ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Czy wybór roweru/ramy ma znaczenie?
Autor Wiadomość
Przemek 
prezes


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 12 Lip 2015
Posty: 758
Skąd: Katowice
Wysłany: Sob 17 Wrz, 2016   

ja porównał bym fulla do " sztywniaka" jak do butów do miasta na asfalt, można mieć fajne np. converse-y albo "sportowe" adidasy idąc czy biegnąc w adidasach kamyczka na asfalcie nie poczuję a w converse niestety tak - takie głupie porównanie co amortyzacja to jednak amortyzacja :wink: . PS. ja mam fulla brat ma sztywniaka i jadąc jego "sztywniakiem" po nie równościach czuję jak oczy obijają mi się w czaszce o du..i nie wspomnę
 
 
Tomas 
szef


Pomógł: 20 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Mar 2015
Posty: 1740
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Sob 17 Wrz, 2016   

toft Na fullu czy na HT robilem tyle samo kilometrów zanim padałem na twarz wiec bujanie jakoś mnie nie osłabiało :wink: przy elektryku juz w ogóle to nie miało znaczenia.
Sciezki rowerowe są równe ale jak musisz z nich zjechać na ulice czy chodnik to juz masakra - krawężniki, zapadniete studzienki, dziury, kostka brukowa, nadlewy asfaltu, karby, itd, maskra i tak jest w całej polsce . Dlatego uważam ze twierdzenie - ze full to raczej w teren - za błędne :smile:
Ostatnio zmieniony przez Tomas Sob 17 Wrz, 2016, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Sob 17 Wrz, 2016   

Docelowa (tj taka, gdzie wszystko przewozimy w pojemniku w trójkącie, a nie jak Mad MAX poobwieszane wszystko dookoła torbami z aku, pod ramą, na ramie, na kierownicy, w plecaku, na bagażniku na sztycy i inne dziwne pomysły) rama HT do elektryfikacji to 500zł, a docelowa rama full do elektryfikacji to 2500zł ;)
Za 2 tyś w kieszeni to na HTku będziesz śmigać aż się będzie kurzyło hehe

Tu być może nie powinno być zadane pytanie co lepsze, bo oczywiste jest, że full lepszy. Tylko czy budując pierwszą (i z oczywistych powodów nie mogącą być finalną) konstrukcję opłaca się dopłacać takie sumy np do miejskie/szosowej jazdy.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
Ostatnio zmieniony przez tas Sob 17 Wrz, 2016, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Tomas 
szef


Pomógł: 20 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Mar 2015
Posty: 1740
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Sob 17 Wrz, 2016   

Rama full do elektryfikacji to 1000zl plus damper 300 vs 500zl za HT
800zl różnicy to fakt nie do przeskoczenia dla niektórych.
 
 
Przemek 
prezes


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 12 Lip 2015
Posty: 758
Skąd: Katowice
Wysłany: Sob 17 Wrz, 2016   

panowie widzę że dyskusja rozgorzała niewiem czy sie teraz dodać ankietę dotyczącą kto jakiej ramy używa fulla, pół - fulla i " sztywniaka" ciekawe jaki będzie wynik ?
 
 
Mobil 
prezes


Pomógł: 5 razy
Wiek: 104
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 656
Wysłany: Nie 18 Wrz, 2016   

A co do do jasnej chokewki jest pół-full? :lol: Pół pełny :razz:
 
 
Przemek 
prezes


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 12 Lip 2015
Posty: 758
Skąd: Katowice
Wysłany: Nie 18 Wrz, 2016   

hmm no ze ma tylko amortyzowane przednie lagi a tył sztywny - taki pół full :roll: czy jak to tam sie nazywa poprawnie czyli pewnie po angielskiemu
 
 
Mobil 
prezes


Pomógł: 5 razy
Wiek: 104
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 656
Wysłany: Nie 18 Wrz, 2016   

Hardtail - sztywny tył a przód amortyzowany :razz:
 
 
toft 
szef
Pan kierowca


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 1756
Skąd: Gliwice
Wysłany: Nie 18 Wrz, 2016   

