ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
UWAŻAJ PRZY ZAKUPIE OGNIW LiIon 18650 na tzw FAKE
Autor Wiadomość
atomek1000 
szef



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 08 Lis 2014
Posty: 1902
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw 08 Gru, 2016   

14amperowych sterownikow praktycznie nie ma, najmniejsze 350W mają po 17A.
500Watowe to 25-30A

Liczysz dobrze
 
 
4x4Offroad 
początkujący



Wiek: 49
Dołączył: 09 Paź 2016
Posty: 37
Skąd: KATOWICE
Wysłany: Nie 11 Gru, 2016   

Ostateczny wybór padł na najtańszą ofertę gdyż lubię ryzyko bo czasem w życiu się opłaci :wink:
http://allegro.pl/show_item.php?item=6633319591

Gość chyba był zdeterminowany i puścił 100szt za 500zł - są to ogniwa Panasonic NCR18650PF


Po otrzymaniu przesyłki była mała wpadka bo kazało się że jedna zgrzewka była lekko zawilgocona ale podsuszyłem i wszystko gra, widocznie te baterie były trzymane jakiś czas w garażu czy piwnicy. Coś za coś :lol: cena na prawdę była super jak za ogniwa z 2016 roku lecz trzeba było trochę pomęczyć z wyciąganiem tego z tych plastikowych profili. Przy 100 sztukach które już wymontowałem wszystkie ogniwa mają rezystancję wewnętrzną między 48-55mΩ - to chyba nie zły wynik ?
W chwili obecnej wrzucane są na ładowarki z balanserami ( 3 różne ładowarki) żeby wyszedł jakiś realny obraz zakupu. Testy polegają na 2 krotnym ładowaniu prądem 1A oraz rozładowaniu przy czym pierwsze rozładowania robię proądem 2A a kolejne już 3A na ogniwo. Zielone koszulki niestety przy wyciąganiu ogniw się rozrywają więc i tak każde ogniwo przygotowane już do montażu ubieram w koszulkę ze starego tą czerwoną bo dają się bez problemu ściągać.





(kliknij aby powiększyć)

Wyniki wychodzą podobne choć nie identyczne, myślę że to wina ładowarek bo dwie są produkcji chińskiej - no to wiadomo że gówno jest a jedna Volcraft niemiecka (może pokazywać realne wyniki)
Średnio wychodzi że przyjmują 2600-2850mah a oddają wszystkie przy obciążeniu 2A i większym 2500mah żaden nie zszedł poniżej tej wartości :neutral: (na razie przetestowałem 40 sztuk więc jeszcze trochę tego zostało)

Pierwsza wybrana selekcja poszła już do celi, nowa zgrzewareczka spisuje się znakomicie i myślę że zregeneruje są jeszcze tą zimą baterię ogonową, zależy teraz wszystko od tego czy dystans na tej którą robię obecnie się wydłuży.

P.S czy ktoś się przyzna czy kupił też u tej osoby pakiety ? Dałem we wcześniejszym poście link do aukcji i widziałem że pojawiła się oferta kupna po tym ? :lol:

:lol: :lol:
_________________
w posiadaniu A2B Hybride 26, A2B Metro USA 1Kw
Często brykam na Pogorii :)
Ostatnio zmieniony przez Nie 11 Gru, 2016, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Eryk1000 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2013
Posty: 1119
Skąd: Wadowice
Wysłany: Nie 11 Gru, 2016   

Ogniwa fajne, kiedyś miałem w rękach nowke sztukę prosto z pudełka i na takim profesjonalnym testerze dała wynik 25mOhm. Te ładowarki pewnie mają dużą odchyłke przy testowaniu. Najlepiej zrobić pomiar wszystkich na jednej i tej samej ładowarce. Co do ogniw kiedyś chyba od tego samego użytkownika kupiłem większa ilość ogniw. Podobno z uszkodzoną elektronika. Jak się okazało były też uszkodzenia mechaniczne pakietu. Kilka ogniw wizualnie zmietych i niektóre niewidoczne uszkodzenia, po pewnym czasie był niewielki wyciek z ogniwa od strony plusa. Na szczęście udało się to wyłapać przed finalnym montażem. Dlatego dobrze sobie pogladaj ogniwa i daj im kilka dni czasu na leżakowanie i pomiar napięcia.
_________________
Jeżdżę na :

