ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tas
Sob 07 Gru, 2013
II-gie wcielenie gokarta
Autor Wiadomość
Arkady
[Usunięty]

Wysłany: Wto 23 Maj, 2006   II-gie wcielenie gokarta

Z wolnym czasem jest ciężko ale udało mi się już tyle zrobić:




Pomocnicy chętnie pomagają :)
Teraz zostało jeszcze zrobienie elektryki i przyjdzie niebawem czas na jazdy próbne.
 
 
Arbiter 
Administrator
Założyciel forum, administrator


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Lut 2006
Posty: 921
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 23 Maj, 2006   

O kurcze, ale solidna robota!

Wyglada bardzo dobrze. 2 silniki - to nawet będzie sporo mocy miało:)
Widać ze poswieciłes duzo pray. Ciekawy pomysł z przełozeniem gazu z manetki na pedał.
 
 
eAndre
[Usunięty]

Wysłany: Wto 23 Maj, 2006   

No witaj bracie, wykonałeś kawał porządnej pracy. Wszystko poukładane - przekładanie łańcuchowe, 2 motory :)
Super :D a z taką pomocą to elektryka to już kosmetyka. Fajnie jest że przybywa nowych konstrukcji :!:
 
 
Natanoj 
kierownik



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 31 Mar 2006
Posty: 314
Skąd: Małopolskie
Wysłany: Wto 23 Maj, 2006   

Świetna robota! Zainspirowałeś mnie jak dokończyć mojego trójkołowca, tylko mógłbyśmi coś wytłumaczyć? Bo z silnika idzie napęd (przez łańcuch) na tą piaste z zębatkami i z tej piasty na tylną ośke, tylko na tej piaście jest tyle zębatek one służą jako biegi? Znaczy zmienia sie je tak jak przerzutki w rowerze, i zmienia się np. prędkość pojazdu?
 
 
Arkady
[Usunięty]

Wysłany: Wto 23 Maj, 2006   

Tych zębatek jest kilka ale tylko z tego powodu prostoty wykonania, tj kupiłem piastę + zębatkę.


Nie miałem zamiaru robić przerzutek, gdyż do zmiany prędkości służy sterownik PWM.
 
 
NocnyPtak
brygadzista
konstruktor-amator



Wiek: 60
Dołączył: 12 Mar 2006
Posty: 229
Skąd: Kraków
Wysłany: Wto 23 Maj, 2006   

No, ciekawie sie to zapowiada, ale...
1) Czy musiałeś tak komplikować przeniesienie napędu z silnika na koła? Rozumiem, że zabrakło zębów w zębatce, ale można było zastosować łańcuchy i zębatki z oryginalnego skutera. Wprawdzie taki łańcuch jest delikatniejszy, ale przy mocy silnika 250W (a chyba takie silniki zastosowałeś) nie ma obawy, że się zerwie.
Takie łańcuchy i zębatki są dostępne. Byłoby taniej, prościej, z mniejszymi stratami energii a przy okazji pracowałoby to dużo ciszej!
2) skoro już zastosowałeś takie piasty, to czy pomyślałeż o regulacji? Nie wiem jak będą mocowane silniki, być może z regulacją, ale sądząc po zdjęciu, to nie widzę możliwości regulacji napięcia łańcuchów pomiędzy kołami a piastami pośrednimi.
3) czy środek ciężkości pojazdu nie będzie za bardzo przesunięty do tyłu? (waga akumulatorów i kierowcy) To może spowodować słabe "trzymanie się drogi".
4) skoro tył ma hamulce tarczowe, to tym bardziej przód też powinien je mieć. Czy masz jakiś pomysł na realizację?
No, ale i tak z ciekawością czekam na wyniki jazdy próbnej :D
_________________
Pozdrawiam
Jakub Waltoś
____________________________
http://nocnyptak.pl
 
 
Arkady
[Usunięty]

Wysłany: Wto 23 Maj, 2006   

ad1) Z przekładniami niestety musiałem coś wykombinować, gdyż nie stosując przekładni pośredniej tylna musiała by mieć ok. 65 zębów a tak ma tylko 35. (Koła miałyby mniejszą średnicę niż zębatka)
ad2) Regulacja naciągu łańcuch to na razie temat otwarty. A mocowanie na razie wygląda tak:

ad3) Pojazd konstruowałem na max. 15 km/h więc trakcją nie będzie problemu.
ad4) 2 hamulce tarczowe na tył wystarczają w zupełności.
 
 
Natanoj 
kierownik



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 31 Mar 2006
Posty: 314
Skąd: Małopolskie
Wysłany: Wto 23 Maj, 2006   

To w takim rozie mam pytanie czy masz jakieś biegi? Jeżeli tak to mógłbyś mi o nich nieco więcej powiedzieć? I Jak rozwiązałeś "sprawe" z mechanizmem różnicowym?
 
 
Arkady
[Usunięty]

Wysłany: Wto 23 Maj, 2006   

Biegi były dwa - jeden do przodu, drugi do tyłu. Napisałem były, gdyż po dzisiejszej próbie przełącznik zmiany biegów nie wytrzymał prądów i po prostu się przytopił. Teraz na nowo muszę wykombinować jak zmienić biegunowość prądu zasilającego silniki (Czekam na jakieś podpowiedzi). Natomiast co do mechanizmu różnicowego to po prostu jest zbędny. Tylne koła nie są przecież połączone na stałe ze sobą. No i jeszcze muszę w jakiś sposób podłączyć manetkę ze sterownikiem, który teraz posiada potencjometr. Rzecz wydaje się banalna, ale nie działa :( .
 
