|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
UWAŻAJ PRZY ZAKUPIE OGNIW LiIon 18650 na tzw FAKE |
Autor |
Wiadomość |
borsuk
prezes
Pomógł: 25 razy Dołączył: 12 Wrz 2011 Posty: 687 Skąd: Sudety
|
Wysłany: Śro 09 Lis, 2016
|
|
|
4x4Offroad napisał/a: |
...Ilość odpowiedzi w tym temacie świadczy tylko o tym jak ogromne jest to zjawisko i jakie jest nim zainteresowanie. Należy o tym pisać i mówić żeby poprawić sytuację osób potencjalnie narażonych na fake przy zakupie w sieci. |
Na tym forum osobą narażoną jesteś właśnie ty, więc zamiast wypisywać maniakalne elaboraty poradź się na forum przed następnym zakupem.
Lekarzu lecz się sam
Zainteresowanie jest duże, bo twoje teksty są dla jednych komiczne, a dla innych sensacyjne, takiego cudaka dawno na forum nie było. |
_________________ Mój rower: BBS02B |
|
|
|
|
tomeczekokok
prezes
Pomógł: 8 razy Wiek: 29 Dołączył: 24 Cze 2012 Posty: 794 Skąd: Rybnik (śląsk)
|
Wysłany: Śro 09 Lis, 2016
|
|
|
borsuk, zgadzam się
Ja obecnie obserwuje ponieważ czekam aż komuś pójdą nerwy i walnie tekst "Ty holer*y skur%$#@ynu". Pamiętam, kiedyś też był taki tutaj. Już go nie ma. Miał nick "Eneuro". Teoretyzował i dawał wpisy a nawet jednego roweru nie złożył. |
_________________ "Modliszka"- StreetFighter E-bike |
|
|
|
|
Pavyan
kierownik
Pomógł: 7 razy Dołączył: 17 Kwi 2015 Posty: 383 Skąd: Mazowsze
|
Wysłany: Śro 09 Lis, 2016
|
|
|
Prawda według mnie jest jak zwykle pośrodku, albo gdzieś w tych okolicach.
Jest masa ludzi (na pewno zdecydowana większość), którzy się nie znają na tym co kupują - i padają ofiarami swej niewiedzy (to wykorzystują oszuści, tych nigdy nie brakuje).
I to jest powszechne, ponieważ nie sposób znać się na wszystkim; ktoś będący bez mała ekspertem w jednej dziedzinie może być przysłowiowym "dzieckiem we mgle" w innej.
Kupując jakieś urzadzenie i chcąc zrobić to z sensem warto poznać choć podstawy i najważniejsze uwarunkowania panujące w danej dziedzinie, dane techniczne, ceny i oczywiście zadać sobie pytanie, co naprawdę nam potrzeba i na co nas stać.
Nieocenione są przeróżne fora internetowe, jak i oczywiście to "e-rowerowe"!
Co do akumulatorów 18650, wystarczy trochę czytania i szybko można "zdobyć" informację podstawową: nie ma na razie pojemności większej niż 3500mAh.
Że wśród producentów chińskich są oszuści i niechluje (może nawet więcej niż wśród innych), to powinno być oczywiste. Trzeba uważać i mieć oczy z tyłu głowy, jednak mieć także świadomość, że mimo to można się naciąć.
Ale i są sprawdzeni przez wielu kupujących chińscy producenci, którzy dbają o reputację - a ich ceny jednak są o wiele bardziej korzystne niż tzw. "renomowanych firm" i mimo, że w jakiś sposób staram się być polskim, a potem europejskim "patriotą handlowym", z tego właśnie powodu coraz gorzej mi to wychodzi.
Taka jest prawda, i choć z pewnością wstyd mi trochę, takie proste prawa mikro-ekonomiki mną powodują (jak olbrzymią większością) ... każdy wie, jak bardzo trudno się od nich uwolnić w dobie globalnej wioski, czyli łatwości kupowania na drugim końcu świata.
Idę po popcorn |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 09 Lis, 2016
|
|
|
Cztery zdania :
1. Tu na forum aż tak naiwnych DO KTORYCH pisze autor po prostu nie ma.
2. Chiny robią towar dla wielu kategorii odbiorców i klas produktów.
3. Kapitalistyczni liderzy świata umieszczają swoją produkcję w socjalistycznych, łamiących prawa w tym autorskie Chinach. I co NIE WIEDZĄ tych Twoich 'rewelacji' ?