E-Giant Terrago

Viking Power 6000W +
 
 
4x4Offroad 
początkujący



Wiek: 49
Dołączył: 09 Paź 2016
Posty: 37
Skąd: KATOWICE
Wysłany: Nie 11 Gru, 2016   

Eryk1000 napisał/a:
Jak się okazało były też uszkodzenia mechaniczne pakietu. Kilka ogniw wizualnie zmietych i niektóre niewidoczne uszkodzenia, po pewnym czasie był niewielki wyciek z ogniwa od strony plusa. Na szczęście udało się to wyłapać przed finalnym montażem. Dlatego dobrze sobie pogladaj ogniwa i daj im kilka dni czasu na leżakowanie i pomiar napięcia.


Bardzo słuszne uwagi, wielkie dzięki o tym leżakowaniu to nie myślałem wcale. Teraz jednak tak zrobię i zmierzę je po tygodniu od ładowania. Co do wgnieceń to na razie sam uszkodziłem 2szt przy wyciąganiu bo prostu stukałem młotkiem za ciasno siedziały. Reszta bez żadnych uszkodzeń obudowy wyszła pchając mocno palcem. Ale jak piszesz że one mają rezystancje od 25mΩ nawet - to szok :neutral: :neutral: :neutral: u mnie żadne ogniwo nie miało mniejszej niż 45 na ładowarce Volcraft
_________________
w posiadaniu A2B Hybride 26, A2B Metro USA 1Kw
Często brykam na Pogorii :)
 
 
Eryk1000 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2013
Posty: 1119
Skąd: Wadowice
Wysłany: Nie 11 Gru, 2016   

50mOhm też nie jest źle. Widać że kilka przebiegów zrobiły. Zresztą tester też inny, więc ciężko porównać.
_________________
Jeżdżę na :

E-Giant Terrago

Viking Power 6000W +
 
 
4x4Offroad 
początkujący



Wiek: 49
Dołączył: 09 Paź 2016
Posty: 37
Skąd: KATOWICE
Wysłany: Śro 10 Maj, 2017   

Witam po kilku tygodniowej przerwie. No teraz to już coś konkretnie wiadomo bo na zregenerowanej bateryjce zrobiłem już ponad 300km. Ma za sobą jakieś 6 pełnych cykli (ładowanie-rozładowanie do odłączenia przez BMS) W jeździe mieszanej trochę po asfalcie trochę po polnej drodze do a się zrobić max 55km.

Zima nadal nie odpuszcza co chyba wszyscy dobrze wiedzą. Przed wczoraj szedłem do urzędu do południa i w Katowicach pruszył śnieg :evil: :evil: :evil: - to chyba nie jest normalna pogoda w maju.

W każdym razie zmierzam do tego że nie mogę jeszcze wyjechać na długi dystans z dwiema bateriami na pace bo aura na to nie pozwala. Nie dawno wpadły mi w ręce dwie sztuki żarówek o dość fajnym napięciu nominalnym 42V - :lol: :lol: :lol: leżały sobie na giełdzie samochodowej w Mysłowicach w kartonie z badziewiem. Zakupiłem i zrobiłem sobie z nich rozładowywarkę do baterii - pomysł zdał egzamin, w końcu dowiedziałem się przy jakim napięciu BMS odłącza zasilanie akumulatora, okazało się na mierniku że przy 32V.
Nie dawno po długich poszukiwania udało mi się również zakupić jedną nową oponę. Na tylnym kole zostało tylko 2,5mm gumy na środku bieżnika :neutral: . Przy zdjętej oponie zmierzyłem to grubościomierzem technicznym.
Tak więc nadchodzącego lata ona może nie przeżyć. W poprzednim sezonie złapałem już przysłowiową gumę 2x na tyle właśnie

KLIKNIJ ABY POWIĘKSZYĆ



_________________
w posiadaniu A2B Hybride 26, A2B Metro USA 1Kw
Często brykam na Pogorii :)
 
 
4x4Offroad 
początkujący



Wiek: 49
Dołączył: 09 Paź 2016
Posty: 37
Skąd: KATOWICE
Wysłany: Wto 07 Lis, 2017   

