ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Pekniety amor
Autor Wiadomość
Jarek 
początkujący
Jarek


Dołączył: 24 Kwi 2016
Posty: 30
Skąd: Brwinow
Wysłany: Pią 30 Wrz, 2016   Pekniety amor

Golenie magnezowe, myślicie że da się to jakoś skleić albo pospawać?:/

IMAG0818.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 425 raz(y) 2,17 MB

 
 
bloodyopel 
szef
Krystian


Pomógł: 23 razy
Wiek: 33
Dołączył: 02 Sty 2012
Posty: 1175
Skąd: Słupca k.Konina
Wysłany: Pią 30 Wrz, 2016   

Nie jestem jakimś znawcą ale raczej nic już z tym nie zrobisz... :cry:
_________________
Obecny e-bike: LIMBER BIG BOY
 
 
pastek5 
kierownik
Rowery elektryczne



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Lut 2016
Posty: 306
Skąd: Żywiec
Wysłany: Pią 30 Wrz, 2016   

A nie jest to czasem aluminium ?
_________________
Budowa rowerów elektrycznych,akumulatorów, konwersję rowerów na elektryczne, skrzynki na akumulator, serwis,- PasterTech

https://www.facebook.com/pasterbajk\

http://pasterbajk.pl/
 
 
Jarek 
początkujący
Jarek


Dołączył: 24 Kwi 2016
Posty: 30
Skąd: Brwinow
Wysłany: Pią 30 Wrz, 2016   

Na goleniach jest magnesium, więc chyba nie aluminium...
 
 
Przemek393 
młodzik


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Paź 2015
Posty: 73
Skąd: Małopolskie
Wysłany: Pią 30 Wrz, 2016   

Jaki to model dokładnie
 
 
kaneclan 
młodzik


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Sie 2016
Posty: 56
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Pią 30 Wrz, 2016   

Dokładniej jest to stop aluminium z paroma procentami magnezu - napis jest dla lepszego samopoczucia właściciela.
Jeżeli chcesz spawać to musiałbyś znaleźć dobry zakład z TIGiem i pogadać - jeżeli spawają aluminium to z tym też powinni dać radę.
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Pią 30 Wrz, 2016   

no ale później po spawaniu trzeba wyżarzać, więc najpierw piaskowanie, a potem malowanie na koniec...
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
kaneclan 
młodzik


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Sie 2016
Posty: 56
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Pią 30 Wrz, 2016   

Inna sprawa, to czy taka naprawa będzie na tyle skuteczna, aby czuć się bezpiecznie z takim amortyzatorem i bądź co bądź mocowaniem przedniego koła.
 
 
pastek5 
kierownik
Rowery elektryczne



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Lut 2016
Posty: 306
Skąd: Żywiec
Wysłany: Sob 01 Paź, 2016   

Ja spawam aluminium i nie odważył bym się tego zrobić.

Spawanie takie jest już miększe i szybko się męczy.

Zawsze jak jest miejsce to wspawuje wzmocnienia. Tutaj jest ciężko.

Kup inny używany amor... ten zostaw na części, lub zobacz czy nie ma ktoś samych goleni na sprzedaż. Wtedy każdy serwis Ci to zmieni.
_________________
Budowa rowerów elektrycznych,akumulatorów, konwersję rowerów na elektryczne, skrzynki na akumulator, serwis,- PasterTech

https://www.facebook.com/pasterbajk\

http://pasterbajk.pl/
 
 
Jarek 
początkujący
Jarek


Dołączył: 24 Kwi 2016
Posty: 30
Skąd: Brwinow
Wysłany: Sob 01 Paź, 2016   

Amortyzatory to suntour xcm hlo, kupiłem nowy i chyba podkładka źle się ułożyła bo przy dokrecaniu pękło. Zapomniałem dodać że silnik mam na przód więc raczej sobie odpuszczę naprawę że względów bezpieczenstwa:(
 