4. Cały 'laborat' niech czytają czytelnicy ogólnych list dyskusyjnych, dla nas to zwykłe bicie piany.
To nas nie odstraszy od zakupów tanich, sprawdzonych produktów. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
medykmtb [Usunięty]
|
Wysłany: Śro 09 Lis, 2016
|
|
|
"Pokrycie zębatek cieńką warstwą błyszczącego niklu nie rozwiązuje problemu Z tego co wiem stosuje się jeszcze tlenek tytanu ale na to chińczyków nie stać przy produkcji akcesoriów rowerowych"
tlenek tytanu( bialy proszek stosowany jako bialy barwnik do farb, kosmetykow, i min pasty do zebow) te pasty do zebow musza byc strasznie drogie
nie wspomne o snieznobialej farbie na tych lepszych niechinskich zembatkach aaaaahahaha
dwutlenek tytanu stosuje sie owszem w hutnictwie...ale szkla
ten czlowiek albo jest prowokatorem prowadzacym rozeznanie na rynku albo totalnym miejscowym glupkiem sadzac po jego wypowiedziach, kolejnych coraz "lepszych"[/i] |
|
|
|
|
tkoko
prezes
Pomógł: 19 razy Dołączył: 26 Lut 2015 Posty: 684 Skąd: Czechowice-Dz
|
Wysłany: Śro 09 Lis, 2016
|
|
|
4x4Offroad
Temat tych ogniw na forum był omawiany wielokrotnie; np. w 2014r.
http://forum.arbiter.pl/v...light=ultrafire
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=2615
Na drugim biegunie masz polecane na forum chińskie Turnigy !!!
Co do technicznych możliwości chińczyków, obejrzyj sobie filmik z budowy stalowego 30 PIĘTROWEGO HOTELU POD KLUCZ, w 360 GODZIN, wytrzymującego trzęsienie ziemi do 9*. bez komentarza.
http://gadzetomania.pl/83...w-chinach-wideo
Ja 2 lata załatwiałem same podpisy przy budowie swojego domu.
Na koniec: z twierdzeniem o wyższości "firmowych" produktów nad "chińszczyzną", byłbym bardzo ostrożny. Z 5 lat temu brat kupił "wspaniałe" 2 Panasonic z gniazdami SD i USB. Problem w tym że gniazda "nie odtwarzają" żadnego "normalnego" formatu foto/video (jpg, VCD, DVD, MP4), funkcję którą ma KAŻDY "najbadziewniejszy" chinol. |
|
|
|
|
Redaktor1966
kierownik
Wiek: 57 Dołączył: 26 Lut 2012 Posty: 317 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 02 Gru, 2016
|
|
|
A przy okazji.
Inf. o akumulatorach litowych, w tym jak je ładować
http://ep.com.pl/artykuly...ory_litowe.html | 03.2015
[M.in. należy ładować je małym prądem, nie przeładowywać, nie rozładowywać do końca, bo inaczej dużo szybciej stracą pojemność. Więc najlepiej jest zainwestować w ładowarkę z regulacją prądu ładowania, np.: Ładowarka do akumulatorów cylindrycznych li-ion 18650 Xtar VP4 (do wyboru są 3 prądy ładowania: 0.25, 0.50, 1A). Trzymać je w niskiej, ale nie w ujemnej temperaturze. - red.]
Trwałość akumulatora litowo-jonowego (i litowo-polimerowego) zależy od szeregu czynników, między innymi od temperatury pracy i przechowywania. Dla zwiększenia trwałości zaleca się przechowywanie nieużywanych akumulatorów Li-Ion (Li-Poly) w lodówce i co dość istotne, najlepiej naładowanych tylko do 40% pojemności.
Okazuje się też, że długotrwałe dołączenie do napięcia 4,2 V, znacząco zmniejsza czas życia akumulatorów. Długie pozostawianie naładowanych akumulatorów w ładowarce na pewno nie grozi ich przeładowaniem, bo prąd ładowania samoczynnie spada do wartości bliskiej zeru. Jednak długie pozostawanie pod napięciem 4,2 V jest niekorzystne i powoduje zmniejszenie trwałości.
Wskazuje on, że napięcie końcowe może wynosić od 4,0 V do co najmniej 4,3 V. Czym niższe napięcie końcowe, tym oczywiście mniejsza uzyskana pojemność, co pokazuje czarna przerywana linia i skala z prawej strony rysunku. Jednak jak pokazuje krzywa niebieska, obniżanie napięcia końcowego zdecydowanie zwiększa trwałość.
Przy "nominalnym" napięciu 3,2 V trwałość szacowana jest na około 500 cykli pracy, o tyle przy napięciu końcowym 4,1 V jest aż dwukrotnie większa, natomiast pojemność nie zmniejsza się dramatyczne, wynosi około 84% pojemności "nominalnej". Z kolei zwiększenie napięcia końcowego do 4,3 V powoduje poważne, ponaddwukrotne zmniejszenie trwałości do około 200 cykli, natomiast przyrost pojemności wynosi tylko 15%.
