A2B Hybrid 26 modyfikacja |
Autor |
Wiadomość |
Elektrotonus
prezes Łukasz R
Pomógł: 17 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Lip 2016 Posty: 820 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 06 Wrz, 2016
|
|
|
Wiem, że kol. Zarok zamierza zlecić osobie doświadczonej budowę ogniwa we wnętrzu skrzynki starej baterii. Być może pasuje mu konstrukcyjnie jego rower, dlaczego od razu sprzedaj i buduj fulla ? Problemem jest ograniczająca go wymiarowo czyli prądowo/napięciowo bateria w tej obudowie. Jak kupi silnik no 10x6 i zainstaluje go w rowerze może wykończyć szybko akumulatorek mając tylko 4p. Dlatego nie pchałbym się w sterownik o mocy 45A bo to droga ku śmierci baterii Aktualnie przerabiając swój MTB musiałem zdecydować sie na 13s6p by bezpiecznie zasilać 20A silnik 7x9. Tylko mnie aż tak wymiary nie ograniczały a budżet |
|
|
|
|
przenikanie
Zasłużony dla zlotu EV
Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Gru 2013 Posty: 392 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Wto 06 Wrz, 2016
|
|
|
Elektrotonus napisał/a: | Wiem, że kol. Zarok zamierza zlecić osobie doświadczonej budowę ogniwa we wnętrzu skrzynki starej baterii. Być może pasuje mu konstrukcyjnie jego rower, dlaczego od razu sprzedaj i buduj fulla ? |
Nie musi być full. To tylko przykład. Jeśli coś chodzi jak powinno to szkoda psuć żeby nie chodziło i jeszcze do tego dokładać. Czasem przeróbka jest nieopłacalna, zwłaszcza jak pomysły przerobienia nie idą w dobrym kierunku, jak np. z tą baterią. No ale nie znam planów konstruktora więc tylko zasygnalizowałem niebezpieczeństwo. Zrobi jak zechce |
_________________ Hase Kettwiesel 60V/2kW
Hase Lepus 48V/0.5kW |
|
|
|
|
Zarok
początkujący
Dołączył: 05 Sie 2016 Posty: 16 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 07 Wrz, 2016
|
|
|
no zalezy mi zeby ten rower wygladal tak jak w oryginale dlatego kombinuje z tym boxem ktory mam.
wymiana baterii i tak mnie czeka dlatego sie z nia tak kręcę, nie chcialbym przedobrzyć ale skoro juz ja mam ruszac to dlaczego nie zrobic mocniejszej?
mam dwie takie same baterie i jedna jest slaba - i to ta bedzie poddawana przerobce lub raczej zbudowaniu od nowa.
to jest mus - z taka bateria roweru nie sprzedam a i przyjemnosci z jazdy nie bedzie takiej jak nalezy - sprzedawac nie mam zamiaru wiec czas na naprawe - wymiane ogniw.
rozumiem ze sterownik gt500
PS nie kumam tych pradow rozladowan czy ciagnie 30A czy 45A no nie czaje tego po prostu |
|
|
|
|
Elektrotonus
prezes Łukasz R
Pomógł: 17 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Lip 2016 Posty: 820 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 07 Wrz, 2016
|
|
|
Zarok napisał/a: |
rozumiem ze sterownik gt500
PS nie kumam tych pradow rozladowan czy ciagnie 30A czy 45A no nie czaje tego po prostu ; ) |
Sterownik GT500 Max Prąd 30A. Tylko czy twój pakiet ogniw pozwoli bezpiecznie dla nich, nie silnika oddawć tyle amper.
http://nexun.pl/sklep/ste...6v-48v-30a.html |
|
|
|
|
Zarok
początkujący
Dołączył: 05 Sie 2016 Posty: 16 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 07 Wrz, 2016
|
|
|
co oznacza bezpiecznie?
