ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Rower elektryczny- problem
Autor Wiadomość
Bartek1975 
początkujący


Dołączył: 23 Lis 2016
Posty: 20
Skąd: UK
Wysłany: Śro 23 Lis, 2016   Rower elektryczny- problem

Złożyłem rower elektryczny jakiś czas temu.
Zrobiłem nim 3500km z drobnymi naprawami ale dziś mam większy chyba problem.

Kiedy kręcę manetką silnik zaczyna pracować oddając jakby odgłos warczenia i po kilku sekundach kończy pracę. Znów kręcę manetką i to samo.
Poprostu uruchomienie manetki powoduje rozpoczęcie kręcenia silnika warcząc i się wyłącza.
Od czasu do czasu w ogóle nie załapuje.
Czy ktoś spotkał się z czymś takim.
Dzięki.

W załączeniu zdjęcie silnika- 1000W 48V, bezszczotkowy

IMG_5018.JPG
Pobierz Plik ściągnięto 460 raz(y) 373,77 KB

 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Śro 23 Lis, 2016   

Prawdopodobnie jest problem ze sterownikiem (wysiadła jedna faza?), 2 proste diagnozy powinny naświetlić sprawę.
Diagnoza silnika: http://ebike.nexun.pl/diagnostyka-silnika/
Diagnoza sterownika: http://ebike.nexun.pl/diagnostyka-sterownika/
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
Bartek1975 
początkujący


Dołączył: 23 Lis 2016
Posty: 20
Skąd: UK
Wysłany: Czw 13 Kwi, 2017   

Po długim czasie (po zimie) nadszedł czas aby go naprawić.
Spóźnione dzięki za powyższelinki.
Potestowałem go i:
1. Czujniki Halla:
Dwa się ruszają od 0 do ok 3,5V (czasem stają na 5V po zatrzymaniu koła)
Jeden cały czas na 5V

2. Zasilanie z kontrolera do silnika (trzy kable- zielony, niebieski i żółty)
- Bez manetki jest 0V pomiędzy wszystkimi kabelkami
- Po obrocie manetki na maksa z podłączonym silnikiem pojawia się dosłownie przez 1s pomiędzy wszystkimi (poszczególnymi dwoma) dziwne małe napięcie ok. 1-1,5V, silnik głośno zaczyna warczeć/pracować i się zatrzymuje, a napięcie spada do zera między kablami.
- Po obrocie manetki na maksa ale bez podłączonego silnika do kabli zasilających kontrolera pojawia się pomiędzy zielonym i niebieskim 10V, a pomiędzy każdym z nich i żóltym jest 0V.

3. Manetka
- pomiędzy czerwonym a czarnym-4,34V
- pomiędzy czerwonym a zielonym-3,48V
- pomiędzy zielonym a czarnym-0,86V

Tak mi wyszło w teście, może coś błędnie pomierzyłem jeśli nie ma w tym logiki ale macie jakieś pomysły (?) bo już nie wiem co może być popsute.

Z góry bardzo dziekuję.

Pozdrawiam
 
 
pastek5 
kierownik
Rowery elektryczne



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Lut 2016
Posty: 306
Skąd: Żywiec
Wysłany: Czw 13 Kwi, 2017   

Jeśli cały czas masz 5 V na jednym z czujników nawet jeśli przekręcisz kołem i cały czas ta wartość napięcia jest taka to masz uszkodzony ten czujniczek - musisz go wymienić (najlepiej komplet)- prawdopodobnie na 95% jest to przyczyna takiego zachowania silnika.

Czujniku muszą być osadzone pewnie ( na kropelce) nie mogą drgać i być luźne...
_________________
Budowa rowerów elektrycznych,akumulatorów, konwersję rowerów na elektryczne, skrzynki na akumulator, serwis,- PasterTech

https://www.facebook.com/pasterbajk\

http://pasterbajk.pl/
 
 
Bartek1975 
początkujący


Dołączył: 23 Lis 2016
Posty: 20
Skąd: UK
Wysłany: Czw 13 Kwi, 2017   

pastek5 napisał/a:
Jeśli cały czas masz 5 V na jednym z czujników nawet jeśli przekręcisz kołem i cały czas ta wartość napięcia jest taka to masz uszkodzony ten czujniczek - musisz go wymienić (najlepiej komplet)- prawdopodobnie na 95% jest to przyczyna takiego zachowania silnika.

Czujniku muszą być osadzone pewnie ( na kropelce) nie mogą drgać i być luźne...


Dzięki, tak też myślałem ale martwią mnie dziwne pozostałe pomiary (oprócz halli) czy myślisz, że są ok (np. napięcia na manetce i na zasilaniu do silnika)?
 
 
pastek5 
kierownik
Rowery elektryczne



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Lut 2016
Posty: 306
Skąd: Żywiec
Wysłany: Czw 13 Kwi, 2017   

hmmm co to masz za sterownik ? -
_________________
Budowa rowerów elektrycznych,akumulatorów, konwersję rowerów na elektryczne, skrzynki na akumulator, serwis,- PasterTech

https://www.facebook.com/pasterbajk\

http://pasterbajk.pl/
 
 
Bartek1975 
początkujący


Dołączył: 23 Lis 2016
Posty: 20
Skąd: UK
Wysłany: Pią 14 Kwi, 2017   

48V na 1000W. Nie wiem co jeszcze podać, zwykły bez jakiś cudów sterowniczek.
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Pią 14 Kwi, 2017   

Jakie napięcie manetki masz na zielonym w skrajnych położeniach manetki?
 
 
Bartek1975 
początkujący


Dołączył: 23 Lis 2016
Posty: 20
Skąd: UK
Wysłany: Pią 14 Kwi, 2017   

Manetka w spoczynku
- pomiędzy czerwonym a czarnym-4,34V
- pomiędzy czerwonym a zielonym-3,48V
- pomiędzy zielonym a czarnym-0,86V

Manetka na maksa.
- pomiędzy czerwonym a czarnym-4,34V
- pomiędzy czerwonym a zielonym-0,78V
- pomiędzy zielonym a czarnym-3,58V
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Pią 14 Kwi, 2017   

Manetka sprawna ;)
 
 
Bartek1975 
początkujący


Dołączył: 23 Lis 2016
Posty: 20
Skąd: UK
Wysłany: Pią 14 Kwi, 2017   

Dzięki :)
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Pią 14 Kwi, 2017   

Za to niepokoi mnie trochę to napięcie zasilania. Typowo manetka zasilana powinna być z 5V i dawać na suwaku napięcie od około 1V do 4,2V, Chyba, że ten walnięty hallotron zbija napięcie 5V, bo to jest to samo napięcie. Odepnij hallotrony silnika i pomierz te 5V ponownie.
 
 
Bartek1975 
początkujący


Dołączył: 23 Lis 2016
Posty: 20
Skąd: UK
Wysłany: Pią 14 Kwi, 2017   

Manetka była mierzona bez podłączonego silnika i z podłączonym i pokazywała to samo.
Mnie też zastanawia też to dziwne napięcie z kontrolera 10V bez podłączonego silnika i ten skok z podłączonym (jak opisałem wyżej).
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Pią 14 Kwi, 2017   

Nie mam pojęcia. Może to stan startowy kontrolera. Powoduje drgnięcie koła i załapanie pozycji przez hallotrony. Albo kontroler jest walnięty.
 
 
Bartek1975 
początkujący


Dołączył: 23 Lis 2016
Posty: 20
Skąd: UK
Wysłany: Pią 14 Kwi, 2017   

Ok, dzięki czyli może to być i silnik i kontroler.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group