ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
A2B Hybrid 26 modyfikacja
Autor Wiadomość
Zarok 
początkujący


Dołączył: 05 Sie 2016
Posty: 16
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 22 Sie, 2016   A2B Hybrid 26 modyfikacja

Witam szanowni koledzy ;)
Od kilku tygodni jestem posiadaczem takiego oto szczęścia:

http://www.pedelecforum.de/forum/imgcache/6818.png

Wszystko fajnie ale... chciałoby sie trochę szybciej i dalej i wygodniej ;)
Plan jest taki żeby przerobić ten rower.
Obecne osiągi są średnie - wspomaganie do 27-28km/h, zasięg 35 w porywach 45 km
bateria 36v 11Ah
Silnik niestety brak danych, od sprzedawcy uzyskałem info ze 450w ale naklejka n rowerze sugeruje 250w :]
Reszta info pochodzi z internetu:
kontroler wbudowany w silnik, ograniczenie według opisu 25kmh co nie pokrywa sie z rzeczywistym wspomaganiem, bateria układ 10s6p.
hamulce tarczowe, wyłączenie silnika za pomocą czujnika ciśnienia oleju i jakiś wyświetlacz do kompletu który pokazuje poziom wspomagania i stan baterii oraz prędkość.
aha koła 26

No to do rzeczy:
oczekiwania: miasto, płasko i chodniki raczej, zreszta taki typ roweru, prędkość 45-50km/h zasięg 60-70, dziennie około 35 km, przydałaby sie tez manetka do napędu.

Spostrzeżenia i niewiadome oraz pytania:
1. nie znam modelu silnika i w zasadzie nic oprócz tego, że ma wbudowany kontroler o nim nie wiem, wyczytałem, że znosi napięcia aż do 72v (oczywiście z wyjętym kontrolerem, bez jakiegoś strasznego grzania).
Kilka osób w podobnym modelu roweru zmieniło baterie na 48v i wszystko działało bez zastrzeżeń, niestety były to rowery na kole 24 z dwoma bateriami (rower A2b Metro) i osiągi były bliżej niezidentyfikowane ;)

2. Nie zlokalizowałem u siebie tarczki od PAS takiej z magnesikami i nie za bardzo wiem jak jest wysyłany sygnał do kontrolera, że trzeba wspomagać coś ktoś może podpowiedzieć?

3. wstepnie planuje wymienić baterie na 48v licząc ze podskoczy prędkość maksymalna roweru na okolice 40km, byłoby to dla mnie zadowalające.
nie wiem jak jest z blokada czy jest to zrobione gdzieś w kontrolerze czy inaczej, możliwe ze po prostu silnik przy baterii 36 ma maksymalna prędkość 27 a przy 48 będzie dajmy na to 35 (wtedy różnica jest niewielka i wolałbym wymienić tez silnik) no ale jest to jakaś niewiadoma - chętnie usłyszę opinie na ten temat.

4. proszę o poradę czy odrazu startować w nowy silnik nowy kontroler i wiekszą baterie np 60v czy jednak sprobować na tych 48v zadziałać?
Aha ważna rzecz - bateria nie będzie większa niż 10s6p z racji tego, że chcę ją wrzucić w miejsce oryginału - wymienićcele. (bo montowanie jej na ramie w trójkaciku, który zreszta nie ma góry ;) chyba nie ma sensu ;) )

5. takie pytanie poboczne - bo to do mnie jeszcze nie trafia - jak zwiększam napięcie to mam tez więcej Wh? czyli dajmy na to - na 36v15Ah mam 540Wh a na 48v15Ah mam 720Wh czyli przy 48v mam wyższą prędkość maksymalną i większy zasięg?

6. ile kabli powinno wychodzic z silnika? 2 czy 3 - mowie o takim zwyklym - gdybym jednak wymienial silnik (standardowo dla tego forum myslalem o RH2806 D (10x6) Tył KASETA

7. gdzie się kupuje te cale wyswietlacze, czy są jakies polecane itp?

no to chyba na tyle :)
Z góry dziękuję za odpowiedzi.
 
