ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Sterownik nie reaguje na ruch manetką
Autor Wiadomość
Fantomenk 
początkujący


Dołączył: 02 Lis 2016
Posty: 7
Skąd: Wrocław
Wysłany: Śro 14 Gru, 2016   Sterownik nie reaguje na ruch manetką

Cześć,
Dotarł do mnie widoczny na zdjęciu w załączniku sterownik BLDC i niestety mam problem z działaniem układu.
Przy zwartych przewodach "self learn" silnik działa normalnie i koło się kręci, natomiast sterownik kompletnie nie reaguje na podłączoną manetkę(zarówno w trybie self learn jak i przy rozłączonych przewodach).
Manetka wydaje się być sprawna, napięcie zmienia się w zakresie 0.85V-3.64V, zależnie od położenia(pomiar przy manetce odpiętej od sterownika).
Napięcia pomiędzy przewodami do których podłącza się manetkę:
żółty-czarny 4.85V
czerwony-czarny 4.65V
czerwony-żólty 0.03V
Czy ktoś z Was spotkał się z podobnym problemem lub ma pomysł co może być przyczyną takiego zachowania?



IMAG0583.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 444 raz(y) 1,89 MB

 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Śro 14 Gru, 2016   

Czy manetka jest na pewno dobrze połączona ze sterownikiem? Sprawdź napięcie na żółtym w stosunku do czarnego, przy włączonej manetce podczas przekręcania manetki.
Rozumiem, że masz spięte czerwone przewody na wtyczce zasilania?
 
 
Fantomenk 
początkujący


Dołączył: 02 Lis 2016
Posty: 7
Skąd: Wrocław
Wysłany: Śro 14 Gru, 2016   

zeeltom napisał/a:
Czy manetka jest na pewno dobrze połączona ze sterownikiem? Sprawdź napięcie na żółtym w stosunku do czarnego, przy włączonej manetce podczas przekręcania manetki.
Rozumiem, że masz spięte czerwone przewody na wtyczce zasilania?

Czerwone na zasilaniu złączone.
Podłączyłem kolejno przewody pomiędzy sterownikiem a manetką:
czerwony-czerwony czarny-czarny biały-żółty
Po podłączeniu napięcie między przewodem sygnałowym a czarnym wynosi 4.32 i nie zmienia się przy ruszaniu manetki.Jutro spróbuję kupić potencjometr liniowy, może tym sposobem się uda.
 
 
sirgregs 
prezes


Pomógł: 24 razy
Dołączył: 14 Paź 2015
Posty: 933
Skąd: Łódź
Wysłany: Śro 14 Gru, 2016   

To nie jest problem manetki.
Napięcie od strony sterownika na wejściu manetki pomiędzy żółtym i czarnym (czarny to masa czy tam "-" jak zwał tak zwał, czerwony to +5V, żółty to sygnałowy) powinno być raczej zero a jest pełne napięcie. Coś ze sterownikiem jest nie teges.

Edit.
Albo raczej masz błąd w opisie znaczy na tych fotkach. Tak nie wygląda złącze manetki.
Złącze manetki to to opisane anti-thief. Podłącz tam i będzie działało (czarny, czerwony, zielony)
Ostatnio zmieniony przez sirgregs Śro 14 Gru, 2016, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Śro 14 Gru, 2016   

Napięcie na żółtym powinno się zmieniać przy kręceniu manetką. Jeśli jest pełne, to tak jak pisze kolega wyżej, coś jest uwalone w sterowniku.
Chyba, że w trybie samonauki podaje tam pełne napięcie symulujące manetkę na pełnym wychyleniu. Może trzeba poczekać, aż tryb samonauki skończy swoją pracę?
Ostatnio zmieniony przez zeeltom Śro 14 Gru, 2016, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
sirgregs 
prezes


Pomógł: 24 razy
Dołączył: 14 Paź 2015
Posty: 933
Skąd: Łódź
Wysłany: Śro 14 Gru, 2016   

Patrz mój edit wyżej.
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Śro 14 Gru, 2016   

