ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Otwieranie silnika Bionx wyprowadzenie przewodów.
Autor Wiadomość
wibi 
szef


Pomógł: 42 razy
Dołączył: 23 Sie 2014
Posty: 1072
Skąd: Śląsk
Wysłany: Czw 10 Lis, 2016   

Ośka do ramy blokuje się od strony kabli, jest na stożku osi i na Twoich zdjęciach jest widoczna (ząb na oporze osi). Od strony wolnobiegu jest tylko tulejka dystansowa i dwie nakrętki. Wewnętrzna dociska łożysko wraz z pokrywą przez tą tuleję a zewnętrzna mocuje oś w uchwycie ramy
 
 
pabblo_pl 
stażysta


Dołączył: 08 Lis 2016
Posty: 142
Skąd: Łódź
Wysłany: Czw 10 Lis, 2016   

I o to mi chodziło.
A może wiesz czy będzie pasować z zwykłego koła czy muszę szukać takiej od Bionx?
Tulejkę zawsze można dotoczyć jeśli ktoś podał by wymiary swojej, miłe widziane zdjęcie :)
 
 
wibi 
szef


Pomógł: 42 razy
Dołączył: 23 Sie 2014
Posty: 1072
Skąd: Śląsk
Wysłany: Czw 10 Lis, 2016   

Nie wiem czy będzie pasować od zwykłego koła ale mogę zrobić zdjęcia jak to w moim silniku wygląda no i podać wymiary.Wymiary tej tulei to średnica zewnętrzna 17 mm a długość 15 mm, średnica wew. 10.8 mm. Ale nie wiem czy jej długość nie zależy od kasety? bo u mnie kaseta 9-rzędowa.
 
 
pabblo_pl 
stażysta


Dołączył: 08 Lis 2016
Posty: 142
Skąd: Łódź
Wysłany: Czw 10 Lis, 2016   

Dzięki Wibi za wymiary, mam jeszcze pytanie jaką średnicę kabli dałeś?
Do hali i czujnika temp. to wiem że od kabla tel. ale do zasilania silnika jaki dać kabel?
Bateria 48V sterownik max 17-18 A.
 
 
wibi 
szef


Pomógł: 42 razy
Dołączył: 23 Sie 2014
Posty: 1072
Skąd: Śląsk
Wysłany: Czw 10 Lis, 2016   

Kable w silikonie chyba AWG14 (1.6 mm średnica żyły miedzianej) bo nie ma na nich oznaczenia.Kupiłem w sklepie modelarskim, na pewno w Łodzi też kupisz w takim sklepie.
Telefoniczne do czujników są trochę za delikatne jak sądzę? ja miałem wiązkę kebli z instalacji samochodowej są troszkę grubsze i chyba bardziej odpowiednie bo o większej średnicy żyły-zobacz zdjęcia.
 
 
Passat_EQ 
prezes


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 08 Paź 2016
Posty: 580
Skąd: Wrocław
Wysłany: Czw 10 Lis, 2016   

@pabblo_pl

Twój silnik chyba jest lepszą konstrukcja od mojego. Gdzies natrafiłem na taka informacje. Czy ktos moze to potwierdzic ?
Troche nie rozumiem tego rozwazania z ktorej strony załozyc sciągacz na silnik i go rozbierac.
Czy gdy juz sie rozpołowi obudowe to takim problemem jest wyciągnąc ośke z łożyska drugiej połowki obudowy ?
 
 
wibi 
szef


Pomógł: 42 razy
Dołączył: 23 Sie 2014
Posty: 1072
Skąd: Śląsk
Wysłany: Czw 10 Lis, 2016   

Ściągnięcie drugiej połówki obudowy jest łatwiejsze niż tej pierwszej gdyż magnesy nie trzymają ale....po co ściągać?...żeby wymienić łożyska? a po co je wymieniać? trwałość łożysk i to w rowerze to pewnie setki tysięcy kilometrów których rower nigdy nie osiągnie chyba, że są zardzewiałe bo np. leżały w wodzie lub mają uszkodzone "zamknięcie" ale to wyjątkowe przypadki zważywszy, że w samochodach łożysk w kołach nie wymienia się co np.rok a raczej starczają na całe "życie" samochodu i tysiące przejechanych kilometrów. Uszkodzić łożysko (a) można za to łatwo przy zakładaniu gdy nie zna się mechaniki i prawideł wymiany.
 
 
Passat_EQ 
prezes


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 08 Paź 2016
Posty: 580
Skąd: Wrocław
Wysłany: Czw 10 Lis, 2016   

Pytałem ogolnie o rozpoławianie. Nie miałem na mysli tematu łożysk.
Po prostu duzo wpisów było w stylu "otwieraj od strony kabli bo łatwiej jest potem cos tam"
Przeciez jak juz sie obudowe rozłozy na tym "klejeniu" to ośka wyjdzie z obu połowek bez problemu
 
 
pabblo_pl 
stażysta


Dołączył: 08 Lis 2016
Posty: 142
Skąd: Łódź
Wysłany: Czw 10 Lis, 2016   

Otóż nie wyjdzie bez problemu, problemem będzie zabezpieczenie obrotu osi. Więc jeśli i tak trzeba je zdemontować to lepiej zdjąć dekiel od tej strony. I masz do wszystkiego dostęp.
Tak ja to widzę.
 
