ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Zwarcie baterii co sądzicie ?
Autor Wiadomość
VVoVV 
początkujący


Dołączył: 11 Lut 2016
Posty: 11
Skąd: Wrocław
Wysłany: Nie 21 Sie, 2016   Zwarcie baterii co sądzicie ?

Witam wszystkich !

Budując eBike'a przytrafił się wypadek... Mianowicie doszło do sytuacji gdy bateria 13s12p połączona z BMS, ładowarką i sterownikiem (w trybie łądowania), leżąca na kartonie została zalana i przez kilka godzin leżała na zamoczonym kartonie. Doszło do zwarcia i przepalenia mokrego kartonu a także taśmy łączącej poszczególe ogniwa w jednym miejscu, co przedstawia zdjęcie poniżej.





Dodam, że przepalone łączenie nadal przewodzi prąd i bateria działa daje napięcie 54V
Co sądzicie w jakim stopniu doszło do uszkodzenia baterii ?
Czy BMS, ładowarka lub sterownik mógł zostać uszkodzony ?
Wszystko było podłączone razem a aku był w trakcie ładowania.
 
 
wibi 
szef


Pomógł: 42 razy
Dołączył: 23 Sie 2014
Posty: 1072
Skąd: Śląsk
Wysłany: Nie 21 Sie, 2016   

No cóż,jeśli po tym zdarzeniu biegiem nie poleciałeś do totolotka żeby wysłać jakiś kupon to (bez obrazy) straciłeś szansę na miliony. A teraz poważnie, w miejscach gdzie taśma wykazuje "osmolenia" mogło dojść do zwarć (stopienia "koszulek" ogniw) i pewnie te ogniwa są do wymiany? nawet gdy napięcie baterii jest takie jak powinno. Poprawił bym też (np.przez przylutowanie na "osmolone" miejsca) przewodność taśmy łączącej w tych miejscach plecionką a w ostateczności grubym drutem miedzianym.
 
 
pastek5 
kierownik
Rowery elektryczne



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Lut 2016
Posty: 306
Skąd: Żywiec
Wysłany: Nie 21 Sie, 2016   

Moim zdaniem zwarcie tego typu ominęło bmsa. Dla pewności można sprawdzić czy gniazdo bmsa -P oraz - B podaje napięcie w stosunku do +aku. Co do aku to myślę że nic takiego strasznego się nie stało. Ja bym spróbował oczyścić opalone blaszki i dolutować nową taśmę od góry , pamiętając aby nadmiernie nie zagrzać akumulatorków. Po tej operacji naładuj aku pod nadzorem, poczekaj aż bms wyrówna cele i przemierz wszystkie sektory czy są równe.
_________________
Budowa rowerów elektrycznych,akumulatorów, konwersję rowerów na elektryczne, skrzynki na akumulator, serwis,- PasterTech

https://www.facebook.com/pasterbajk\

http://pasterbajk.pl/
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Nie 21 Sie, 2016   

Zamoczenie ogniw rozpoczęło pod blaszkami powolny i trudny do zatrzymania proces elektrolizy, która ten akumulator uszkodzi. Powinieneś w pierwszej kolejności, zanim przystąpisz do naprawy zwarcia, ratować aku. Po pierwsze musisz przedmuchać sprężonym powietrzem wszelakie taśmy i miejsca pod nimi (od strony plus szczególnie). Następnie powinieneś wygrzać cały akumulator powiedzmy w 40-50st.
Ja kiedyś zalałem akumulator (specjalnie, bo się zapalił i go gasiłem) i wygrzanie okazało się konieczne aby wywalić wodę z zakamarków.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 21 Sie, 2016   

Zrob tak jak pisze Tas. Ale co do aku i jakosci blaszek to miałbym wątpliwości, bo jednak są b.widoczne wypalenia, więc płynął tam jednak duży prąd zwarciowy i kilkugodzinna elektroliza jest zastanawiająca. Może jednak zgrzewanie spowodowalo micro otwory które rozszczelnily akumulatory oraz zassaly trochę wody. A to nie wróży temu aku długiej pracy.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Nie 21 Sie, 2016   

Dziwne jest to zwarcie. Nie dość, że od minusa cel, to jeszcze naokoło zwarcia jest jedno pole, ten sam minus. Wygląda jakbyś tego miejsca dotknął przewodem głównym zasilającym, a nie powstało od wody. Nawet jakby przywarło do ogniwa pod spodem to ono ma tam ten sam potencjał. Dziwy :)

U mnie po zalaniu akumulatora cały syczał i szumiał, z 2m dało się usłyszeć jak mi wyżerało blachy i ogniwa. Jeśli zalałeś to masz góra 12h. Z mojego aku po zalaniu w 12h uciekło 40Ah i wyżarło kilkanaście ogniw.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group