Witam po kilkumiesięcznej przerwie. Rowerek przez okres letni spisywał się znakomicie, przejechane 6000km po polskich drogach ale też szlakach górskich oczywiście tych szutrowych które rower inny niż MTB może pokonywać. Opony jak widać na jednej z miniaturek nie wytrzymały tej próby dystansu i już w chwili obecnej są założone nowe. Ponieważ nadeszły długie zimowe wieczory zabrałem się za rozbiórkę drugiej baterii ogonowej. Przyznam że trwało to dobre kilka godzin, te gimbusy taiwańskie z A2B zalewały baterię jakimś silikonem i w żaden sposób nie można było tego po odkręceniu śrubek otworzyć. Musiałem zwyczajnie boki ponacinać gorącym nożykiem żeby w końcu łaskawie puściło. W środku masywna solidnie zrobiona konstrukcja z plastikowych profili osłoniętych gąbkami i foliami. Ogniwa bardzo trudno wyjąć gdyż koszyki również od spodu są przyklejone na foliach obustronnie lepkich. Robota mnie czeka że szkoda gadać :neutral: :cry:

Jak zwykle kilka fotek dla tych którzy mają tej marki E-bajki - kliknij aby powiększyć





Moje pytanie jest następujące, ponieważ już robiłem samodzielnie regenerację baterii w ramie na ogniwach używanych rocznych Panasonic 2900 18650PF 10A wiem że się do tego celu doskonale nadają. Mam teraz wyższy budżet na ogniwa i zastanawiam się na zakupem nowych nieco wyższej pojemności Panasonic 3400mAh NCR18650B. Słyszałem jednak że one mają duże spadki prądu i że przy łączeniu w pakiecie nie można przekroczyć wówczas wartości 3A ??? Tzn jest to prąd ciągły maksymalny bezpieczny dla tych ogniw. Mój rower ma silnik 500W /36V więc chciałem się dopytać czy taki zakup ma sens i czy wówczas nie odbije się to na jego prędkości maksymalnej która na ogniwach PF 10A wynosi 40km/h na prostej ?

Czy nie lepiej po prostu kupić zupełnie nowe pewne i sprawdzone już w tych warunkach Panasoniki 2900mAh NCR18650PF 10A LINK: http://allegro.pl/ogniwo-...7025219557.html

Może będzie zasięg 5-8km mniejszy ale regulator będzie dostawał taki prąd jak powinien ?
Pozdrawiam wszystkich i proszę o jakieś informacje od osób które budowały już jakieś baterie na Panasonic 3400mAh NCR18650B ? Interesuje mnie jak one się sprawują w ebajkach i jaki mają realny prąd ciągły połączone w pakiecie ( umnie jest 6 szt na 1celę) całość 10 celi.
_________________
w posiadaniu A2B Hybride 26, A2B Metro USA 1Kw
Często brykam na Pogorii :)
 
 
djmarcin56 
prezes


Pomógł: 5 razy
Wiek: 35
Dołączył: 05 Sie 2016
Posty: 522
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Śro 08 Lis, 2017   

Napisz jaki masz sterownik, ile amper max a nie silnik bo narazie nie można ocenić czy będzie ok czy nie.
Jak byś chciał to w dziale sprzedam masz teraz ogniwa 3350mAh NCR18650BL po 8zł, ogniwa przy 3-5A prądu rozładowania mają 3050mah a te twoje NCR18650PF przy tym samym prądzie jakieś 2700mah więc sam sobie odpowiedz co się bardziej opłaca. Moim zdaniem te pf są w niewarte tej ceny tylko jej połowe góra.
_________________
Zbieram graty do swojej pierwszej konstrukcji ;)
 
 
smdrwf12300 
młodzik


Dołączył: 12 Cze 2017
Posty: 54
Skąd: Katowice
Wysłany: Czw 09 Lis, 2017   

Cześć, Jeżdzę dokładnie na takim pakiecie z ogniw NCR18650B w konfiguracji 10s6p. Z silnikiem w tylnym kole bez problemu generowały 24A ciagłego i chwilowo 30A.Teraz po dołożeniu 18 ogniw pakiet trafił do nowego roweru z Bafangiem 750W i konfiguracji 13s6p. Pierwszą partie kupowałem u Eryka1000 drugą od RedBack.Przy rozładowaniu do 3V oddawaly w granicach 3000-3100mAh.Masz na forum test tych ogniw z krzywą rozładowania .Jedyny minus tych ogniw jest taki ze przyjmuja mały prąd ładowania.Moj kontroler ma "regen" przy hamowaniu i czasami musiałem odpuszczac manetke hamulca bo szlo za duzo pradu w pakiet
 
