|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
UWAŻAJ PRZY ZAKUPIE OGNIW LiIon 18650 na tzw FAKE |
Autor |
Wiadomość |
atomek1000
szef
Pomógł: 48 razy Dołączył: 08 Lis 2014 Posty: 1902 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 08 Gru, 2016
|
|
|
14amperowych sterownikow praktycznie nie ma, najmniejsze 350W mają po 17A.
500Watowe to 25-30A
Liczysz dobrze |
|
|
|
|
4x4Offroad
początkujący
Wiek: 49 Dołączył: 09 Paź 2016 Posty: 37 Skąd: KATOWICE
|
|
|
|
|
Eryk1000
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2013 Posty: 1119 Skąd: Wadowice
|
Wysłany: Nie 11 Gru, 2016
|
|
|
Ogniwa fajne, kiedyś miałem w rękach nowke sztukę prosto z pudełka i na takim profesjonalnym testerze dała wynik 25mOhm. Te ładowarki pewnie mają dużą odchyłke przy testowaniu. Najlepiej zrobić pomiar wszystkich na jednej i tej samej ładowarce. Co do ogniw kiedyś chyba od tego samego użytkownika kupiłem większa ilość ogniw. Podobno z uszkodzoną elektronika. Jak się okazało były też uszkodzenia mechaniczne pakietu. Kilka ogniw wizualnie zmietych i niektóre niewidoczne uszkodzenia, po pewnym czasie był niewielki wyciek z ogniwa od strony plusa. Na szczęście udało się to wyłapać przed finalnym montażem. Dlatego dobrze sobie pogladaj ogniwa i daj im kilka dni czasu na leżakowanie i pomiar napięcia. |
_________________ Jeżdżę na :
E-Giant Terrago
Viking Power 6000W + |
|
|
|
|
4x4Offroad
początkujący
Wiek: 49 Dołączył: 09 Paź 2016 Posty: 37 Skąd: KATOWICE
|
Wysłany: Nie 11 Gru, 2016
|
|
|
Eryk1000 napisał/a: | Jak się okazało były też uszkodzenia mechaniczne pakietu. Kilka ogniw wizualnie zmietych i niektóre niewidoczne uszkodzenia, po pewnym czasie był niewielki wyciek z ogniwa od strony plusa. Na szczęście udało się to wyłapać przed finalnym montażem. Dlatego dobrze sobie pogladaj ogniwa i daj im kilka dni czasu na leżakowanie i pomiar napięcia. |
Bardzo słuszne uwagi, wielkie dzięki o tym leżakowaniu to nie myślałem wcale. Teraz jednak tak zrobię i zmierzę je po tygodniu od ładowania. Co do wgnieceń to na razie sam uszkodziłem 2szt przy wyciąganiu bo prostu stukałem młotkiem za ciasno siedziały. Reszta bez żadnych uszkodzeń obudowy wyszła pchając mocno palcem. Ale jak piszesz że one mają rezystancje od 25mΩ nawet - to szok u mnie żadne ogniwo nie miało mniejszej niż 45 na ładowarce Volcraft |
_________________ w posiadaniu A2B Hybride 26, A2B Metro USA 1Kw
Często brykam na Pogorii |
|
|
|
|
Eryk1000
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2013 Posty: 1119 Skąd: Wadowice
|
Wysłany: Nie 11 Gru, 2016
|
|
|
50mOhm też nie jest źle. Widać że kilka przebiegów zrobiły. Zresztą tester też inny, więc ciężko porównać. |
_________________ Jeżdżę na :
E-Giant Terrago
Viking Power 6000W + |
|
|
|
|
4x4Offroad
początkujący
Wiek: 49 Dołączył: 09 Paź 2016 Posty: 37 Skąd: KATOWICE
|
|
|
|
|
4x4Offroad
początkujący
Wiek: 49 Dołączył: 09 Paź 2016 Posty: 37 Skąd: KATOWICE
|
|
|
|
|
djmarcin56
prezes
Pomógł: 5 razy Wiek: 35 Dołączył: 05 Sie 2016 Posty: 522 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Śro 08 Lis, 2017
|
|
|
Napisz jaki masz sterownik, ile amper max a nie silnik bo narazie nie można ocenić czy będzie ok czy nie.
