|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
KTM Life Hybrid Motion :) |
Autor |
Wiadomość |
sp2av1
początkujący
Dołączył: 22 Cze 2016 Posty: 16 Skąd: Otwock
|
Wysłany: Pon 08 Maj, 2017
|
|
|
Przejechane około 100 km.
Zmniejszył się naciąg szprych po obydwu stronach koła. Lewa strona trochę się rozjechała – poszczególne szprychy bardzo różniły się wartością naciągu.
I tu przydała się aplikacja ParkTool’a (choć można tez zapisywać na kartce) – od razu widać, które szprychy musiałem poprawić. Pół godziny i koło było gotowe (bez zdejmowania z ramy).
Zbalansowane koło było niemal perfekcyjne
Dołączam zrzuty z wartościami i diagramem.
Następny pomiar po 500 km.
100km.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 423 raz(y) 161,78 KB |
|
|
|
|
|
sp2av1
początkujący
Dołączył: 22 Cze 2016 Posty: 16 Skąd: Otwock
|
Wysłany: Czw 25 Maj, 2017
|
|
|
Koło przejechało 800 km od ostatniego dociągnięcia szprych.
Pomiar naciągu pokazał, że tylko 2 szprychy wymagały korekty napięcia.
Teraz wszystkie szprychy mieszczą sie w 10% zakresie tolerancji .
Prawa strona:
Średni naciąg: 116 kG
Maksymalny: 126 kG
Minimalny: 106 kG
Odchylenie stand.: 5.9 kG
Lewa strona:
Średni naciąg: 87 kG
Maksymalny: 94 kG
Minimalny: 79
Odchylenie stand.: 4.7 kG
Tak mnie to ucieszyło, że zapomniałem zapisać diagramu.
Rower przejechał 4000km.
Kolejny pomiar po nastepnym tysiącu.
31.05.2017
Na liczniku 4300 km
Drobna korekta wyśrofkowania koła. Pół obrotu naciągnięcia z lewej strony i ćwierć obrotu luzowania z prawej. Kotrola naciagu tensometrem i dalej jazda!
Dziś odpadł przedni błotnik - złamana blaszka mocująca.
Pękła tylna opona (10 cm pęknięcie z boku). Opona swoje przejechała a i guma już trochę była sparciała. Szkoda, bo bieżnik by jeszcze trochę wytrzymał. |
|
|
|
|
sp2av1
początkujący
Dołączył: 22 Cze 2016 Posty: 16 Skąd: Otwock
|
Wysłany: Pią 12 Paź, 2018
|
|
|
Rower przejechał 14 tyś. km co oznacza, że koszt budowy zwrócił się w 100%.
Nic specjalnego się nie dzieje. Wymieniam łańcuchy, klocki hamulcowe, opony, linki i pancerze przerzutek.
Co jakiś czas sprawdzam naciąg szprych i wycentrowanie i wyśrodkowanie kół.
Na czas urlopu demontuję elektrykę bo wtedy jeżdżę kamienistymi ścieżkami.
Montażu i demotaż elektryki zajmuje ok. 1-1,5h.
i jeżdżę, jeżdżę, jeżdżę... |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|