ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Bafang BBS01 i BBS02 - programowanie
Autor Wiadomość
Qlek 
początkujący


Dołączył: 07 Lis 2019
Posty: 6
Skąd: Belgia
Wysłany: Pon 11 Lis, 2019   

Ok dzięki za link tyle że mam wrażenie że to raczej dotyczy silników bbs02 czyli z manetkami, a mój to zwykły bbs01 z limitem prędkości ustawionym na 25 km/h i naprawdę głównie interesuje mnie podniesienie tej wartości do np. 40 km/h i mniejsze zużycie baterii jeśli się da reszta parametrów pozostanie ta sama bo po co grzebać zbyt wiele :razz:
 
 
Martin165 
początkujący


Dołączył: 28 Wrz 2019
Posty: 16
Skąd: Piaseczno
Wysłany: Pon 11 Lis, 2019   

Witam , tez mam problem by zdjąć blokadę 😒 , może ktoś poleci tester do napędu Bafang ( rower z Decathlonu ) pozdrawiam
 
 
wibi 
szef


Pomógł: 42 razy
Dołączył: 23 Sie 2014
Posty: 1072
Skąd: Śląsk
Wysłany: Pon 11 Lis, 2019   

Qlek napisał/a:
Ok dzięki za link tyle że mam wrażenie że to raczej dotyczy silników bbs02 czyli z manetkami, a mój to zwykły bbs01 z limitem prędkości ustawionym na 25 km/h... np... 40 km/h i mniejsze zużycie baterii.

Nie ma znaczenia czy BBS01 czy 02 oraz czy ma manetkę czy też jej nie ma (fizycznie,bo w sterowniku wyjście na nią jest w każdym) limit prędkości możesz ustawić ale mniejszego zużycia baterii to już nie,chyba, że zmniejszysz udział silnika we wspomaganiu.Manetkę też możesz dołączyć,czasami jest to b.proste (gdy złącze na wyświetlacz 8 pinowe) lub musisz "grzebać" w sterowniku (opisane na forum ze zdjęciami).
 
 
andypip 
prezes


Pomógł: 50 razy
Wiek: 63
Dołączył: 06 Kwi 2019
Posty: 641
Skąd: Legnica
Wysłany: Wto 12 Lis, 2019   

Jeżeli nie jeździsz po kraju, gdzie podejście do manetki jest restrykcyjne, doradziłbym jej założenie. Koszt niski /zakładam że masz typową wtyczkę/. Korzyści: nie musisz jeździć "na manetce" ale jest przydatna przy ruszaniu, ew. jak się zagapisz i staniesz np. na światłach na twardym biegu. Wtedy rama lekko w górę, pyk i wrzucasz na wyższy :smile:
Przy programowaniu jej brak jest bez znaczenia. Ustawiasz parametry na różnych stopniach wspomagania. Zwiększenie prędkości znacząco zmniejszy zasięg. Możesz zwiększyć "ekonomikę" napędu, lecz odbędzie się to kosztem siły wspomagania. Niestety, coś za coś.
Chyba nie ma jednego, optymalnego ustawienia dla wszystkich. Ktoś lubi pedałować, ktoś nie, wysoka kadencja, niska kadencja, siła rowerzysty. Za dużo zmiennych jest :?:
Jeśli wszystko zadziała pomyślnie, można eksperymentalnie dostroić napęd pod siebie metodą prób i błędów. Wymaga to cierpliwości.
Ale nie licz, że podniesiesz prędkość do 40 i przejedziesz ten sam dystans co obecnie na tej samej baterii.
_________________
Starość to stan umysłu
 
 
Qlek 
początkujący


Dołączył: 07 Lis 2019
Posty: 6
Skąd: Belgia
Wysłany: Pią 15 Lis, 2019   

No i kiszka :mad:
Zrobiłem wszystko tak jak było opisane - podłączyłem kompa, zapisałem ustawienia, które mi wyświetliło następnie pozmieniałem te parametry które chciałem znowu zapisałem niby już w sterowniku silnika i co i nic. Nic się nie zmieniło ani na wyświetlaczu ani w trakcie jazdy, więc znowu podpiąłem kompa i patrzę że pokazuje mi te moje zmienione ustawienia co jest? Nic nie rozumiem komp pokazuje że zmiany są zapisane w sterowniku, a wyświetlacz i sam rower nie zareagowały dalej jest jak było.
 
 
borsuk 
prezes



Pomógł: 25 razy
Dołączył: 12 Wrz 2011
Posty: 687
Skąd: Sudety
Wysłany: Pią 15 Lis, 2019   

Qlek napisał/a:
No i kiszka :mad:
Nic się nie zmieniło ani na wyświetlaczu ani w trakcie jazdy, więc znowu podpiąłem kompa i patrzę że pokazuje mi te moje zmienione ustawienia co jest? Nic nie rozumiem komp pokazuje że zmiany są zapisane w sterowniku, a wyświetlacz i sam rower nie zareagowały dalej jest jak było.