 
4x4Offroad 
początkujący



Wiek: 49
Dołączył: 09 Paź 2016
Posty: 37
Skąd: KATOWICE
Wysłany: Nie 12 Lis, 2017   

Dziękuje za info.
Gość z firmy CNCBielsko zrobił mi dobrą cenę na PF-y więc wziąłem 100szt z czego mogę sobie powybierać najlepsze a resztę mu odesłać. Ogniwa od czwartku mam już w domu a dziś rozpocząłem już montaż przygotowanych oczywiście odpowiednio wcześniej sformatowanych nowych ogniw. W zamian za odesłanie swoich zużytych Samsungów 22P otrzymałem gratis 8 szt nowych fabrycznie akusów LG 3200 DBMH11685 10A oraz 4szt Samsunga INR18650-35E 3350mAh do przetestowania. Ostatecznie zdecydowałem się na Panasonica NCR18650PF ponieważ na moich ładowarkach Volcraft oraz Turningy testy wykazały iż w ogniwach produkcji koreańskiej niestety zbyt spada napięcie przy dużym obciążeniu. Nowe ogniwa miały robione formatowanie / ładowanie prądem 1A i rozładowywanie prądem 1,5A do wartości 2,9V. Następny cykl dopiero na drugi dzień robiony wyższym prądem tj 2A ładowanie i 3A rozładowywanie. Wyniki wyszły następująco:

LG 3200mAh DBMH11685
- naładowane full ogniwo przy obciążeniu 3A natychmiastowy spadek napięcia do 3,85V, rozładowanie do napięcia 2,9V oddał 2655mAh
(wszystkie 4szt tak samo to wyglądało). Ogniwa zostały zważone i są o 1g cięższe od Panasonica, waga LG to 47g co niby sugeruje iż będzie chodziło lepiej ale tak nie jest :roll:

Samsunga INR18650-35E 3350mAh - naładowane full ogniwo przy obciążeniu 3A początkowy spadek napięcia do 3,90V, rozładowując do napięcia 2,9V oddał na tym obciążeniu 2850mAh
(4szt dokładnie tak samo) waga Samsung 47g

Panasonica NCR18650PF 2900 - miłe zaskoczenie, przy rozładowywaniu prądem 3A początkowy spadek napięcia 3,95V utrzymujący się przez pierwsze kilka minut. Ogniwa których mam 100szt mają wszystkie rezystancję wewnętrzną na poziomie do 48mΩ a niektóre mają i 40 . Ogniwa pod obciążeniem 3A rozładowywane do 2,9V oddają 2750mAh tak więc kierując się zdrowym rozsądkiem po testach doszedłem do wniosku że lepiej jest mieć wyższy prąd na wyjściu z baterii przy dużym obciążeniu niż 100mAh więcej pojemności w ogniwie jak to by wyszło w przypadku nowego modelu ogniwa SAMSUNG. Waga ogniwa Panasonic równie 46g.

Dziś zabrałem się za montaż pierwszej celi, na początek wybrałem sobie tą najtrudniejszą z samego środka którą ciężko było wyjąć. Trzeba było poświęcić około 2h żeby w końcu odkleić i rozlutować kabelki umieszczone w platikowych profilach oraz wszystko oznakować taśmami żeby potem po zgrzaniu ogniw Panasonic niczego nie pomylić. Przy okazji jak już było wszystko rozgrzebane wymieniłem też kable łączące środkową celę z pozostałymi, był tam przewody oznaczone 18AWG, wymieniłem na nieco grubsze 14AWG w silikonie. Duża radość ponieważ najgorsza cela już jest nowa i po jej założeniu bateria została odpalona. :lol: Działa jak należy. Kolejne dni to kolejne cykle formatowania ogniw Panasonic i montażu ich w baterii. Jak widać na pierwszym zdjęciu moje stare ogniwa Samsung ICR 22P (2200mAh) były już bardzo liche i oddawały tylko 1900 więc bateria w całości nie miała nawet 12Ah :???:

