ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Trajka: dynamo zamiast łańcucha
Autor Wiadomość
Yin 
prezes


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 24 Lut 2014
Posty: 805
Skąd: Katowice
Wysłany: Pon 12 Wrz, 2016   Trajka: dynamo zamiast łańcucha

Kusi mnie takie rozwiązanie:
https://www.youtube.com/watch?v=7hfClQh3rxM

Wcześniej odrzucałem ten koncept bo standardowy łańcuch ma nieporównanie większą sprawność przekazywania energii ale w trajce są z tym problemy:

-Prowadzenie łańcucha - U mnie w przerabianej kupnej trajce musiałem pogodzić łańcuch z sterowaniem pośrednim i płytą na której zamontowałem aku. Kompromis jest taki że na zębatce 11t łańcuch trochę trze.

-Przełożenie. Przy korbie szosowej 52t i kasecie z 11t z tyłu i kołach 20" daje rade do 35-40 km/h.

- Żywotność łańcucha - generalnie w elektryku nie ma z tym problemu ale podejrzewam że przy jeżdżeniu zimą złapie sporo soli.



I tu rozwiązanie w postaci takiego generatora:

-Można ładować rower stojąc na światłach.
-Mamy zawsze stałe optymalne przełożenie więc kolana nie cierpią
-Kręcimy z tą samą kadencją niezależnie od prędkości
-Zerowe problemy z linią łańcucha.

Pytanie jakie części użyć do budowy takiego napędu by było tanio, lekko, w miarę sprawnie ( wiem cudów nie będzie :) ) tak by dało się ładować aku 16-20s?
 
 
tomek701 
prezes


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Lip 2013
Posty: 545
Skąd: Chełm
Wysłany: Pon 12 Wrz, 2016   

Z tego co zrozumiałem prądniczka z silnika przekładniowego daje max 6 Amper 70 Volt to 420 Wat? Nawet jak chwilowo to dużo. Moja ładowarka daje 3 Amper. Wygląda ciekawie ale jak się nie spraktykuje to nie wiadomo.
_________________
https://photos.app.goo.gl/pK7oCAa4oXAxfxds8
 
 
Mobil 
prezes


Pomógł: 5 razy
Wiek: 104
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 656
Wysłany: Pon 12 Wrz, 2016   

Może dawać nawet 2kW i co z tego jak w nogach 200W, moż na chwilowej pompie 400... +straty bo to nie jest w 100℅ wydajne :lol:
 
 
wwojciech 
brygadzista
wwojciech


Pomógł: 8 razy
Wiek: 37
Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 264
Skąd: Kraków
Wysłany: Wto 13 Wrz, 2016   

Sprawnosc slaba ale ma to swoje plusy:) np rowne pedalowanie bez przeciazen stawow:) ja bym to zrobil na pasku zebatym, a najlepiej na jakiejs planetarce z silnikiem prostopadle do korby i ladnie to zintegrowac z korba
 
 
Yin 
prezes


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 24 Lut 2014
Posty: 805
Skąd: Katowice
Wysłany: Wto 13 Wrz, 2016   

wwojciech napisał/a:
Sprawnosc slaba ale ma to swoje plusy:) np rowne pedalowanie bez przeciazen stawow:)

Dokładnie tak. Pytanie jak rozwiązać dalsze przekazanie energii do aku - jakaś przetwornica z szeroką tolerancją na napięcie wejściowe dająca na wyjściu stabilne 66.7v dla 16s i jakieś hmm 1A prądu ładowania to chyba będzie max jeśli chodzi o wydajność takiego układu? O przeładowanie się nie boje bo zwyczajnie w czasie jazdy układ będzie spalał więcej niż wytworzymy :) (nawet zakładając ładowanie na światach co już samo w sobie będzie ciekawie wyglądać - trajka stoi rowerzysta kręci ;) )
 
 
gienek333 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 55
Dołączył: 26 Kwi 2013
Posty: 1338
Skąd: Kraków
Wysłany: Śro 14 Wrz, 2016   

Prądnicę można zrobić z silnika szeregowego (od wiertarki lub czegoś podobnego), rozłączyć wzbudzanie i zasilić je z zewnątrz.
_________________
Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu.
 
