ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
PrzeVoltowanie vs PrzeAmperowanie
Autor Wiadomość
Tomas 
szef


Pomógł: 20 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Mar 2015
Posty: 1740
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Wto 23 Sie, 2016   PrzeVoltowanie vs PrzeAmperowanie

Przykład:

Silnik 7x9 na 20s/30A
VS
Silnik 10x6 na 16s/45A

Pozostałe czynniki identyczne.

Co będzie szybciej rozgrzewało silnik Volty czy Ampery ?

A może miedzy tym trzeba postawić znak równości ?

Milej widziane odpowiedzi z doświadczeń niż z teorii.

Mile widziane tez argumenty za i przeciw jednemu i drugiemu rozwiązaniu.
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Wto 23 Sie, 2016   

Grzeje gęstość prądu w przewodniku. A ten zależy od napięcia :)
 
 
gienek333 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 55
Dołączył: 26 Kwi 2013
Posty: 1338
Skąd: Kraków
Wysłany: Wto 23 Sie, 2016   

Zupełnie mylisz pojęcia. Volty na silniku są zależne od prędkości, natomiast te na baterii ograniczają max prędkość. Straty to I²×R. Jednak silniki mające więcej zwojów są nawijane cieńszym (musi się zmieścić) i dłuższym (więcej zwojów) drutem, więc ma większe R. Jednak prąd potrzebny do uzyskania takiego samego momentu będzie mniejszy (F=B×I×l), l to powiedzmy ilość zwojów.
_________________
Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu.
 
 
qaz33 
szef
qaz33


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 07 Kwi 2014
Posty: 1464
Skąd: Gdynia
Wysłany: Wto 23 Sie, 2016   

zeby ten 7x9 mial identyczne parametry jak konfiguracja Silnik 10x6 na 16s/45A to musialbys go zasilic z 24S. Majac 20S to dalej bedzie lekko wolniejszy i energooszczedniejszy
 
 
Tomas 
szef


Pomógł: 20 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Mar 2015
Posty: 1740
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Wto 23 Sie, 2016   

To jak na silniku 7x9 zwiekszymy te napięcie z 20s na 23s (ale juz bez podnoszenia ilości Amper) to silnik mimo wszystko będzie się odpowiednio szybciej grzał wg mnie bo zwiększany ilość Watów. Bysmy musieli równocześnie zmniejszać ilość Amperów żeby zrównoważyć.
Edit.
Czyli jak na poczatku V i A wpływa na grzanie się silnika w takim samym stopniu.
 
 
qaz33 
szef
qaz33


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 07 Kwi 2014
Posty: 1464
Skąd: Gdynia
Wysłany: Wto 23 Sie, 2016   

pobaw sie tymi symulatorami to wszystko stanie sie jasne.
Watow nie zwiekszasz samym napieciem bo do tego potrzebne jest jeszcze odpowienide obciazenie
 
 
wookie 
brygadzista
wookie


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 24 Sie 2015
Posty: 247
Skąd: Piaseczno
Wysłany: Wto 23 Sie, 2016   

zeeltom napisał/a:
Grzeje gęstość prądu w przewodniku. A ten zależy od napięcia :)

Hmm...?
Serio? :???:
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Wto 23 Sie, 2016   

A nie???
Wiadomo, że od rezystancji też.
 
 
wookie 
brygadzista
wookie


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 24 Sie 2015
Posty: 247
Skąd: Piaseczno
Wysłany: Wto 23 Sie, 2016   

Gęstość prądu ok, ale ona zależy od natężenia, a nie od napięcia ;)
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Wto 23 Sie, 2016   

A czym jest natężenie prądu?
 
 
wookie 
brygadzista
wookie


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 24 Sie 2015
Posty: 247
Skąd: Piaseczno
Wysłany: Wto 23 Sie, 2016   

Zeeltom, to jest proste, trochę jestem skonsternowany.
Ale skoro pytasz... natężenie na pewno nie jest napięciem.
Natężenie to ilość ładunku (elektronów) przepływającego przez przewodnik w określonym czasie, mierzysz to przecież amperomierzem.
Napięcie to różnica potencjałów. Logiczne więc jest że ich iloczyn daje moc.

Żeby przy niskim napięciu uzyskać dużą moc to musi płynąć duży prąd (duże natężenie prądu), potrzebne są grube kable, itd. Przy wysokim napięciu tą samą moc może przewodzić dużo cieńszy kabel, bo płynie prąd o odpowiednio niższym natężeniu. Dlatego linie przesyłowe wysokiego napięcia są budowane i są one na 110.000V, czy nawet 400.000, a nie na 11V.
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Wto 23 Sie, 2016   

Pytanie brzmiało: "Co będzie szybciej rozgrzewało silnik Volty czy Ampery ?"
Napisałem, że gęstość prądu. W przewodniku. Gęstość to A/mm2.
Ale żeby popłynął prąd potrzebne jest napięcie. Im wyższe napięcie, tym większy prąd na tym samym przekroju przewodu. A im wyższy prąd, tym większa jego gęstość w tym samym przewodzie.
Nie jasno się wyraziłem?
Można przyjąć, że gęstość i prąd w konkretnym przewodzie, to to samo, może trochę inne jednostki.
 
 
Eryk1000 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2013
Posty: 1119
Skąd: Wadowice
Wysłany: Wto 23 Sie, 2016   

zeeltom napisał/a:
Pytanie brzmiało: "Co będzie szybciej rozgrzewało silnik Volty czy Ampery ?"
Napisałem, że gęstość prądu. W przewodniku. Gęstość to A/mm2.
Ale żeby popłynął prąd potrzebne jest napięcie. Im wyższe napięcie, tym większy prąd na tym samym przekroju przewodu. A im wyższy prąd, tym większa jego gęstość w tym samym przewodzie.
Nie jasno się wyraziłem?
Można przyjąć, że gęstość i prąd w konkretnym przewodzie, to to samo, może trochę inne jednostki.


Zeeltom

Przy tych silnikach i nawojach 30A bez problemu popłynie i pewnie da radę o wiele więcej, przewody tutaj nie ograniczą prądu, jedyna rzecz jaka ograniczy przepływ to sterownik ;) Trzeba jeździć w zakresie optymalnych obrotów silnika wtedy mamy małe grzanie. Według mnie najlepiej iść w stronę większego napięcia, mamy mniejsze straty w układzie.
_________________
Jeżdżę na :

E-Giant Terrago

Viking Power 6000W +
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Wto 23 Sie, 2016   

A jakie obroty są optymalne w silniku BLDC?
 
 
Eryk1000 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2013
Posty: 1119
Skąd: Wadowice
Wysłany: Wto 23 Sie, 2016   

zeeltom napisał/a:
A jakie obroty są optymalne w silniku BLDC?


Dla każdego typu silnika jest inaczej :) Symulator http://www.ebikes.ca/tools/simulator.html
_________________
Jeżdżę na :

E-Giant Terrago

Viking Power 6000W +
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group