 |
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Watomierz LCD V02 |
Autor |
Wiadomość |
midi
młodzik

Pomógł: 2 razy Wiek: 48 Dołączył: 27 Cze 2016 Posty: 90 Skąd: Radom
|
Wysłany: Nie 23 Paź, 2016
|
|
|
Mój czujnik temperatury od watomierza też zasilany jest z hali i wszystko działa jak trzeba z GT1500. |
|
|
|
 |
Darki
stażysta darki


Dołączył: 22 Mar 2014 Posty: 195 Skąd: podkarpackie
|
Wysłany: Pon 24 Paź, 2016
|
|
|
Mam również w/w watomierz. Sterownik od Greentime, podłączenie przez złącze CA, zasilanie osobny przewód z płytki sterownika +5V, czujnik NTC osobne przewody jeśli to ma znaczenie.
Nie było problemów poza tym, że dałem cienkie przewody telefoniczne i podczas przejścia przez ramę zjechała gdzieś izolacja i poszło zwarcie, spaliło jednego halla w silniku, podłączyłem pod innego i prędkościomierz działa. Nie chciało mi się rozbierać silnika i jeżdżę bezczujnikowo. Pomiar prądu z bocznika w sterowniku.
Hmm to teraz potrzebne osobne zasilanie do watomierza z przetwornicy? |
_________________ SPRZEDAM Drobiazgi z SZuflady Polecam Lampki CREE
tel. 693 004 127 |
|
|
|
 |
michal214
stażysta

Pomógł: 1 raz Dołączył: 11 Paź 2014 Posty: 144 Skąd: radom
|
Wysłany: Pon 24 Paź, 2016
|
|
|
Konstrukcja watomierza się nie zmieniła.
Wygląda na to, że niektóre sterowniki mają zbyt mało wydajny układ zasilania +5V, żeby dodatkowo obciążać go watomierzem. Dlatego od tej pory polecam użytkownikom montaż zewnętrznej przetwornicy. |
|
|
|
 |
uchmanbicycles
początkujący

Dołączył: 12 Cze 2016 Posty: 4 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Czw 10 Lis, 2016
|
|
|
Cytat: |
Wysłany: Pon 24 Paź, 2016
Konstrukcja watomierza się nie zmieniła.
Wygląda na to, że niektóre sterowniki mają zbyt mało wydajny układ zasilania +5V, żeby dodatkowo obciążać go watomierzem. Dlatego od tej pory polecam użytkownikom montaż zewnętrznej przetwornicy. |
No to u mnie był podłączony do zewnętrznej przetwornicy 5V3A. Póki co sterownik w serwisie, przetwornica spalona. Uszkodzenie sterownika i przetwornicy wystąpiło jednocześnie. Czy działa watomierz nie wiem i chyba nie chcę wiedzieć, czy coś się zjarało w silniku też nie mam pojęcia. Póki co tyle wiem, pewnie na dniach dowiem się więcej. Będę pisał |
_________________ Vallhol Cruiser - ninecontinent 9c800, lifepo48V30Ah;
Twoostie Squrvyell - Bosch Performance 45, 400Wh;
Electrazelle Custom Beauty - Sram Sparc;
kilka innych...
 |
|
|
|
 |
michal214
stażysta

Pomógł: 1 raz Dołączył: 11 Paź 2014 Posty: 144 Skąd: radom
|
Wysłany: Czw 10 Lis, 2016
|
|
|
Witaj,
jak możesz to prześlij schemat podłączenia watomierza i przetwornicy do instalacji. Może uda się zlokalizować przyczynę.
W tym wątku kolega lydkamen również podejrzewał problem z watomierzem.
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5720
Okazało się, że przyczyną było najprawdopodobniej podłączenie bocznika przed bmsem. |
|
|
|
 |
uchmanbicycles
początkujący

Dołączył: 12 Cze 2016 Posty: 4 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Pią 11 Lis, 2016
|
|
|
Licznik został podłączony zgodnie z instrukcją, którą przesłałeś. Użyłem przetwornicy, ponieważ ją i tak miałem(całe szczęście), służyła ona tylko i wyłącznie do zasilania watomierza, do innych odbiorników mam drugą przetwornicę 12V. BMS jest zamknięty w skrzyni z baterią i podłączam wszystko za nim. Jestem bardzo lichy w elektronice, nie jestem też dość bogaty żeby eksperymentować z bardzo drogimi bateriami, więc dmucham na zimne i nijak nie ingeruję w pracę baterii(z BMSem) skoro działa dobrze. Sterownik, który uszkodziłem to GT1500, który ma złączeCA , z tego złącza wziąłem sygnały bocznika i czujników halla, reszta, czyli +48V z instalacji(za BMSem), +5V(przetwornica), - z instalacji(za BMSem), wysoki i niski potencjał bocznika, jak wcześniej wspomniałem ze złącza CA, hall, również.
Nie mam pojęcia czy odpowiedzialny za uszkodzenie jest wadliwy watomierz. Zasugerował to Tas, do którego zadzwoniłem żeby spytać o możliwe przyczyny uszkodzenia sterownika. Faktem jest że w jednej chwili spieprzyły się dwa urządzenia. Z mojej perspektywy wyglądało to tak że nagle zgasł watomierz, który świecił, kiedy instalacja była podłączona i w tym samym momencie rower przestał reagować na manetkę. W pierwszej chwili byłem przekonany że coś się stało z baterią/BMSem, ale okazało się że działają światła. Otworzyłem więc skrzynkę, w której łącze wszystko ze sobą i w której znajdowała się przetwornica i stwierdziłem że na przetwornicy nie świeci się kontrolka. Sprawdzając dalej odkryłem że sterownik też częściowo działa, jak i silnik, bo po złączeniu przewodów samonauki koło ruszyło. Nadal będąc nieświadomym że watomierz może tak narozrabiać szukałem przyczyn innych niż uszkodzenie sterownika. Zmieniłem więc manetkę na inną, ale i z nią sterownik nie działał. Jak pisałem wcześniej sterownik w serwisie, zobaczymy co dalej. |
_________________ Vallhol Cruiser - ninecontinent 9c800, lifepo48V30Ah;
Twoostie Squrvyell - Bosch Performance 45, 400Wh;
Electrazelle Custom Beauty - Sram Sparc;
kilka innych...
 |
|
|
|
 |
Rafał
brygadzista

