ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tas
Sob 07 Gru, 2013
Peel 50 (minicar) elektryczny ? Pomóżcie w budowie.

Czy to dobry pomysł??
Bardzo dobry
25%
 25%  [ 2 ]
Dobry
37%
 37%  [ 3 ]
W miarę
0%
 0%  [ 0 ]
Taki sobię
12%
 12%  [ 1 ]
Nie zbyt
12%
 12%  [ 1 ]
Beznadziejny
12%
 12%  [ 1 ]
Głosowań: 8
Wszystkich Głosów: 8

Autor Wiadomość
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Pią 10 Lip, 2009   

Przecież to miniautko to motorower.
A podpowiadam wskazówki, żeby ułatwić dobór silnika.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
rafx205
[Usunięty]

Wysłany: Pią 10 Lip, 2009   

A nie mógł by Pan mówić konkretnie jaki silnik mam wybrać a nie mówić mi o jakimś motorowerze i zatrzymywaniu się. Wiadomo, że mocniejszy silnik jest szybszy i trudniej go za hamować. Ale ten pojazd będzie 2 osobowy i słabszy silnik może będzie za słaby.

Moja konstrukcja ma mieć z przodu 2 koła z tyłu 1. Jeżeli bym wybrał silnik wpleciony w koło 10' to wystarczy je zamontować podpiąć i już ale czy te 2 kW wystarczą do rozpędzenia Peel'a do 50-60km/h??
A ten drugi silnik będzie miał 5kW więc mocniejszy ale zamontowanie jego też nie będzie taki trudne po prostu do tylniego koła zamontujemy zębatkę i do silnika też. Później zrobi się mocowanie na silnik łańcuch i już będzie ok.

A co do hamowania to się nie martw mam wujka mechanika i on będzie mi pomagał w konstrukcji podwozia więc hamulce i układ kierowania będą działać jak należy.

Więc moje pytanie brzmi:
Czy jeden silnik wpleciony w koło o mocy 2-3kW wystarczy do rozpędzenia 50-60km/h czy może lepszy będzie 2 silnik o mocy 5kW przy zasilaniu 48v ??
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Pią 10 Lip, 2009   

2-3kW wystarczy. Lepszy będzie 5kW. Reszta zależy od wagi pojazdu, przełożeń i zasilania.
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Pią 10 Lip, 2009   

Radzę użyć ETEK z USA i przekładnię pasową na koło.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
rafx205
[Usunięty]

Wysłany: Pią 10 Lip, 2009   

Zbyszek Kopeć napisał/a:
Radzę użyć ETEK z USA i przekładnię pasową na koło.

A jeśli bym użył silnika 5kW to lepiej dać łańcuch czy pasek??
 
 
rafx205
[Usunięty]

Wysłany: Pią 10 Lip, 2009   

zeeltom napisał/a:
2-3kW wystarczy. Lepszy będzie 5kW. Reszta zależy od wagi pojazdu, przełożeń i zasilania.

Co do zasilania to chcę kupić tę akumulatory:
Aluminium Casing with Switch/Key -- FREE!
BMS and 110V-240Vac 2A Universal Charger Included (optional 4A)
Weight: below 5.5Kgs
Capacities: 36V/12AH, 36V/16AH, or 48V/12AH
Max Discharge Current: 35A(12AH)/60A(16AH)
Max Continuous Discharge Current: 20A(12AH)/30A(16AH)
Charging Cycles: >800 times
Ranges(full electric mode): 38Km(36V12AH) or 50Km(36V16AH, 48V12AH)
Packing Box Dimensions: 24cm X 24cm X 39cm

ze strony http://goldenmotor.com/ : EV Battery i te pierwsze w takiej metalowej obudowie ja chcę na 48v. Mają one zasięg 50km dużo i kosztuje 500$. Takie akumulatory wystarczą??
 
 
rafx205
[Usunięty]

Wysłany: Pią 10 Lip, 2009   

A co do przełożeń to muszę się was poradzić bo nie wiem jakie przełożenie będzie najlepsze??
Waga z pasażerami , silnikiem akumulatorami itp myślę, że koło 200-250kg.
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Pią 10 Lip, 2009   

Lepszy jest pasek zębaty.
5kW to zbyt wiele.
Inni używają ETEK DC na 48V i dają 36V nominalne w akumulatorach, bo ETEK inaczej ma o wiele, wiele większą moc, a wówczas da się zarejestrować jako mtorower, z samochodem na B1 będzie prawie niemożliwe.
Do kierowania motorowerem wystarczy dowód osobisty (dla niepełnoletnich karta motorowerowa).
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
jatko 
Zasłużony dla zlotu EV
Teoretyk


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 115
Skąd: Augustów
Wysłany: Pią 10 Lip, 2009   

rafx205 napisał/a:
A co do przełożeń to muszę się was poradzić bo nie wiem jakie przełożenie będzie najlepsze??
Waga z pasażerami , silnikiem akumulatorami itp myślę, że koło 200-250kg.


