Trajka: dynamo zamiast łańcucha |
Autor |
Wiadomość |
Yin
prezes
Pomógł: 9 razy Dołączył: 24 Lut 2014 Posty: 805 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Pon 12 Wrz, 2016 Trajka: dynamo zamiast łańcucha
|
|
|
Kusi mnie takie rozwiązanie:
https://www.youtube.com/watch?v=7hfClQh3rxM
Wcześniej odrzucałem ten koncept bo standardowy łańcuch ma nieporównanie większą sprawność przekazywania energii ale w trajce są z tym problemy:
-Prowadzenie łańcucha - U mnie w przerabianej kupnej trajce musiałem pogodzić łańcuch z sterowaniem pośrednim i płytą na której zamontowałem aku. Kompromis jest taki że na zębatce 11t łańcuch trochę trze.
-Przełożenie. Przy korbie szosowej 52t i kasecie z 11t z tyłu i kołach 20" daje rade do 35-40 km/h.
- Żywotność łańcucha - generalnie w elektryku nie ma z tym problemu ale podejrzewam że przy jeżdżeniu zimą złapie sporo soli.
I tu rozwiązanie w postaci takiego generatora:
-Można ładować rower stojąc na światłach.
-Mamy zawsze stałe optymalne przełożenie więc kolana nie cierpią
-Kręcimy z tą samą kadencją niezależnie od prędkości
-Zerowe problemy z linią łańcucha.
Pytanie jakie części użyć do budowy takiego napędu by było tanio, lekko, w miarę sprawnie ( wiem cudów nie będzie ) tak by dało się ładować aku 16-20s? |
|
|
|
|
tomek701
prezes
Pomógł: 4 razy Dołączył: 23 Lip 2013 Posty: 545 Skąd: Chełm
|
Wysłany: Pon 12 Wrz, 2016
|
|
|
Z tego co zrozumiałem prądniczka z silnika przekładniowego daje max 6 Amper 70 Volt to 420 Wat? Nawet jak chwilowo to dużo. Moja ładowarka daje 3 Amper. Wygląda ciekawie ale jak się nie spraktykuje to nie wiadomo. |
_________________ https://photos.app.goo.gl/pK7oCAa4oXAxfxds8 |
|
|
|
|
Mobil
prezes
Pomógł: 5 razy Wiek: 104 Dołączył: 21 Wrz 2015 Posty: 656
|
Wysłany: Pon 12 Wrz, 2016
|
|
|
Może dawać nawet 2kW i co z tego jak w nogach 200W, moż na chwilowej pompie 400... +straty bo to nie jest w 100℅ wydajne |
|
|
|
|
wwojciech
brygadzista wwojciech
Pomógł: 8 razy Wiek: 37 Dołączył: 13 Wrz 2011 Posty: 264 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Wto 13 Wrz, 2016
|
|
|
Sprawnosc slaba ale ma to swoje plusy:) np rowne pedalowanie bez przeciazen stawow:) ja bym to zrobil na pasku zebatym, a najlepiej na jakiejs planetarce z silnikiem prostopadle do korby i ladnie to zintegrowac z korba |
|
|
|
|
Yin
prezes
Pomógł: 9 razy Dołączył: 24 Lut 2014 Posty: 805 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Wto 13 Wrz, 2016
|
|
|
wwojciech napisał/a: | Sprawnosc slaba ale ma to swoje plusy:) np rowne pedalowanie bez przeciazen stawow:) |
Dokładnie tak. Pytanie jak rozwiązać dalsze przekazanie energii do aku - jakaś przetwornica z szeroką tolerancją na napięcie wejściowe dająca na wyjściu stabilne 66.7v dla 16s i jakieś hmm 1A prądu ładowania to chyba będzie max jeśli chodzi o wydajność takiego układu? O przeładowanie się nie boje bo zwyczajnie w czasie jazdy układ będzie spalał więcej niż wytworzymy (nawet zakładając ładowanie na światach co już samo w sobie będzie ciekawie wyglądać - trajka stoi rowerzysta kręci ) |
|
|
|
|
gienek333
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 55 Dołączył: 26 Kwi 2013 Posty: 1338 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Śro 14 Wrz, 2016
|
|
|
Prądnicę można zrobić z silnika szeregowego (od wiertarki lub czegoś podobnego), rozłączyć wzbudzanie i zasilić je z zewnątrz. |
_________________ Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu. |
|
|
|
|
Mobil
prezes
