" i sterownik 60a, obecnie mxus 21x3 w 16" moto na od 50a do 80a (testowo-spalanie podobne oczywiscie na 80a już pod 6ah na trasie testowej ale zwiększyłem też prąd fazowy) w poziomie 9c 14x4 w kole 20" i sterowniku 45A. Wszystkie instalacje na 16s4p li po - przenoszę batki między rowerami.

Oczywiście styl jazdy też swoje robi ale jeżdżąc ekonomicznie poziomką i tak "spalanie" jest mniejsze niż przy ekonomiczniej jeździe pionem. Rożnicę widać np przy rozpędzeniu do v-max i puszczeniu manetki - pion od razu mocno zwalnia a poziom jedzie i jeeedzie i jeeedzie :)
 
 
toft 
szef
Pan kierowca


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 1756
Skąd: Gliwice
Wysłany: Nie 14 Sie, 2016   

To też troszkę kwestia silnika... Tam gdzie z górki bez prądu 9c 7x9 w kole 26 rowerowym z oponą 2.125 jechało swobodnie tam mxus 5t w kole moto 19 z oponą Hiedenau nabitą po kres rozsądku do 4,5 atm zwalnia:(...
 
 
Yin 
prezes


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 24 Lut 2014
Posty: 805
Skąd: Katowice
Wysłany: Nie 14 Sie, 2016   

Jasne, to też ma wpływ ale na pionowym 9c 10x6 w kole 26" też mocno czuć wytrącanie prędkości. Może kiedyś nagram kilka filmików pokazujących wskazania pikacza dla konkretnych prędkości dla piona i poziomki. Choć silnik z mojego pozioma ( http://m5ligfietsen.nl/site/EN/Models/CMPCT/ ) teraz przeniosłem do trajki, nie wiem czy większa masa trajki i dodatkowe koło nie wpłynie mocno na zużycie..
 
 
Przemek 
prezes


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 12 Lip 2015
Posty: 758
Skąd: Katowice
Wysłany: Sob 20 Sie, 2016   Re: Silnik mxus t45 - zagadnienia

Przemek napisał/a:
, silnik mxus 16x4 , zasilanie li -ion 16s, sterownik popularny gt 1500 45A, koło 26", prosty równy asfalt, brak wiatru, przy jakiej prędkości silnik osiągnie swą "maksymalna" sprawność" powyżej której zaczynają się straty np. ciepło


no więc jestem po dosyć długiej przejażdżce około 150km, teren bardzo zróżnicowany asfalt, las, błoto, żwiry, żyto :shock: itd, najoptymalniej silnik pracuje tuż po przekroczeniu 26-27 km/h gdy kończy się dźwięk "tramwaju" do około 33-34 km/h można moją "krową" uzyskać 15-17 wh/km, z ciekawostek pokonałem łącznie 150km i przewyższenia 1200m na jednej z górek mimo sporego rozpędu przed podjazdem silnik się poddał i nie dał rady podjechać watomierz pokazywał chwilowe zużycie na poziomie 87 wh/km
ciekawe jak wyglądała by sprawa gdyby był podpięty sterownik wektorowy?
 
 
toft 
szef
Pan kierowca


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 1756
Skąd: Gliwice
Wysłany: Sob 20 Sie, 2016   

Mój 5t w kole moto 19 (takie 23,5) przy 16s i 70A blokowy ster wjeżdża pod około 30 stopni z masą całości około 200kg. Jest to taki około 20-30 metrowy odcinek gdzie w najgorszym miejscu na kilku metrach jest 30 stopni (kiedyś to jakoś mierzyłem) i ma tam ciężko.

Na filmie masz to miejsce jednak rower to goldenmotor dd w opcji 3kw a całość zestawu to około 100 kilo.
LINK
 
 
Przemek 
prezes


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 12 Lip 2015
Posty: 758
Skąd: Katowice
Wysłany: Nie 21 Sie, 2016   

toft napisał/a:
Jest to taki około 20-30 metrowy odcinek gdzie w najgorszym miejscu na kilku metrach jest 30 stopni (kiedyś to jakoś mierzyłem) i ma tam ciężko.

no niestety ja miałem z 200-300m na początku silnik szedł ale "zdechł" a hałdy mu niestraszne, niestety w "obcym agresywnym" środowisku się poddal :razz: z ciekawostek jak już się poddał i wpychałem go dalej na ta górę skrajem drogi to słyszałem za sobą jak gościu podjeżdża osobówką chyba było to Reno pierwszy bieg i max gaz huk jak cza i ledwo szedł w górę, jak znajdę trochę czasu to znajdę ślad trasy z Garminie i nałożę go na mapę żeby zobaczyć ile stopni miało to przewyższenie i jak długie było oraz chętnie zobaczę to pole żyta to był dopiero czad dobrze że rolnik nie był w pobliżu bo bym miał widły w d...e
 
 
DAREK77 
początkujący
DAREK77



Dołączył: 20 Wrz 2015
Posty: 24
Skąd: Żywiec
Wysłany: Nie 21 Sie, 2016   A co z aku

Pozawiam
Myslę ze w dyskusji na temat Mxus V3 brakuje danych o akumulatorach z szczgółami
spawnosci ogniw w kazdej konstukcji.... to wazne.... bo aku to jadroższa i najdelikatniejsza czesć roweru
Jezeli jestem pewny swego aku Lipo -ion 16s 12p zbudwanego na 192 ogniwach
sanyo ncr 18650 ga, wiem ze mam około 40,2 Ah i 2300 Wh bo (57,2 V realnie x 40,2 Ah)
Wiem czego oczekiwac po Aku majacym 100% pojemnosci i napiecia, i ze przy 50% czy 30% juz nie mogę sobie pozwolic na podjazd full manetka pod pionową scianę Skrzycznego...
w moim starym 7x9 kiedys podprowadzałem pod taką ścianke, minął mnie gosci z mxusem,
simgał moze na 50A, i stanął w polowie podjazdu z przegrzanym silnikiem.... i wrócił w dól bo niechciało mu sie wspomóc...
Obserwacje mówia, ze ostre podjazdy wymagaja duzej gospodarnosci energii, rozsadku i przeliczeń parametow podawanych przez watomierze.... i intuicji e-bikera. To moje trzy grosze,
jak wyjade sprawdze i zaś cos tam dodam.
_________________
Falcon V3
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group