ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tas
Sob 07 Gru, 2013
przewoltowywanie sterowników rowerowych bezszczotkowych?
Autor Wiadomość
wit 
brygadzista


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Wrz 2009
Posty: 285
Skąd: Skierniewice
Wysłany: Pią 18 Wrz, 2009   przewoltowywanie sterowników rowerowych bezszczotkowych?

Witam.
rowerowy bezszczotkowy w piaście -prawdopodobnie produkcja sushou bafang.
24V 250W -przeznaczony do koła 26 cali. Siedzi w kole 20 cali.
W związku z tym jest wolny -ale mniej obciążony i bierze mniejszy prąd.

Coby rowerek był szybszy idealnie byłoby go zasilić wyższym niż 24V napięciem. Np. 36V dałoby fajne osiągi.

tylko czy sterownik z kompletu wytrzyma ? jest to taki czarny metalowy -wydłużony -szeroki ze 4cm wysoki 2,5 -i długi około 10cm. bez żadnych napisów. zamknięty na amen i zalany silikonem... nie mam jak sprawdzić co siedzi w środku...

przewoltowywał ktoś kiedy taki sterownik ? ile volt to może wytrzymać ?

o ampery bym się nie bał... ewentualnie dodam przepinanie zasilania -dwa aku bądź równolegle na starcie -bądź w szereg do większych prędkości...
bafang robi silniki na różne napięcia.... na 36 i 48V także.... czy można mieć nadzieję, że sterownik 24v będzie miał te same bebechy co na 48V -zdolne wytrzymać 48V ?
Unifikacja -czy w sterowniki na mniejsze napięcia dają słabsze części?
_________________
Witek.
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Sob 19 Wrz, 2009   

Ja bym nie kombinował, tylko kupił sterownik na większe napięcie. Możesz też pobawić się w przełączaniem cewek z gwiazdy w trójkąt.
 
 
wit 
brygadzista


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Wrz 2009
Posty: 285
Skąd: Skierniewice
Wysłany: Sob 19 Wrz, 2009   

zeeltom napisał/a:
Ja bym nie kombinował, tylko kupił sterownik na większe napięcie. Możesz też pobawić się w przełączaniem cewek z gwiazdy w trójkąt.


sterownik na 24v mam... kupić drugi na 36V zawsze zdążę... tylko co z tym na 24V -ma leżeć i "rdzewieć" ?


Jakby było tak łatwo z cewkami tobym z napięciem nie kombinował...

niestety z silnika wyprowadzone są tylko 3 przewody zasilające -a połączenia uzwojeń są niedostępne.
coby dorwać końce cewek -trzeba by przeciąć sznur wiążący uzwojenia i odrywać druty zalane lakierem... więc ryzyko uszkodzenia praktycznie 100%.

jak będę miał dostępny jakiś spalony silnik -to go sobie sam nawinę i nawet 4 biegi zrealizuję przełączane elektrycznie.... np szereg gwiazda jako najwolniejszy -szereg trójkąt - równolegle gwiazda i równolegle trójkąt
oprócz gwiazda trójkąt -każde uzwojenie dwu sekcyjne nawijane bifilarnie
a pytanie o możliwość przewoltowania sterownika ciągle aktualne...
_________________
Witek.
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Sob 19 Wrz, 2009   

Pewnie ci nikt nie odpowie.
Przewoltuj i sprawdź. Jak padnie, to kupisz na 36V ;)
 
 
wit 
brygadzista


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Wrz 2009
Posty: 285
Skąd: Skierniewice
Wysłany: Sob 19 Wrz, 2009   

zeeltom napisał/a:
Pewnie ci nikt nie odpowie.
Przewoltuj i sprawdź. Jak padnie, to kupisz na 36V ;)


na małym odcinku około 1km już jechał na 36V :mrgreen: fajnie śmigał...
ana youtube są filmiki z mocno przewoltowanymi silnikami. tylko nikt nie podaje na jakich to jest sterownikach...
_________________
Witek.
 
 
sobolu
[Usunięty]

Wysłany: Sob 19 Wrz, 2009   

wit napisał/a:
[tylko nikt nie podaje na jakich to jest sterownikach...