 
Użytkownik
[Usunięty]

Wysłany: Wto 23 Maj, 2006   

no klasa !! bardzo fajna przeróbka i nie trzeba mechanizmu roznicowego bo za 2 silniki po jednym na kolo :) bardzo ladnie wykonane :) jamam w oglegluch planach tali maly traktorek jak kosiarka samojezdna najlepiej na gąsienicach :) poki co jestem zawalony robota to nie bardzo jest jak go robic :)
 
 
Arbiter 
Administrator
Założyciel forum, administrator


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Lut 2006
Posty: 921
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 23 Maj, 2006   

NocnyPtak napisał/a:
1) Czy musiałeś tak komplikować przeniesienie napędu z silnika na koła? Rozumiem, że zabrakło zębów w zębatce, ale można było zastosować łańcuchy i zębatki z oryginalnego skutera.


Wybór przekładni z łańcucha rowerowego jest słuszny. Tandetne łańcuszki chińskie o małych ząbkach niestety nie nadają się do poważniejszych zastosowań.
Rowerowy sprzęt będzie przenosił znacznie lepiej obciążenia

Cytat:

2) skoro już zastosowałeś takie piasty, to czy pomyślałeż o regulacji? Nie wiem jak będą mocowane silniki, być może z regulacją, ale sądząc po zdjęciu, to nie widzę możliwości regulacji napięcia łańcuchów pomiędzy kołami a piastami pośrednimi.


Regulacje napięcia można łatwo zrobić poprzez otwarty hak
http://arbiter.pl/zdjecie/10337
 
 
Natanoj 
kierownik



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 31 Mar 2006
Posty: 314
Skąd: Małopolskie
Wysłany: Wto 23 Maj, 2006   

A co myślicie o przełączniku zmiany obrotów (prawo, lewo) np. z wiertarki. Wiem że działa na 220 V ale może możnabygobyło przerobić np. na 12V i zastosować jako biegi, znaczy jeżeli silnik się kręci w prawo to pojazd jedzie do przodu, a jak się kręci w lewo to pojazd jedzie do tyłu (czy na odwrót :D )
 
 
NocnyPtak
brygadzista
konstruktor-amator



Wiek: 60
Dołączył: 12 Mar 2006
Posty: 229
Skąd: Kraków
Wysłany: Wto 23 Maj, 2006   

Arbiter napisał/a:
Wybór przekładni z łańcucha rowerowego jest słuszny. Tandetne łańcuszki chińskie o małych ząbkach niestety nie nadają się do poważniejszych zastosowań.
Rowerowy sprzęt będzie przenosił znacznie lepiej obciążenia

Wybacz przyjacielu, ale pozwolę sobie zaooponować :?
Mój pierwszy pojazd będący jedynie przeróbką oryginalnego chińskiego skuterka ma pojedynczą przekładnie i właśnie taki tandetny łańcuszek. Jak do tej pory, przejechałem jednak na nim prawie 1500 km (tyle wskazuje licznik!) a wzmiankowany łańcuszek ma się zupełnie nieźle :D
Co więcej, przekładnia jest naprawdę bardzo cicha (główny hałas pochodzi od silnika a nie od przekładni).
W moim drugim pojeździe zastosowałem rozwiązanie z przekładnia pośrednią, ale to dlatego, że tam jest przerzutka pełniąca rolę skrzyni biegów a w dodatku koła są 26" i inaczej się nie dało. Całość jest dużo głośniejsza i daje niestety spore straty energii.
W/g mojej oceny rozwiązanie zastosowane przez Arkady'ego jest niepotrzebnym komplikowaniem 8)

Arbiter napisał/a:

Regulacje napięcia można łatwo zrobić poprzez otwarty hak

Zgadza się, ja zrobiłem podobnie. Pytałem dlatego, że wzmiankowanego "haka" nie dostrzegłem :P
_________________
Pozdrawiam
Jakub Waltoś
____________________________
http://nocnyptak.pl
 
 
Arbiter 
Administrator
Założyciel forum, administrator


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Lut 2006
Posty: 921
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 23 Maj, 2006   

NocnyPtak napisał/a:
Mój pierwszy pojazd będący jedynie przeróbką oryginalnego chińskiego skuterka ma pojedynczą przekładnie i właśnie taki tandetny łańcuszek. Jak do tej pory, przejechałem jednak na nim prawie 1500 km (tyle wskazuje licznik!) a


To super. eAndre z kolei mowi, ze łańcuch po 500km wyciągnął mu się jak sznurówka.

Pytanie do Arkadego - w jaki sposób zamontowałeś zębatkę na silniku? I czy ma ona 11 zębów?
 
 
RAMZES
[Usunięty]

Wysłany: Wto 23 Maj, 2006   

KONSTRUKCJA EXTRA Gratulacje!!!
Jezeli chodzi o ten chński łańcuszek to u mnie wytrzymał 300km przy 700W naraziłem go naprawde na duze przeciążenia i minimalnie sie rozciągnoł a jezeli chodzi o rowerowy to zerwało go 3 razy ale to juz na
drugim stopniu przekładni gdzie siła była 5 razy wiekrza
Przełącznik obrotów z wiertarki wyparuje juz przy starcie tam jest mały prąd a duze napiecie.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group