 |
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Adaptto + 9C w terenie |
Autor |
Wiadomość |
wookie
brygadzista wookie

Pomógł: 7 razy Dołączył: 24 Sie 2015 Posty: 247 Skąd: Piaseczno
|
|
|
|
 |
tas
szef tas

Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Pią 02 Wrz, 2016
|
|
|
Adapto bardzo grzeje silnik, porównywałem swojego bajka na sabvotonie do podobnego na tym sterowniku i różnica była ogromna, a ja jechałem znacznie dynamiczniej. Po raz kolejny chyba się sprawdza, że co za dużo opcji to źle bo nie wiadomo jak ustawić, aby było dobrze i trzeba później się męczyć z ograniczaniem mocy bo się gotuje.
Być może potrzebny jest temat dla użytkowników tych sterowników aby dzielili się ustawieniami sprawdzonymi na danych silnikach?
Na filmi wygląda jakbyś 80km/h jechał przez ten las |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
 |
wookie
brygadzista wookie

Pomógł: 7 razy Dołączył: 24 Sie 2015 Posty: 247 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: Pią 02 Wrz, 2016
|
|
|
Nie, on wyciąga niecałe 60 bo to 16s jest na razie, po lesie pewnie złapałem maksymalnie ponad 50 km/h, może 55.
Autodetect ustawia za każdym razem inaczej, miałem na początku lepsze ustawienia, bez problemu wyciągałem ponad 60 km/h bez OVS (flux), potem pozamieniałem fazy i już autodetect nieoptymalnie ustawiał. Chociaż ustawić większą prędkość nie jest problemem, wiem co i jak przestawić, ale gdzieś wyczytałem że nie należy się tym sugerować, ale ustawiać tak żeby najmniej się grzał i najmniej pobierał prądu przy tym samym ustawieniu. A do tego to już trzeba czasu i zabawy.
Tak czy inaczej trzeba będzie się w to pobawić.
Aha, temat o ustawieniach dla adapttowców przydałby się rzeczywiście. |
|
|
|
 |
ap0f1s
prezes

Pomógł: 15 razy Wiek: 35 Dołączył: 02 Paź 2014 Posty: 757 Skąd: Kęty
|
|
|
|
 |
atomek1000
szef


Pomógł: 48 razy Dołączył: 08 Lis 2014 Posty: 1902 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 02 Wrz, 2016
|
|
|
wookie napisał/a: | Wie ktoś może jaki prąd w fazy idzie ze sterownika GT1500? |
Podobno 90A.
Limit ja bym ustawił na 130stopni jezeli nie chcesz zepsuć magnesów.
Autonaukę wykonaj za każdym razem zmieniając ustawienie faz i wybierz taką kombinację faz przy której autonauka ustawia kąt na najbliższy 0. Przynajmniej w moim wypadku to bardzo pomogło.
Do tego koniecznie PWR kilka pozycji pod Angle zmień doświadczalnie (w mxus3k mam 1.5).
W traction settings ustaw Rise Limit na 40 (przy max80 najlepsze przyspieszenie ale sie bardziej grzeje).
Tak nawiasem mówiąc filmiki z adaptto i foc'ów generalnie są mega nudne bo kompletna cisza i nie słychać co robi kierowca |
|
|
|
 |
wookie
brygadzista wookie

