ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
A2B Hybrid 26 modyfikacja
Autor Wiadomość
Elektrotonus 
prezes
Łukasz R



Pomógł: 17 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Lip 2016
Posty: 820
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 06 Wrz, 2016   

Wiem, że kol. Zarok zamierza zlecić osobie doświadczonej budowę ogniwa we wnętrzu skrzynki starej baterii. Być może pasuje mu konstrukcyjnie jego rower, dlaczego od razu sprzedaj i buduj fulla ? Problemem jest ograniczająca go wymiarowo czyli prądowo/napięciowo bateria w tej obudowie. Jak kupi silnik no 10x6 i zainstaluje go w rowerze może wykończyć szybko akumulatorek mając tylko 4p. Dlatego nie pchałbym się w sterownik o mocy 45A bo to droga ku śmierci baterii ;-) Aktualnie przerabiając swój MTB musiałem zdecydować sie na 13s6p by bezpiecznie zasilać 20A silnik 7x9. Tylko mnie aż tak wymiary nie ograniczały a budżet ;-)
 
 
przenikanie 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Gru 2013
Posty: 392
Skąd: Łódź
Wysłany: Wto 06 Wrz, 2016   

Elektrotonus napisał/a:
Wiem, że kol. Zarok zamierza zlecić osobie doświadczonej budowę ogniwa we wnętrzu skrzynki starej baterii. Być może pasuje mu konstrukcyjnie jego rower, dlaczego od razu sprzedaj i buduj fulla ?

Nie musi być full. To tylko przykład. Jeśli coś chodzi jak powinno to szkoda psuć żeby nie chodziło i jeszcze do tego dokładać. Czasem przeróbka jest nieopłacalna, zwłaszcza jak pomysły przerobienia nie idą w dobrym kierunku, jak np. z tą baterią. No ale nie znam planów konstruktora więc tylko zasygnalizowałem niebezpieczeństwo. Zrobi jak zechce :)
_________________
Hase Kettwiesel 60V/2kW
Hase Lepus 48V/0.5kW
 
 
Zarok 
początkujący


Dołączył: 05 Sie 2016
Posty: 16
Skąd: Warszawa
Wysłany: Śro 07 Wrz, 2016   

no zalezy mi zeby ten rower wygladal tak jak w oryginale dlatego kombinuje z tym boxem ktory mam.
wymiana baterii i tak mnie czeka dlatego sie z nia tak kręcę, nie chcialbym przedobrzyć ale skoro juz ja mam ruszac to dlaczego nie zrobic mocniejszej?
mam dwie takie same baterie i jedna jest slaba - i to ta bedzie poddawana przerobce lub raczej zbudowaniu od nowa.
to jest mus - z taka bateria roweru nie sprzedam a i przyjemnosci z jazdy nie bedzie takiej jak nalezy - sprzedawac nie mam zamiaru wiec czas na naprawe - wymiane ogniw.

rozumiem ze sterownik gt500 :)
PS nie kumam tych pradow rozladowan :) czy ciagnie 30A czy 45A :) no nie czaje tego po prostu ;)
 
 
Elektrotonus 
prezes
Łukasz R



Pomógł: 17 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Lip 2016
Posty: 820
Skąd: Warszawa
Wysłany: Śro 07 Wrz, 2016   

Zarok napisał/a:


rozumiem ze sterownik gt500 :)
PS nie kumam tych pradow rozladowan :) czy ciagnie 30A czy 45A :) no nie czaje tego po prostu ; )


Sterownik GT500 Max Prąd 30A. Tylko czy twój pakiet ogniw pozwoli bezpiecznie dla nich, nie silnika oddawć tyle amper.

http://nexun.pl/sklep/ste...6v-48v-30a.html
 
 
Zarok 
początkujący


Dołączył: 05 Sie 2016
Posty: 16
Skąd: Warszawa
Wysłany: Śro 07 Wrz, 2016   

co oznacza bezpiecznie?
jest jakis temat odnosnie oddawania pradu ogniw itp?
 
 
przenikanie 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Gru 2013
Posty: 392
Skąd: Łódź
Wysłany: Śro 07 Wrz, 2016   

