ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Czy wybór roweru/ramy ma znaczenie?
Autor Wiadomość
Szwagier 
prezes


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 15 Lis 2015
Posty: 733
Skąd: Ostrów Mazowiecka
Wysłany: Pon 19 Wrz, 2016   

No ale co poradzi rama full na kolce (ciernie), szkło, druty..? Żonie ostatnio zeszło powietrze - jazda szutrową i leśną drogą + asfalt, z rowerkiem córki na holu. W oponie siedział właśnie cierń. A snejki - to raczej kwestia obręczy i dętki..?
Jakoś mi się nie chce wierzyć, że jak mam fulla, to mogę bezkarnie najeżdżać krawężniki prostopadle, bez ograniczania prędkości :roll:
 
 
Tomas 
szef


Pomógł: 20 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Mar 2015
Posty: 1740
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Pon 19 Wrz, 2016   

Nie no przebić oponę to można na czym kolwiek i full tutaj nie pomorze. Dla mnie w fullu chodzi głownie o komfort jazdy, a przy okazji dostaje zmniejszoną podatność na skrzywienia felgi od uderzeń w krawezniki czy dziury.
 
 
Mobil 
prezes


Pomógł: 5 razy
Wiek: 104
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 656
Wysłany: Pon 19 Wrz, 2016   

Tomas napisał/a:
nie pomorze

Jak nie pomorze to co? Mazowsze? :mrgreen:
Sorry, nie mogłem się powstrzymać :razz:
 
 
Tomas 
szef


Pomógł: 20 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Mar 2015
Posty: 1740
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Pon 19 Wrz, 2016   

Jak nie Pomorze to może być Małopolskie :mrgreen:

P.s - autokorekta w tablecie mi zamienila ale wiadomo o co kaman :razz:
 
 
bartek24m 
dyrektor



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Lip 2013
Posty: 428
Skąd: Szczecin
Wysłany: Sob 01 Paź, 2016   

toft napisał/a:
Parę dni temu przyszedłem do garage po rower a tam kapieć... wogóle nie jechałem a zrobila się dziura... To kwestia ramy...? Takie tam trollowanie no ale serio... a jakbys przebił z przodu to co? wymiana amora z 15cm na 30???


złapałem kapcia z przodu już raz po wjechaniu w dziure

za każdym razem felga przecinała dętke

gdyby był jakikolwiek amortyzator z przodu to by tego nie było
z tyłu to samo.
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 02 Paź, 2016   

bartek24m napisał/a:

złapałem kapcia z przodu już raz po wjechaniu w dziure

za każdym razem felga przecinała dętke

gdyby był jakikolwiek amortyzator z przodu to by tego nie było
z tyłu to samo.

Pompuj 3-3,5 atm to zmniejszy się podatność na uginanie i uszkadzanie dętki.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
bartek24m 
dyrektor



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Lip 2013
Posty: 428
Skąd: Szczecin
Wysłany: Śro 28 Gru, 2016   

znalazłem dość taniego fulla na stalowej ramie, czy myślicie że wytrzyma więcej niż 2 sezony ?
Co w pierwszej kolejności proponujecie wymienić ?
MTB INSOMNIA 29" 362m

v Rama stalowa Hi TEN
v Wysokość ramy 51 cm
v Widelec ZOOM 1 1/8 "
v ZOOM aluminiowy Ahead 1 1/8 "
v Kierownica aluminiowa Riserbar
v Piasty aluminiowe przód, tył
v Opony Kenda 29 "x 2.1" (54-622)
v Felgi aluminiowe ROCK RIMS
v 21-biegowa przerzutka
v Shimano FD-TZ30
v Manetka Shimano ST-EF51
v Aluminiowa korba (42-32-22 )
v Kaseta dolna wspornika łożyska BSA 68
v Pedały MTB z klatką aluminiową
v Sztyca aluminiowa ZOOM Ø 25,4 mm
v JAK mechaniczne hamulce tarczowe z przodu i z tyłu
v Hamulce Shimano ST-EF51



niestety koła ma 29 cali, a ktoś na początku tematu napisał żeby brać jak najmniejsze koła.
Nie wiem dokładnie czemu, przecież koła 29 cali lepiej wyłapują dziury.

Jeżeli chodzi tylko o moment obrotowy to dla mnie spokojnie wystarczy ten co dają silniki 7x9.