Jak byś chciał to w dziale sprzedam masz teraz ogniwa 3350mAh NCR18650BL po 8zł, ogniwa przy 3-5A prądu rozładowania mają 3050mah a te twoje NCR18650PF przy tym samym prądzie jakieś 2700mah więc sam sobie odpowiedz co się bardziej opłaca. Moim zdaniem te pf są w niewarte tej ceny tylko jej połowe góra. |
_________________ Zbieram graty do swojej pierwszej konstrukcji |
|
|
|
|
smdrwf12300
młodzik
Dołączył: 12 Cze 2017 Posty: 54 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Czw 09 Lis, 2017
|
|
|
Cześć, Jeżdzę dokładnie na takim pakiecie z ogniw NCR18650B w konfiguracji 10s6p. Z silnikiem w tylnym kole bez problemu generowały 24A ciagłego i chwilowo 30A.Teraz po dołożeniu 18 ogniw pakiet trafił do nowego roweru z Bafangiem 750W i konfiguracji 13s6p. Pierwszą partie kupowałem u Eryka1000 drugą od RedBack.Przy rozładowaniu do 3V oddawaly w granicach 3000-3100mAh.Masz na forum test tych ogniw z krzywą rozładowania .Jedyny minus tych ogniw jest taki ze przyjmuja mały prąd ładowania.Moj kontroler ma "regen" przy hamowaniu i czasami musiałem odpuszczac manetke hamulca bo szlo za duzo pradu w pakiet |
|
|
|
|
4x4Offroad
początkujący
Wiek: 49 Dołączył: 09 Paź 2016 Posty: 37 Skąd: KATOWICE
|
Wysłany: Nie 12 Lis, 2017
|
|
|
Dziękuje za info.
Gość z firmy CNCBielsko zrobił mi dobrą cenę na PF-y więc wziąłem 100szt z czego mogę sobie powybierać najlepsze a resztę mu odesłać. Ogniwa od czwartku mam już w domu a dziś rozpocząłem już montaż przygotowanych oczywiście odpowiednio wcześniej sformatowanych nowych ogniw. W zamian za odesłanie swoich zużytych Samsungów 22P otrzymałem gratis 8 szt nowych fabrycznie akusów LG 3200 DBMH11685 10A oraz 4szt Samsunga INR18650-35E 3350mAh do przetestowania. Ostatecznie zdecydowałem się na Panasonica NCR18650PF ponieważ na moich ładowarkach Volcraft oraz Turningy testy wykazały iż w ogniwach produkcji koreańskiej niestety zbyt spada napięcie przy dużym obciążeniu. Nowe ogniwa miały robione formatowanie / ładowanie prądem 1A i rozładowywanie prądem 1,5A do wartości 2,9V. Następny cykl dopiero na drugi dzień robiony wyższym prądem tj 2A ładowanie i 3A rozładowywanie. Wyniki wyszły następująco:
LG 3200mAh DBMH11685 - naładowane full ogniwo przy obciążeniu 3A natychmiastowy spadek napięcia do 3,85V, rozładowanie do napięcia 2,9V oddał 2655mAh
(wszystkie 4szt tak samo to wyglądało). Ogniwa zostały zważone i są o 1g cięższe od Panasonica, waga LG to 47g co niby sugeruje iż będzie chodziło lepiej ale tak nie jest
Samsunga INR18650-35E 3350mAh - naładowane full ogniwo przy obciążeniu 3A początkowy spadek napięcia do 3,90V, rozładowując do napięcia 2,9V oddał na tym obciążeniu 2850mAh
(4szt dokładnie tak samo) waga Samsung 47g
Panasonica NCR18650PF 2900 - miłe zaskoczenie, przy rozładowywaniu prądem 3A początkowy spadek napięcia 3,95V utrzymujący się przez pierwsze kilka minut. Ogniwa których mam 100szt mają wszystkie rezystancję wewnętrzną na poziomie do 48mΩ a niektóre mają i 40 . Ogniwa pod obciążeniem 3A rozładowywane do 2,9V oddają 2750mAh tak więc kierując się zdrowym rozsądkiem po testach doszedłem do wniosku że lepiej jest mieć wyższy prąd na wyjściu z baterii przy dużym obciążeniu niż 100mAh więcej pojemności w ogniwie jak to by wyszło w przypadku nowego modelu ogniwa SAMSUNG. Waga ogniwa Panasonic równie 46g.
