ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Projektowanie bateri, dobór podzespołów
Autor Wiadomość
atomek1000 
szef



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 08 Lis 2014
Posty: 1902
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 07 Lis, 2016   

Adaptto ma pewien zapas w napięciu czyli nie warto robić baterii większej od 21-22s ale oprócz tego żadnych ograniczeń nie ma. Ba można nawet wgrać odblokowany firmware(którzy sami twórcy udostępniają, usuwa gwarancję) w którym możesz ustawić jeszcze więcej niż 160A a w fazy nawet 400A(standard w max-e to do 350A ).
W sabvotonie jedyne podkręcanie sterownika jest przez oszukiwanie pomiaru prądu(chyba, że coś nowego ostatnio wyszło programowo).

Jeżeli ktoś chce kupić dla siebie jedną sztukę to wedlug mnie nie ma co się zastanawiać i kupować adaptto. Czas zaoszczędzony na ustawianiu parametrów z komputera, martwieniu się o baterie(wgląd na bms i możliwość ustawiania ładowania np. do 4.1v) też jest cenny i trzeba to uwzględnić. Do tego szybkie ładowanie bez kupowania drogich ładowarek, ochrona temperaturowa silnika i wbudowany zaawansowany licznik + przetwornica na 5v. Cały system może i jest drogi na początku ale jak się spojrzy na to ile ma funkcji i że podłączenie wszystkiego trwa chwilę a sprawdzenie/zmiana parametrów baterii, mocy silnika itp zajmuje kilka sekund to szybko dojdzie się do wniosku, że warto. Powodzenia ze zrobieniem tego szybko w przypadku wyboru sabvotona.

Sabvoton jest idealny dla ludzi budujących ebajki zawodowo czyli np Tas'a. Wiedzą jakie parametry poustawiać pod który silnik, jak poprowadzić okablowanie, wszystko mają przemyślane i w każdym rowerze jest tak samo więc nie tracą czasu na ustawianie parametrów i dobieranie przetwornic, ładowarek itp. Do tego w takim sabvotonie końcowy użytkownik nie jest w stanie nic zmienić(jak mu się nie da kabla) więc nic nie popsuje ale traci na braku możliwości sprawdzenia stanu baterii, nie ma realnego odczytu procentowego akumulatora(o ile nie dokupi jakiegoś miernika który mu popsuje sabvotona :mrgreen: ).

Podsumowując jest kilka dróg do zrobienia fajnego ebajka ale to co się wybierze to zależy od budżetu, preferencji i ilości wolnego czasu.

Myślę, że całe dywagacje o opłacalności i co wybrać można podsumować popularnym zdaniem "You get what you pay for".
 
 
dynamik 
brygadzista
dynamik


Dołączył: 17 Cze 2015
Posty: 295
Skąd: Olsztyn
Wysłany: Pon 07 Lis, 2016   

Chyba wszyscy przyznacie, .ze wypowiedź Atomka, to wypowiedź rzeczywiście FACHOWCA, a nie polityka: prosto, konkretnie i na temat.
Jak będę robił mocnego ebajka to będzie to na pewno adaptto.
Zresztą baterie tanieją :mrgreen: ropa tanieje , to dobre kontrolery też niedługo stanieją.
_________________
tym piękniejszą otrzymasz odpowiedź, im mądrzejsze zadasz pytanie
 
 
Eryk1000 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2013
Posty: 1119
Skąd: Wadowice
Wysłany: Pon 07 Lis, 2016   

Coś potanieja. Ale znając życie wyjdzie coś nowego ciekawszego i drogiego :P
_________________
Jeżdżę na :

E-Giant Terrago

Viking Power 6000W +
 
 
dynamik 
brygadzista
dynamik


Dołączył: 17 Cze 2015
Posty: 295
Skąd: Olsztyn
Wysłany: Pon 07 Lis, 2016   

Jak będą to nowe grafenowe ogniwa 18650 o pojemności 10Ah to będę pierwszy :roll:
_________________
tym piękniejszą otrzymasz odpowiedź, im mądrzejsze zadasz pytanie
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group