jest jakis temat odnosnie oddawania pradu ogniw itp? |
|
|
|
|
przenikanie
Zasłużony dla zlotu EV
Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Gru 2013 Posty: 392 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Śro 07 Wrz, 2016
|
|
|
Przykład. Jest bateria 10s2p dla uproszczenia. S to liczba połączonych szeregowo ogniw. Jeśli to są li-ion to s wynosi 3,6v, a 10s = 36v. P to liczba ogniw połączonych równolegle. Bateria 10s2p zawiera 20 ogniw. Każde ogniwo ma maksymalny, bezpieczny prąd rozładowania. Załóżmy że ogniwo ma pojemność 1Ah czyli inaczej 1000 mAh. Pojemność oznaczamy literą C. I teraz producent ogniw podaje że maksymalny prąd rozladowania naszego przykładowego ogniwa wynosi 2C. A więc można z jednego ogniwa pociągnąć maksymalnie 2A. Ponieważ mamy baterię 10s2p można z niej pociągnąć maksymalnie 4A. Oczywiście można ciągnąć więcej ale bateria tego nie wytrzyma. Ogniwa będą się grzać i tracić pojemność mogą też w skrajnych wypadkach się zapalić. A ponieważ mocny silnik i sterownik ciągną duże prądy potrzeba w baterii wiele ogniw połączonych równolegle gdyż szeregowe łączenie zwiększa tylko napięcie, a pojemność i obciążalność baterii zależy od ilości ogniw połączonych równolegle. Proste?
Tak więc sprawdź w katalogu jakim prądem możesz obciążyć swoje pojedyncze ogniwo i pomnóż przez liczbę ogniw w jednym pakiecie. Tyle prądu możesz ciągnąć iz baterii taki sterownik oraz silnik stosować. |
_________________ Hase Kettwiesel 60V/2kW
Hase Lepus 48V/0.5kW |
|
|
|
|
Zarok
początkujący
Dołączył: 05 Sie 2016 Posty: 16 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 07 Wrz, 2016
|
|
|
O! i o to chodzilo
dzieki kolego Przenikanie za wyjasnienie
ok ogniwa to Sanyo 18650ga, wedlug tego co widze w opisach baterii do 10A ale zapewne tyle nie powinno sie dawac. |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 07 Wrz, 2016
|
|
|
Zarok napisał/a: | ... wedlug tego co widze w opisach baterii do 10A ale zapewne tyle nie powinno sie dawac. |
Przyjmij, że najwyżej połowę max prądu...a nawet mniej. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
4x4Offroad
początkujący
Wiek: 49 Dołączył: 09 Paź 2016 Posty: 37 Skąd: KATOWICE
|
Wysłany: Nie 09 Paź, 2016
|
|
|
Witam wszystkich
Życie jest przewrotne. Od marca tego roku posiadam 3 rowery elektryczne ( w tym 2szt marki A2B) a dopiero teraz przypadkowo znalazłem to forum i zdecydowałem się zarejestrować i coś napisać. Przypadkowo ponieważ sam szukałem dodatkowych informacji o rowerze A2B Hybride i wyskoczył mi ten temat. Na modelu Hybride przejechałem już około 1500km więc coś mogę na temat jego powiedzieć. Rama masywna i mocna rower bardzo trwały jednak osiągi zarówno prędkości jak i zasięgu nie są dla mnie wystarczające. Przy zakupie roweru od handlarza należy szczególnie zwrócić uwagę na DISPLAY !!! Okazuje się że stanowi on kluczową rolę jeśli chodzi o pracę silnika i wspomaganie. Chodzi dokładnie o to że są różne wersje oprogramowania do tego roweru Hybrida. I tak spotkałem się z displayem który po wlączeniu wyświetlał wartość 113 (rower miał wspomaganie max do 27km przy czym trzeba było mocno pedałować żeby tą prędkość utrzymywał). Ja dostałem taki właśnie chłam i musiałem samodzielnie już wymieniać display na taki który lepiej pracuje z moim sterownikiem który w tych HYBRIDE jest oczywiście wbudowany w środku silnika. Teraz mam DISPLAY z oprogramowaniem 109 i rower jeździ znacznie lepiej, wspomaganie jest do 32km/h i bez problemu utrzymuje się tą prędkośc pedałując lekko. Niestety również interesowałem się tuningiem tego rowerka i jest to zabieg całkowicie nieopłacalny gdyż musisz rozbierać silnik aby wyjąc z niego sterownik który ma ograniczenie w postaci bezpiecznika mocy do 10A. Ja