 |
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Przesunięty przez: tas Sob 07 Gru, 2013 |
II-gie wcielenie gokarta |
Autor |
Wiadomość |
Arkady [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 23 Maj, 2006 II-gie wcielenie gokarta
|
|
|
Z wolnym czasem jest ciężko ale udało mi się już tyle zrobić:
Pomocnicy chętnie pomagają
Teraz zostało jeszcze zrobienie elektryki i przyjdzie niebawem czas na jazdy próbne. |
|
|
|
 |
Arbiter
Administrator Założyciel forum, administrator

Pomógł: 3 razy Dołączył: 11 Lut 2006 Posty: 928 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 23 Maj, 2006
|
|
|
O kurcze, ale solidna robota!
Wyglada bardzo dobrze. 2 silniki - to nawet będzie sporo mocy miało:)
Widać ze poswieciłes duzo pray. Ciekawy pomysł z przełozeniem gazu z manetki na pedał. |
|
|
|
 |
eAndre [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 23 Maj, 2006
|
|
|
No witaj bracie, wykonałeś kawał porządnej pracy. Wszystko poukładane - przekładanie łańcuchowe, 2 motory
Super a z taką pomocą to elektryka to już kosmetyka. Fajnie jest że przybywa nowych konstrukcji |
|
|
|
 |
Natanoj
kierownik


Pomógł: 3 razy Dołączył: 31 Mar 2006 Posty: 314 Skąd: Małopolskie
|
Wysłany: Wto 23 Maj, 2006
|
|
|
Świetna robota! Zainspirowałeś mnie jak dokończyć mojego trójkołowca, tylko mógłbyśmi coś wytłumaczyć? Bo z silnika idzie napęd (przez łańcuch) na tą piaste z zębatkami i z tej piasty na tylną ośke, tylko na tej piaście jest tyle zębatek one służą jako biegi? Znaczy zmienia sie je tak jak przerzutki w rowerze, i zmienia się np. prędkość pojazdu? |
|
|
|
 |
Arkady [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 23 Maj, 2006
|
|
|
Tych zębatek jest kilka ale tylko z tego powodu prostoty wykonania, tj kupiłem piastę + zębatkę.
Nie miałem zamiaru robić przerzutek, gdyż do zmiany prędkości służy sterownik PWM. |
|
|
|
 |
NocnyPtak
brygadzista konstruktor-amator


Wiek: 61 Dołączył: 12 Mar 2006 Posty: 229 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Wto 23 Maj, 2006
|
|
|
No, ciekawie sie to zapowiada, ale...
1) Czy musiałeś tak komplikować przeniesienie napędu z silnika na koła? Rozumiem, że zabrakło zębów w zębatce, ale można było zastosować łańcuchy i zębatki z oryginalnego skutera. Wprawdzie taki łańcuch jest delikatniejszy, ale przy mocy silnika 250W (a chyba takie silniki zastosowałeś) nie ma obawy, że się zerwie.
Takie łańcuchy i zębatki są dostępne. Byłoby taniej, prościej, z mniejszymi stratami energii a przy okazji pracowałoby to dużo ciszej!
2) skoro już zastosowałeś takie piasty, to czy pomyślałeż o regulacji? Nie wiem jak będą mocowane silniki, być może z regulacją, ale sądząc po zdjęciu, to nie widzę możliwości regulacji napięcia łańcuchów pomiędzy kołami a piastami pośrednimi.
3) czy środek ciężkości pojazdu nie będzie za bardzo przesunięty do tyłu? (waga akumulatorów i kierowcy) To może spowodować słabe "trzymanie się drogi".
4) skoro tył ma hamulce tarczowe, to tym bardziej przód też powinien je mieć. Czy masz jakiś pomysł na realizację?
No, ale i tak z ciekawością czekam na wyniki jazdy próbnej |
_________________ Pozdrawiam
Jakub Waltoś
____________________________
http://nocnyptak.pl |
|
|
|
 |
Arkady [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 23 Maj, 2006
|
|
|
ad1) Z przekładniami niestety musiałem coś wykombinować, gdyż nie stosując przekładni pośredniej tylna musiała by mieć ok. 65 zębów a tak ma tylko 35. (Koła miałyby mniejszą średnicę niż zębatka)
ad2) Regulacja naciągu łańcuch to na razie temat otwarty. A mocowanie na razie wygląda tak:
ad3) Pojazd konstruowałem na max. 15 km/h więc trakcją nie będzie problemu.
ad4) 2 hamulce tarczowe na tył wystarczają w zupełności. |
|
|
|
 |
Natanoj
kierownik


Pomógł: 3 razy Dołączył: 31 Mar 2006 Posty: 314 Skąd: Małopolskie
|
Wysłany: Wto 23 Maj, 2006
|
|
|
To w takim rozie mam pytanie czy masz jakieś biegi? Jeżeli tak to mógłbyś mi o nich nieco więcej powiedzieć? I Jak rozwiązałeś "sprawe" z mechanizmem różnicowym? |
|
|
|
 |
Arkady [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 23 Maj, 2006
|
|
|
Biegi były dwa - jeden do przodu, drugi do tyłu. Napisałem były, gdyż po dzisiejszej próbie przełącznik zmiany biegów nie wytrzymał prądów i po prostu się przytopił. Teraz na nowo muszę wykombinować jak zmienić biegunowość prądu zasilającego silniki (Czekam na jakieś podpowiedzi). Natomiast co do mechanizmu różnicowego to po prostu jest zbędny. Tylne koła nie są przecież połączone na stałe ze sobą. No i jeszcze muszę w jakiś sposób podłączyć manetkę ze sterownikiem, który teraz posiada potencjometr. Rzecz wydaje się banalna, ale nie działa . |
|
|
|
 |
Użytkownik [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 23 Maj, 2006
|
|
|
no klasa !! bardzo fajna przeróbka i nie trzeba mechanizmu roznicowego bo za 2 silniki po jednym na kolo bardzo ladnie wykonane jamam w oglegluch planach tali maly traktorek jak kosiarka samojezdna najlepiej na gąsienicach poki co jestem zawalony robota to nie bardzo jest jak go robic |
|
|
|
 |
Arbiter
Administrator Założyciel forum, administrator

