|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Silnik BIONX 1-gen (okrąglak) - poradnik co i jak |
Autor |
Wiadomość |
Witek209
młodzik
Wiek: 31 Dołączył: 26 Cze 2015 Posty: 91 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Pon 27 Mar, 2017 Silnik BIONX 1-gen (okrąglak) - poradnik co i jak
|
|
|
Kupiłem przez przypadek dobry silnik (chyba dobry).
Przeznaczenie:
Rower full, pakiet 13s 48v, sterownik sinusoidalny 30A
Mam kilka pytań zbiorczych dla przyszłych właścicieli i dla mnie pomocnych.
1. Jak wybrać silnik żeby trafić na możliwie najlepszy egzemplarz?
2. Jak zdemontować blokadę obrotu osi koła z osi, nie krzywiąc jej przy okazji?
3. Jak za pomocą śrub rozpołowić silnik? (nie każdy ma ściągacz i ponoć bezpieczniej)
4. W jaki sposób (najlepszy) połączyć przewody fazowe i halle z nowymi przewodami?
5a. Jak silnik montować żeby było dobrze? Na co zwrócić szczególną uwagę?
5b. Z jaką siłą "dokręcić" blokadę obrotu koła aby nie obróciło jej?
6. Ile wytrzyma ten silnik? (moc)
Swój silnik kupiłem razem z obręczą i wysyłką w cenie 250zł i w chwili zakupu nic o nim nie wiedziałem. Po prostu kupiłem bo wydawał się ok. Po rozebraniu szprych i delikatnym przetarciu z kurzu silnik wygląda jak nowy, kręci się płynnie z należytym oporem, bez znaków korozji. Do tego wszystkiego była też 9-rzędowa kaseta (de facto chyba wolnobieg) sun rims w stanie absolutnie idealnym (minimalne ślady użytkowania).
Wcześniej miałem 9c z uzwojeniem 10x6 ale był dla mnie za ciężki i trochę za mocny jak na rower (być może dlatego że było aż 20S). Wrażenia fajne na jeden sezon ale dla mnie mało praktyczne, dlatego właśnie padła decyzja na tańszy, mniejszy i lżejszy zestaw napędowy.
[img][/img] |
|
|
|
|
pawsz
początkujący pawsz
Dołączył: 29 Mar 2017 Posty: 8 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Sob 22 Kwi, 2017 silnik bldc
|
|
|
Witam
Kupiłem silnik niestety nie wiem jakie są jego parametry V, obroty itd.
Oznaczenie jego to SY362811032697. Ewentualnie może jakaś podpowiedź jak samemu to sprawdzić Dołączam zdjęcia. Będę wdzięczny za podpowiedź
DSC_0451.JPG silnik rozebrany |
Pobierz Plik ściągnięto 1510 raz(y) 3,22 MB |
DSC_0463.JPG silnik |
Pobierz Plik ściągnięto 770 raz(y) 2,76 MB |
|
_________________ To ja amator. |
|
|
|
|
Leopold
początkujący
Pomógł: 5 razy Wiek: 78 Dołączył: 08 Wrz 2013 Posty: 27 Skąd: Zamość
|
Wysłany: Śro 10 Lut, 2021
|
|
|
Ten silnik jak mi się wydaje to M123FS niemiecki, moc 200/250W; sprawność ok. 80%; moment obrotowy 30 Nm; szybkość - 25 32 km/h; pod v-brake; przedni przekładniowy; sterownik JK2; wga 2,8kg |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|