 
Mobil 
prezes


Pomógł: 5 razy
Wiek: 104
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 656
Wysłany: Śro 14 Wrz, 2016   

Nie twierdze, że to jest bez sensu bo sam bym sobie takie coś zmontował tylko Tomek701 pisał, że może zbyt mocno ładować a tak na pewno nie będzie :mrgreen:
 
 
wwojciech 
brygadzista
wwojciech


Pomógł: 8 razy
Wiek: 37
Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 264
Skąd: Kraków
Wysłany: Śro 14 Wrz, 2016   

Wydaje mi sie ze mostek 3f i przetwornica step up z regulowanym pradem ladowania spokojnie ogarnie cale to rozwiazanie:) takie przetornice 600W sa w cenie ponizej 70zl. Ja uzywam takiej 1200W jako ladowarki:)
 
 
Mechano 
szef
młody elektronik


Pomógł: 22 razy
Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 1337
Skąd: Poznań
Wysłany: Śro 14 Wrz, 2016   

wwojciech,
Połączyłeś dwie czy masz jakąś jedną, mocniejszą.
 
 
wwojciech 
brygadzista
wwojciech


Pomógł: 8 razy
Wiek: 37
Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 264
Skąd: Kraków
Wysłany: Śro 14 Wrz, 2016   

Mam jedna 1200W, puszczalem przez nia 1150W i z wentylatorkiem spokojnie wyrabiala. Minus jaki zauwazylem - gdy aku bylo calkowicie rozladowane to ograniczenie pradu nie dziala i leci pelna moc zasilacza wiec lepiej zeby zasilacz mial max moc ograniczona wewnetrznie:)
 
 
Mechano 
szef
młody elektronik


Pomógł: 22 razy
Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 1337
Skąd: Poznań
Wysłany: Śro 14 Wrz, 2016   

wwojciech,
Fajnie! To też jakaś Chińska robótka czy coś "profesjonalnego"?
 
 
Przemek 
prezes


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 12 Lip 2015
Posty: 758
Skąd: Katowice
Wysłany: Śro 14 Wrz, 2016   

coś ciekawego
http://www.sport.pl/rio20...tml#BoxSpecPrze
Cytat:
(nawet zakładając ładowanie na światach co już samo w sobie będzie ciekawie wyglądać - trajtka stoi rowerzysta kręci )

można by zastosować dwie prądnice
rower pana Rafała podsuwa możliwość fajnego rozwiązania, dla chcących mocno wspomagać nogami i dodatkowo rękami :twisted: stojąc na światłach :shock:
proponowano jako generator wiertarkę, myślę że lepszy był by silnik z magnetyczny wirnikiem ... ale ?
 
 
wwojciech 
brygadzista
wwojciech


Pomógł: 8 razy
Wiek: 37
Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 264
Skąd: Kraków
Wysłany: Śro 14 Wrz, 2016   

Mechano,
To jest chinczyk ale ladnie wykonany, jak na proste urzadzenie to ma napakowane elementow, ma nawet wyjscie 12V na wentylatorek:) trzyma rowno ustawione napiecie juz kilka miesiecy
 
 
tomek701 
prezes


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Lip 2013
Posty: 545
Skąd: Chełm
Wysłany: Sob 17 Wrz, 2016   

Może by jako prądnicy uczyć taniego i powszechnego silnika Sparta bezprzekładniowego jest w miarę lekki a znajomy mówił że jak zakręcił ręką lekko w imadła to 3 aperową żarówkę bez problemu odpalił. Podobno silniki rowerowe bezprzekładniowe wykorzystują konstruktorzy amatorskich turbin wiatrowych im świetnie one się sprawdzają w takiej roli zacząłem się zastanawiać nad takim rozwiązaniem. Mój
Giant rozkręcony daje napięcie 42 volt muszę w wolnej chwili podpiąć mostek i sprawdzić ile można z niego wycięgnąć.
_________________
https://photos.app.goo.gl/pK7oCAa4oXAxfxds8
 
 
dynamik 
brygadzista
dynamik


Dołączył: 17 Cze 2015
Posty: 295
Skąd: Olsztyn
Wysłany: Czw 22 Wrz, 2016   

ja tam bym zamontował panele fotowoltaiczne na dachu :razz:
_________________
tym piękniejszą otrzymasz odpowiedź, im mądrzejsze zadasz pytanie
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group