Przykład. Jest bateria 10s2p dla uproszczenia. S to liczba połączonych szeregowo ogniw. Jeśli to są li-ion to s wynosi 3,6v, a 10s = 36v. P to liczba ogniw połączonych równolegle. Bateria 10s2p zawiera 20 ogniw. Każde ogniwo ma maksymalny, bezpieczny prąd rozładowania. Załóżmy że ogniwo ma pojemność 1Ah czyli inaczej 1000 mAh. Pojemność oznaczamy literą C. I teraz producent ogniw podaje że maksymalny prąd rozladowania naszego przykładowego ogniwa wynosi 2C. A więc można z jednego ogniwa pociągnąć maksymalnie 2A. Ponieważ mamy baterię 10s2p można z niej pociągnąć maksymalnie 4A. Oczywiście można ciągnąć więcej ale bateria tego nie wytrzyma. Ogniwa będą się grzać i tracić pojemność mogą też w skrajnych wypadkach się zapalić. A ponieważ mocny silnik i sterownik ciągną duże prądy potrzeba w baterii wiele ogniw połączonych równolegle gdyż szeregowe łączenie zwiększa tylko napięcie, a pojemność i obciążalność baterii zależy od ilości ogniw połączonych równolegle. Proste?
Tak więc sprawdź w katalogu jakim prądem możesz obciążyć swoje pojedyncze ogniwo i pomnóż przez liczbę ogniw w jednym pakiecie. Tyle prądu możesz ciągnąć iz baterii taki sterownik oraz silnik stosować.
_________________
Hase Kettwiesel 60V/2kW
Hase Lepus 48V/0.5kW
 
 
Zarok 
początkujący


Dołączył: 05 Sie 2016
Posty: 16
Skąd: Warszawa
Wysłany: Śro 07 Wrz, 2016   

O! i o to chodzilo :)
dzieki kolego Przenikanie za wyjasnienie :)
ok ogniwa to Sanyo 18650ga, wedlug tego co widze w opisach baterii do 10A ale zapewne tyle nie powinno sie dawac.
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Śro 07 Wrz, 2016   

Zarok napisał/a:
... wedlug tego co widze w opisach baterii do 10A ale zapewne tyle nie powinno sie dawac.

Przyjmij, że najwyżej połowę max prądu...a nawet mniej.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
4x4Offroad 
początkujący



Wiek: 49
Dołączył: 09 Paź 2016
Posty: 37
Skąd: KATOWICE
Wysłany: Nie 09 Paź, 2016   

Witam wszystkich :mrgreen:
Życie jest przewrotne. Od marca tego roku posiadam 3 rowery elektryczne ( w tym 2szt marki A2B) a dopiero teraz przypadkowo znalazłem to forum i zdecydowałem się zarejestrować i coś napisać. Przypadkowo ponieważ sam szukałem dodatkowych informacji o rowerze A2B Hybride i wyskoczył mi ten temat. Na modelu Hybride przejechałem już około 1500km więc coś mogę na temat jego powiedzieć. Rama masywna i mocna rower bardzo trwały jednak osiągi zarówno prędkości jak i zasięgu nie są dla mnie wystarczające. Przy zakupie roweru od handlarza należy szczególnie zwrócić uwagę na DISPLAY !!! Okazuje się że stanowi on kluczową rolę jeśli chodzi o pracę silnika i wspomaganie. Chodzi dokładnie o to że są różne wersje oprogramowania do tego roweru Hybrida. I tak spotkałem się z displayem który po wlączeniu wyświetlał wartość 113 (rower miał wspomaganie max do 27km przy czym trzeba było mocno pedałować żeby tą prędkość utrzymywał). Ja dostałem taki właśnie chłam i musiałem samodzielnie już wymieniać display na taki który lepiej pracuje z moim sterownikiem który w tych HYBRIDE jest oczywiście wbudowany w środku silnika. Teraz mam DISPLAY z oprogramowaniem 109 i rower jeździ znacznie lepiej, wspomaganie jest do 32km/h i bez problemu utrzymuje się tą prędkośc pedałując lekko. Niestety również interesowałem się tuningiem tego rowerka i jest to zabieg całkowicie nieopłacalny gdyż musisz rozbierać silnik aby wyjąc z niego sterownik który ma ograniczenie w postaci bezpiecznika mocy do 10A. Ja byłem z moim rowerkiem u człowieka który się zajmuje profesjonalnie tuningiem elektryków i jak mnie podliczył to wyszło tyle camo co zakup drugiero rowerka a nawet więcej :roll: :roll: :roll: Zupełnie inaczej przedstawia się sprawa w modelu METRO który nabyłem w czerwcu zniesmaczony tą wiadomością że niestety na HYBRIDE nie pojadę szybciej jak 32km/h. Metro ma silnik 500W mocy ciągłej i 800 chwilowej a do tego przypinasz bateryjkę ogonową i mnie na takim dueciku udaje się przejechać razem 75km na jedno ładowanie. Z tego co wiem żaden rower u polskiego dystrybutora w realiach nie ma takiego rzeczywistego zasięgu przy średniej prędkości około 30km/h. W moim przekonaniu nie warto inwestować w Hybride 26 tylko zostawić go swojej drugiej połowie do jazdy na zakupy na targ a sobie sprawić po prostu coś innego :lol: :lol: :lol: To chyba wszystko. Jeśli ktoś ma pytania a propos rowerów tej marki to mam już pewne doświadczenie z nimi i mogę podpowiedzieć co poprawić i jakie pojawiają się problemy po pierwszym 1000km przebiegu.
_________________
w posiadaniu A2B Hybride 26, A2B Metro USA 1Kw
Często brykam na Pogorii :)
Ostatnio zmieniony przez 4x4Offroad Pon 10 Paź, 2016, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
kaneclan 
młodzik


