Kontroler GT 1500W, 48-84V, 45A |
Autor |
Wiadomość |
pottier1960
początkujący
Dołączył: 07 Wrz 2015 Posty: 21 Skąd: Racibórz
|
Wysłany: Czw 15 Wrz, 2016 Kontroler GT 1500W, 48-84V, 45A
|
|
|
Witam. Mam w swoim ebikeu kontroler GT 1500W, 48-84V, 45A i nie wiem czy dwa przewody pomarańczowe aktywujące hamowanie regeneracyjne powinny być połączone czy rozłączone. Klamek hamulcowych z wyłącznikami nie mam. Pozdrawiam |
|
|
|
|
atomek1000
szef
Pomógł: 48 razy Dołączył: 08 Lis 2014 Posty: 1902 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 15 Wrz, 2016
|
|
|
Pomarańczowe kabelki to włącznik/wyłącznik hamowania regeneracyjnego. Jak rozłączysz to brake-low(bialo czarny) bedzie tylko rozlaczal silnik. Jak zostawisz połączone to brake-low bedzie odlaczal manetke i hamowal silnikiem... |
|
|
|
|
pottier1960
początkujący
Dołączył: 07 Wrz 2015 Posty: 21 Skąd: Racibórz
|
Wysłany: Sob 17 Wrz, 2016
|
|
|
Jeszcze bardziej sprecyzuję pytanko. Jeżeli nie mam podłączonych przewodów sygnału hamulca(czarny i biały) oraz nie wykorzystuję żółtego przewodu 12V(Brake-Hi to czy muszę miećpodłączone pomarańczowe przewody hamowania silnikiem czy mogą być rozłączone bo na starość już troszkę mniej rozumiem |
|
|
|
|
Yin
prezes
Pomógł: 9 razy Dołączył: 24 Lut 2014 Posty: 805 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Sob 17 Wrz, 2016
|
|
|
Jeśli nie używasz regena ( co wynika z tego co piszesz) to możesz mieć rozłączone.
Generalnie warto go używać bo dzięki temu klocki hamulcowe wystarczą na dłużej i to sporo. Klamek z czujnikiem nie potrzebujesz wystarczy przycisk chwilowo zwierny z dwoma kabelkami które podłączysz do brake - lo. |
|
|
|
|
pottier1960
początkujący
Dołączył: 07 Wrz 2015 Posty: 21 Skąd: Racibórz
|
Wysłany: Sob 17 Wrz, 2016
|
|
|
Dzięki wszystkim za odpowiedzi, teraz wreszcie zrozumiałem o co chodzi i chyba zrobię tak jak kolega Yin radzi. Z tego co zrozumiałem to taki przycisk używać zamiast klamek do hamowania? |
|
|
|
|
wwojciech
brygadzista wwojciech
Pomógł: 8 razy Wiek: 37 Dołączył: 13 Wrz 2011 Posty: 264 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Nie 18 Wrz, 2016
|
|
|
Dokladnie tak, ja caly czas tak jezdze:) i jestem w stanie nawet w newralgicznych momentach nacisnac obudwie klamki i jeszcze kciukiem regen:) choc jazda z bardzo dlugich gor jest juz dosc niewygodna bo az palec boli od trzymania przycisku:) |
|
|
|
|
wookie
brygadzista wookie
Pomógł: 7 razy Dołączył: 24 Sie 2015 Posty: 247 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: Nie 18 Wrz, 2016
|
|
|
Przez długi czas jeździłem z regenem ustawionym w przełączniku trójpozycyjnym.
W lewo miałem hamowanie, na środku normalna jazda, a w prawo tryb 80% albo 120%.
Bardzo wygodne rozwiązanie, nie trzeba trzymać przy długich hamowaniach przycisku. Tak się przyzwyczaiłem, że aż ciężko było mi się odzwyczaić.
Ale skoro dużo jeżdżę na tempomacie zrobiłem jednak czujnik na kontaktronie przy klamce hamulcowej. Jak by nie patrzeć też jest wygodnie, ale za to dużo bezpieczniej. Szczególnie jeśli rowerem jeżdżą też postronne osoby, które jeszcze nie mają nawyku wyłączania tempomatu regenem, bo przy gwałtownym hamowaniu bardzo łatwo spanikować i zapomnieć o wyłączeniu tempomatu. |
|
|
|
|
Elektrotonus
prezes Łukasz R
Pomógł: 17 razy Wiek: 47 Dołączył: 17 Lip 2016 Posty: 820 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 20 Wrz, 2016
|
|
|
Dopiszę siędo tematu. mam sterownik 500W/48V z Green Time. By zadziałalo hamowanie z regenem chciałbym to aktywować naciskając klamkę hamulca. By silnik przeszedł w tryb hamowania. Chciałbym też użīwać tempomatu. Do tych funkcji trzeba:
tempomat - chwilowo zwierny przycisk np "klakson" z popularnego przełącznika
regen - stycznik który nam otwiera czy zamyka obwód aktywujący regena podczas naciskania klamki hamulca ?