ZDJĘCIA Z PRAC NAD BATERIĄ I TESTÓW POZOSTAŁYCH OGNIW KTÓRE OTRZYMAŁEM:



MONTAŻ W BATERII:




W nadchodzącym tygodniu otrzymam jeszcze 65szt Panasonica NCR18650B 3400mAh które otrzymam na testy, jeśli spasują to będę jeszcze robił sobie wymianę w ramie a jeśli jednak okaże się że chodzą podobnie jak korea to oddaję z powrotem. Tyle w temacie.
_________________
w posiadaniu A2B Hybride 26, A2B Metro USA 1Kw
Często brykam na Pogorii :)
Ostatnio zmieniony przez 4x4Offroad Nie 12 Lis, 2017, w całości zmieniany 7 razy  
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Nie 12 Lis, 2017   

Też testowałem te ogniwa od tego sprzedawcy.
PF oddał 2880mAh
MH1 oddał 3070mAh
35E oddało trochę ponad 3200mAh

Tak więc wiesz, coś z tym Twoim testem jest niezbyt :P
Ogólnie to chyba skutek dużych prądów rozładowania, słabych koszyków, cienkich przewodów no i dziwnego napięcia końca testu rozłądowania. Już nie wspominając, że PF ma 20mR, a nie 45... :)
Dlatego Ci wyszły takie dziwne wyniki.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
smdrwf12300 
młodzik


Dołączył: 12 Cze 2017
Posty: 54
Skąd: Katowice
Wysłany: Nie 12 Lis, 2017   

Wiekszość "tanich " ładowarek opartych na procku Atmegi32 zaniża napięcie w dolnym zakresie , pokazuje 3V a jest 3.15 itp ... dodatkowo łączenie w szereg ogniw do pomiaru będzie też wprowadzało błąd .Z pomiarem RW mam mieszane wrażenia. Coś to pokazuje ale nawet producent nie pdaje "stałej" wartosci tylko ze mniej niż .... więc co miernik lub "pokazywarka" to będą inne wyniki
 
 
atomek1000 
szef



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 08 Lis 2014
Posty: 1902
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 12 Lis, 2017   

Wyniki dziwne bo napisał że rozładowywał do 2.9v. powinien do 2.5 aby katalogowo pokazało. Ale to tylko pokazuje że Samsung bardziej przysiada i taka jest prawda.
Kiedyś sansungowi 35e robiłem pełny test na 10A to tak się nagrzał i przy 2650mah już miał 2.6v że już nigdy tego ogniwa nie kupiłem.
 
 
4x4Offroad 
początkujący



Wiek: 49
Dołączył: 09 Paź 2016
Posty: 37
Skąd: KATOWICE
Wysłany: Nie 12 Lis, 2017   

tas napisał/a:

Tak więc wiesz, coś z tym Twoim testem jest niezbyt :P
Ogólnie to chyba skutek dużych prądów rozładowania, słabych koszyków, cienkich przewodów no i dziwnego napięcia końca testu rozłądowania. Już nie wspominając, że PF ma 20mR, a nie 45... :)
Dlatego Ci wyszły takie dziwne wyniki.