 
Elektrotonus 
prezes
Łukasz R



Pomógł: 17 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Lip 2016
Posty: 820
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 23 Sie, 2016   

To silnik z przekładnią. Ja bym kombinował z 48V i zewn. sterownikiem ale nie wiem czy osiągniesz aż 40-50 km/h bez wspomagania nogami. Silnik 250 W pod 48V przy sterowniku zewn 17 A ( takie są najczęściej oferowane ) to 816W więc sporo powyżej nominalnej mocy. Jeśli to seryjny rower obawiam si,e, ze ma 25oW nominalnej i bezpiecznie mu podać max więcej. Musiałbyś poszukać kogoś, kto rozbierze silnik i oceni jego przydatność na przewoltowanie. Ja mam silnik 250W i celowo ściągam z Chin mały sterownik 250W 12-13 A by nie uszkodzić silnika lub zębatek. Jeśli z silnika wychodzą trzy grubsze przewody fazowe i pięć małych od czujników halla ( położenia magnesów), to w zasadzie masz mniej roboty. Jeśli jest innaczej wymagana jest modyfikacja.

Zalazłem manuala:

http://smartmove.dk/wp-co...id-26-EN-UM.pdf
 
 
Szwagier 
prezes


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 15 Lis 2015
Posty: 733
Skąd: Ostrów Mazowiecka
Wysłany: Wto 23 Sie, 2016   

Ad.3. z prostych zależności matematycznych wychodzi, że ten silnik dla zasilania 48V będzie miał prędkość 37 km/h. Ale weź poprawkę, że jeśli chcesz go zasilić 10S, to będziesz miał 36V a nie 48V.

Ad.4. z punktu 3. wynika, że 48V nie da Ci prędkości 40-50 km/h. Musisz iść w 60V. Przy czym silnik możesz przecież zostawić - wywalasz wewnętrzny kontroler, wyprowadzasz przewody i dajesz nowy tylko zewnętrzny sterownik obsługujący takie napięcie.

Ad.5. tak, większając napięcie (przy stałym Ah) zwiększasz Wh (Wh= V * A * h)

Ad.6. jak wychodzą 3, to są tylko fazowe, zasilające - bez czujników. Więc lepiej, żeby było 3 (fazowe) + 5 (od czujników halla)

Ad.7. kupuje się w sklepach (banery reklamowe u góry strony forumowej), na Allegro, w Chinach...albo u kolegi Michała na forum (zawsze zapominam jego login) - w dziale sprzedaży znajdziesz ogłoszenie (watomierz V2) - ten mam 2 szt. i w sumie polecam...Możesz też zrobić (albo kupić używany/ktoś Ci zrobi) "Pikacza" wg przepisu tasa lub borsuka. Opis przeróbki tasa na jego blogu nexun, opisu przeróbki borsuka szukaj pod hasłem HK-010 u nas na forum, posty użytkownika borsuk.
 
 
Elektrotonus 
prezes
Łukasz R



Pomógł: 17 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Lip 2016
Posty: 820
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 23 Sie, 2016   

Szwagier napisał/a:

Ad.4. z punktu 3. wynika, że 48V nie da Ci prędkości 40-50 km/h. Musisz iść w 60V. Przy czym silnik możesz przecież zostawić - wywalasz wewnętrzny kontroler, wyprowadzasz przewody i dajesz nowy tylko zewnętrzny sterownik obsługujący takie napięcie.
.





Tylko czy proste przewoltowanie na 60V silnika nominalnie zasilanego 36V przez wywalenie oryg sterownika i zastosowanie zewnętrznego jest bezpieczne dla silnika z przekładnia ? Pchając 800-900 W w niego można spalić uzwojenie lub zniszczyć tryby? Co innego w bezprzekładniowe, one więcej zniosą, choc tez ludzie zabezpieczają je przed przegrzaniem. Pytam gdyż jestem ciekaw czy takie rady pt, daj więcej volt i nowy sterownik są z założenia słuszne ?
 
 
Zarok 
początkujący


Dołączył: 05 Sie 2016
Posty: 16
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 23 Sie, 2016   

właśnie znalazłem w instrukcji:
Electrical specifcation, motor
 Motor type: brushless DC, GEARLESS  Motor voltage rating: 36 V
 Continuous power output: 250 W


to chyba jednak jest bezprzekładniowy
 
 
Zarok 
początkujący


Dołączył: 05 Sie 2016
Posty: 16
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 23 Sie, 2016   

a z bateria moze zle ujałem - wchodzi 60 ogniw, które zapewne inaczej połączone dadzą inne napiecie ;) 10s6p to dla 36v racja :)
 
 
Elektrotonus 
prezes
Łukasz R



Pomógł: 17 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Lip 2016
Posty: 820
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 23 Sie, 2016   

Geared - przekładniowy

GEARLESS - bez przekładniowy


Moje przeoczenie - ok czyli odpada problem zębatek. Po zabezpieczeniu termicznym można próbować pchać więcej wat tyle, ze trzeba wiedzieć ile bezpiecznie.
 
