Czy wybór roweru/ramy ma znaczenie? |
Autor |
Wiadomość |
Szwagier
prezes
Pomógł: 9 razy Dołączył: 15 Lis 2015 Posty: 733 Skąd: Ostrów Mazowiecka
|
Wysłany: Pon 19 Wrz, 2016
|
|
|
No ale co poradzi rama full na kolce (ciernie), szkło, druty..? Żonie ostatnio zeszło powietrze - jazda szutrową i leśną drogą + asfalt, z rowerkiem córki na holu. W oponie siedział właśnie cierń. A snejki - to raczej kwestia obręczy i dętki..?
Jakoś mi się nie chce wierzyć, że jak mam fulla, to mogę bezkarnie najeżdżać krawężniki prostopadle, bez ograniczania prędkości |
|
|
|
|
Tomas
szef
Pomógł: 20 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Mar 2015 Posty: 1740 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Pon 19 Wrz, 2016
|
|
|
Nie no przebić oponę to można na czym kolwiek i full tutaj nie pomorze. Dla mnie w fullu chodzi głownie o komfort jazdy, a przy okazji dostaje zmniejszoną podatność na skrzywienia felgi od uderzeń w krawezniki czy dziury. |
|
|
|
|
Mobil
prezes
Pomógł: 5 razy Wiek: 104 Dołączył: 21 Wrz 2015 Posty: 656
|
Wysłany: Pon 19 Wrz, 2016
|
|
|
Tomas napisał/a: | nie pomorze |
Jak nie pomorze to co? Mazowsze?
Sorry, nie mogłem się powstrzymać |
|
|
|
|
Tomas
szef
Pomógł: 20 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Mar 2015 Posty: 1740 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Pon 19 Wrz, 2016
|
|
|
Jak nie Pomorze to może być Małopolskie
P.s - autokorekta w tablecie mi zamienila ale wiadomo o co kaman |
|
|
|
|
bartek24m
dyrektor
Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Lip 2013 Posty: 428 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Sob 01 Paź, 2016
|
|
|
toft napisał/a: | Parę dni temu przyszedłem do garage po rower a tam kapieć... wogóle nie jechałem a zrobila się dziura... To kwestia ramy...? Takie tam trollowanie no ale serio... a jakbys przebił z przodu to co? wymiana amora z 15cm na 30??? |
złapałem kapcia z przodu już raz po wjechaniu w dziure
za każdym razem felga przecinała dętke
gdyby był jakikolwiek amortyzator z przodu to by tego nie było
z tyłu to samo. |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 02 Paź, 2016
|
|
|
bartek24m napisał/a: |
złapałem kapcia z przodu już raz po wjechaniu w dziure
za każdym razem felga przecinała dętke
gdyby był jakikolwiek amortyzator z przodu to by tego nie było
z tyłu to samo. |
Pompuj 3-3,5 atm to zmniejszy się podatność na uginanie i uszkadzanie dętki. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
bartek24m
dyrektor
Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Lip 2013 Posty: 428 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Śro 28 Gru, 2016
|
|
|
znalazłem dość taniego fulla na stalowej ramie, czy myślicie że wytrzyma więcej niż 2 sezony ?
Co w pierwszej kolejności proponujecie wymienić ?
MTB INSOMNIA 29" 362m
v Rama stalowa Hi TEN
v Wysokość ramy 51 cm
v Widelec ZOOM 1 1/8 "
v ZOOM aluminiowy Ahead 1 1/8 "
v Kierownica aluminiowa Riserbar
v Piasty aluminiowe przód, tył
v Opony Kenda 29 "x 2.1" (54-622)
v Felgi aluminiowe ROCK RIMS
v 21-biegowa przerzutka
v Shimano FD-TZ30
v Manetka Shimano ST-EF51
v Aluminiowa korba (42-32-22 )
v Kaseta dolna wspornika łożyska BSA 68
v Pedały MTB z klatką aluminiową
v Sztyca aluminiowa ZOOM Ø 25,4 mm
v JAK mechaniczne hamulce tarczowe z przodu i z tyłu
v Hamulce Shimano ST-EF51
niestety koła ma 29 cali, a ktoś na początku tematu napisał żeby brać jak najmniejsze koła.
Nie wiem dokładnie czemu, przecież koła 29 cali lepiej wyłapują dziury.
Jeżeli chodzi tylko o moment obrotowy to dla mnie spokojnie wystarczy ten co dają silniki 7x9.
