jedna cela słabsza |
Autor |
Wiadomość |
wechmannet
młodzik
Dołączył: 25 Lip 2016 Posty: 98 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Sob 15 Paź, 2016 jedna cela słabsza
|
|
|
po pierwszym ładowaniu baterii w pierwszej konstrukcji (turnigy 16s), kiedy BMS skończył prace pomierzyłem poszczególne cele. Prawie wszystkie po balansowaniu mają 4.18-4.19V tylko jedna ma 4.12V. Miernik pokazuje napięcie całej baterii 66.6.V . Czy to w normie czy się zacząć martwić? nie mam ładowarki modelarskiej. jak to wyrównać? |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 15 Paź, 2016
|
|
|
Zacząć się martwic.
kupic nawet zwykły zasilacz do latarki/ aku lion za 10 zl i kontrolując woltomierzem podladowac 1 segment.
Jesli jest możliwość zamienic kolejność pakietow aby potwierdzic lub wyeliminować za ten sam segment jest trwale 'inny'. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
wechmannet
młodzik
Dołączył: 25 Lip 2016 Posty: 98 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Sob 15 Paź, 2016
|
|
|
Hmmm... Brzmi nieciekawie, kupię taka ladowareczke tylko dopiero po weekendzie pewnie dojdzie, mógłby ktoś podlinkowac na Allegro odpowiednią? A w niedzielę mogę wypróbować sposób z bloga Tasa polegający na kilkukrotnym krótkim rozladowaniu i podladowaniu?
Dodam że jeden pakiet od HobbyKinga dotarł z napieciem nizszym od reszty i błąd że od razu go nie wyrownalem ale to moje pierwsze kroki w tym temacie. |
|
|
|
|
maniekrox
prezes maniekrox
Pomógł: 22 razy Dołączył: 26 Sie 2014 Posty: 909 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Sob 15 Paź, 2016
|
|
|
Spróbuj z poradnika tasa bmsem wyrównać cele, może będzie lepiej. |
|
|
|
|
wechmannet
młodzik
Dołączył: 25 Lip 2016 Posty: 98 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Sob 15 Paź, 2016
|
|
|
Zrobię kilka takich cykli. Teraz po przejechaniu 2 km napięcie baterii spadło ( wedlug taniego miernika) z 66,6V na 65,6V. Jakie spadki napięcia w czasie jazdy są normalne/akceptowalne dla lipo? |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Sob 15 Paź, 2016
|
|
|
Tak, akceptowalne, napiecie na każdym akumulatorze szybko spada z maksymalnego, a później długo trzyma na pewnej niższej wartosci, |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 15 Paź, 2016
|
|
|
wechmannet napisał/a: |
Dodam że jeden pakiet od HobbyKinga dotarł z napieciem nizszym od reszty i błąd że od razu go nie wyrownalem ale to moje pierwsze kroki w tym temacie. |
A to juz wygląda inaczej. Skoro swiadomie założyłes znacznie rozniacy się pakiet, no to wyglada ze BMS mógł nie moc go wyrównać w czasie zwykłego, pierwszego ładowania.
Jesli tak to rzeczywiscie kilkoma małymi rozladowaniami i ladowaniami powinna się wyrównać. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
wechmannet
młodzik
Dołączył: 25 Lip 2016 Posty: 98 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Sob 15 Paź, 2016
|
|
|
no to już jakieś pocieszenie, czekam az bms skończy prace i sprawdze wszystkie cele. Pierwsza przejażdżka bardzo przyjamna musze powiedzieć:) jeszcze bez łańcucha i przerzutek, ale mega radocha:) zastanawia mnie tylko dziwny dźwięk silnika przy przespieszaniu w pewnym momencie, nie jest to uzależnione od predkosci obrotowej koła... po prostu chwile po odkręceniu manetki delikatne mruczenie, potem dosyć głośne chrobotanie ok 1 sekundowe a potem już cisza... nie ważne czy przy ruszaniu czy przy przyspieszaniu od 30 km/h. Ale to chyba nie w tym dziale:) |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Sob 15 Paź, 2016
|
|
|
Ten dźwięk to rezonans ramy, nie dźwięk z silnika.
Większość podobnych konstrukcji tak ma |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
wechmannet
młodzik
Dołączył: 25 Lip 2016 Posty: 98 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Sob 15 Paź, 2016
|
|
|
chyba czas okleić ramę różowym pluszem:) |
|
|
|
|
wechmannet
młodzik
Dołączył: 25 Lip 2016 Posty: 98 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Nie 16 Paź, 2016
|
|
|
Właśnie bms skończył balansować, poprawa jest, ale niewielka. Wszystkie cele 4.18v - 4.19v, jedna 4.14 w zasadzie na pograniczu 4.13-4.14... W tym tempie to będę musiał wykonywać ta procedurę jeszcze kilka razy... Bardzo wolno się odbywa to wyrownywanie, to normalne? |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 16 Paź, 2016
|
|
|
Tak, musisz to robić wielokrotnie i to np po kilkugodzinnej przerwie aby BMS w tym czasie obnizal nieco ogniwa juz naladowane. Powodem jest b.maly prąd balansujacy który jest skuteczny dla wyrównanych ogniw lub po b.dlugim czasie. A im większy pakiet, czyli o większej pojemności, tym skuteczność (szybkiego) balansowania mniejsza. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
|