 
Szwagier 
prezes


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 15 Lis 2015
Posty: 733
Skąd: Ostrów Mazowiecka
Wysłany: Wto 23 Sie, 2016   

Elektrotonus napisał/a:
Tylko czy proste przewoltowanie na 60V silnika nominalnie zasilanego 36V przez wywalenie oryg sterownika i zastosowanie zewnętrznego jest bezpieczne dla silnika z przekładnia ?

Słuszna uwaga - przegapiłem w pierwszym poście, że jest przekładniowy. Bo i nie wygląda. Autor wątku to potem potwierdził, jak się okazało (że jest gearless)...Ale nawet gdyby był przekładniowy, to widać, że to jakiś wielki bydlak :wink: - czy zasadne jest porównywać go do "zwyczajnych" 250W o średnicy mniejszej od 15 cm..? Nie wiem. Może i zasadne... :grin:
 
 
Zarok 
początkujący


Dołączył: 05 Sie 2016
Posty: 16
Skąd: Warszawa
Wysłany: Śro 24 Sie, 2016   

no i tu jest jeszcze mala niewiadoma bo sprzedawca zarzekal sie ze jest 450w ale niestety nie wiem, nie moge potwierdzic. Czy ktos z was orientuje sie czy rozebranie takiego silnika jest trudne?
 
 
Elektrotonus 
prezes
Łukasz R



Pomógł: 17 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Lip 2016
Posty: 820
Skąd: Warszawa
Wysłany: Śro 24 Sie, 2016   

W instrukcji, która znalazłem masz 250 W mocy ciągłej. Czyli 450W może chwilowej.



owner ́s manual
10.0 Technical Information
General performance specification
• Overall Dimensions 17” – 1740 mm x 650 mm x 1100 mm
• Overall Dimensions 19” – 1770 mm x 650 mm x 1100 mm
• Curb weight without battery – 22.7 kg (50.0 lb)
• Curb weight with battery – 26.8 kg (59.1 lb)
• Maximum permitted load – 140 kg (310 lb)
• Maximum permitted load on rear carrier 10 kg (22 lb)
• Maximum speed with motor support, flat level ground: 25
km/h (15.5 mph)
NOTE:
regulated
• Maximum range, flat level ground, no head or tail wind, no
starts/stops: 50 to 70 km (31 to 43 miles)
• Operation conditions: Temperature -5 to 40 °C (+23 °F to
104 °F), maximum humidity 80 %
Electrical specification, battery
• Battery chemistry: lithium ion
• Nominal voltage: 36 V
• Normal voltage operating range: 30 to 42 V
• Nominal capacity: 10 Ah
• Charging method: CC/CV
(Constant current/Constant voltage)
• Weight: 4.1 kg (9.0 lb)
Battery management system (BMS)
• Controls and stops over-charging
• Controls maximum charge current
• Controls over-discharge amperage
• Controls over-discharge voltage
• Over temperature shut-off
• Provides cell-to-cell balancing function
Electrical specification, battery charger
• Input voltage:
AC 115/230 V, 50/60 Hz
• Output voltage: 42 ± 0.5 VDC
• Output amperage: 4.0 ± 0.2 A
• AC line fuse rating: 10 A
Electrical specification, motor
• Motor type: brushless DC, gearless
• Motor voltage rating: 36 V
• Continuous power output: 250 W

Electrical specification, motor controller
• Control function: current, voltage, temperature, speed,
torque
• Power supply light: 6 V, 7 W
• Position: in motor hub
 
 
Zarok 
początkujący


Dołączył: 05 Sie 2016
Posty: 16
Skąd: Warszawa
Wysłany: Śro 31 Sie, 2016   

Dzis dowiedzialem sie od producenta ze PAS mam umieszczony z tylu w przerzutkach, kojarzy ktos takie rozwiazanie?
Moze da sie z tym cos pocudowac??
 
 
Elektrotonus 
prezes
Łukasz R



Pomógł: 17 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Lip 2016
Posty: 820
Skąd: Warszawa
Wysłany: Śro 31 Sie, 2016   

Spróbuj go jakoś zlokalizować, musi być jakiś czujnik, magnes czy cos innego ;-)
 
 
Zarok 
początkujący


Dołączył: 05 Sie 2016
Posty: 16
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 06 Wrz, 2016   

Witajcie po kilkudniowej przerwie
powoli zaczynam sie zabierac do roboty przy rowerku, po rozmowach z kolegami z forum stwierdzam ze zapewne trzeba bedzie zmienic wszystko - lacznie z silnikiem.