No właśnie, a na ebay'u jest pełno sterowników bezszczotkowych na 72V nominalnie :)
 
 
kuras999
[Usunięty]

Wysłany: Nie 20 Wrz, 2009   

żeby podnieść prędkość o ok 20% można zastosować przyspieszoną komutacje przy sterowaniu temat bardzo ciekawy właśnie się tym bawię nie wymaga to żadnej ingerencji w sterownik, silnik ani zasilanie tylko dodajemy prosty układzik który można zbudować za grosze
wcześniej podniosłem napięcie w swoim sterowniku do maksimum możliwości części- mam sterownik na 48V tranzystory końcowe są na max 60V podniosłem napięcie do 51,8V nominalnie co daje przy pełnym naładowaniu ponad 58V i nadal czułem potrzebę zwiększania możliwości swojego roweru więc zająłem się tym o czym pisałem wyżej myślę że jest to dość pionierskie w rowerach bo na endless sphere nie znalazłem nawet wzmianki o tym że ktoś to zastosował w rowerze
od dłuższego czasu przymierzam sie do zakupu tego sterownika na 72V ale trochę odstraszają mnie koszty sterownik+dodatkowa bateria na to trzeba by w moim przypadku z 700-800zł
w tym momencie na prostej drodze bez wiatru mogę jechać ok 45km/h ale wiem że ta metoda daje większe możliwości muszę trochę nad tym posiedzieć jeszcze, fajne uczucie jechać na prostej drodze z lekkim wiatrem w plecy 49km/h :D
 
 
wit 
brygadzista


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Wrz 2009
Posty: 285
Skąd: Skierniewice
Wysłany: Pon 21 Wrz, 2009   

kuras999 napisał/a:
żeby podnieść prędkość o ok 20% można zastosować przyspieszoną komutacje przy sterowaniu temat bardzo ciekawy właśnie się tym bawię nie wymaga to żadnej ingerencji w sterownik, silnik ani zasilanie tylko dodajemy prosty układzik który można zbudować za grosze


Ostrożni9e z tą przyspieszoną komutacją. podnosi obroty -jednak jednocześnie dość drastycznie zmniejsza moment obrotowy -oraz -przy rozpędzaniu silnika zwłaszcza przy starcie podnosi pobierany prąd. z przyspieszoną komutacją miałem wielokrotnie do czynienia w silnikach modelarskich -modelarskie regulatory obrotów 3f (czyli tutaj zwane sterownikami) zazwyczaj mają możliwość progamowego ustawienia kąta wyprzedzenia komutacji od 5-do 25 stopni. niektóre od 2-do 30 stopni. lepsze regulatory maja ponadto komutację "automatic" co oznacza, że kąt komutacji mały przy rozruchu -w miarę rozpędzania silnika i w miarę wzrostu pobieranego prądu jest zwiększany. To zwiększenie bywa uzależnione od ilości magnesów -ilości par biegunów.
regiel może to sobie orientacyjnie sam wyliczać -każde podłączenie zasilania zaczyna test silnika -lub może wymagać zaprogramowania jaki silnik z nim współpracuje.

danie za dużego kąta komutacji -to spadek momentu, nierówna praca silnika, zdecydowanie gorsza sprawność silnika -grzanie się regulatora -zwięszony pobór prądu przy częściowych zakłóceniach -a najgorsze to paskudny wzrost "prądów szpilkowych" impulsy prądowe w momencie przepinania cewek rosną w kosmos. czasem aż do zniszczenia regulatora. a zawsze powodują degradację pakietów zasilających. tyle doświadczeń z eksploatacji modelarskich silników i sterowników 3f.

jeśli robisz wyprzedzenie komutacji -powinno być zależne od chwilowych obrotów silnika.
podejrzewam ,że lepsze sterowniki mają to już wbudowane -i optymalizowane.
zwiększając dodatkowo kąty komutacji -może być szybciej -ale kosztem zasięgu lub zniszczenia sterownika czy skrócenia czasu życia regulatora.

jako ciekawostka -malutki silnik modelarski dużej mocy -komutacja 5 stopni-prąd pracy około 20A, prąd chwilowy w trakcie rozpędzania 35A, prądy impulsowe -szpilki 90A.

ten sam silnik i regulator -komutacja przestawiona na 27 stopni.
prąd pracy 24A -sporo większe obroty -ale przy gwałtownym dodawaniu gazu silnik zrywał synchronizację i się zatrzymywał. praca na 70% gazu -silnik szarpał -miewał tak jakby po pół sekundy przerywał... prąd rozruchu -w czasie rozpędzania 47A, a impulsy prądowe -rzędy 190A. dodam, że to był malutki silnik niecałe 50g wagi.

impulsy prądowe, prądy max sczytane przez komputer z pamięci regulatora. prąd ciągły mierzony miernikiem mocy -napięcia -prądu -pojemności -specjalny miernik do testów napędów modelarskich. oporność wewnętrzna przejścia przez miernik -podobna jak przewodu -około 0,01 oma.
_________________
Witek.
 