Fakt, a to opisane jako manetka, to może być PAS :D
 
 
Fantomenk 
początkujący


Dołączył: 02 Lis 2016
Posty: 7
Skąd: Wrocław
Wysłany: Śro 14 Gru, 2016   

DZIAŁA :D
Chińczykowi się upiekło bo pewnie bym reklamował, w instrukcji też był błąd.Teraz poskładać to wszystko do kupy i można jeździć :D
Dzięki wielkie za pomoc.
 
 
sirgregs 
prezes


Pomógł: 24 razy
Dołączył: 14 Paź 2015
Posty: 933
Skąd: Łódź
Wysłany: Śro 14 Gru, 2016   

No i super :-)
To jest elegancki dwunapięciowy świeżutki sterownik jak widzę.
To się Panie nie psuje.
Dokładnie na sterowniku o takich parametrach jeżdżę teraz dahonem.
I on faktycznie ma dwa progi odcięcia w zależności jakim napięciem jest zasilany.
Będziesz zadowolony.
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Śro 14 Gru, 2016   

Możesz ich poinformować o błędzie, szkoda innych nieświadomych ;)
 
 
Fantomenk 
początkujący


Dołączył: 02 Lis 2016
Posty: 7
Skąd: Wrocław
Wysłany: Śro 14 Gru, 2016   

Napisałem już do sprzedającego.Jeśli chodzi o te progi minimalnego napięcia - rower będzie zasilany z pakietu 10S, czy przy naładowanej do pełna baterii sterownik nie będzie wariował?
Pełny pakiet to 42V, a napięcie odcięcia dla 48V to 41V
 
 
sirgregs 
prezes


Pomógł: 24 razy
Dołączył: 14 Paź 2015
Posty: 933
Skąd: Łódź
Wysłany: Śro 14 Gru, 2016   

I to jest właśnie magiczne w tym sterowniku :-)
Jeżeli jeździsz na 12s to odcięcie jest 41V
Jeżeli założysz w pełni naładowany 10s czyli 42V a poprzednio jeździłeś na 12s to prądu starcza Ci tylko do 41V i zaczyna sprzęt zwalniać aż do zatrzymania. I wtedy odpinasz aku na kilka sekund, podpinasz ponownie i jeździsz do 31V.
Kolejnym razem jak podepniesz 10s to już sterownik pamięta odcięcie 31V nawet jak by był tydzień bez napięcia :-)
Genialne.
Jak będziesz chciał pojeździć na 12s to automatycznie przełącza się na odcięcie 41V.
Naprawdę super sprawa.
 
 
Fantomenk 
początkujący


Dołączył: 02 Lis 2016
Posty: 7
Skąd: Wrocław
Wysłany: Śro 14 Gru, 2016   

Czyli warto było dopłacić te 2 dolary :D
Dzięki za odpowiedź
 
 
sirgregs 
prezes


Pomógł: 24 razy
Dołączył: 14 Paź 2015
Posty: 933
Skąd: Łódź
Wysłany: Czw 15 Gru, 2016   

Tylko trzeba pamiętać o tym że jeżeli np pakiet 12s rozładujesz do poziomu 41V i odepniesz aku i podepniesz jeszcze raz to będzie działało znowu aż do 31V ...
Trzeba być po prostu świadomym jak to działa i co się robi.
Natomiast niektórzy twierdzą że te sterowniki dwunapięciowe 36V/48V dają radę do 14s czy nawet 16s. Ja osobiście nie sprawdzałem więcej niż 12s.
 
 
jszk 
stażysta
jszk


Pomógł: 4 razy
Wiek: 53
Dołączył: 14 Mar 2016
Posty: 128
Skąd: Szczecin
Wysłany: Pią 16 Gru, 2016   

sirgregs napisał/a:
Natomiast niektórzy twierdzą że te sterowniki dwunapięciowe 36V/48V dają radę do 14s czy nawet 16s. Ja osobiście nie sprawdzałem więcej niż 12s.


GT500 dwunapieciowy przejeździł u mnie cały sezon na 14S i ma sie dobrze. Śmiem twierdzić, że na 15S też by mu nic nie było.
_________________
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=4852
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group