Tak więc dziś przy testowaniu LG korzystałem z pewnego koszyka Volcraft który ma połączenia na banankach 4mm oraz styki przesuwane - na mocnych sprężynach z grubej 1mm blachy. Tego koszyka jestem pewny jak i swojej ładowarki Turningy Accucell 8150 na której od 8 lat robię testy ogniw modelarskich Li-Po. Testy te zawsze miały potem odbicie w użytkowaniu akumulatorów czy to w dronach czy samolotach, ponad to zdarzało się że na zawody modelarskie zabierałem ładowarkę ze sobą i miałem możliwość porównać jej parametry podczas ładowania/rozładowywania z wieloma innymi ładowarkami które na stolikach mieli inni zawodnicy, jej wyników jestem pewny. Czasem się zdarzało że w promieniu 15m od swojego stanowiska miałem 20 ładowarek włączonych z tym samym pakietem - stosownym do klasy w jakiej dana grupa modelarzy startowała. Posiadam też inne ładowarki w tym Volcraft RS16 oraz B6 Mini. Ta firma (chyba niemiecka z tego co czytałem) specjalizuje się w dobrej jakości urządzeniach pomiarowych i jej produkty do użytku domowego jak i stacje diagnostyczne do zastosowań profesjonalnych mają bardzo dobre opinie.
http://allegro.pl/ladowar...6821966269.html
http://allegro.pl/ladowar...7001480102.html

Po 2 pełnych cyklach ładowanie/rozładowanie ogniwa LG MH1 wykazały 3000mAh przy rozładowywaniu małym prądem 1,5A do wartości 3,00V. Dla mnie testowanie poniżej 2,9 nie ma sensu
gdyż mój BMS w tej baterii odcina już przy 3,0 na celę. Dziwną sprawą dla mnie jest rezystancja wewnętrzna tych ogniw LG która u mnie jest na poziomie 70-74mΩ i nie chce być inaczej ? Może zamiast nowych dostałem leżaki magazynowe lub używki ? Wiadomo to był gratis za odesłanie swoich. Sprawdzałem to już kilka razy przekładając ogniwa w pewnym koszyku Volcraft w inne sloty (na środkowe) - wynik był taki sam, przy czym włożone na zewnętrznych slotach Panasonic pokazywały tak jak pisałem już w poście wyżej 39/48mΩ






Zrobię jeszcze testy na ładowarce automatycznej XTAR, jak widać na ostatniej miniaturce na razie leciał Panasonic i weszło troszkę monad 2800.

Kolego Tas :wink: gdzie ty wyczytałeś że Panasonic PF ma rezystancję na poziomie 20mΩ ??? :lol: :lol: :lol: ja wiem że nowe fabrycznie mają 38-40mΩ , widziałem wyjęte prosto z zapieczętowanego stickerem kartonika i włożone do stacji roboczej. Pokaż mi fotkę z urządzenia pomiarowego z tym Panasonikiem ?
_________________
w posiadaniu A2B Hybride 26, A2B Metro USA 1Kw
Często brykam na Pogorii :)
Ostatnio zmieniony przez 4x4Offroad Nie 12 Lis, 2017, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Nie 12 Lis, 2017   

Nie wyczytałem tylko zmierzyłem bo się tym zajmuję na codzień :)
Oczywiście nie znam wszystkich wyników na pamięć, ale prawie na pewno jest to około 20-25mR
Zrobię Ci pomiary jutro ze zdjęciami tych aku co testujesz powyżej, będziesz mógł porównać :)

No sam widzisz, inny koszyk, inne prądy, inne spadki napięcia, inna ładowarka i kompletnie inny wynik.
Po zdjeciach można wywnioskować, że mierzysz pojemności pojedynczego ogniwa w pakietach 2s, 4s, skąd taki dziwny nawyk?

Bardzo dziwnie testujesz ogniwa, tj te wyniki co Ci wychodzą to możesz porównywać tylko sam ze sobą, ponieważ one nie są kompatybilne z innymi wynikami. Jakbyś chciał przetetować ogniwa zgodnie z zasadami (porównywanie z krzywymi rozładowania, odpowiedni prąd, ładowarka, koszyki, pomiar 1s, Vcut zgodne z notą) to by wychodziły kompletnie inne wyniki i na ich bazie wyciągałbyś inne wnioski.

Co do dziwnych wskazań RW podczas pomiaru - zobacz, czy przypadkiem pomiar RW nie jest zależny od stopianaładowania danego akumulatora.

http://lygte-info.dk/revi...an%29%20UK.html
Popatrz na wykres:

1.5A obciążenia do 3V i około 3000mAh, wynik nieomal wzorcowy, choć oczywiście niepełny i nie możliwy do porównania danych, a tylko luźnej interpretacji z wykresu na zasadzie "tak na oko"
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group