ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tas
Sob 07 Gru, 2013
Co by tu zbudowac ?
Autor Wiadomość
Mibars 
kierownik
Leń patentowany



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Lis 2008
Posty: 382
Skąd: Nadarzyn k. W-wy
Wysłany: Pon 03 Sie, 2009   

250W-350W ?

jak widać 500W potrafi nieźle jechać (choć bez kontrolera to przy mniejszych prędkościach te silniki mogły dawać więcej, niż 500W)
_________________
No i jest :)
 
 
Decks
[Usunięty]

Wysłany: Pon 03 Sie, 2009   

http://allegro.pl/item696...lektryczna.html

Co myślicie o tym zestawiku ?

Czy dwa akumulatory 12v 12 ah starczą przy tej konfiguracji rozpędzić się jakieś 20 - 25 km/h ?
 
 
Marucha79
[Usunięty]

Wysłany: Pon 03 Sie, 2009   

Powinno wystarczyć dla takiej prędkości. Przyspieszenie pewnie będzie takie sobie, ale jeśli nie chcesz wozić więcej akumulatorów to myslę, że dobry kompromis.
 
 
Decks
[Usunięty]

Wysłany: Pon 03 Sie, 2009   

A jakbym chciał to mogę jeździć z większą ilością (powyżej dwóch) akumulatorów i czy większa ilość poprawi osiagi ?
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Pon 03 Sie, 2009   

To zależy jak podłączysz te dodatkowe akumulatory ;)
Jak równolegle, to zasięg, jak szeregowo, to szybkość :D
 
 
Decks
[Usunięty]

Wysłany: Pon 03 Sie, 2009   

Rowerek raczej nie byłby używany na długich dystansach, więc wybrałbym łącznie szeregowe

Czy występuje prawdopodobieństwo spalenia się silnika podczas wjazdu na dość stromą górkę ???
 
 
mikews
[Usunięty]

Wysłany: Pon 03 Sie, 2009   

Niestety silnik można łatwo spalić jak się nie kontroluje jego temperatury a najlepiej pobieranego prądu. Mi syn spalił 350W silnik podczas krótkiej jazdy miniquadem po trawie zamiast betonie. Dobrym rozwiązaniem jest zainstalowanie amperomierza i nie przekraczanie maksymalnego prądu przez dłuższy czas. Alternatywą jest "macanie" co chwila silnika czy sie nie przegrzewa.
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Pon 03 Sie, 2009   

Ja, w quadzie, założyłem na silnik wiatrak od zasilacza z kompa i teraz jest spoko. Wcześniej grzał się jak diabli.
 
 
Decks
[Usunięty]

Wysłany: Pon 03 Sie, 2009   

Czyli morał z tego taki żeby nie kręcić na full cały czas silnika.

Mam okazje odkupić od kumpla silnik i sterownik od skutera elektrycznego (nie znam jeszcze mocy),niestety skuterek przez rok stał pod wiatą na podwórku. Czy mogło mu się coś stać ?
 
 
Mibars 
kierownik
Leń patentowany



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Lis 2008
Posty: 382
Skąd: Nadarzyn k. W-wy
Wysłany: Wto 04 Sie, 2009   

Ciekawe jak kontroler zniesie zbyt duże napiecie...

Rower w tej konfiguracji nie straci nic ze swojej funkcjonalności, pod górkę będziesz mógł zawsze wspomóc się pedałowaniem - i tak będzie znacznie lżej, niz bez napędu.
_________________
No i jest :)
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Wto 04 Sie, 2009   

Ja stosowałem kontrolery zgodne z napięciem zasilania, silniki były przewoltowane.
 
 
Decks
[Usunięty]

Wysłany: Wto 04 Sie, 2009   

Jeżeli by chciał podłączyć dwa silniki np. 2x250W to czy muszę mieć sterowniki i manetki ?
 
 
Marucha79
[Usunięty]

Wysłany: Wto 04 Sie, 2009   

Jeśli dorwiesz sterownik do silnika 24V 500W to możesz dać jeden kontroler i jedną manetkę, ale wtedy 2x12Ah to zdecydowanie zbyt mało.
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Wto 04 Sie, 2009   

Decks napisał/a:
Jeżeli by chciał podłączyć dwa silniki np. 2x250W to czy muszę mieć sterowniki i manetki ?

Jak chcesz płynnie ruszać, to tak ;)
Napięcie sterownika będzie zależało od tego, czy połączysz silniki szeregowo, czy równolegle. Lepsze wydaje się połączenie szeregowe i zasilanie 48V. Zawsze możesz wtedy dać silnik 36V 500W zamiast dwóch na 24V i 250W. Zmienisz tylko mechanikę, a elektroniki nie ruszasz. Ja w takim zestawie zasuwam quadzikiem prawie 40 km/h i przejeżdżam przy tej szybkości około 12 km. Jadąc wolniej, przejeżdżam ok 18 km.
 
 
Decks
[Usunięty]

Wysłany: Wto 04 Sie, 2009   

Zrobiłem głębszy kosztorys części do rowera i doszłem do wniosku że to jest nie opłacalne:

Silnik 250W 24V + Sterownik + Manetka - 160 zł
Akumulator 12v 12 ah - 2x80zł =160 zł

To już nam daje 320 zł nie licząc tylnego koła, łańcuchów itd. i mojej pracy

Postanowiłem poszukiwać używanego elektrycznego skuterka (nowy to koszt 500zł).
Przeważnie w takich sprzętach są instalowanie silniki 250W 24V, gdy mi się ta moc znudzi, zafunduje sobie napęd 500 W 24v, tylko nie wiem jakie akumulatory włożyć pod silnik 500W 24v.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group