Dziś zabrałem się za montaż pierwszej celi, na początek wybrałem sobie tą najtrudniejszą z samego środka którą ciężko było wyjąć. Trzeba było poświęcić około 2h żeby w końcu odkleić i rozlutować kabelki umieszczone w platikowych profilach oraz wszystko oznakować taśmami żeby potem po zgrzaniu ogniw Panasonic niczego nie pomylić. Przy okazji jak już było wszystko rozgrzebane wymieniłem też kable łączące środkową celę z pozostałymi, był tam przewody oznaczone 18AWG, wymieniłem na nieco grubsze 14AWG w silikonie. Duża radość ponieważ najgorsza cela już jest nowa i po jej założeniu bateria została odpalona. Działa jak należy. Kolejne dni to kolejne cykle formatowania ogniw Panasonic i montażu ich w baterii. Jak widać na pierwszym zdjęciu moje stare ogniwa Samsung ICR 22P (2200mAh) były już bardzo liche i oddawały tylko 1900 więc bateria w całości nie miała nawet 12Ah
W nadchodzącym tygodniu otrzymam jeszcze 65szt Panasonica NCR18650B 3400mAh które otrzymam na testy, jeśli spasują to będę jeszcze robił sobie wymianę w ramie a jeśli jednak okaże się że chodzą podobnie jak korea to oddaję z powrotem. Tyle w temacie. |
_________________ w posiadaniu A2B Hybride 26, A2B Metro USA 1Kw
Często brykam na Pogorii |
Ostatnio zmieniony przez 4x4Offroad Nie 12 Lis, 2017, w całości zmieniany 7 razy |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Nie 12 Lis, 2017
|
|
|
Też testowałem te ogniwa od tego sprzedawcy.
PF oddał 2880mAh
MH1 oddał 3070mAh
35E oddało trochę ponad 3200mAh
Tak więc wiesz, coś z tym Twoim testem jest niezbyt
Ogólnie to chyba skutek dużych prądów rozładowania, słabych koszyków, cienkich przewodów no i dziwnego napięcia końca testu rozłądowania. Już nie wspominając, że PF ma 20mR, a nie 45...
Dlatego Ci wyszły takie dziwne wyniki. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
smdrwf12300
młodzik
Dołączył: 12 Cze 2017 Posty: 54 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Nie 12 Lis, 2017
|
|
|
Wiekszość "tanich " ładowarek opartych na procku Atmegi32 zaniża napięcie w dolnym zakresie , pokazuje 3V a jest 3.15 itp ... dodatkowo łączenie w szereg ogniw do pomiaru będzie też wprowadzało błąd .Z pomiarem RW mam mieszane wrażenia. Coś to pokazuje ale nawet producent nie pdaje "stałej" wartosci tylko ze mniej niż .... więc co miernik lub "pokazywarka" to będą inne wyniki |
|
|
|
|
atomek1000
szef
Pomógł: 48 razy Dołączył: 08 Lis 2014 Posty: 1902 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 12 Lis, 2017
|
|
|
Wyniki dziwne bo napisał że rozładowywał do 2.9v. powinien do 2.5 aby katalogowo pokazało. Ale to tylko pokazuje że Samsung bardziej przysiada i taka jest prawda.
Kiedyś sansungowi 35e robiłem pełny test na 10A to tak się nagrzał i przy 2650mah już miał 2.6v że już nigdy tego ogniwa nie kupiłem. |
|
|
|
|
4x4Offroad
początkujący
Wiek: 49 Dołączył: 09 Paź 2016 Posty: 37 Skąd: KATOWICE
|
Wysłany: Nie 12 Lis, 2017
|
|
|
tas napisał/a: |
Tak więc wiesz, coś z tym Twoim testem jest niezbyt
Ogólnie to chyba skutek dużych prądów rozładowania, słabych koszyków, cienkich przewodów no i dziwnego napięcia końca testu rozłądowania. Już nie wspominając, że PF ma 20mR, a nie 45...