Rysunek 22 wyraźnie wskazuje, że jeśli komuś zależy na dużej trwałości (np. w przypadku kosztownych akumulatorów), to powinien poważnie zastanowić się nad obniżeniem końcowego napięcia ładowania. Przy zmniejszeniu napięcia końcowego o 0,1 V strata pojemności będzie niewielka, najwyżej 15%, a wydłużenie żywotności - duże, mniej więcej dwukrotne.
Dodatkowe argumenty za taką zmianą podaje rysunek 23. Jak widać, obniżenie napięcia końcowego powoduje też spowolnienie utraty pojemności. Po 450 cyklach akumulator ładowany tylko do napięcia 4,1 V będzie miał pojemność większą, niż ładowany "standardowo" do 4,2 V.
Co prawda, nie wszyscy producenci podają tego rodzaju szczegółowe informacje, a wyroby niektórych firm mogą mieć nieco inne właściwości od tu opisanych, jednak trzeba pamiętać, że napięcie końcowe 4,2 V to kompromis między pojemnością, trwałością, a po części też czasem ładowania.
--------------------------------
Mające b. dobrą opinię i posiadające zabezpieczenia akumulatorki Li-ion 18650 Panasonic 3400 mAh Protected
UltraFire (w czerwonym kolorze, napisy w czarnym) Ich realna pojemność wynosi 40 proc. i mniej od deklarowanej i podobno nie mają żadnych zabezpieczeń... |
|
|
|
|
4x4Offroad
początkujący
Wiek: 49 Dołączył: 09 Paź 2016 Posty: 37 Skąd: KATOWICE
|
|
|
|
|
pepelito
kierownik
Pomógł: 6 razy Wiek: 30 Dołączył: 04 Gru 2016 Posty: 386 Skąd: ropczyce
|
Wysłany: Śro 07 Gru, 2016
|
|
|
Załóż w dziale kupie post o kupno 18650 Jestem pewien że ktoś się znajdzie i zaoferuje dobrą cenę. |
|
|
|
|
deckardmst
stażysta
Pomógł: 1 raz Wiek: 36 Dołączył: 04 Cze 2013 Posty: 177 Skąd: podkarpacie
|
Wysłany: Śro 07 Gru, 2016
|
|
|
Szczerze polecam ogniwa od forumowicza RedBack. |
|
|
|
|
Szaczek
stażysta
Pomógł: 4 razy Wiek: 45 Dołączył: 06 Kwi 2014 Posty: 165 Skąd: Police
|
Wysłany: Czw 08 Gru, 2016 Szaczek
|
|
|
Tez polecam tego uzytkownika. Bedzie Pan zadowolony |
_________________ Obecnie jeżdżę na: Fedora |
|
|
|
|
4x4Offroad
początkujący
Wiek: 49 Dołączył: 09 Paź 2016 Posty: 37 Skąd: KATOWICE
|
|
|
|
|
atomek1000
szef
Pomógł: 48 razy Dołączył: 08 Lis 2014 Posty: 1902 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 08 Gru, 2016
|
|
|
Te panasy są słabe pod dużymi prądami, to już lepiej weź PF. Albo sanyo ga 3350mah |
|
|
|
|
4x4Offroad
początkujący
Wiek: 49 Dołączył: 09 Paź 2016 Posty: 37 Skąd: KATOWICE
|
Wysłany: Czw 08 Gru, 2016
|
|
|
atomek1000 napisał/a: | Te panasy są słabe pod dużymi prądami, to już lepiej weź PF. Albo sanyo ga 3350mah |
Może najpierw ktoś pomoże mi przeliczyć jaki prąd max ciągły może lecieć na jedno ogniwo u mnie w baterii. Silnik 500Watt zasilanie 36V 10celi po 6szt.
Nie wiem bo się nie jestem elektronikiem, czy to wyliczenie mniej więcej wygląda tak ?
500 Watt / 36 Volt = 13,9 i potem tą wartość 13,9 / 6 ogniw = 2,31 A
wychodzi 2,31A na celę max prądu ciągłego |
_________________ w posiadaniu A2B Hybride 26, A2B Metro USA 1Kw
Często brykam na Pogorii |
|
|
|
|
pepelito
kierownik
Pomógł: 6 razy Wiek: 30 Dołączył: 04 Gru 2016 Posty: 386 Skąd: ropczyce
|
Wysłany: Czw 08 Gru, 2016
|
|
|
Jaki masz sterownik? Prąd maksymalny może być sporo większy.
Mój sterownik ma 500W, a prąd maksymlny 30A. Więc wychodzi 1440W. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|