Nadal się nie rozumiemy. W większości przypadków full jest przyjemniejszą opcją. Ja mówię o tym, że im bardziej pedałujesz tym bardziej trzeba przemyśleć czy full czy jednak sztywna rama... Też jeździłem na sztywnych elektrykach i na fulach... I full jest duużooo przyjemniejszy o ile NIE MUSISZ DUŻO pedałować... Chodzi o sprawność całości.
Co do ramy (full) to znów trzeba rozróżnić a w zasadzie określić swoje potrzeby... Kupowanie stalowej ciężkiej ramy z blachy z dedykowanym miejscem na aku ma sens jak chcesz włożyć kilka kilowatogodzin aku.... Ale wtedy zakładasz że jeźdizsz głównie w trybie moto... Pedałowanie na 50 kilogramowym rowerze z silnikiem dd w piaście i miękkimi downhilowymi amortyzatorami jest.... Jak planujesz pół kwh albo nawet 1kwh to prawie zawsze da się umiejscowić taki aku w sposób rozsądny w prawie dowolnej ramie typu full. A to ma taką zaletę że bierzesz to co chcesz enduro, trial xc i takie jakie chcesz i wążące 3-4 kilo. 6xturnigy 4s 5ah daje około 450wh, i jednocześnie tak dl przykładu da się go elegancko zamontować w torbie podsiodłowej za sztycą np...
8 - 10 sztuk turnigy dla przykładu wchodzi w główny trójkąt większości ram typu 19 cali mających tzw główny trójkąt ramy ( nie np kształt y). Pytanie zawsze sprowadza się najpierw do potrzeb... Ok już nie będę się wymądrzał...

DO autora postu...

JAk dużo pedałujesz rozważ zakup silnika bezoporowego na przód... Przy odpowiednim napięciu i niedużej mocy z pedałowaniem da się utrzymywać 40kmh. Na dystansie 30-40 km Wystarczy ci wtedy bateria typu 450wh.
Pozdrawiam.
 
 
misiek998 
młodzik


Dołączył: 11 Cze 2016
Posty: 81
Skąd: opole
Wysłany: Nie 18 Wrz, 2016   

Pomogę wam trochę z ankietą, tutaj http://ebike.nexun.pl/rowery_elektyczne/
Jak widać cała masa osób wybiera rowery bez amortyzatora z tyłu :)
O 250W myslę i myslę, ale nie ma aż takich przepaści cenowych i lepiej zrobić raz konkretnie na tysiące kilometrów, niż ciągle przy tym grzebać.
Może zacznę od zlecenia zrobienia skrzynki w trójkąt ramy, niby zwykła skrzynka, a zawsze to już będzie można coś do niej wrzucić i taki bardziej praktyczny będzie rower, a potem to już cała reszta. Może zamknijmy ten temat, bo zanim cokolwiek ruszy to śnieg stopnieje :mrgreen:
 
 
toft 
szef
Pan kierowca


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 1756
Skąd: Gliwice
Wysłany: Nie 18 Wrz, 2016   

sztywne jest tansze... Bezoporowość to zaleta sama w sobie... DD też wymagają obslugi choćby wymiany łożysk i uszczelek... przy większej mocy tylna obręcz plus szprychy to element zamienny jak klocki hamulcowe... znam konstrukcje na przekladniowcach po naście tysiecy bez wymiany przekladni...
 
 
bartek24m 
dyrektor



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Lip 2013
Posty: 428
Skąd: Szczecin
Wysłany: Nie 18 Wrz, 2016   

dzisiaj przy 15 km/h wjechałem na krawężnik i złapałem kapcia, nigdy więcej twardej ramy tylko full :) jakie ramy polecacie ?
 
 
toft 
szef
Pan kierowca


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 1756
Skąd: Gliwice
Wysłany: Nie 18 Wrz, 2016   

Parę dni temu przyszedłem do garage po rower a tam kapieć... wogóle nie jechałem a zrobila się dziura... To kwestia ramy...? Takie tam trollowanie no ale serio... a jakbys przebił z przodu to co? wymiana amora z 15cm na 30???
 
 
Bujakoto 
prezes


Pomógł: 6 razy
Wiek: 41
Dołączył: 22 Gru 2015
Posty: 733
Skąd: Gdynia
Wysłany: Pon 19 Wrz, 2016   

Wczoraj w szczerym polu złapałem kapcia.

7 kapeć w tym sezonie!

Powietrze nie zeszło od razu, mniej więcej wiem gdzie to się mogło stać, po kilku km kapeć :(

Użyłem dętki z Tesco tzw dojazdówki, którą założyłem bez ściągania koła. Było już zimno i ciemno, dziki te sprawy, to naprawdę nieprzyjemne uczucie. Gdyby to się stało 30 minut później to został bym w totalnej puszczy w mroku to było by hardcorowe przeżycie!

Jak kolega powyżej:
Nigdy Więcej Sztywnej Ramy !
 
 
Mobil 
prezes


Pomógł: 5 razy
Wiek: 104
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 656
Wysłany: Pon 19 Wrz, 2016   

Dobra szeroka opona,serio gruba dętka, opaska ciśnieniowa z dętki i ciśnienie minimum 3bar to chyba metoda na brak kapcia :wink:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group