Co do tempomatu, wciśnięcie hamulca lub ruch manetką wyłącza go automatycznie ? |
|
|
|
|
umbur
prezes
Pomógł: 25 razy Wiek: 41 Dołączył: 05 Paź 2015 Posty: 581 Skąd: Bielsko-Biała
|
|
|
|
|
sunman
kierownik
Dołączył: 08 Kwi 2014 Posty: 317 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Czw 19 Sty, 2017
|
|
|
podepne sie pod temat ,
jeden z sterownikow zachowuje sie od nowosci troszke dziwne , a mianowicie
przy starcie szarpie (obwinialem przetarte hale) jednak po zminie na nowy silnik problem wciaz pozostawal , druga bardziej irytujaca funkacja gratsowa to podczas jazdy wbija cos na ksztalt hamowania silnikiem , przy mxusie 6t bylo to dosc hymm niebezieczne raz myslalem ze spadne z roweru kiedy przy zjezdzie z wiekszego nchylenia to sie odpalilo jakby ktos pociagna lina za tylnie kolo. kilkurotne przekrecenie manetki dezaktywuje to i rower normalnie przyspiesza , po puszczenia manetki na "zero" ta funkcja czasami sie uruchamiala. |
|
|
|
|
umbur
prezes
Pomógł: 25 razy Wiek: 41 Dołączył: 05 Paź 2015 Posty: 581 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: Czw 19 Sty, 2017
|
|
|
sunman napisał/a: | podepne sie pod temat ,
jeden z sterownikow zachowuje sie od nowosci troszke dziwne , a mianowicie
przy starcie szarpie (obwinialem przetarte hale) jednak po zminie na nowy silnik problem wciaz pozostawal , druga bardziej irytujaca funkacja gratsowa to podczas jazdy wbija cos na ksztalt hamowania silnikiem , przy mxusie 6t bylo to dosc hymm niebezieczne raz myslalem ze spadne z roweru kiedy przy zjezdzie z wiekszego nchylenia to sie odpalilo jakby ktos pociagna lina za tylnie kolo. kilkurotne przekrecenie manetki dezaktywuje to i rower normalnie przyspiesza , po puszczenia manetki na "zero" ta funkcja czasami sie uruchamiala. |
Może trzeba kolejność przewodów (halle i fazy) pozamieniać. Przy niektórych ustawieniach koło kręci się w dobrą stronę, ale szarpie. Spróbuj innej kolejności, nie zawsze kolory przewodów są takie same. |
|
|
|
|
wita00
początkujący
Dołączył: 04 Lis 2016 Posty: 41 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: Nie 19 Lut, 2017
|
|
|
Czy ktos pomierzyl do jakiej predkosci dziala regen ze sterownika gt 1500 oraz z jakim pradem sie odbywa? Posiadam zrobiony osobny uklad regena na zewnetrznej przetwornicy i zastanawiam sie czy niebyloby lepszej skutecznosci hamowania na samym sterowniku. Mi dziala na 12A i do predkosci 12km/h. |
|
|
|
|
wita00
początkujący
Dołączył: 04 Lis 2016 Posty: 41 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: Czw 23 Lut, 2017
|
|
|
Ma ktos jakis pomysl co jest nie tak z moja regeneracja. Gdy hamuje przetwornica ktora ma zakres do 12a laduje mi tylko do 3a pomimo tego ze mam na niej ustawione maksymalne 85v napiecie i prad na potecjometrze na max. |
|
|
|
|
Mechano
szef młody elektronik
Pomógł: 22 razy Dołączył: 29 Paź 2012 Posty: 1337 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Czw 23 Lut, 2017
|
|
|
Ta energia nie bierze się znikąd, przetwornica nie weźmie jej z powietrza. Przy prawidłowo działającym układzie, widocznie tyle maksymalnie można wyciągnąć z tego silnika. Hamowanie regeneracyjne jest raczej mało sprawne, nic się z tym nie zrobi. |
|
|
|
|
Elektrotonus
prezes Łukasz R
Pomógł: 17 razy Wiek: 47 Dołączył: 17 Lip 2016 Posty: 820 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
|
|