A co się miało zmienić na wyświetlaczu? Jakie zmiany zrobiłeś? Nikt nie jest wróżką :)
Jaki to rower? Musisz podać wiecej szczegółów.
_________________
Mój rower: BBS02B
 
 
Qlek 
początkujący


Dołączył: 07 Lis 2019
Posty: 6
Skąd: Belgia
Wysłany: Pią 15 Lis, 2019   

Spoko już wszystko działa wystarczyło zmienić ustawienia w pedal assist z czytaj z wyświetlacza odpowiednio na asysta pedałowania -9 i limit prędkości 40 km/h :mrgreen:
Dzięki jeszcze raz za podpowiedzi teraz tylko wiatr we włosach i muchy w zębach :grin:
 
 
Qlek 
początkujący


Dołączył: 07 Lis 2019
Posty: 6
Skąd: Belgia
Wysłany: Wto 19 Lis, 2019   

Ja jeszcze raz. :razz: Mam takie pytanie trochę nie w tym temacie, a mianowicie chodzi mi o podobne informacje jak na tym forum, ale dotyczące silnika Boscha a dokładnie Bosch ActiveLine z wyświetlaczem Bosch Intuvia. Kolega pyta czy jest również możliwość dokonania podobnych zmian żeby trochę przyspieszyć rower bez kupowania chipa speedbox.
 
 
Martin165 
początkujący


Dołączył: 28 Wrz 2019
Posty: 16
Skąd: Piaseczno
Wysłany: Sob 23 Lis, 2019   

Witam , podłączyłem przewód tak jak opisie na początku i migają dwie diody czerwona i niebieska miga i nie pokazuje na monitorze połączenia ? co robię nie tak ?? Proszę o pomoc na cito 😊
 
 
Martin165 
początkujący


Dołączył: 28 Wrz 2019
Posty: 16
Skąd: Piaseczno
Wysłany: Sob 23 Lis, 2019   

Napęd elektryczny Bafang
 
 
Martin165 
początkujący


Dołączył: 28 Wrz 2019
Posty: 16
Skąd: Piaseczno
Wysłany: Pon 25 Lis, 2019   

Napęd w tylnym kole Bafang , kupiłem przewód i nie działa 😒 może podpowiedz z waszej strony jakaś ?? Przewód mogę sprzedać lub wymienić się z kimś kto ma odpowiedni do mojego modelu _ elops e 900 - pozdrawizm
 
 
andypip 
prezes


Pomógł: 50 razy
Wiek: 63
Dołączył: 06 Kwi 2019
Posty: 641
Skąd: Legnica
Wysłany: Śro 27 Lis, 2019   

Kabelek, który zakupiłeś jest przeznaczony do innego typu napędu. Sama nazwa Bafang nie świadczy o niczym. Zelmer może być odkurzaczem albo mikserem. Rower masz typu spacerowego i nie zrobisz z niego rakiety. Nawet jeśli udałoby się ominąć zabezpieczenia to co chcesz wycisnąć z 250 W? Spalisz silnik i koniec.
_________________
Starość to stan umysłu
 
 
Martin165 
początkujący


Dołączył: 28 Wrz 2019
Posty: 16
Skąd: Piaseczno
Wysłany: Śro 27 Lis, 2019   

Witam , dziękuje za odpowiedz 😊 wiec co radzisz ? zmiana sterownika z dysplayem ?
 
 
andypip 
prezes


Pomógł: 50 razy
Wiek: 63
Dołączył: 06 Kwi 2019
Posty: 641
Skąd: Legnica
Wysłany: Śro 27 Lis, 2019   

napisz co chcesz uzyskać docelowo? najlepiej w punktach zaczynając od rzeczy najwazniejszej dla ciebie
_________________
Starość to stan umysłu
 
 
wibi 
szef


Pomógł: 42 razy
Dołączył: 23 Sie 2014
Posty: 1072
Skąd: Śląsk
Wysłany: Śro 27 Lis, 2019   

andypip napisał/a:
.....co chcesz wycisnąć z 250 W? Spalisz silnik i koniec.

Żartujesz czy poważnie?Zapomniałeś jak jest wyliczona moc silnika? Ja swojego BBS01 zasilam 48V i 15A i co?....Nic,czasami bywa odczuwalnie lekko ciepły i tak od dwóch prawie lat.Łańcuch też mi się nie zerwał (chociaż był już używany) jak wszędzie "kracze" Inc0, po prostu jeżdżę.Teraz w zimie mam zamiar wymienić łańcuch i 8-śmio biegową przerzutkę bo i tak jeżdżę głównie na najmniejszym trybie a to trochę "skosuje" linię łańcucha.Jedyne co to koła mam 20 cali,może przy większych....? nie było by tak "słodko"
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group