Planowane przerobki to
bateria
silnik
dolozenie manetki
sterownik
wyswietlacz

no i po kolei pytanka:

BATERIA
w baterii jest miejsce na 60 ogniw tak przynajmniej zakladam (fabryczny box przy ktorym jednak chcialbym pozostac)
chcialbym zwiększyć napiecie na 48v
teraz jest 10s6p 36v 11Ah lub cos kolo tego bo napisy na baterii roznie sugeruja
przy 48v byloby 13s4p
czy nie lepiej dac 14s4p tym samym osiagajac ciut wyzsze napiecie no i kilka celi wiecej bo inaczej zostana puste miejsca - mam nadzieje ze dobrze rozumuje.
Orientujecie sie ile moge osiagnac w takich konfiguracjach i czy jest to do zrobienia?

STEROWNIK
wydaje mi sie ze bardziej przyszlosciowe bedzie wziecie GT1500 zamiast GT500 szczegolnie ze przy ciut wiekszym napieciu ten mniejszy juz nie da rady.

SILNIK
popularny u nas 10x6 NC 2806 (chcialbym na kasete ale niestety mam w rowerze wolnobieg z tego co udalo mi sie podpatrzec) orientujecie sie jakie sa roznice w tych silnikach - 2806 i 2806D oprocz mocowania? wydaje mi sie ze ten drugi jest nowsza produkcja i pewnie ciut lepsza, bede wdzieczny za opinie bo jesli warto to zmienie mocowanie na kasete.

Manetka i PAS
kciukowa zwykla bez zadnych wodotryskow
nie chcialbym rezygnowac z systemu PAS bo poprostu juz jest wbudowany - w tylniej czesci roweru przy przerzutkach. Podoba mi sie to ze moge tez troche popedalowac, zdaje sobie sprawe ze przy wiekszych predkosciach to i tak nie bedzie mialo znaczenia ale... jak jest to po co niszczyc ;)

WYSWIETLACZ
nie wiem na jakiej zasadzie dzialaja te wyswietlacze, obecnie jest zamontowany taki ktory pokazuje predkosc i 3 poziomy wspomagania oraz przebiegi, tyle mi wystarcza, czy musze wkladac jakis nowy? wartoby bylo gdyby pokazywalo pozostala ilosc wh ale to chyba zbedny gadzet. Co sadzicie?

Aha dzis zobaczylem ze mam czujnik odciecia przy przewodach cisnieniowych tylnego hamulca -czyli jeden wydatek mniej.

No i to chyba ogolnie tyle
Aha 2 kolega Tomoaza podpowiedzial mi zeby odrazu zakladac czujniki temperatury do silnika - czy przy tych mocach bedzie to warte uwagi?

Aha3 jak cos to jezdze po plaskim ;)
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Wto 06 Wrz, 2016   

Silnik na kasetę i wolnobieg z grubsza to to samo (moc, prędkość), kaseciak trochę lepiej znosi duże moce, ale jeśli rower nie będzie gnany tysiącami wat to raczej nie opłaca się dopłacać kasy, szczególnie, że masz już wolnobieg i odchodzi inwestycja w tego tytułu.
Lepiej zwolnione środki zainwestuj sobie w akumulator.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
przenikanie 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Gru 2013
Posty: 392
Skąd: Łódź
Wysłany: Wto 06 Wrz, 2016   

Chwila. Pytania sugerują że zabrakło czasu na przejrzenie tematów na forum dotyczących szeroko pojętej elektryfikacji. Po kolei. Co chcesz zrobić z baterią? Psuć fabryczne zgrzewy i robić inną konfigurację? A masz zgrzewarkę czy chcesz lutować? A wiesz, że przegrzane ogniwo traci pojemność? Jeśli chcesz zwiększać napięcie kosztem pojemności to skąd wiesz, czy nie przeciążysz ogniw czerpiąc z nich więcej amperów niż dopuszcza producent zwłaszcza jak chcesz zmieniać silnik i mieć większą moc? Wiesz jakie parametry mają twoje ogniwa i jakie prądy chcesz z nich czerpać? No i jaki silnik chcesz zastosować? 9C zasilany taką bateryjką wykończy ją bardzo szybko.
Sugerowałbym raczej zostawić ten rower w stanie takim jak jest, sprzedać go (na pewno ktoś będzie miał z niego pociechę), kupić fajnego fulla i zrobić elektrykę od zera. Wyjdzie taniej, więcej się nauczysz i będziesz bardziej zadowolony. A tematy związane z zasilaniem proponuję jeszcze uważniej przestudiować. Na tym etapie wiedzy jeszcze nie pora na samodzielne budowanie baterii.
_________________
Hase Kettwiesel 60V/2kW
Hase Lepus 48V/0.5kW
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group