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Sie 2016
Posty: 56
Skąd: Gdańsk
  Wysłany: Pon 10 Paź, 2016   

Coś czuję, że ktoś będzie niedługo budował sobie własny e-rower :)
 
 
4x4Offroad 
początkujący



Wiek: 49
Dołączył: 09 Paź 2016
Posty: 37
Skąd: KATOWICE
Wysłany: Pon 10 Paź, 2016   

Nie musisz od razu decydować się na budowę własnego e-bika ponieważ z moich doświadczeń wynika iż są fabryczne produkcje zaspokajające nawet wybredne osoby w kwotach przystępnych dla "Kowalskiego". Zanim zakupiłem drugi rower pojechałem do Wrocławia do człowieka który handluje rowerami elektrycznymi różnych marek. Wybrałem się tam aż 200km ponieważ żaden sklep czy salon rowerowy nie wyciągnie ci 5 rowerów różnych marek przygotowanych do jazdy żebyś mógł samodzielnie ocenić i wybrać najlepszy dla siebie. JA TAK ZROBIŁEM I BYŁO WARTO :lol: :lol: :lol: Miałem okazję pojechać na rowerze Diamant Bionx250 i jest to coś w rodzaju pchacza podobnie jak wszystkie Gazelle, potem przesiadłem się na Grace Easy i już było znacznie lepiej bo ten jest lżejszy i szybciej się rozpędzał. Jechałem też na Stromerze wersja 2 lecz jego cena przekroczyła moje możliwości finansowe bo gość zaśpiewał 6700zł ale rower super. Prędkość na prostej na Stromerze 38-42km/h bez problemów, ten miał węglowy widelec i kewlarowy pasek zamiast łańcucha. W końcu zasiadłem na A2B metro który kosztował 2500zł ( cena niska bo kupowałem go bez baterii ogonowej) i to był strzał w 10-tkę. Rower nie jest lekki bo waży jakieś 29kg ale jazda jest taka sama jak na Stromerze za kwotę prawie 3x wyższą :lol: :lol: :lol: Przejechałem się na każdym z rowerków około 10-15 minut i od razu widziałem również jak pracują baterie. Można się nie źle zdziwić. Najgorzej wypadł Diamant bo bateria schodziła jak woda z wanny :roll: :roll: :roll: jeśli chodzi o zasięg najlepiej wypadają rowery A2B Metro ponieważ masz dwie baterie i na każdej jedziesz te 35-40km. Trafiłem rower z 2014 roku z nową baterią w ramie która miała przebieg 300km i na dzień dzisiejszy robię na niej spokojnie 42-45km przy prędkości 30-32km/h na prostej. Po dopięciu baterii ogonowej można tym wehikułem spokojnie zrobić 75-80 km co mnie już w zupełności satysfakcjonuje.
_________________
w posiadaniu A2B Hybride 26, A2B Metro USA 1Kw
Często brykam na Pogorii :)
 
 
kaneclan 
młodzik


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Sie 2016
Posty: 56
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Pon 10 Paź, 2016   

