|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Przesunięty przez: tas Sob 07 Gru, 2013 |
Co by tu zbudowac ? |
Autor |
Wiadomość |
Mibars
kierownik Leń patentowany
Pomógł: 3 razy Dołączył: 10 Lis 2008 Posty: 382 Skąd: Nadarzyn k. W-wy
|
Wysłany: Pon 03 Sie, 2009
|
|
|
250W-350W ?
jak widać 500W potrafi nieźle jechać (choć bez kontrolera to przy mniejszych prędkościach te silniki mogły dawać więcej, niż 500W) |
_________________ No i jest |
|
|
|
|
Decks [Usunięty]
|
|
|
|
|
Marucha79 [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 03 Sie, 2009
|
|
|
Powinno wystarczyć dla takiej prędkości. Przyspieszenie pewnie będzie takie sobie, ale jeśli nie chcesz wozić więcej akumulatorów to myslę, że dobry kompromis. |
|
|
|
|
Decks [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 03 Sie, 2009
|
|
|
A jakbym chciał to mogę jeździć z większą ilością (powyżej dwóch) akumulatorów i czy większa ilość poprawi osiagi ? |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 03 Sie, 2009
|
|
|
To zależy jak podłączysz te dodatkowe akumulatory
Jak równolegle, to zasięg, jak szeregowo, to szybkość |
|
|
|
|
Decks [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 03 Sie, 2009
|
|
|
Rowerek raczej nie byłby używany na długich dystansach, więc wybrałbym łącznie szeregowe
Czy występuje prawdopodobieństwo spalenia się silnika podczas wjazdu na dość stromą górkę ??? |
|
|
|
|
mikews [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 03 Sie, 2009
|
|
|
Niestety silnik można łatwo spalić jak się nie kontroluje jego temperatury a najlepiej pobieranego prądu. Mi syn spalił 350W silnik podczas krótkiej jazdy miniquadem po trawie zamiast betonie. Dobrym rozwiązaniem jest zainstalowanie amperomierza i nie przekraczanie maksymalnego prądu przez dłuższy czas. Alternatywą jest "macanie" co chwila silnika czy sie nie przegrzewa. |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 03 Sie, 2009
|
|
|
Ja, w quadzie, założyłem na silnik wiatrak od zasilacza z kompa i teraz jest spoko. Wcześniej grzał się jak diabli. |
|
|
|
|
Decks [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 03 Sie, 2009
|
|
|
Czyli morał z tego taki żeby nie kręcić na full cały czas silnika.
Mam okazje odkupić od kumpla silnik i sterownik od skutera elektrycznego (nie znam jeszcze mocy),niestety skuterek przez rok stał pod wiatą na podwórku. Czy mogło mu się coś stać ? |
|
|
|
|
Mibars
kierownik Leń patentowany
Pomógł: 3 razy Dołączył: 10 Lis 2008 Posty: 382 Skąd: Nadarzyn k. W-wy
|
Wysłany: Wto 04 Sie, 2009
|
|
|
Ciekawe jak kontroler zniesie zbyt duże napiecie...
Rower w tej konfiguracji nie straci nic ze swojej funkcjonalności, pod górkę będziesz mógł zawsze wspomóc się pedałowaniem - i tak będzie znacznie lżej, niz bez napędu. |
_________________ No i jest |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 04 Sie, 2009
|
|
|
Ja stosowałem kontrolery zgodne z napięciem zasilania, silniki były przewoltowane. |
|
|
|
|
Decks [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 04 Sie, 2009
|
|
|
Jeżeli by chciał podłączyć dwa silniki np. 2x250W to czy muszę mieć sterowniki i manetki ? |
|
|
|
|
Marucha79 [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 04 Sie, 2009
|
|
|
Jeśli dorwiesz sterownik do silnika 24V 500W to możesz dać jeden kontroler i jedną manetkę, ale wtedy 2x12Ah to zdecydowanie zbyt mało. |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 04 Sie, 2009
|
|
|
Decks napisał/a: | Jeżeli by chciał podłączyć dwa silniki np. 2x250W to czy muszę mieć sterowniki i manetki ? |
Jak chcesz płynnie ruszać, to tak
Napięcie sterownika będzie zależało od tego, czy połączysz silniki szeregowo, czy równolegle. Lepsze wydaje się połączenie szeregowe i zasilanie 48V. Zawsze możesz wtedy dać silnik 36V 500W zamiast dwóch na 24V i 250W. Zmienisz tylko mechanikę, a elektroniki nie ruszasz. Ja w takim zestawie zasuwam quadzikiem prawie 40 km/h i przejeżdżam przy tej szybkości około 12 km. Jadąc wolniej, przejeżdżam ok 18 km. |
|
|
|
|
Decks [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 04 Sie, 2009
|
|
|
Zrobiłem głębszy kosztorys części do rowera i doszłem do wniosku że to jest nie opłacalne:
Silnik 250W 24V + Sterownik + Manetka - 160 zł
Akumulator 12v 12 ah - 2x80zł =160 zł
To już nam daje 320 zł nie licząc tylnego koła, łańcuchów itd. i mojej pracy
Postanowiłem poszukiwać używanego elektrycznego skuterka (nowy to koszt 500zł).
Przeważnie w takich sprzętach są instalowanie silniki 250W 24V, gdy mi się ta moc znudzi, zafunduje sobie napęd 500 W 24v, tylko nie wiem jakie akumulatory włożyć pod silnik 500W 24v. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|