 
Adam Wysokiński 
szef


Pomógł: 36 razy
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 1658
Skąd: Warszawa (okolice)
Wysłany: Sob 01 Paź, 2016   

Ja spawam i jeśli to byłby mój sprzęt to bym pospawał. Metal w okolicach miejsca spawania będzie miękki a nie twardy. Żeby uzyskać pierwotną wytrzymałość trzeba zrobić obróbkę cieplną.
Tas, przepraszam ale żadne wyżażanie. Zmiękczył byś całe golenie i zmniejszył wytrzymałość 2-3 razy.
Jak będzie używany do spokojnej jazdy to może wytrzyma. Przydużym obciążeniu powinno nastąpić wygięcie w okolicach spawania a nie pękanie.
Aluminiowe elementy po spawaniu a bez obróbki cieplnej pękają z powodu obniżonej wytzymałości okolic spawu przez właśnie wyżażenie w procesie spawania.
 
 
medykmtb
[Usunięty]

Wysłany: Sob 01 Paź, 2016   

jesli to byl nowy reklamuj, tam przy dokrecaniu nie ma prawa peknac, no chyba ze totalnie nie masz wyczucia i wszystko skrecasz" na chama" to wtedy peknie wszystko.przy zalozeniu ze tak nie bylo wystarczy wybiec w przyszlosc i kupic cos mocnego i conajmniej 2x drozszego na przod skoro tam pakujesz silnik.na takim tanim szicie to je jezdzi po asfalcie marketowcem nie przeciazajac go a nie pakuje silnik.niestety tanie czesci wygladaja tylko solidnie bo sa toporne, jednak sa tez zwykle z gownianych stopow i ogolnie ich wykonanie nie jest szalowe...a dentysci i chirurdzy szczekowi sa baaardzo drodzy.taniej kupic dobry mocny
widelec
 
 
Mechano 
szef
młody elektronik


Pomógł: 22 razy
Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 1337
Skąd: Poznań
Wysłany: Sob 01 Paź, 2016   

Adam Wysokiński,
Co w takim razie należy robić z aluminiowymi częściami po spawaniu? Jakieś hartowanie, coś w ten deseń?
 
 
Dlugas 
dyrektor
Bob budowniczy :)



Pomógł: 10 razy
Wiek: 47
Dołączył: 06 Gru 2015
Posty: 439
Skąd: Cz-wa
Wysłany: Sob 01 Paź, 2016   

Możesz to kleić. Ale żeby kleić trzeba wiedzieć czym.
Jest taki specyfik którym naprawiają nawet czopy wałów. Tak Panowie, miejsca niezwykle obciążone są klejone.
Klej ten nosi nazwę Belzona 1111 i nie należy do tanich. Jednak tym klejem można pokleić prawie wszystko co jest b.mocno obciążone a klejone miejsce ma wytrzymałość zwykle wyższą od klejonego materiału.
Obróbka po klejeniu odbywa się poprzez frezowanie lub szlifowanie.
Mała puszeczka tego specyfiku kosztuje 399 euro więc nie tanio. Jednak ta mała puszeczka wystarczy na sklejenie wielu takich amorków.
A ja taki mam - właściwie b.niewielką ilość - dostałem od zaprzyjaźnionego zakładu obróbki stali ;)
_________________
Spark Super Hadron 654
 
 
Adam Wysokiński 
szef


Pomógł: 36 razy
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 1658
Skąd: Warszawa (okolice)
Wysłany: Sob 01 Paź, 2016   

Mechano napisał/a:
Co w takim razie należy robić z aluminiowymi częściami po spawaniu?

Wszystko w zależności od materiału. Przykład:
Wygrzewanie w temp. 500st. Przez 1.5 h
Gwałtowne chłodzenie w wodzie o temp. 20 st
Ponowne wygrzewanie w temp 100 st przez 2 h
Wszystko tyczy się całego elementu
Po takiej obróbce jest pierwotna wytrzymałość
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group