Pomógł: 3 razy Dołączył: 18 Gru 2013 Posty: 290 Skąd: wawa
|
Wysłany: Pią 17 Lut, 2017
|
|
|
Odkopie temat. Mam rowniez sterownik z blokowy GT1500 i rowniez mam problemy. watomierz podłączony przez zlaczę CA. Własnie dziala to jakby silnik nie mial halli. Czy ktos wie co moglo w sterowniku sie uszkodzić i jak w to szybko naprawic (może Tas?:)) Po odlaczeniu watomierza jest to samo. Na jednym z halli jakbym mial własnie pr nie 0--5V tylko 0-3V. Widzilem tez ze jakiś tranzystor można dac na lini zasilania. Może ktoś podzieli sie shcematem jak to zrobić? |
|
|
|
 |
pastek5
kierownik Rowery elektryczne


Pomógł: 2 razy Dołączył: 14 Lut 2016 Posty: 306 Skąd: Żywiec
|
Wysłany: Pią 17 Lut, 2017
|
|
|
Watomierzy oraz żadnego innego ustrojstwa nie wolno zasilać ze sterownika . Jeżeli do tego się stosowaliście , a wasze rowery przestały działać to na pewno nie przez watomierz. |
_________________ Budowa rowerów elektrycznych,akumulatorów, konwersję rowerów na elektryczne, skrzynki na akumulator, serwis,- PasterTech
https://www.facebook.com/pasterbajk\
http://pasterbajk.pl/ |
|
|
|
 |
bartek24m
dyrektor


Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Lip 2013 Posty: 428 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Wto 18 Kwi, 2017
|
|
|
Jaki bocznik pasuje do tego watomierza? |
|
|
|
 |
Mobil
prezes

Pomógł: 5 razy Wiek: 103 Dołączył: 21 Wrz 2015 Posty: 656
|
Wysłany: Wto 18 Kwi, 2017
|
|
|
Praktycznie każdy bo masz kalibracje, dobierz bocznim do swojej instalacji |
|
|
|
 |
umbur
prezes

Pomógł: 25 razy Wiek: 41 Dołączył: 05 Paź 2015 Posty: 581 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: Pon 26 Cze, 2017
|
|
|
Mam bocznik 100A 75 mV. Ktoś wie jaką wartość wpisać w ustawienia? Wzór podany w instrukcji się nie sprawdza. |
|
|
|
 |
Mobil
prezes

Pomógł: 5 razy Wiek: 103 Dołączył: 21 Wrz 2015 Posty: 656
|
Wysłany: Pon 26 Cze, 2017
|
|
|
Włącz ograniczenie prądu w sterowniku np. 20A... daj ogien na tloki i doswiadczalnie ustaw tak zeby pokazywal 20A w peaku |
|
|
|
 |
umbur
prezes

Pomógł: 25 razy Wiek: 41 Dołączył: 05 Paź 2015 Posty: 581 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: Pon 26 Cze, 2017
|
|
|
Cegły nie ustawie na 20A. |
|
|
|
 |
michal214
stażysta

Pomógł: 1 raz Dołączył: 11 Paź 2014 Posty: 144 Skąd: radom
|
Wysłany: Pon 26 Cze, 2017
|
|
|
A jaki prąd pokazuje na "full gazie" jak wpiszesz CI obliczony wg. wzoru?
Jakie masz ograniczenie prądowe sterownika? |
|
|
|
 |
umbur
prezes

Pomógł: 25 razy Wiek: 41 Dołączył: 05 Paź 2015 Posty: 581 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: Pon 26 Cze, 2017
|
|
|
michal214 napisał/a: | A jaki prąd pokazuje na "full gazie" jak wpiszesz CI obliczony wg. wzoru?
Jakie masz ograniczenie prądowe sterownika? |
Przecież mówię, że mam cegłę. Nie mam jak podłączyć teraz sterownika i nie mam jak inaczej obciążyć. Miałem nadzieję, że ktoś już spinał watomierz z tym bocznikiem i podrzuci dane do ustawień. |
|
|
|
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|