Pomógł: 7 razy Dołączył: 24 Sie 2015 Posty: 247 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: Sob 03 Wrz, 2016
|
|
|
Dzięki ap0f1s za linki, nie widziałem tego.
atomek1000 trochę będzie ból z ustawieniem temperatury na 130 stopni, bo nie poganiam za ostro
Teraz miałem ustawioną temperaturę 150 stopni + predykcję (ta opcja co przewiduje skok temperatury i odcina wcześniej), trochę to denerwujące jest bo odcina gwałtownie przy mocniejszym dodaniu gazu. Zdaje mi się mimo wszystko, że przyjemniej będzie się jeździć z gładkim odcinaniem, ale przy zadanej niższej temperaturze, a ostatecznie temperatura będzie na podobnym poziomie.
Nie wiedziałem że magnesy mogą paść od takich temperatur, dotąd martwiłem się tylko o uzwojenie silnika.
Dzisiaj jest dobry dzień na testy kontrolera i silnika, więc pobujam się trochę na różnych ustawieniach i zobaczę czy da się coś poprawić.
Autodetect ustawia mi Angle corr na około -2,7, kiedy ustawiłem ręcznie +0,6 było znacznie lepiej, czyli mniejsze grzanie i lepsze osiągi. Spróbuję jeszcze dodać, potem pobawię się Ind timing.
PWR mam na 0,51, czyli domyślnie, ale jeszcze podniosę bo nigdy nie próbowałem tego zmieniać.
I jeszcze jedna rzecz. W trybie boost przy większych prędkościach słychać lekkie huczenie po mocniejszym dodaniu gazu, nie ma tego w innych trybach. I teraz zastanawiam się co to jest, bo OVS mam ustawiony na 0, więc teoretycznie nie powinien się włączać??? A może on w trybie boost działa zawsze, niezależnie od ustawień? I czy w ogóle ustawienie OVS na 0 wyłącza OVS? |
|
|
|
 |
atomek1000
szef


Pomógł: 48 razy Dołączył: 08 Lis 2014 Posty: 1902 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 03 Wrz, 2016
|
|
|
Tak na 0 nie ma żadnego ovs'a/fluxa. U mnie huczenia nie ma, ale słyszysz to mimo wiatru? Jeżeli na stojaku to może łożyska przy dużej prędkości dają znać. U mnie przy 120km/h z podniesionym kołem było niesamowicie głośno
Predykcja temperatury działa dużo lepiej. Jeżeli chcesz mniej grzać silnik korzystaj mniej z regena lub ustaw go na mniejszy prąd.
Magnesy od temperatury tracą siłę. Ja mam limit 125stopni czyli przy 120 juz prąd jest ograniczany znacznie i chyba dzięki temu mam niskie zużycie energii bo nigdy ponad 27-28Wh/km nie wyszedłem nawet przy ustawieniach 100A z baterii i przyspieszeniach częstych.
A tak offtopując, Po zrobieniu 2000km nie zużyłem nawet energii równej jednemu akumulatorowi z tesli(ledwo 50kWh zużyte ). Z takim pakietem na przyczepce to przez całą Europę na jednym ładowaniu |
|
|
|
 |
wookie
brygadzista wookie

Pomógł: 7 razy Dołączył: 24 Sie 2015 Posty: 247 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: Sob 03 Wrz, 2016
|
|
|
No właśnie huczy, słychać nawet na tym filmie, https://www.youtube.com/watch?v=GWajkw6CxWM, 11 sekunda, od razu zdjąłem trochę gazu i przestało.
Może po prostu 9C to zbyt mały silnik do takiego sterownika
W przyszłym sezonie będzie coś większego. |
|
|
|
 |
atomek1000
szef


Pomógł: 48 razy Dołączył: 08 Lis 2014 Posty: 1902 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 03 Wrz, 2016
|
|
|
Na 99% masz źle ustawione ind timing albo pwr. Ale czy to rama podobnie nie wibruje czasem przy blokowych? |
|
|
|
 |
midi
młodzik

Pomógł: 2 razy Wiek: 48 Dołączył: 27 Cze 2016 Posty: 90 Skąd: Radom
|
Wysłany: Sob 03 Wrz, 2016
|
|
|
Mam dokładnie takie samo rezonowanie na moim 9C 9x7 i sterowniku GT1500, tak zaraz po ruszaniu jak mam około 25-30km/h i tylko przy takiej prędkości. To po prostu gra koło a najbardziej szprychy. Zmiana naprężenia szprych powoduje że rezonans przenosi się na inny zakres prędkości . Tyle zaobserwowałem i bardzo się tym nie przejmuję, przyzwyczaiłem się i tyle. W wolnej chwili powciskam kawałki izolacji tam gdzie szprychy się krzyżują ze sobą i zobaczę czy czasem te miejsca najbardziej nie są za to odpowiedzialne .
Pozdrawiam serdecznie. |
|
|
|
 |
wookie
brygadzista wookie