Zbyt optymistyczne, radze przekalkulować. 2 dorosłe osoby 2x80kg, 4 aku 12v 4x30kg = 280kg,
do tego cała konstrukcja, osprzęt, więc trzeba liczyć wszystko na 500kg.

zeeltom ma racje silnik 5kw będzie lepszy, zauważyłem że średnio przypada 1kw na 100kg
 
 
rafx205
[Usunięty]

Wysłany: Pią 10 Lip, 2009   

Zbyszek Kopeć napisał/a:
Lepszy jest pasek zębaty.
5kW to zbyt wiele.
Inni używają ETEK DC na 48V i dają 36V nominalne w akumulatorach, bo ETEK inaczej ma o wiele, wiele większą moc, a wówczas da się zarejestrować jako mtorower, z samochodem na B1 będzie prawie niemożliwe.
Do kierowania motorowerem wystarczy dowód osobisty (dla niepełnoletnich karta motorowerowa).


No tak ale ten silnik ma 2-7 kw można to zasilić od 24v do 72v. Więc jeśli się zasili 38v to będzie miało około 3-4 kW.
Mam jeszcze pytanie żeby to zarejestrować na motorower typu SAM to silnik ile może mieć max kW??
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Pią 10 Lip, 2009   

3 akumulatory po 12V.
Radzę akumulator TROJAN T-1275 (12V /150Ah / 37 kg).
45 km/h, to nie to co samochód 140 km/h.
Moc szczytowa jest inna od mocy nominalnej.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
rafx205
[Usunięty]

Wysłany: Pią 10 Lip, 2009   

jatko napisał/a:
rafx205 napisał/a:
A co do przełożeń to muszę się was poradzić bo nie wiem jakie przełożenie będzie najlepsze??
Waga z pasażerami , silnikiem akumulatorami itp myślę, że koło 200-250kg.


Zbyt optymistyczne, radze przekalkulować. 2 dorosłe osoby 2x80kg, 4 aku 12v 4x30kg = 280kg,
do tego cała konstrukcja, osprzęt, więc trzeba liczyć wszystko na 500kg.

zeeltom ma racje silnik 5kw będzie lepszy, zauważyłem że średnio przypada 1kw na 100kg

Ale ja nie jestem dorosły i moi koledzy też więc licz 2*50kg+ 1 akumulator ze strony http://www.goldenmotor.com/ waży 5,5kg + podwozie jakies itp 200kg czyli razem
SUMA= około 320 kg
 
 
rafx205
[Usunięty]

Wysłany: Pią 10 Lip, 2009   

Zbyszek Kopeć napisał/a:
3 akumulatory po 12V.
Radzę akumulator TROJAN T-1275 (12V /150Ah / 37 kg).
45 km/h, to nie to co samochód 140 km/h.
Moc szczytowa jest inna od mocy nominalnej.

Już pisałem, że chcę użyć akumulatora z tej strony http://www.goldenmotor.com/ jego parametry:

Aluminium Casing with Switch/Key -- FREE!
BMS and 110V-240Vac 2A Universal Charger Included (optional 4A)
Weight: below 5.5Kgs
Capacities: 36V/12AH, 36V/16AH, or 48V/12AH
Max Discharge Current: 35A(12AH)/60A(16AH)
Max Continuous Discharge Current: 20A(12AH)/30A(16AH)
Charging Cycles: >800 times
Ranges(full electric mode): 38Km(36V12AH) or 50Km(36V16AH, 48V12AH)
Packing Box Dimensions: 24cm X 24cm X 39cm
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Pią 10 Lip, 2009   

Waze 36V.
Akumulatory i tak się kupuje na końcu całej roboty.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
kuras999
[Usunięty]

Wysłany: Pią 10 Lip, 2009   

no ale te akumulatory z tej strony są do rowerów a nie do silników o mocy kilku kilowatów potrzebowałbyś z 10 takich wszystko zależy jeszcze jaki chcesz mieć zasięg bo jak starczy ci 5 minut jazdy i żywotność na poziomie 10-20cykli to może i jeden będzie w sam raz... ze stanów to eteka można chyba sprowadzić bo wiekszość tych wszystkich firm jest w chinach zobacz jeszcze www.kellycontroller.com/shop/ tam też jest sporo ciekawych silniczków
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group