Pomógł: 5 razy Wiek: 104 Dołączył: 21 Wrz 2015 Posty: 656
|
Wysłany: Śro 14 Wrz, 2016
|
|
|
Nie twierdze, że to jest bez sensu bo sam bym sobie takie coś zmontował tylko Tomek701 pisał, że może zbyt mocno ładować a tak na pewno nie będzie |
|
|
|
|
wwojciech
brygadzista wwojciech
Pomógł: 8 razy Wiek: 37 Dołączył: 13 Wrz 2011 Posty: 264 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Śro 14 Wrz, 2016
|
|
|
Wydaje mi sie ze mostek 3f i przetwornica step up z regulowanym pradem ladowania spokojnie ogarnie cale to rozwiazanie:) takie przetornice 600W sa w cenie ponizej 70zl. Ja uzywam takiej 1200W jako ladowarki:) |
|
|
|
|
Mechano
szef młody elektronik
Pomógł: 22 razy Dołączył: 29 Paź 2012 Posty: 1337 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Śro 14 Wrz, 2016
|
|
|
wwojciech,
Połączyłeś dwie czy masz jakąś jedną, mocniejszą. |
|
|
|
|
wwojciech
brygadzista wwojciech
Pomógł: 8 razy Wiek: 37 Dołączył: 13 Wrz 2011 Posty: 264 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Śro 14 Wrz, 2016
|
|
|
Mam jedna 1200W, puszczalem przez nia 1150W i z wentylatorkiem spokojnie wyrabiala. Minus jaki zauwazylem - gdy aku bylo calkowicie rozladowane to ograniczenie pradu nie dziala i leci pelna moc zasilacza wiec lepiej zeby zasilacz mial max moc ograniczona wewnetrznie:) |
|
|
|
|
Mechano
szef młody elektronik
Pomógł: 22 razy Dołączył: 29 Paź 2012 Posty: 1337 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Śro 14 Wrz, 2016
|
|
|
wwojciech,
Fajnie! To też jakaś Chińska robótka czy coś "profesjonalnego"? |
|
|
|
|
Przemek
prezes
Pomógł: 10 razy Dołączył: 12 Lip 2015 Posty: 758 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Śro 14 Wrz, 2016
|
|
|
coś ciekawego
http://www.sport.pl/rio20...tml#BoxSpecPrze
Cytat: | (nawet zakładając ładowanie na światach co już samo w sobie będzie ciekawie wyglądać - trajtka stoi rowerzysta kręci )
|
można by zastosować dwie prądnice
rower pana Rafała podsuwa możliwość fajnego rozwiązania, dla chcących mocno wspomagać nogami i dodatkowo rękami stojąc na światłach
proponowano jako generator wiertarkę, myślę że lepszy był by silnik z magnetyczny wirnikiem ... ale ? |
|
|
|
|
wwojciech
brygadzista wwojciech
Pomógł: 8 razy Wiek: 37 Dołączył: 13 Wrz 2011 Posty: 264 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Śro 14 Wrz, 2016
|
|
|
Mechano,
To jest chinczyk ale ladnie wykonany, jak na proste urzadzenie to ma napakowane elementow, ma nawet wyjscie 12V na wentylatorek:) trzyma rowno ustawione napiecie juz kilka miesiecy |
|
|
|
|
tomek701
prezes
Pomógł: 4 razy Dołączył: 23 Lip 2013 Posty: 545 Skąd: Chełm
|
Wysłany: Sob 17 Wrz, 2016
|
|
|
Może by jako prądnicy uczyć taniego i powszechnego silnika Sparta bezprzekładniowego jest w miarę lekki a znajomy mówił że jak zakręcił ręką lekko w imadła to 3 aperową żarówkę bez problemu odpalił. Podobno silniki rowerowe bezprzekładniowe wykorzystują konstruktorzy amatorskich turbin wiatrowych im świetnie one się sprawdzają w takiej roli zacząłem się zastanawiać nad takim rozwiązaniem. Mój
Giant rozkręcony daje napięcie 42 volt muszę w wolnej chwili podpiąć mostek i sprawdzić ile można z niego wycięgnąć. |
_________________ https://photos.app.goo.gl/pK7oCAa4oXAxfxds8 |
|
|
|
|
dynamik
brygadzista dynamik
Dołączył: 17 Cze 2015 Posty: 295 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: Czw 22 Wrz, 2016
|
|
|
ja tam bym zamontował panele fotowoltaiczne na dachu |
_________________ tym piękniejszą otrzymasz odpowiedź, im mądrzejsze zadasz pytanie |
|
|
|
|
|