Pomógł: 7 razy Dołączył: 24 Sie 2015 Posty: 247 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: Sob 03 Wrz, 2016
|
|
|
midi napisał/a: | Mam dokładnie takie samo rezonowanie na moim 9C 9x7 i sterowniku GT1500, tak zaraz po ruszaniu jak mam około 25-30km/h i tylko przy takiej prędkości. To po prostu gra koło a najbardziej szprychy. Zmiana naprężenia szprych powoduje że rezonans przenosi się na inny zakres prędkości . Tyle zaobserwowałem i bardzo się tym nie przejmuję, przyzwyczaiłem się i tyle. W wolnej chwili powciskam kawałki izolacji tam gdzie szprychy się krzyżują ze sobą i zobaczę czy czasem te miejsca najbardziej nie są za to odpowiedzialne .
Pozdrawiam serdecznie. |
Ja właśnie się przesiadłem z GT1500 na adapto i na blokowym miałem takie rezonowanie zawsze przy 23-24 km/h, ale przy sterowniku blokowym to jest normalne. Buczy tylko przy wysokiej mocy (boost), więc pewnie silnik dostaje prąd 2-3 razy większy niż powinien, więc nie należy się dziwić. |
|
|
|
 |
wookie
brygadzista wookie

Pomógł: 7 razy Dołączył: 24 Sie 2015 Posty: 247 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: Sob 03 Wrz, 2016
|
|
|
atomek1000 napisał/a: | Na 99% masz źle ustawione ind timing albo pwr. Ale czy to rama podobnie nie wibruje czasem przy blokowych? |
Ustawiłem sterownik wg. tego przepisu: https://www.youtube.com/watch?v=-cmNtBS-n9k
Jest o wiele lepiej. Nic się nie grzeje przede wszystkim, nie przekroczyłem dzisiaj 100 stopni w silniku.
Teraz chyba ustawienia są takie jak powinny być.
Aha, Rise Limit obniżyłem do 40 zgodnie z zaleceniami, więc może i to powoduje mniejsze grzanie, spalanie trochę mniejsze jest i prędkość maksymalna właściwa.
Dla potomnych: silnik 10x6 kaseta,
Angle corr: -0,75
Ind timing: 270
PWR: 1.22
Co ciekawe ustawiłem OVS na 4 i nie widzę żeby się włączał, bez obciążenia rzeczywiście zamiast 70 km/h, wyciąga 102 km/h, ale w czasie jazdy nie ma różnicy, prędkość 60-62 km/h i koniec. Ustawiłem wyświetlanie OVS na wyświetlaczu i nie pokazuje nic.
Bateria 16s i koło 24 cale, więc prędkość jest ok, ale z OVS powinno jednak być więcej. Jeszcze pogrzebię w ustawieniach. Chociaż powyżej 60 km/h nie potrzebuję jeździć, więc w ostateczności może tak zostać. |
Ostatnio zmieniony przez wookie Sob 03 Wrz, 2016, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Tomas
szef

Pomógł: 20 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Mar 2015 Posty: 1740 Skąd: Gdańsk
|
|
|
|
 |
atomek1000
szef


Pomógł: 48 razy Dołączył: 08 Lis 2014 Posty: 1902 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 03 Wrz, 2016
|
|
|
Dla każdej sztuki silnika ustawienia są inne bo chinskie rączki nie są powtarzalne więc bez sensu pisać te wartości bo diametralnie mogą się różnić. |
|
|
|
 |
Tomas
szef

Pomógł: 20 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Mar 2015 Posty: 1740 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Sob 03 Wrz, 2016
|
|
|
Ale jak widać z powyższego sa pewne opcje dla których wartości zalecane sa zbliżone niezależnie czy to 9C czy mxus. |
|
|
|
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|