 
pabblo_pl 
stażysta


Dołączył: 08 Lis 2016
Posty: 142
Skąd: Łódź
Wysłany: Pią 11 Lis, 2016   Demontaż silnika BionX 250 HT

A więc tak, silnik rozpołowiłem przy pomocy śrub m12.
Dobrze jest dobrać odpowiednio długie śruby żeby pokonać siłę przyciągania magnesów.
Na początek do rozdzielenia korpusów użyłem 5 śrub M12, a do pokonania siły magnesów 3.
A żeby nie wyskoczyły zabezpieczyłem je paskiem.
Zabezpieczenie osi zeszło bez problemu a rozdzielając korpusy przy pomocy śrób nie ryzykowałem skrzywienia ośki.

Teraz zostało pozbyć się obudowy od strony kabli i mamy dojście do przewodów.
Bez zdjęcia zabezpieczenia nie zejdzie obudowa i od drugiej strony nie mamy dojścia pozwalającego na przeróbkę silnika.
Resztę widać na zdjęciach.
Jakie macie patenty na montaż silnika?
Dobijacie młotkiem gumowym czy delikatnie wprasowujecie prasą?
Dodałem zdjęcie po wycięciu sterownika i rozumiem że czarny, czerwony i biały to są fazy do wyprowadzenia?
Może ktoś potwierdzi.

Gdyby ktoś szukał rozpiski pinów od hall to tu jest informacja na stronie 4 i 6.
http://html.alldatasheet..../4/HAL502A.html

Zakończyłem prace złożyłem silnik przy pomocy śrub i francuza,
jako kable do halli dałem z skrętki sieciowej, podwójne a do zasilania silnika podwójne.
Zostało umyć benzyną delikatnie zmatowić i pomalować na czarno :)
Ogólnie nic strasznego i każdy w miarę ogarnięty sobie poradzi.
Na pewno warto kupić silnik czy koło w dobrej cenie i próbować,
mnie kosztowało 235 zł całe koło plus jakieś drobne na przewody.
Trochę pracy i zrobione, jedna uwaga kupując koło na allegro pytać czy koło się kręci i nie jest pordzewiałe. W moim uszkodzony ewidentnie oryginalny sterownik.

IMG_20161111_212507.jpg
Po usunięciu sterownika
Pobierz Plik ściągnięto 1272 raz(y) 4,3 MB

IMG_20161111_190231.jpg
Rozdzielony silnik
Pobierz Plik ściągnięto 1210 raz(y) 3,62 MB

IMG_20161111_190009.jpg
brak dojścia do kabli
Pobierz Plik ściągnięto 1387 raz(y) 4,21 MB

IMG_20161111_181956.jpg
rozdzielanie 2
Pobierz Plik ściągnięto 1016 raz(y) 3,53 MB

IMG_20161111_181933.jpg
rozdzielanie silnika śrubami 1
Pobierz Plik ściągnięto 1053 raz(y) 3,21 MB

 
 
Napiecie2 
początkujący


Dołączył: 12 Lis 2016
Posty: 4
Skąd: Kraków/Dęblin
Wysłany: Wto 15 Lis, 2016   

Mam pytanie co do użyytych przewodów do halli - piszesz o skrętce sieciowej - nie jest ona za sztywna? (z tego co widziałem w większości jest to po prostu drut w izolacji, a nie przewód)
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Wto 15 Lis, 2016   

Są skrętki z linki.
 
 
wibi 
szef


Pomógł: 42 razy
Dołączył: 23 Sie 2014
Posty: 1072
Skąd: Śląsk
Wysłany: Wto 15 Lis, 2016   

Ja wyżej wspomniałem o przewodach z wiązki kabli samochodowych.Taką wiązkę lub nawet fragment można łatwo kupić na "szrocie" tj.w miejscu gdzie rozbierają złomowane samochody a nawet na samym złomowisku miejskim czy podobnym. Nie wiem jak one się sprawdzą bo nikt o takich wcześniej nie wspominał ,chociaż w samochodach przenoszą spore prądy a są z linki i elastyczne.
 
 
Passat_EQ 
prezes


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 08 Paź 2016
Posty: 580
Skąd: Wrocław
Wysłany: Śro 16 Lis, 2016   

Odnosnie silnika bionx, w ktorym są czujniki halla hal502. Zdaje sie ze moje, seryjnie montowane są uszkodzone. Chciałbym zamontowac inne. Jakie czujniki bedą uniwersalne do sterowników tak chińskich jak i tych bardziej renomowanych ?
 
 
cardy 
początkujący


Dołączył: 09 Mar 2017
Posty: 12
Skąd: Rabka-Zdrój
Wysłany: Sob 22 Kwi, 2017   

Jak mocowane jest zabezpieczenie przed obrotem silnika - wcisk, frez? ze zdjęć widze że nie jest na gwincie. Potraktowałem wd ale nie schodzi, jakieś pomysły? z zabezpieczeniem nie mogę sciagnać bo blokują przewody.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group