Czy warto dopłacać 2000 zł do ramy kona stinky
 
 
atomek1000 
szef



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 08 Lis 2014
Posty: 1902
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw 29 Gru, 2016   

Warto dopłacić ale zastanawia mnie za ile ten co podales chcesz kupić
 
 
darol 
początkujący


Dołączył: 15 Lip 2016
Posty: 20
Skąd: Zawiercie
Wysłany: Czw 29 Gru, 2016   

Z mojego punktu widzenia takie sprzęty dyskwalifikuje brak jakiegokolwiek tłumienia w zawieszeniu ramy. Każdy kto jeździ w terenie na "fullu" wie, że taki rower jest przy większych prędkościach nie do opanowania, po prostu po ugięciu podskakuje i zrywa przyczepność, tłumienie temu zapobiega i koło jest jakby przyklejone do ziemi.
Warto dołożyć każde pieniądze do ramy która takie tłumienie posiada.
 
 
bartek24m 
dyrektor



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Lip 2013
Posty: 428
Skąd: Szczecin
Wysłany: Czw 29 Gru, 2016   

cena za nowy full - poniżej tysiąca
kona stinki używki po 2500

jak wygląda te tłumienie ramy, mógłbyś przykład podać między jednym a drugim
myślałem że za tłumienie ramy odpowiada dumper i amortyzator
 
 
Tomas 
szef


Pomógł: 20 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Mar 2015
Posty: 1740
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Czw 29 Gru, 2016   

bartek24m napisał/a:
za tłumienie ramy odpowiada dumper


Tak to jest kwestia dampera.

Rama ze zdjęcia powyżej to czterozawias - mniejszy wpływ pedałowania na bujanie, mniejsza sztywność konstrukcji
Stinky to jednozawias z ogniwami pośrednimi (tzw. wielozawias) - fajnie miękki, sztywniejszy, ale bardziej buja i występuje efekt podskakiwania, telepania tylnego koła przy ostrym hamowaniu.
Ostatnio zmieniony przez Tomas Czw 29 Gru, 2016, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
atomek1000 
szef



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 08 Lis 2014
Posty: 1902
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw 29 Gru, 2016   

bartek24m napisał/a:
cena za nowy full - poniżej tysiąca

To cena za nowy szajs. Z prawdziwym fullem nie ma to żadnego związku.

Jak chcesz fulla to szukaj używanych ram/części i za 2000zł powinieneś coś złożyć
 
 
bartek24m 
dyrektor



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Lip 2013
Posty: 428
Skąd: Szczecin
Wysłany: Czw 29 Gru, 2016   

jakie są wady dampera powietrznego i hamulców hydraulicznych ?

(poza wyższą ceną )
 
 
darol 
początkujący


Dołączył: 15 Lip 2016
Posty: 20
Skąd: Zawiercie
Wysłany: Czw 29 Gru, 2016   

Posiadam 3 rowery w tym jeden elektryczny i we wszystkich mam dampery powietrzne i hamulce hydrauliczne...nie widzę wad. Z pewnością są lepsze i gorsze konstrukcje, ale na ogół nie ma większych problemów.
 
 
bartek24m 
dyrektor



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Lip 2013
Posty: 428
Skąd: Szczecin
Wysłany: Wto 03 Sty, 2017   

Posłuchałem rad atomka i stwierdziłem że kupie coś lepszego.
Wybrałem 3 rowery używane które w taki samym stopniu podobają mi się. cenowo podobnie z przewaga na HAIBIKE

Bardzo bym prosił o pomoc w wyborze, chodzi oto który z poniższych fulli będzie się lepiej sprawdzał i który ma najlepsze podzespoły.


ROTWILD R1 3000 zł (Amortyzator: FOX RL 32, Damper: DT Swiss, Reszta na Shimano SLX)
http://allegro.pl/i6658158451.html

CUBE AMS 110 2800 zł możliwość odliczenia VAT (Amortyzator: FOX, Damper: REBA, Reszta na SRAM X9)
http://allegro.pl/i6660645997.html

HAIBAIKE PRESSURE 2400 zł możliwość odliczenia VAT (Amortyzator i dumper firmy SR SunTour RLD, reszta to shimano SLX)
http://allegro.pl/i6656127043.html

Za ROTWILD przemawia duży trójkąt i większa rama.
Za HAIBIKE przemawia najnizsza cena.

Na podzespołach się nie znam więc proszę was o opinie który jest wart swojej ceny.
Ostatnio zmieniony przez bartek24m Wto 03 Sty, 2017, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group