ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Silnik 2 WD 250W ( 2 silniki )
Autor Wiadomość
qaz33 
szef
qaz33


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 07 Kwi 2014
Posty: 1464
Skąd: Gdynia
Wysłany: Czw 01 Wrz, 2016   

No niestety tak nie jest :wink:
moc = prad * napiecie
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Czw 01 Wrz, 2016   

Sorki, myślałem o stałym obciążeniu, gdzie moc P=U2/R
 
 
qaz33 
szef
qaz33


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 07 Kwi 2014
Posty: 1464
Skąd: Gdynia
Wysłany: Czw 01 Wrz, 2016   

Ale silnik to nie opornik a raczej duza cewka i opornik w szeregu. Prawo ohma tu nie dziala
 
 
gienek333 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 55
Dołączył: 26 Kwi 2013
Posty: 1338
Skąd: Kraków
Wysłany: Czw 01 Wrz, 2016   

Działa, jak najbardziej. Jeżeli zwiększymy dwukrotnie prąd silnika to straty na R wewnętrznej wzrosną 4 razy. Chodzi o to, że silnik przy małej prędkości jest zasilany przez sterownik, który jest "przetwornicą napięcia" i napięcie na silniku jest dużo mniejsze niż baterii. Silniki mają podawane tzw. KV, które mówi jakie jest napięcie na silniku przy danej prędkości.
_________________
Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu.
 
 
qaz33 
szef
qaz33


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 07 Kwi 2014
Posty: 1464
Skąd: Gdynia
Wysłany: Czw 01 Wrz, 2016   

dziala ale tylko jak wezmiesz pod uwage indukcje cewek i czestotliwosc. Inaczej to mozna sobie tylko szacowac pi razy drzwi ;)
 
 
Adam Wysokiński 
szef


Pomógł: 36 razy
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 1658
Skąd: Warszawa (okolice)
Wysłany: Czw 01 Wrz, 2016   

madejp napisał:'
Adam, A dlaczego będą miały niższą sprawność? Upraszczając sytuację, to tę samą energię puścimy przez dwa kable, co tym samym zmniejszy opór elektryczny o połowę czyli straty wynikające z oporów też będą mniejsze o połowę. Niekorzystne będzie to o czym pisze atomek1000 - układ będzie cięższy, ale czy elektrycznie też będą mniej sprawne i z czego to wg Ciebie wynika?

Choćby z tego, że silnik większy ma zwykle większą sprawność. 2 sterowniki również wypadną niekorzystnie. Sterownik pobiera prąd na własne potrzeby i nie jest to dużo zależne od mocy. Nie są to duże wartości ale jednak.
 
 
przenikanie 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Gru 2013
Posty: 392
Skąd: Łódź
Wysłany: Sob 03 Wrz, 2016   

Mając napędzane przednie koło w trajce typu delta w trudniejszym terenie (np. piasek, czy żwir pod górkę) chcę czy nie chcę - muszę wspomóc silniczek pedałowaniem, które napędza tylne koło. Tak więc 2 silniki na pewno wpłyną na łatwość pokonywania trudniejszego terenu. Jednak to chyba jedyna zaleta dwusilnikowego napędu. Z tego co pamiętam, kiedyś bartek stosował dwa silniki w jednym rowerze i chyba koncepcja się nie sprawdziła, bo jeden, ten który był na tyle, kiedyś od niego kupiłem :)
_________________
Hase Kettwiesel 60V/2kW
Hase Lepus 48V/0.5kW
 
 
sannis
brygadzista


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Paź 2013
Posty: 299
Skąd: z Parku
Wysłany: Pon 05 Wrz, 2016   

Na endlessie jest mnóstwo wątków o 2WD i to rozwiązanie jest bardzo chwalone, dość szczegółowo zrelacjonowane przez użytkowników. Czyli sporo praktyki mało teoretyzowania. Teraz tak, do czego takie rozwiązanie? Do jazdy po mieście, do pracy? Bez sensu. Jakieś szosowe ściganie się ze skuterami, bez sensu. Ale w terenie już samo rozłożenie masy to pierwsza sprawa, a druga jak ktoś nie potrafi wyobrazić sobie po co napęd na dwie osie w jednośladzie to niech wpisze w YT Christini AWD.

Tutaj trochę syntezy na temat 2wd:
https://www.electricbike.com/2wd-fatbike/
 
 
XM6 
początkujący


Dołączył: 28 Gru 2016
Posty: 14
Skąd: Białystok
Wysłany: Czw 29 Gru, 2016   

Trochę po herbacie, ale się włączę.

Mówimy o silnikach w piaście i opcji, przykładowo 2x250W vs. 1x500W.

Zwykle silniki 250W mają inne obroty maksymalne niż silniki 500W. Nawet jak jest to ten sam silnik o nominalnej mocy np. 250W, to przyłożenie dwukrotnie wyższego napięcia może mu zaszkodzić. Przykładem są słynne plastikowe koła przekładni planetarnej w Bafangach.

Zakładam oczywiście zdrowy rozsądek eksperymentatora i instalację dwóch identycznych silników (najtańszy sposób uniknięcia kłopotów z trakcją i niepotrzebnych naprężeń na ramie).

2X250W będzie potrzebować 500W mocy a będzie o wiele wolniejszy od systemu 1x500W. Rzeczywiście rower będzie się błyskawicznie rozpędzał ale będzie zużywał blisko dwa razu więcej prądu niż to konieczne do jazdy.

To najgorsze z dostępnych rozwiązań. Spróbujcie policzyć sobie jak szybko, przy takim zużyciu prądu, rower mógłby jechać gdyby silnik zamontować w supporcie i moc dostarczać przez przerzutki. Nie zdziwiłbym się gdyby była to dwa razy wyższa prędkość.

