ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
Rower elektryczny raty 0% sklep E-biker.pl

Poprzedni temat «» Następny temat
Poison
Autor Wiadomość
Ebisef 
młodzik



Dołączył: 08 Sie 2016
Posty: 57
Skąd: Poznań
Wysłany: Sob 12 Lis, 2016   Poison

Cześć, chciałbym zaprezentować wam moją konstrukcję:







Baza: rower na ramie Poison Zyankali i osprzęcie XT.
Na rowerze wielokrotnie brałem udział w zawodach Cross-country / XC i maratonach.
Jego waga początkowa to niecałe 12kg.

Silnik: Nine Continent RH2809 D (7x9)
Sterownik: Sabvoton SVMC072080
BMS: 8-20s, 80A/10A
Akumulator: 16s10p, NCR18650GA (60V, 34Ah, 2kWh, 50A max)
Obręcz: Mach1 MAD 26"
Opona: CST C-1388 26 x 2,35
Szprychy: 159mm, grubość 2.2mm

Po modyfikacji rower waży 30kg.
Prędkość maksymalna to 38km/h, w terenie na rowerze typu hardtail nie potrzeba więcej :) .

Intensywnie testując rower, akumulator rozładował się po 130km.
Jest to mój pierwszy e-bike i w sumie nie wiedziałem czego można się spodziewać po takim sprzęcie. Po pierwszych jazdach największe wrażenie zrobił na mnie moment oraz przyspieszenie. Silnik a raczej sterownik przyspiesza prawie od zerowej prędkości. Umożliwia pokonywanie bardzo stromych wzniesień z niewielką prędkością co jest prawie nieosiągalne na zwykłym rowerze bez wspomagania.



Historię budowy roweru możecie zobaczyć TUTAJ .
Ostatnio zmieniony przez Ebisef Czw 02 Sie, 2018, w całości zmieniany 6 razy  
 
 
Eryk1000 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 37
Dołączył: 22 Lis 2013
Posty: 1118
Skąd: Wadowice
Wysłany: Sob 12 Lis, 2016   

Ładny i zgrabny sprzęt wyszedł. Podoba mi się. Gdyby jeszcze sterownik był w trójkącie to bajka ale wiem miejsca brakło ;)
_________________
Jeżdżę na :

E-Giant Terrago

Viking Power 6000W +
 
 
Mechano 
szef
młody elektronik


Pomógł: 22 razy
Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 1337
Skąd: Poznań
Wysłany: Sob 12 Lis, 2016   

Witamy kolejnego kolegę z Poznania :smile: Ładny sprzęcik :D
 
 
Ebisef 
młodzik



Dołączył: 08 Sie 2016
Posty: 57
Skąd: Poznań
Wysłany: Sob 12 Lis, 2016   

A jest dużo e-bike'rów z Poznania ? Bo ja tu nie mam z kim jeździć :D
 
 
Mechano 
szef
młody elektronik


Pomógł: 22 razy
Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 1337
Skąd: Poznań
Wysłany: Nie 13 Lis, 2016   

Niestety to nie Żywiec, żeby każdy miał bajka :P Kiedyś polatamy razem (ja też nie mam :P ).
 
 
umbur 
prezes


Pomógł: 25 razy
Wiek: 38
Dołączył: 05 Paź 2015
Posty: 581
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: Nie 13 Lis, 2016   

Pojeździłbym trochę za Tobą, ale daleko do Poznania. Za niedługo ten Sabvoton będzie leżał gdzieś przy drodze :smile: .
 
 
Sniffles 
początkujący


Dołączył: 02 Cze 2016
Posty: 26
Skąd: Łódź
Wysłany: Nie 13 Lis, 2016   

Bardzo ładnie Ci to wyszło. Sam robiłeś skrzynkę w trójkąt ramy? Masz może jakieś zdjęcia ile miejsca w środku zajął Ci akumulator i jak to wszystko ułożyłeś?
 