 
7h7 
stażysta



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 150
Skąd: warszawa
Wysłany: Śro 23 Wrz, 2009   

Proponuję poszukać FETów na wyższe napięcie, wyseparować napięcie dla części cyfrowej, zmienić elektrolity w mostku na odpowiednie napięcie. U mnie zadziałało.
_________________
erower 2 x 5kW Lipo 100V/15Ah 100A 80km/h www.7h7.pl www.sigmaev.pl
 
 
wit 
brygadzista


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Wrz 2009
Posty: 285
Skąd: Skierniewice
Wysłany: Śro 23 Wrz, 2009   

7h7 napisał/a:
Proponuję poszukać FETów na wyższe napięcie, wyseparować napięcie dla części cyfrowej, zmienić elektrolity w mostku na odpowiednie napięcie. U mnie zadziałało.


jak pisałem w pierwszym poście -sterownik w całości zalany silikonem -nierozbieralny

i próbuję się tu dowiedzieć -czy taki podłużny czarny sterownik ktoś przewoltowywał... przeróbki tego konkretnego egzemplarza nie wchodzą w rachubę.

myślę, że jest spora szansa iż producent robi tą samą wersję do silników na 24V i na 36V -zmieniając tylko fety gdy sterownik ma obsługiwać większy amperaż...
ale to przypuszczenie... może ktoś potwierdzi lub zaprzeczy...
_________________
Witek.
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Czw 24 Wrz, 2009   

Nie znamy producenta, nie mamy wglądu do sterownika... kapota :)
Pozostaje jedynie ryzyko spalenia przy większym napięciu.
Jak to mówi mój kolega: "jest ryzyko, jest zabawa". :)
 
 
wit 
brygadzista


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Wrz 2009
Posty: 285
Skąd: Skierniewice
Wysłany: Czw 24 Wrz, 2009   

zeeltom napisał/a:
Nie znamy producenta, nie mamy wglądu do sterownika... kapota :)
Pozostaje jedynie ryzyko spalenia przy większym napięciu.
Jak to mówi mój kolega: "jest ryzyko, jest zabawa". :)


producent -najprawdopodobniej sushou bafang przynajmniej silnik idealnie wygląda jak na ich stronach i opisach... a sterownik był w zestawie typu "kit" z tym silnikiem
_________________
Witek.
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Czw 24 Wrz, 2009   

http://www.szbaf.com/en/p...p?ProductID=532
Można doczytać, że kontroler daje 20 lub 15A przy napięciach odpowiednio 24 lub 36V
Podejżewam, że kontrolery są takie same, tylko mają inne ograniczenia prądowe i napięcia odcięcia, o ile takowe posiadają. Nie wydaje mi się by w produkcji zmieniali całkowicie płytkę sterownika i pozostałe elementy. Spróbuj na 36V i kontroluj, czy ci się zbytnio nie grzeje. Zmierz też maksymalny prąd obciążenia przy 24V, to będziesz miał jakiś pogląd na parametry.
 
 
wit 
brygadzista


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Wrz 2009
Posty: 285
Skąd: Skierniewice
Wysłany: Czw 24 Wrz, 2009   

zeeltom napisał/a:
Zmierz też maksymalny prąd obciążenia przy 24V, to będziesz miał jakiś pogląd na parametry.


prąd przy 24V niewiarygodny -na pewno mniejszy od "normalnego" poniewarz silnik przeznaczony do koła 26" zamontowałem w mniejszym kole 20" -więć ma lżejsze przełożenie -i typowo silnik ma lżej i nie rozwija pełnej mocy.... dlatego chcę go "podgonić" napięciem...
normalnie silnik przy 24V szarpie jakieś 4-5A -pod górkę około 13-tu. ale ma lżejsze przełożenie -małe koło... regulator -jak ze zdjęcia ten długi czarny. tylko na zdjęciu regler ma naklejkę -a z mojego ktoś (importer? ) naklejkę zerwał...
_________________
Witek.
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Czw 24 Wrz, 2009   

To nie pozostaje nic innego, jak podłączyć 36V i sprawdzić. Jak wytrzyma, to OK, jak nie, to kupić sterownik na 36V :)
Jeśli wytrzyma, to będziesz musiał założyć jakiś woltomierz do kontrolowania napięcia baterii, bo jeśli jest odcięcie, to wyłączy przy 21V, a na 36V ogólnie, to będzie dużo za mało :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group