|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Zwarcie baterii co sądzicie ? |
Autor |
Wiadomość |
VVoVV
początkujący
Dołączył: 11 Lut 2016 Posty: 11 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Nie 21 Sie, 2016 Zwarcie baterii co sądzicie ?
|
|
|
Witam wszystkich !
Budując eBike'a przytrafił się wypadek... Mianowicie doszło do sytuacji gdy bateria 13s12p połączona z BMS, ładowarką i sterownikiem (w trybie łądowania), leżąca na kartonie została zalana i przez kilka godzin leżała na zamoczonym kartonie. Doszło do zwarcia i przepalenia mokrego kartonu a także taśmy łączącej poszczególe ogniwa w jednym miejscu, co przedstawia zdjęcie poniżej.
Dodam, że przepalone łączenie nadal przewodzi prąd i bateria działa daje napięcie 54V
Co sądzicie w jakim stopniu doszło do uszkodzenia baterii ?
Czy BMS, ładowarka lub sterownik mógł zostać uszkodzony ?
Wszystko było podłączone razem a aku był w trakcie ładowania. |
|
|
|
|
wibi
szef
Pomógł: 42 razy Dołączył: 23 Sie 2014 Posty: 1072 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Nie 21 Sie, 2016
|
|
|
No cóż,jeśli po tym zdarzeniu biegiem nie poleciałeś do totolotka żeby wysłać jakiś kupon to (bez obrazy) straciłeś szansę na miliony. A teraz poważnie, w miejscach gdzie taśma wykazuje "osmolenia" mogło dojść do zwarć (stopienia "koszulek" ogniw) i pewnie te ogniwa są do wymiany? nawet gdy napięcie baterii jest takie jak powinno. Poprawił bym też (np.przez przylutowanie na "osmolone" miejsca) przewodność taśmy łączącej w tych miejscach plecionką a w ostateczności grubym drutem miedzianym. |
|
|
|
|
pastek5
kierownik Rowery elektryczne
Pomógł: 2 razy Dołączył: 14 Lut 2016 Posty: 306 Skąd: Żywiec
|
Wysłany: Nie 21 Sie, 2016
|
|
|
Moim zdaniem zwarcie tego typu ominęło bmsa. Dla pewności można sprawdzić czy gniazdo bmsa -P oraz - B podaje napięcie w stosunku do +aku. Co do aku to myślę że nic takiego strasznego się nie stało. Ja bym spróbował oczyścić opalone blaszki i dolutować nową taśmę od góry , pamiętając aby nadmiernie nie zagrzać akumulatorków. Po tej operacji naładuj aku pod nadzorem, poczekaj aż bms wyrówna cele i przemierz wszystkie sektory czy są równe. |
_________________ Budowa rowerów elektrycznych,akumulatorów, konwersję rowerów na elektryczne, skrzynki na akumulator, serwis,- PasterTech
https://www.facebook.com/pasterbajk\
http://pasterbajk.pl/ |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Nie 21 Sie, 2016
|
|
|
Zamoczenie ogniw rozpoczęło pod blaszkami powolny i trudny do zatrzymania proces elektrolizy, która ten akumulator uszkodzi. Powinieneś w pierwszej kolejności, zanim przystąpisz do naprawy zwarcia, ratować aku. Po pierwsze musisz przedmuchać sprężonym powietrzem wszelakie taśmy i miejsca pod nimi (od strony plus szczególnie). Następnie powinieneś wygrzać cały akumulator powiedzmy w 40-50st.
Ja kiedyś zalałem akumulator (specjalnie, bo się zapalił i go gasiłem) i wygrzanie okazało się konieczne aby wywalić wodę z zakamarków. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 21 Sie, 2016
|
|
|
Zrob tak jak pisze Tas. Ale co do aku i jakosci blaszek to miałbym wątpliwości, bo jednak są b.widoczne wypalenia, więc płynął tam jednak duży prąd zwarciowy i kilkugodzinna elektroliza jest zastanawiająca. Może jednak zgrzewanie spowodowalo micro otwory które rozszczelnily akumulatory oraz zassaly trochę wody. A to nie wróży temu aku długiej pracy. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Nie 21 Sie, 2016
|
|
|
Dziwne jest to zwarcie. Nie dość, że od minusa cel, to jeszcze naokoło zwarcia jest jedno pole, ten sam minus. Wygląda jakbyś tego miejsca dotknął przewodem głównym zasilającym, a nie powstało od wody. Nawet jakby przywarło do ogniwa pod spodem to ono ma tam ten sam potencjał. Dziwy
U mnie po zalaniu akumulatora cały syczał i szumiał, z 2m dało się usłyszeć jak mi wyżerało blachy i ogniwa. Jeśli zalałeś to masz góra 12h. Z mojego aku po zalaniu w 12h uciekło 40Ah i wyżarło kilkanaście ogniw. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|