ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tas
Nie 08 Gru, 2013
REINKARNACJA WKRĘTARKI
Autor Wiadomość
7h7 
stażysta



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 150
Skąd: warszawa
Wysłany: Pią 20 Sie, 2010   

http://www.youtube.com/watch?v=gIG8U5Qzm74
http://www.youtube.com/watch?v=I-PZXNufus0

Filmy z pierwszych jazd na 21V
_________________
erower 2 x 5kW Lipo 100V/15Ah 100A 80km/h www.7h7.pl www.sigmaev.pl
 
 
7h7 
stażysta



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 150
Skąd: warszawa
Wysłany: Sob 18 Wrz, 2010   

Wydawało mi się, że pojazd ma na tyle dużą masę ( razem z kierowcą ) i ma na tyle dużą podstawę oraz nisko położony środek ciężkości, że wywrotka mu nie grozi - okazało się, że przy wykonywaniu gwałtownych zakrętów przy max prędkości ( na suchym asfalcie ) wewnętrzne przednie koła odrywają się od nawierzchni. Spróbuję to nagrać przy najbliższych jazdach.
Poniżej linki do filmów z jazd po śliskiej nawierzchni, KUB(ic)A odkrył nowe możliwości :-)

http://www.youtube.com/watch?v=GLOvQtrz3Hs
http://www.youtube.com/watch?v=Zgc9dpOKdbw
_________________
erower 2 x 5kW Lipo 100V/15Ah 100A 80km/h www.7h7.pl www.sigmaev.pl
 
 
7h7 
stażysta



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 150
Skąd: warszawa
Wysłany: Nie 19 Wrz, 2010   

Tak jak wspominałem wcześniej projekt jest dynamiczny i pokonując problemy w skali "mikro" wspomaga mnie w moim projekcie w skali "makro" ( EV-AMICA QUATTRO )

Oto jak zmienił się interfejs akumulatora

20100919_003.jpg
Kompletny układ Ładowania
Pobierz Plik ściągnięto 468 raz(y) 312,79 KB

20100919_002.jpg
Ładowarka 21V/6A z balanserem
Pobierz Plik ściągnięto 424 raz(y) 269,54 KB

20100919_001.jpg
dodane gniazdo do podłączenia balansera
Pobierz Plik ściągnięto 451 raz(y) 268,75 KB

_________________
erower 2 x 5kW Lipo 100V/15Ah 100A 80km/h www.7h7.pl www.sigmaev.pl
 
 
7h7 
stażysta



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 150
Skąd: warszawa
Wysłany: Nie 19 Wrz, 2010   

Dzisiaj byłem na Wolumenie, dobrze jest uważnie popatrzeć co ludzie sprzedają.
Szukałem czegoś innego a znalazłem nowe zespoły napędowe do gokarta za jedyne 40pln!!!
za te na których teraz jeździmy na allegro zapłaciłem prawie 10 razy więcej !!!!
Te które dzisiaj kupiłem są na 24V, silniki są wyraźnie większe co widać na zdjęciu.
Zima będzie pracowita, zamierzam wykonać nową szerszą tylną belkę pod nowe silniki oraz poszerzyć przednią belkę. Obecnie łożyskowanie zwrotnic wykonane jest na panewkach mosiężnych i złapało luzy - nowe będą łożyskowane.
CZY KTOŚ JESZCZE BUDUJE COŚ DLA SWOICH POCIECH???

20100919.jpg
zakupione napędy w porównaniu do tych jakie teraz używamy
Pobierz Plik ściągnięto 499 raz(y) 226,92 KB

_________________
erower 2 x 5kW Lipo 100V/15Ah 100A 80km/h www.7h7.pl www.sigmaev.pl
 
 
Mibars 
kierownik
Leń patentowany



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Lis 2008
Posty: 382
Skąd: Nadarzyn k. W-wy
Wysłany: Pon 20 Wrz, 2010   

Nie mam pociech ;)

Chwilowo nie jestem w stanie filmów/zdjęć pooglądać, ale domyślam się co się szykuje, jeśli nie wymyślisz jakiegoś patentu na stabilność, dobrze, że jest kask :)

Jeśli dobrze pamiętam (zdjęcia mi się po 10 minut teraz ładują, więc z pamięci pisze), to masz tylną belkę zawieszoną obrotowo względem reszty ramy - rozwiązanie niezłe dla mniejszych prędkości, przy większych widać, że taki pojazd zachowuje się bardziej jak trójkołowiec z tyłu "podparty" na zawiasie, tym bardziej, że coraz większy Kub(ic)a podnosi środek ciężkości przedniej części coraz wyżej ;)
_________________
No i jest :)
 
 
7h7 
stażysta



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 150
Skąd: warszawa
Wysłany: Czw 25 Lis, 2010   

Ostatnie jazdy w tym sezonie, przyszły sezon planuję rozpocząć z nowymi silnikami i utwardzonym zawieszeniem lub powstanie nowa, podobna konstrukcja.

http://www.youtube.com/watch?v=qlhP8fd7lkI
http://www.youtube.com/watch?v=-uXKh2j0vMU
_________________
erower 2 x 5kW Lipo 100V/15Ah 100A 80km/h www.7h7.pl www.sigmaev.pl
 