byłem z moim rowerkiem u człowieka który się zajmuje profesjonalnie tuningiem elektryków i jak mnie podliczył to wyszło tyle camo co zakup drugiero rowerka a nawet więcej Zupełnie inaczej przedstawia się sprawa w modelu METRO który nabyłem w czerwcu zniesmaczony tą wiadomością że niestety na HYBRIDE nie pojadę szybciej jak 32km/h. Metro ma silnik 500W mocy ciągłej i 800 chwilowej a do tego przypinasz bateryjkę ogonową i mnie na takim dueciku udaje się przejechać razem 75km na jedno ładowanie. Z tego co wiem żaden rower u polskiego dystrybutora w realiach nie ma takiego rzeczywistego zasięgu przy średniej prędkości około 30km/h. W moim przekonaniu nie warto inwestować w Hybride 26 tylko zostawić go swojej drugiej połowie do jazdy na zakupy na targ a sobie sprawić po prostu coś innego To chyba wszystko. Jeśli ktoś ma pytania a propos rowerów tej marki to mam już pewne doświadczenie z nimi i mogę podpowiedzieć co poprawić i jakie pojawiają się problemy po pierwszym 1000km przebiegu. |
_________________ w posiadaniu A2B Hybride 26, A2B Metro USA 1Kw
Często brykam na Pogorii |
Ostatnio zmieniony przez 4x4Offroad Pon 10 Paź, 2016, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
kaneclan
młodzik
Pomógł: 2 razy Dołączył: 26 Sie 2016 Posty: 56 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Pon 10 Paź, 2016
|
|
|
Coś czuję, że ktoś będzie niedługo budował sobie własny e-rower |
|
|
|
|
4x4Offroad
początkujący
Wiek: 49 Dołączył: 09 Paź 2016 Posty: 37 Skąd: KATOWICE
|
Wysłany: Pon 10 Paź, 2016
|
|
|
Nie musisz od razu decydować się na budowę własnego e-bika ponieważ z moich doświadczeń wynika iż są fabryczne produkcje zaspokajające nawet wybredne osoby w kwotach przystępnych dla "Kowalskiego". Zanim zakupiłem drugi rower pojechałem do Wrocławia do człowieka który handluje rowerami elektrycznymi różnych marek. Wybrałem się tam aż 200km ponieważ żaden sklep czy salon rowerowy nie wyciągnie ci 5 rowerów różnych marek przygotowanych do jazdy żebyś mógł samodzielnie ocenić i wybrać najlepszy dla siebie. JA TAK ZROBIŁEM I BYŁO WARTO Miałem okazję pojechać na rowerze Diamant Bionx250 i jest to coś w rodzaju pchacza podobnie jak wszystkie Gazelle, potem przesiadłem się na Grace Easy i już było znacznie lepiej bo ten jest lżejszy i szybciej się rozpędzał. Jechałem też na Stromerze wersja 2 lecz jego cena przekroczyła moje możliwości finansowe bo gość zaśpiewał 6700zł ale rower super. Prędkość na prostej na Stromerze 38-42km/h bez problemów, ten miał węglowy widelec i kewlarowy pasek zamiast łańcucha. W końcu zasiadłem na A2B metro który kosztował 2500zł ( cena niska bo kupowałem go bez baterii ogonowej) i to był strzał w 10-tkę. Rower nie jest lekki bo waży jakieś 29kg ale jazda jest taka sama jak na Stromerze za kwotę prawie 3x wyższą Przejechałem się na każdym z rowerków około 10-15 minut i od razu widziałem również jak pracują baterie. Można się nie źle zdziwić. Najgorzej wypadł Diamant bo bateria schodziła jak woda z wanny jeśli chodzi o zasięg najlepiej wypadają rowery A2B Metro ponieważ masz dwie baterie i na każdej jedziesz te 35-40km. Trafiłem rower z 2014 roku z nową baterią w ramie która miała przebieg 300km i na dzień dzisiejszy robię na niej spokojnie 42-45km przy prędkości 30-32km/h na prostej. Po dopięciu baterii ogonowej można tym wehikułem spokojnie zrobić 75-80 km co mnie już w zupełności satysfakcjonuje. |
_________________ w posiadaniu A2B Hybride 26, A2B Metro USA 1Kw
Często brykam na Pogorii |
|
|
|
|
kaneclan
młodzik
Pomógł: 2 razy Dołączył: 26 Sie 2016 Posty: 56 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Pon 10 Paź, 2016
|
|
|
Źle mnie zrozumiałeś ja jestem w trakcie budowy własnego e-roweru, więc dla mnie jest już za późno.