W praktyce taki system prowadza się do ciężkiej instalacji (dwa silniki) i nieefektywnie dostarczanej mocy na koła (ciężkie akumulatory).

W Ameryce takie rzeczy przechodzą, Anglosasi nie mają kultury jeżdżenia na rowerach takiej, jak jest rozwinięta w wielu miejscach w Europie. Pakują wielkie i ciężkie silniki oraz wielkie akumulatory i w ogóle nie pedałują. W porównaniu do Europy - buractwo. System 2WD na asfalcie to przejaw takiego buractwa. 2WD ma sens tylko na miękkim podłożu do wolnej jazdy, to coś takiego jak UAZ z silnikiem 50KM.
 
 
dynamik 
brygadzista
dynamik


Dołączył: 17 Cze 2015
Posty: 295
Skąd: Olsztyn
Wysłany: Pią 30 Gru, 2016   

Trochę też jest opisane na electricbike.com. 2WD ma sens jak ktoś chce zbudować e-bike o dużej mocy na przekładniówkach. Pojedyńcza dostepna przekładniówka np MAC można z zabezpieczeniem termicznym można zasilić max 60Vx30A =1800W i to chwilowo.
Jak ktoś chce więcej to albo budować mid drive albo dwie przekładniówki.
_________________
tym piękniejszą otrzymasz odpowiedź, im mądrzejsze zadasz pytanie
 
 
bartek 
prezes
Łebmajster


Pomógł: 5 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Kwi 2011
Posty: 508
Skąd: Włoszczowa
Wysłany: Czw 12 Sty, 2017   

Polecam lekturę z rodzimego podwórka: http://forum.arbiter.pl/v...er=asc&start=75

https://www.youtube.com/watch?v=NWoowaOU6Lg

Wnioski:
1. Nie takie złe plastikowe zębatki jak je malują - silniki z opisanej konstrukcji pracują cały czas w konstrukcjach forumowiczów. Oczywiście nie polecam rozpędzać przekładniówek 250W do 50km/h - bardzo hałasują.

2. Zużycie prądu przy stałej prędkości jest porównywalne do jazdy na jednym silniku, ale wystarczy lekki podmuch wiatru i ampery idą w górę momentalnie. W praktyce bilans wychodzi niekorzystnie bo prądu zużywa się więcej ale pojazd zachowuje lepszą stateczność prędkości jazdy.

3.
Cytat:
2WD ma sens tylko na miękkim podłożu do wolnej jazdy, to coś takiego jak UAZ z silnikiem 50KM
Dokładnie tak jest. 2x większy moment obrotowy daje się odczuć w terenie, ale i przy przyspieszaniu jest całkiem ciekawe. Na zlotach miałem przyjemność jazdy na kilku konstrukcjach i powiem że przyspieszanie na 2x3000W daję więcej frajdy jak na 1x6000W

4. Co do wagi to jest porównywalnie. 2x250W przekładniowy to przecież 2 x 3kg, czyli tyle co jedna 500-ka DD

5. Rozwiązanie ciekawe i w moim przekonaniu w określonych warunkach uzasadnione - wół roboczy.
_________________
-
Szprychy dorabiane na wymiar
Grubości: 2,0mm; 2,3mm; 2,6mm; 3,4mm CZARNE

Sklep MaxEV
Silniki MXUS, Zestawy EcoBike, MagicPie, SmartPie
-
 
 
geoorge 
początkujący


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Lut 2017
Posty: 33
Skąd: Tryńcza
Wysłany: Pią 23 Cze, 2017   

XM6 napisał/a:
...
2X250W będzie potrzebować 500W mocy a będzie o wiele wolniejszy od systemu 1x500W. Rzeczywiście rower będzie się błyskawicznie rozpędzał ale będzie zużywał blisko dwa razu więcej prądu niż to konieczne do jazdy. ...


Co za bzdura.
Przecież to logiczne że pobór mocy zależy od obciążenia.

A ja jestem pewien że 2x250W wypadnie lepiej, chociażby dlatego że w przypadku przeciążenia będzie lepsze odprowadzanie ciepła (czyli można bardziej przeciążyć).

Minusem na pewno jest bardziej skomplikowana instalacja, ale poza tym same plusy.
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Pią 23 Cze, 2017   

Przy 800W w przednim kole już na asfalcie buksuje, nie mówiąc o szutrze czy kamykach, a Wy tu przytaczacie amerykanów z 3000W w przednim kole? :P
Za dużo YT pany, za dużo :)
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
geoorge 
początkujący


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Lut 2017
Posty: 33
Skąd: Tryńcza
Wysłany: Pią 23 Cze, 2017   

bartek napisał/a:
...
Na zlotach miałem przyjemność jazdy na kilku konstrukcjach i powiem że przyspieszanie na 2x3000W daję więcej frajdy jak na 1x6000W
...


To chyba w Polsce :razz:
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Pią 23 Cze, 2017   

XM6 napisał/a:
...

2X250W będzie potrzebować 500W mocy a będzie o wiele wolniejszy od systemu 1x500W. Rzeczywiście rower będzie się błyskawicznie rozpędzał ale będzie zużywał blisko dwa razu więcej prądu niż to konieczne do jazdy. ...

Ja bym powiedział, że jednak mniej. Dlaczego? Po do jazdy będzie pobierał mniej prądu, z tego powodu, że jeden silnik będzie miał dwa razy mniejsze obciążenie, bo wspomaga go drugi silnik. Zaryzykował bym stwierdzenie, że pobór mocy przy 2 silnikach, będzie taki sam, jak na jednym 250W. Mowa oczywiście o jeździe, a nie ruszaniu i ciężkim terenie.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group