Źle mnie zrozumiałeś :) ja jestem w trakcie budowy własnego e-roweru, więc dla mnie jest już za późno.
Jak poczytasz trochę wątków na forum i np. blog na nexun.pl,
zobaczysz że w podobnej kwocie możesz zrobić rower z Vmax ponad 50km/h oraz zasięgu około 100km to watownica dopadnie i Ciebie.
 
 
4x4Offroad 
początkujący



Wiek: 49
Dołączył: 09 Paź 2016
Posty: 37
Skąd: KATOWICE
Wysłany: Pon 10 Paź, 2016   

Chyba jednak nie dam się skusić na żadną watt ownicę :wink: Jestem z tych którzy mają rozum. Jak wsiadłem na metro i zacząłem się rozpędzać do tych 42km/h bez kasku jeszcze to się wystraszyłem. Od szybkiej jazdy są motocykle i samochody a tam już obowiązuje odpowiedni zabezpieczający strój, kask, ubezpieczenie itd... Sama koncepcja roweru elektrycznego podoba mi się do momentu kiedy moge się nim poruszać w stroju sportowym i w miejscach gdzie dozwolony jest ruch rowerowy i pieszy.
Nie zamierzam ubierać się w strój motocyklowy na rower bo one po prostu są niewygodne do pedałowania nogami. Poza tym jak się ruszasz a nie tylko siedzisz to jest zdecydowanie cieplej i tego typu ubranie jest zbędne. Wiadomo że apetyt rośnie w miarę jedzenia ale wszystko w granicach rozsądku. Osobiście uważam że jazda na rowerze w krótkich spodenkach i koszulce z prędkością powyżej 45km/h wiąże się już z wysokim ryzykiem utraty zdrowia i życia (szczególnie na polskich drogach lokalnych). Dla tego też właśnie nie tęsknię za większa mocą i 500W mi wystarczy. Inna sprawa że mocny silnik założony na tylne koło pracuje zupełnie inaczej niż ten sam zapleciony na przednie. Z moich doświadczeń wynika że rowery z przednim silnikiem są do bani i ktoś kto wpadł na taki pomysł nie zna chyba praw fizyki. Przejechałem się nie dawno na rowerku z silnikiem 1Kw na przednim kole i zaliczyłem od razu glebę (a rower nie był mój :sad: :sad: :sad: ) w nich się sama prostuje kierownica przy dodaniu gazu manetką bo to wynika z praw fizyki i działa siły odśrodkowej. Jednym słowem prowadzenie takiego rowerka jest dużo trudniejsze niż tego ze środkowym napędem lub w tylnym kole. Ponad to łatwiej wpaść w poślizg i najechanie nawet lekkim pochyleniem na szuter lub piach kończy się wypadkiem.
_________________
w posiadaniu A2B Hybride 26, A2B Metro USA 1Kw
Często brykam na Pogorii :)
 
 
dynamik 
brygadzista
dynamik


Dołączył: 17 Cze 2015
Posty: 295
Skąd: Olsztyn
Wysłany: Pon 10 Paź, 2016   

Widzę, że nie tylko ja nie zachorowałem na watowicę złośliwą, ..choć osobiście lubie predkośc i rowerem czasem bez kasku pomykam 50km/h. Rower ma być przede wszystkim rowerem, ... tzw customy to już motocykle enduro, crosowery itd.
Ja oprócz roweru , dla tych co chcą tanio dojeżdżać do pracy szedłbym w stronę e-skuterów.
_________________
tym piękniejszą otrzymasz odpowiedź, im mądrzejsze zadasz pytanie
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Pon 10 Paź, 2016   

dynamik napisał/a:
ja nie zachorowałem na watowicę złośliwą


dynamik napisał/a:
lubie predkośc i rowerem czasem bez kasku pomykam 50km/h




:)
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group