Jak poczytasz trochę wątków na forum i np. blog na nexun.pl,
zobaczysz że w podobnej kwocie możesz zrobić rower z Vmax ponad 50km/h oraz zasięgu około 100km to watownica dopadnie i Ciebie. |
|
|
|
|
4x4Offroad
początkujący
Wiek: 49 Dołączył: 09 Paź 2016 Posty: 37 Skąd: KATOWICE
|
Wysłany: Pon 10 Paź, 2016
|
|
|
Chyba jednak nie dam się skusić na żadną watt ownicę Jestem z tych którzy mają rozum. Jak wsiadłem na metro i zacząłem się rozpędzać do tych 42km/h bez kasku jeszcze to się wystraszyłem. Od szybkiej jazdy są motocykle i samochody a tam już obowiązuje odpowiedni zabezpieczający strój, kask, ubezpieczenie itd... Sama koncepcja roweru elektrycznego podoba mi się do momentu kiedy moge się nim poruszać w stroju sportowym i w miejscach gdzie dozwolony jest ruch rowerowy i pieszy.
Nie zamierzam ubierać się w strój motocyklowy na rower bo one po prostu są niewygodne do pedałowania nogami. Poza tym jak się ruszasz a nie tylko siedzisz to jest zdecydowanie cieplej i tego typu ubranie jest zbędne. Wiadomo że apetyt rośnie w miarę jedzenia ale wszystko w granicach rozsądku. Osobiście uważam że jazda na rowerze w krótkich spodenkach i koszulce z prędkością powyżej 45km/h wiąże się już z wysokim ryzykiem utraty zdrowia i życia (szczególnie na polskich drogach lokalnych). Dla tego też właśnie nie tęsknię za większa mocą i 500W mi wystarczy. Inna sprawa że mocny silnik założony na tylne koło pracuje zupełnie inaczej niż ten sam zapleciony na przednie. Z moich doświadczeń wynika że rowery z przednim silnikiem są do bani i ktoś kto wpadł na taki pomysł nie zna chyba praw fizyki. Przejechałem się nie dawno na rowerku z silnikiem 1Kw na przednim kole i zaliczyłem od razu glebę (a rower nie był mój ) w nich się sama prostuje kierownica przy dodaniu gazu manetką bo to wynika z praw fizyki i działa siły odśrodkowej. Jednym słowem prowadzenie takiego rowerka jest dużo trudniejsze niż tego ze środkowym napędem lub w tylnym kole. Ponad to łatwiej wpaść w poślizg i najechanie nawet lekkim pochyleniem na szuter lub piach kończy się wypadkiem. |
_________________ w posiadaniu A2B Hybride 26, A2B Metro USA 1Kw
Często brykam na Pogorii |
|
|
|
|
dynamik
brygadzista dynamik
Dołączył: 17 Cze 2015 Posty: 295 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: Pon 10 Paź, 2016
|
|
|
Widzę, że nie tylko ja nie zachorowałem na watowicę złośliwą, ..choć osobiście lubie predkośc i rowerem czasem bez kasku pomykam 50km/h. Rower ma być przede wszystkim rowerem, ... tzw customy to już motocykle enduro, crosowery itd.
Ja oprócz roweru , dla tych co chcą tanio dojeżdżać do pracy szedłbym w stronę e-skuterów. |
_________________ tym piękniejszą otrzymasz odpowiedź, im mądrzejsze zadasz pytanie |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Pon 10 Paź, 2016
|
|
|
dynamik napisał/a: | ja nie zachorowałem na watowicę złośliwą |
dynamik napisał/a: | lubie predkośc i rowerem czasem bez kasku pomykam 50km/h |
|
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
|