 
Mibars 
kierownik
Leń patentowany



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Lis 2008
Posty: 382
Skąd: Nadarzyn k. W-wy
Wysłany: Pią 26 Lis, 2010   

Patrząc po preferowanym stylu jazdy sugeruje przenieść środek ciężkości bliżej przodu pojazdu i zapewnić wystarczający do zerwania przyczepności nadmiar mocy - ewentualnie zredukować przyczepność tylnych kół wymieniając je na np. plastikowe ;)

Lepiej tototo jeździ na tych większych kółkach, no i nie wisi tak tuż nad ziemią.
_________________
No i jest :)
 
 
kremir 
brygadzista


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 13 Wrz 2010
Posty: 296
Wysłany: Sob 23 Kwi, 2011   

Witam,

Odgrzebuję "zapomniany" nieco temat - zapomniany przynajmniej na forum bo w rzeczywistości pewnie nie :wink:
@7h7 ja też buduję pojazd dla swoich pociech i uważam to za super zajęcie, szczególnie gdy u milusińskich pojawia się uśmiech :grin:
Mam do Ciebie pytanie. Chyba ładowarka wraz z BMS jest też Twojej produkcji? Czy mógłbyś uchylić nieco rąbka tajemnicy i zdradzić jak je rozwiązałeś układowo? Na razie używam żeli ale myśląc o zmniejszeniu masy mojego pojazdu zastanawiam się nad li-ion. Kupiłem nawet kilka ogniw by zrobić z nimi parę doświadczeń (np. ładowarka na LM317/350) ale chętnie skorzystałbym z Twoich doświadczeń :wink:
_________________
The greatest mistake a person can make is to be afraid of making one.
— Elbert Hubbard
 
 
7h7 
stażysta



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 150
Skąd: warszawa
Wysłany: Wto 26 Kwi, 2011   

Będziemy z "wkrętarką" na zlocie - będzie okazja pogadać :-)
_________________
erower 2 x 5kW Lipo 100V/15Ah 100A 80km/h www.7h7.pl www.sigmaev.pl
 
 
kremir 
brygadzista


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 13 Wrz 2010
Posty: 296
Wysłany: Wto 26 Kwi, 2011   

Oj na zlot się nie dam rady wybrać niestety :sad:
Liczę jednak na jakieś relacje ze spotkania konstruktorów, to może i przy okazji trochę szczegółów technicznych się uzbiera...
 
 
mmoto 
prezes
mmoto


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 13 Sty 2010
Posty: 801
Skąd: Szczecin
Wysłany: Pon 23 Maj, 2011   

Jak futerka z wkrętarek się zdejmuje? Zanim coś popsuję może coś podpowiesz.
Jaką masz średnicę kółek w gokardzie?
 
 
r2d2 
prezes
Reverse engineer



Pomógł: 4 razy
Wiek: 52
Dołączył: 22 Lip 2006
Posty: 669
Skąd: Kielce
Wysłany: Pon 23 Maj, 2011   

Na zdjęcie futerka z wkrętarki jest jeden sprawdzony sposób.
Będzie Ci potrzebny lekki/poręczny młotek (200-300g) i klucz imbusowy w miarę gruby, ale taki który jeszcze zmieści się w futerku. Po odkręceniu śruby kontrującej w środku futerka (lewy gwint) wkładamy klucz krótszym ramieniem do środka futerka i mocno dokręcamy, teraz musimy położyć wkrętarkę tak żeby futerko wystawało poza krawędź i bardzo szybkim ruchem walimy młotkiem w dłuższą końcówkę klucza, żeby nie było wątpliwości uderzenie wcale nie musi być mocne tylko maksymalnie szybkie, zadziała tu bezwładność - dlatego właśnie potrzebny jest odpowiedni młotek - inny może być za ciężki do uzyskania tej szybkości :)

Pozdro.
_________________
I choć bym szedł ciemną doliną, ciemności się nie lękam bo robię światło...
 
 
7h7 
stażysta



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 150
Skąd: warszawa
Wysłany: Pon 23 Maj, 2011   

kółka fi180
_________________
erower 2 x 5kW Lipo 100V/15Ah 100A 80km/h www.7h7.pl www.sigmaev.pl
 
 
mmoto 
prezes
mmoto


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 13 Sty 2010
Posty: 801
Skąd: Szczecin
Wysłany: Wto 24 Maj, 2011   

Też mam kółka 180 i właśnie zastanawiałem się nad prędkością 550 obr. to szybko na takich kółkach, dam przekładnię łańcuchową 1:2, lub 1:3

[ Dodano: Wto 08 Lis, 2011 ]
Wkrętarki są ok.
http://youtu.be/1CgB5i11gqc
dzięki za pomysł na zastosowanie silniczków od wkrętarek maluch ma frajdę
http://youtu.be/v4UPTytq5p4
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Czw 01 Mar, 2012   

Jestem ciekaw, czy komuś już udało się dopasować jakąś wkrętarkę lub wiertareczkę albo od nich sam silnik, żeby urządzenie mieściło się w rurze pionowej ramy roweru pod siodełkiem i napędzało bezpośreednio mechanizm pedałów ?
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group