Czy warto dopłacać 2000 zł do ramy kona stinky |
|
|
|
|
atomek1000
szef
Pomógł: 48 razy Dołączył: 08 Lis 2014 Posty: 1902 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 29 Gru, 2016
|
|
|
Warto dopłacić ale zastanawia mnie za ile ten co podales chcesz kupić |
|
|
|
|
darol
początkujący
Dołączył: 15 Lip 2016 Posty: 20 Skąd: Zawiercie
|
Wysłany: Czw 29 Gru, 2016
|
|
|
Z mojego punktu widzenia takie sprzęty dyskwalifikuje brak jakiegokolwiek tłumienia w zawieszeniu ramy. Każdy kto jeździ w terenie na "fullu" wie, że taki rower jest przy większych prędkościach nie do opanowania, po prostu po ugięciu podskakuje i zrywa przyczepność, tłumienie temu zapobiega i koło jest jakby przyklejone do ziemi.
Warto dołożyć każde pieniądze do ramy która takie tłumienie posiada. |
|
|
|
|
bartek24m
dyrektor
Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Lip 2013 Posty: 428 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Czw 29 Gru, 2016
|
|
|
cena za nowy full - poniżej tysiąca
kona stinki używki po 2500
jak wygląda te tłumienie ramy, mógłbyś przykład podać między jednym a drugim
myślałem że za tłumienie ramy odpowiada dumper i amortyzator |
|
|
|
|
Tomas
szef
Pomógł: 20 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Mar 2015 Posty: 1740 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Czw 29 Gru, 2016
|
|
|
bartek24m napisał/a: | za tłumienie ramy odpowiada dumper |
Tak to jest kwestia dampera.
Rama ze zdjęcia powyżej to czterozawias - mniejszy wpływ pedałowania na bujanie, mniejsza sztywność konstrukcji
Stinky to jednozawias z ogniwami pośrednimi (tzw. wielozawias) - fajnie miękki, sztywniejszy, ale bardziej buja i występuje efekt podskakiwania, telepania tylnego koła przy ostrym hamowaniu. |
Ostatnio zmieniony przez Tomas Czw 29 Gru, 2016, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
atomek1000
szef
Pomógł: 48 razy Dołączył: 08 Lis 2014 Posty: 1902 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 29 Gru, 2016
|
|
|
bartek24m napisał/a: | cena za nowy full - poniżej tysiąca |
To cena za nowy szajs. Z prawdziwym fullem nie ma to żadnego związku.
Jak chcesz fulla to szukaj używanych ram/części i za 2000zł powinieneś coś złożyć |
|
|
|
|
bartek24m
dyrektor
Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Lip 2013 Posty: 428 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Czw 29 Gru, 2016
|
|
|
jakie są wady dampera powietrznego i hamulców hydraulicznych ?
(poza wyższą ceną ) |
|
|
|
|
darol
początkujący
Dołączył: 15 Lip 2016 Posty: 20 Skąd: Zawiercie
|
Wysłany: Czw 29 Gru, 2016
|
|
|
Posiadam 3 rowery w tym jeden elektryczny i we wszystkich mam dampery powietrzne i hamulce hydrauliczne...nie widzę wad. Z pewnością są lepsze i gorsze konstrukcje, ale na ogół nie ma większych problemów. |
|
|
|
|
bartek24m
dyrektor
Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Lip 2013 Posty: 428 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Wto 03 Sty, 2017
|
|
|
Posłuchałem rad atomka i stwierdziłem że kupie coś lepszego.
Wybrałem 3 rowery używane które w taki samym stopniu podobają mi się. cenowo podobnie z przewaga na HAIBIKE
Bardzo bym prosił o pomoc w wyborze, chodzi oto który z poniższych fulli będzie się lepiej sprawdzał i który ma najlepsze podzespoły.
ROTWILD R1 3000 zł (Amortyzator: FOX RL 32, Damper: DT Swiss, Reszta na Shimano SLX)
http://allegro.pl/i6658158451.html
CUBE AMS 110 2800 zł możliwość odliczenia VAT (Amortyzator: FOX, Damper: REBA, Reszta na SRAM X9)
http://allegro.pl/i6660645997.html
HAIBAIKE PRESSURE 2400 zł możliwość odliczenia VAT (Amortyzator i dumper firmy SR SunTour RLD, reszta to shimano SLX)
http://allegro.pl/i6656127043.html
Za ROTWILD przemawia duży trójkąt i większa rama.
Za HAIBIKE przemawia najnizsza cena.
Na podzespołach się nie znam więc proszę was o opinie który jest wart swojej ceny. |
Ostatnio zmieniony przez bartek24m Wto 03 Sty, 2017, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
|