|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Przesunięty przez: tas Sob 07 Gru, 2013 |
Co by tu zbudowac ? |
Autor |
Wiadomość |
mikews [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 06 Sie, 2009
|
|
|
Jeszcze nie wiem. Nie za bardzo mam gdzie wyjechać w tej chwili bo wokół same główne drogi a rejestracji brak. Dziś odwiedziny w WK. |
|
|
|
|
mikews [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 09 Sie, 2009
|
|
|
Ha w WK totalna lipa! Ludziska nie znają się całkowicie na swojej robocie. Naczelnik stwierdził tylko, że nie ma na taki pojazd klasyfikacji więc nie ma pojęcia jak miałby to zarejestrować. Jedyna nadzieja w diagnoście, który przynajmniej wykazał się zainteresowaniem i obiecał poszukać pod co można by taki skuter podciągnąć. Teoretycznie powinien być to motorower-skuter ale w definicji ma napisane "z silnikiem spalinowym" i to zbiło z tropu naczelnika WK. Inna sprawa to papiery jakie przekazał mi sprzedający. Jakieś ksero anglojęzyczne z Holandii nawet z niby numerem homologacji czy też klasyfikacji. Niestety ten numer nie widnieje w naszej bazie danych.
Tak więc czekam na werdykt diagnosty o czym dam Wam znać. |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 09 Sie, 2009
|
|
|
Dupa nie wydział...
Normalnie rejestruje się jako motorower z pojemnością 0 ccm.
No, to Polska tylko |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Nie 09 Sie, 2009
|
|
|
I jeszcze wpisują "EE".
Wszystko mają juz automatycznie w komputerze, tylko muszą być prawidłowe opisy zazwyczaj od diagnosty. |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
RysiekK [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 11 Sie, 2009
|
|
|
rozważałem to niegdyś teoretycznie (będę musiał wkrótce praktycznie) i zauważyłem że w definicji motoroweru występuje określenie "zaopatrzony w silnik spalinowy o pojemności do 50cm3", a nie definiuje rodzaju układu napędowego ani funkcjonowania tego silnika co oznacza że dla spełnienia definicji można:
1) zamocować na stałe jakikolwiek silniczek spalinowy np modelarski kilkucentymetrowy , nawet nie pracujący ( to wersja dla chcących "zatkać gębę" urzędnikowi/diagnoście i pójść z nimi na wojnę )
2)podłączyć do takiego silnika prądnicę, i hybryda szeregowa gotowa.
Oczywiście w większości sytuacji jeździłoby się w trybie czysto elektrycznym.
3)dla ambitnych zabawa w hybrydę równoległą z takim silniczkiem. póki co sensowną (jeszcze) w autach jeżdżących ciągle kilka(naście) godzin dziennie bez czasu na ładowanie
nawiasem mówiąc można by nawet zbudować motorower z V8, lub z kilkudziesięciokilowatowym silnikiem elektrycznym.. o ile były też silniczek do 50 cm |
|
|
|
|
Decks [Usunięty]
|
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 18 Sie, 2009
|
|
|
Sterownik, manetkę, akumulatory.
Jednak, jak dla mnie, silnik za słaby.
Chyba, że rowerek dla dziecka, to może być. |
|
|
|
|
Decks [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 18 Sie, 2009
|
|
|
Wiadomo że silnik nie jest za mocny bo tylko 200W jeżeli będzie osiągał ok. 15 - 20 km/h to było by ok, większych mocy nie mogłem znaleźć w takiego typu silnikach przy takiej cenie. W ogóle silniczki bezszczotkowe nie królują w ilościach na allegro |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Wto 18 Sie, 2009
|
|
|
Cena nie za wysoka. Dość fajny jak na wspomaganie.
Nie piszą, czy sam silnik, czy z felgą. |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
Decks [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 18 Sie, 2009
|
|
|
Myślę, że z felgą |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 18 Sie, 2009
|
|
|
Skoro jest podany rozmiar koła w calach, to raczej z felgą |
|
|
|
|
sobolu [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 21 Sie, 2009
|
|
|
Cena faktycznie niewysoka. Skoro i tak nie ma sterownika to może zasilić by ten silnik na 48V. Będzie ze 100W dodatkowo, a wtedy to i może ze 30km/h poleci. |
|
|
|
|
Decks [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 21 Sie, 2009
|
|
|
Jak sobie to wyobrażasz ? Ile akumulatorów musiałbym wtedy włożyć i jakich ? |
|
|
|
|
sobolu [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 21 Sie, 2009
|
|
|
Musisz użyć tylu akumulatorów aby w sumie dały napięcie znamionowe 48V. Ile ich będzie to zależy od rodzaju ogniw Standardem jak widze są pojemności ok. 12-14Ah. |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 22 Sie, 2009
|
|
|
W tajwańczyka udało mi się upchać 6 szt 12V 12Ah. Zasięg (sprawdzony wielokrotnie) 30 km przy V=35 km/h i 40 km przy V=20 km/h. Pojemność sumaryczna 36 Ah, napięcie 24V, silnik BLDC 600W. Może to coś pomoże w zorientowaniu się w zasięgach. Dla porównania rower, silnik BLDC 250W zasilanie 36V 12Ah. Przy V=25 km/h zasięg 35 km, przy V=20 km zasięg 45 km. Waga kierowcy 105 kg |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|