 
Ebisef 
młodzik



Dołączył: 08 Sie 2016
Posty: 57
Skąd: Poznań
Wysłany: Nie 13 Lis, 2016   

Na końcu pierwszego posta jest link do bloga, są zdjęcia, filmy i opisy :)
_________________
Popełniłem:
Poison 3kW
Kona Stinky Nine 3kW
Aktualnie rzeźbię Falcona
inst: ebisef
 
 
Sniffles 
początkujący


Dołączył: 02 Cze 2016
Posty: 26
Skąd: Łódź
Wysłany: Nie 13 Lis, 2016   

Rzeczywiście, jakoś nie zauważyłem tego ostatniego zdania. Co do bloga to pokazuje on chyba prawie wszystko, co potrzebne ale przydałyby się troszkę dłuższe opisy natomiast zdjęcia są świetne.

Czy taki sposób połączenia ogniw czyli jeden gruby drut miedziany do którego ogniwa są przyłączone są cienkimi drucikami zdaje egzamin? Na zdjęciach wygląda to tak, że można te cienkie druciki bardzo łatwo przerwać powodując utratę pojemności jednej sekcji lub nawet zwarcie.

Byłaby może możliwość zamówienia takiej skrzynki na akumulator do trójkąta ramy u Ciebie? Poszukuję kogoś, kto się tym zajmie a niestety ceny tych skrzynek mnie przerażają a Twoja skrzynka wygląda naprawdę przyzwoicie.
 
 
Ebisef 
młodzik



Dołączył: 08 Sie 2016
Posty: 57
Skąd: Poznań
Wysłany: Nie 13 Lis, 2016   

Trudno powiedzieć na razie czy takie połączenie zdaje egzamin ponieważ zostało ono wykonane tak na wszelki wypadek.
Ten silnik jest naprawdę bardzo ekonomiczny więc na pewno nie będę nadwyrężać akumulatora. Może na zdjęciu druciki tak wyglądają ale w rzeczywistości nie są takie delikatne, pochodzą z porządnego przewodu "skrętka". Jeżeli któryś przewód się przerwie to łatwo można to zdiagnozować/zaobserwować a następnie naprawić. Zwarcie raczej nie wchodzi w grę bo każdy drucik ma ok 9mm długości.
A co do skrzynki to nie dziwie się, że sporo sobie liczą za jej wykonanie, bo to strasznie dużo roboty. Moja skrzynka wyszła mi dopiero za drugim razem i raczej nie chciał bym wykonywać jej kolejny raz.
_________________
Popełniłem:
Poison 3kW
Kona Stinky Nine 3kW
Aktualnie rzeźbię Falcona
inst: ebisef
 
 
Elektrotonus 
prezes
Łukasz R



Pomógł: 17 razy
Wiek: 44
Dołączył: 17 Lip 2016
Posty: 819
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 14 Lis, 2016   

Pogrubiałeś przewody fazowe do 7x9 ? W opisie nie ma wzmianki, tylko o bezp termicznym.
 
 
Ebisef 
młodzik



Dołączył: 08 Sie 2016
Posty: 57
Skąd: Poznań
Wysłany: Pon 14 Lis, 2016   

Nie pogrubiałem, wątpię żeby była taka potrzeba bo nie udało mi się ich nawet minimalnie rozgrzać. Ale czas pokażę, na razie jestem na etapie dobierania parametrów sterownika.
_________________
Popełniłem:
Poison 3kW
Kona Stinky Nine 3kW
Aktualnie rzeźbię Falcona
inst: ebisef
 
 
Elektrotonus 
prezes
Łukasz R



Pomógł: 17 razy
Wiek: 44
Dołączył: 17 Lip 2016
Posty: 819
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 14 Lis, 2016   

http://ebike.nexun.pl/wym...ajacych-silnik/

Tas sugeruje pogrubienie w przypadku silnika NC jeśli zasilasz go prądem rzędu 30-40A i więcej.
PS. Mamy tę samą lampkę na tył, nawet kolor ;-)

przewody.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 235 raz(y) 45,05 KB

 
 
Ebisef 
młodzik



Dołączył: 08 Sie 2016
Posty: 57
Skąd: Poznań
Wysłany: Wto 06 Cze, 2017   

Kilka tysięcy km już przejechałem i nie było potrzeby wymieniać przewodów fazowych na grubsze. Jest to silnik o wolnym nawoju (7x9) i nie ładuje się w niego tak dużego prądu jak w silnik o szybszym nawoju.
_________________
Popełniłem:
Poison 3kW
Kona Stinky Nine 3kW
Aktualnie rzeźbię Falcona
inst: ebisef
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Batteryguru baterie do rowerów elektrycznych

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group