Pomógł: 3 razy Dołączył: 11 Lut 2006 Posty: 928 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 23 Maj, 2006
|
|
|
NocnyPtak napisał/a: | 1) Czy musiałeś tak komplikować przeniesienie napędu z silnika na koła? Rozumiem, że zabrakło zębów w zębatce, ale można było zastosować łańcuchy i zębatki z oryginalnego skutera.
|
Wybór przekładni z łańcucha rowerowego jest słuszny. Tandetne łańcuszki chińskie o małych ząbkach niestety nie nadają się do poważniejszych zastosowań.
Rowerowy sprzęt będzie przenosił znacznie lepiej obciążenia
Cytat: |
2) skoro już zastosowałeś takie piasty, to czy pomyślałeż o regulacji? Nie wiem jak będą mocowane silniki, być może z regulacją, ale sądząc po zdjęciu, to nie widzę możliwości regulacji napięcia łańcuchów pomiędzy kołami a piastami pośrednimi.
|
Regulacje napięcia można łatwo zrobić poprzez otwarty hak
http://arbiter.pl/zdjecie/10337 |
|
|
|
 |
Natanoj
kierownik


Pomógł: 3 razy Dołączył: 31 Mar 2006 Posty: 314 Skąd: Małopolskie
|
Wysłany: Wto 23 Maj, 2006
|
|
|
A co myślicie o przełączniku zmiany obrotów (prawo, lewo) np. z wiertarki. Wiem że działa na 220 V ale może możnabygobyło przerobić np. na 12V i zastosować jako biegi, znaczy jeżeli silnik się kręci w prawo to pojazd jedzie do przodu, a jak się kręci w lewo to pojazd jedzie do tyłu (czy na odwrót ) |
|
|
|
 |
NocnyPtak
brygadzista konstruktor-amator


Wiek: 61 Dołączył: 12 Mar 2006 Posty: 229 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Wto 23 Maj, 2006
|
|
|
Arbiter napisał/a: | Wybór przekładni z łańcucha rowerowego jest słuszny. Tandetne łańcuszki chińskie o małych ząbkach niestety nie nadają się do poważniejszych zastosowań.
Rowerowy sprzęt będzie przenosił znacznie lepiej obciążenia |
Wybacz przyjacielu, ale pozwolę sobie zaooponować
Mój pierwszy pojazd będący jedynie przeróbką oryginalnego chińskiego skuterka ma pojedynczą przekładnie i właśnie taki tandetny łańcuszek. Jak do tej pory, przejechałem jednak na nim prawie 1500 km (tyle wskazuje licznik!) a wzmiankowany łańcuszek ma się zupełnie nieźle
Co więcej, przekładnia jest naprawdę bardzo cicha (główny hałas pochodzi od silnika a nie od przekładni).
W moim drugim pojeździe zastosowałem rozwiązanie z przekładnia pośrednią, ale to dlatego, że tam jest przerzutka pełniąca rolę skrzyni biegów a w dodatku koła są 26" i inaczej się nie dało. Całość jest dużo głośniejsza i daje niestety spore straty energii.
W/g mojej oceny rozwiązanie zastosowane przez Arkady'ego jest niepotrzebnym komplikowaniem
Arbiter napisał/a: |
Regulacje napięcia można łatwo zrobić poprzez otwarty hak
|
Zgadza się, ja zrobiłem podobnie. Pytałem dlatego, że wzmiankowanego "haka" nie dostrzegłem |
_________________ Pozdrawiam
Jakub Waltoś
____________________________
http://nocnyptak.pl |
|
|
|
 |
Arbiter
Administrator Założyciel forum, administrator

Pomógł: 3 razy Dołączył: 11 Lut 2006 Posty: 928 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 24 Maj, 2006
|
|
|
NocnyPtak napisał/a: | Mój pierwszy pojazd będący jedynie przeróbką oryginalnego chińskiego skuterka ma pojedynczą przekładnie i właśnie taki tandetny łańcuszek. Jak do tej pory, przejechałem jednak na nim prawie 1500 km (tyle wskazuje licznik!) a |
To super. eAndre z kolei mowi, ze łańcuch po 500km wyciągnął mu się jak sznurówka.
Pytanie do Arkadego - w jaki sposób zamontowałeś zębatkę na silniku? I czy ma ona 11 zębów? |
|
|
|
 |
RAMZES [Usunięty]
|
Wysłany: Śro 24 Maj, 2006
|
|
|
KONSTRUKCJA EXTRA Gratulacje!!!
Jezeli chodzi o ten chński łańcuszek to u mnie wytrzymał 300km przy 700W naraziłem go naprawde na duze przeciążenia i minimalnie sie rozciągnoł a jezeli chodzi o rowerowy to zerwało go 3 razy ale to juz na
drugim stopniu przekładni gdzie siła była 5 razy wiekrza
Przełącznik obrotów z wiertarki wyparuje juz przy starcie tam jest mały prąd a duze napiecie. |
|
|
|
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|