Dlatego Ci wyszły takie dziwne wyniki. |
Tak więc dziś przy testowaniu LG korzystałem z pewnego koszyka Volcraft który ma połączenia na banankach 4mm oraz styki przesuwane - na mocnych sprężynach z grubej 1mm blachy. Tego koszyka jestem pewny jak i swojej ładowarki Turningy Accucell 8150 na której od 8 lat robię testy ogniw modelarskich Li-Po. Testy te zawsze miały potem odbicie w użytkowaniu akumulatorów czy to w dronach czy samolotach, ponad to zdarzało się że na zawody modelarskie zabierałem ładowarkę ze sobą i miałem możliwość porównać jej parametry podczas ładowania/rozładowywania z wieloma innymi ładowarkami które na stolikach mieli inni zawodnicy, jej wyników jestem pewny. Czasem się zdarzało że w promieniu 15m od swojego stanowiska miałem 20 ładowarek włączonych z tym samym pakietem - stosownym do klasy w jakiej dana grupa modelarzy startowała. Posiadam też inne ładowarki w tym Volcraft RS16 oraz B6 Mini. Ta firma (chyba niemiecka z tego co czytałem) specjalizuje się w dobrej jakości urządzeniach pomiarowych i jej produkty do użytku domowego jak i stacje diagnostyczne do zastosowań profesjonalnych mają bardzo dobre opinie.
http://allegro.pl/ladowar...6821966269.html
http://allegro.pl/ladowar...7001480102.html
Po 2 pełnych cyklach ładowanie/rozładowanie ogniwa LG MH1 wykazały 3000mAh przy rozładowywaniu małym prądem 1,5A do wartości 3,00V. Dla mnie testowanie poniżej 2,9 nie ma sensu
gdyż mój BMS w tej baterii odcina już przy 3,0 na celę. Dziwną sprawą dla mnie jest rezystancja wewnętrzna tych ogniw LG która u mnie jest na poziomie 70-74mΩ i nie chce być inaczej ? Może zamiast nowych dostałem leżaki magazynowe lub używki ? Wiadomo to był gratis za odesłanie swoich. Sprawdzałem to już kilka razy przekładając ogniwa w pewnym koszyku Volcraft w inne sloty (na środkowe) - wynik był taki sam, przy czym włożone na zewnętrznych slotach Panasonic pokazywały tak jak pisałem już w poście wyżej 39/48mΩ
Zrobię jeszcze testy na ładowarce automatycznej XTAR, jak widać na ostatniej miniaturce na razie leciał Panasonic i weszło troszkę monad 2800.
Kolego Tas gdzie ty wyczytałeś że Panasonic PF ma rezystancję na poziomie 20mΩ ??? ja wiem że nowe fabrycznie mają 38-40mΩ , widziałem wyjęte prosto z zapieczętowanego stickerem kartonika i włożone do stacji roboczej. Pokaż mi fotkę z urządzenia pomiarowego z tym Panasonikiem ? |
_________________ w posiadaniu A2B Hybride 26, A2B Metro USA 1Kw
Często brykam na Pogorii |
Ostatnio zmieniony przez 4x4Offroad Nie 12 Lis, 2017, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Nie 12 Lis, 2017
|
|
|
Nie wyczytałem tylko zmierzyłem bo się tym zajmuję na codzień
Oczywiście nie znam wszystkich wyników na pamięć, ale prawie na pewno jest to około 20-25mR
Zrobię Ci pomiary jutro ze zdjęciami tych aku co testujesz powyżej, będziesz mógł porównać
No sam widzisz, inny koszyk, inne prądy, inne spadki napięcia, inna ładowarka i kompletnie inny wynik.
Po zdjeciach można wywnioskować, że mierzysz pojemności pojedynczego ogniwa w pakietach 2s, 4s, skąd taki dziwny nawyk?
Bardzo dziwnie testujesz ogniwa, tj te wyniki co Ci wychodzą to możesz porównywać tylko sam ze sobą, ponieważ one nie są kompatybilne z innymi wynikami. Jakbyś chciał przetetować ogniwa zgodnie z zasadami (porównywanie z krzywymi rozładowania, odpowiedni prąd, ładowarka, koszyki, pomiar 1s, Vcut zgodne z notą) to by wychodziły kompletnie inne wyniki i na ich bazie wyciągałbyś inne wnioski.
Co do dziwnych wskazań RW podczas pomiaru - zobacz, czy przypadkiem pomiar RW nie jest zależny od stopianaładowania danego akumulatora.
http://lygte-info.dk/revi...an%29%20UK.html
Popatrz na wykres:
1.5A obciążenia do 3V i około 3000mAh, wynik nieomal wzorcowy, choć oczywiście niepełny i nie możliwy do porównania danych, a tylko luźnej interpretacji z wykresu na zasadzie "tak na oko" |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|