ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Ośka - zniszczony gwint - czy da się coś z tym zrobić?
Autor Wiadomość
Yin 
prezes


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 24 Lut 2014
Posty: 805
Skąd: Katowice
Wysłany: Nie 20 Sie, 2017   

Właśnie ubiłem gwint w mxus, jaką narzynką go poprawić? Z suwmiarki wychodzi m14 x 0.5 - dobrze to mierzę?
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Nie 20 Sie, 2017   

niech Ci spawacz napawa trochę materiału na oś i dopiero wtedy narzynką to traktuj.
U siebie zrobiłem tak, że nakręciłem narzynkę na uszkodzoną oś pod sam silnik, następnie spawacz dodał trochę materiału na powierzchnię zepsutych gwintów, później szlifierką usunąłem naddatek ponad średnicę 16mm i cofająca się narzynka zrobiła idealny gwint jak z fabryki.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
Yin 
prezes


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 24 Lut 2014
Posty: 805
Skąd: Katowice
Wysłany: Nie 20 Sie, 2017   

Noo nie jest tak drastycznie, poprawy wymaga gwint na początku osi bo nakrętka nie chce się nakręcić. No i gwintownik będzie potrzebny tak czy siak. Tylko m14 x 0.5 czy 14x1 ?
 
 
Przemek 
prezes


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 12 Lip 2015
Posty: 758
Skąd: Katowice
Wysłany: Nie 20 Sie, 2017   

jak chcesz to jutro zmierzę swój grzebieniem i napiszę
 
 
Pavyan 
kierownik


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 17 Kwi 2015
Posty: 383
Skąd: Mazowsze
Wysłany: Pon 21 Sie, 2017   

Yin, bardzo uważnie wprowadzaj narzynkę podczas tego "poprawiania" - prostopadle do osi gwintu, dokładnie w istniejące, stare zwoje. Nie na sucho - użyj oleju roślinnego (najlepszy jest lniany, ale każdy pomoże zdecydowanie).
Jeżeli gwint jest bardzo zniszczony na "wejściu" i istnieje duże ryzyko, że nie "trafi" się idealnie w stare nacięcia - najbezpieczniej jest go odrestaurować jak opisałem wcześniej w tym temacie (przełamaną narzynką, opłaci się bo jest tańsza od silnika :wink: ).
Przełamana narzynka po złożeniu i ściśnięciu nadal działa jak... hmm... monolityczna - i w tym moim sposobie działa podobnie do sposobu zaproponowanego przez Tasa (odkręca się ją z osi).
Nawiasem mówiąc, jakkolwiek napawanie materiału na bardzo uszkodzoną oś jest w zasadzie jedynym wyjściem w sytuacji kompletnego zmielenia/zerwania gwintu (sam parę razy tak robiłem, niekoniecznie w rowerze), to powoduje niezamierzoną i zupełnie nieprzewidywalną "obróbkę" cieplną materiału osi - po spawaniu czy napawaniu w jednym miejscu węglowa/stopowa stal może całkowicie się odpuścić, w innym sąsiednim punkcie złapać wysoką twardość.
Wszystko jednak wskazuje i obawiam się, że Chińczycy robią te osie z przysłowiowego "gwoździa", czyli jakiegoś chińskiego St3, które nie da się ulepszyć - i wtedy nie ma sprawy; podejrzewam że tak może być, skoro gwint w tych nietanich przecież silnikach tak potrafi się zniszczyć.
Dziwię się temu, bo ja tak odpowiedzialnego i istotnego, kluczowego elementu (w dodatku drążonego z jednej strony) z pewnością nie robiłbym ze stalowego g...na, a przynajmniej z jakiejś taniej węglowej stali, ulepszonej w odpowiednim stopniu.
No, ale ja nie jestem Chińczykiem... a zresztą może mi się tylko zdaje, że robią z "gwoździa"? :grin:
 
 
Przemek 
prezes


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 12 Lip 2015
Posty: 758
Skąd: Katowice
Wysłany: Pon 21 Sie, 2017   

Yin napisał/a:
Tylko m14 x 0.5 czy 14x1 ?

skok 1,5
 
 
Yin 
prezes


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 24 Lut 2014
Posty: 805
Skąd: Katowice
Wysłany: Pon 21 Sie, 2017   

Dzienki wielkie :-)
 
 
Przemek 
prezes


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 12 Lip 2015
Posty: 758
Skąd: Katowice
Wysłany: Wto 22 Sie, 2017   

kiedyś poprawiałem zniszczony gwint co prawda nie na ośce silnika a w instalacji calowej, z uwagi na nietypowy skok i brak narzynki użyłem nakrętki naciąłem jej gwint w wzdłuż w czterech miejscach i powstała ala narzynka, wkręcając po kawałku i wykręcając udało sie go ładnie odtworzyć, a nakrętki do mxusa kupiłem w motoryzacyjnym do kół bodajże forda są one około 1/2 dłuższe od mxus-owych dobrze trzymają dzięki większej powierzchni
 
 
Yin 
prezes


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 24 Lut 2014
Posty: 805
Skąd: Katowice
Wysłany: Wto 22 Sie, 2017   

Przemek napisał/a:
nakrętki do mxusa kupiłem w motoryzacyjnym do kół bodajże forda są one około 1/2 dłuższe od mxus-owych dobrze trzymają dzięki większej powierzchni
Jak bys byl w tym sklepie to wez mi 4 szt. Rozliczymy sie przy spotkaniu. Jutro powinienem miec nadrzynke, oby dala rade. Ostatecznie moge zeszlifowac 2 mm z konca OSI.
 
 
Przemek 
prezes


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 12 Lip 2015
Posty: 758
Skąd: Katowice
Wysłany: Śro 23 Sie, 2017   

ok, kupiłem tam też takie "samohamujące" z plastikiem wezmę parę sztuk
 
 
Yin 
prezes


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 24 Lut 2014
Posty: 805
Skąd: Katowice
Wysłany: Śro 23 Sie, 2017   

Gwint odratowany nadrzynka, bylo ciezko ale dalo rade. Dzienki za pomoc :smile:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group