Geometria silnika w rowerach elektrycznych. |
Autor |
Wiadomość |
tkoko
prezes
Pomógł: 19 razy Dołączył: 26 Lut 2015 Posty: 684 Skąd: Czechowice-Dz
|
Wysłany: Pon 26 Mar, 2018
|
|
|
wibi napisał/a: | ....Zasada działania V-breków i tarczowych jest dokładnie taka sama,różni je jedynie ten wymieniony promień (w przypadku tarczy max. ok. 100 mm a koło to min. ok.200 mm i wyżej). |
Czyli, Twoim zdaniem, jak Maja Włoszczowska "leci" po kamieniach z góry, nie jest w stanie zahamować, bo jak widzisz, ma taką mała tarczę |
|
|
|
|
wibi
szef
Pomógł: 42 razy Dołączył: 23 Sie 2014 Posty: 1072 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Pon 26 Mar, 2018
|
|
|
Jak chce wygrywać to w ogóle powinna pozbyć się hamulców ( w rowerze oczywiście) |
|
|
|
|
Inc0
prezes
Pomógł: 21 razy Dołączył: 24 Lut 2018 Posty: 593 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Pon 26 Mar, 2018
|
|
|
wibi napisał/a: | Jak chce wygrywać to w ogóle powinna pozbyć się hamulców ( w rowerze oczywiście) | haha dobre |
|
|
|
|
tkoko
prezes
Pomógł: 19 razy Dołączył: 26 Lut 2015 Posty: 684 Skąd: Czechowice-Dz
|
Wysłany: Pon 26 Mar, 2018
|
|
|
wibi napisał/a: | Jak chce wygrywać to w ogóle powinna pozbyć się hamulców ( w rowerze oczywiście) |
I zgodnie z Twoją definicją, nie ma hamulców. Nie dość że są to spowalniacze to jeszcze takie mikroskopijne (mniejsze od wolnobiegu) o zawartości metalu już nawet nie wspomnę
|
|
|
|
|
djmarcin56
prezes
Pomógł: 5 razy Wiek: 35 Dołączył: 05 Sie 2016 Posty: 522 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Pon 26 Mar, 2018
|
|
|
Kolego wibi piszesz tylko teoretycznie cały czas, weź raz wsiądź na bryke z porządnymi tarczami lub kup i załóż u siebie i porównaj sobie z swoimi vbrake i wtedy zdaj relacje bo upierasz się przy czymś co wszyscy wokół już wiedzą, ze tarczówki to realna przewaga nad vbrake a nie tylko moda i marketing. |
_________________ Zbieram graty do swojej pierwszej konstrukcji |
|
|
|
|
Arbiter
Administrator Założyciel forum, administrator
Pomógł: 3 razy Dołączył: 11 Lut 2006 Posty: 936 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 26 Mar, 2018
|
|
|
tkoko napisał/a: |
I zgodnie z Twoją definicją, nie ma hamulców. Nie dość że są to spowalniacze to jeszcze takie mikroskopijne (mniejsze od wolnobiegu) o zawartości metalu już nawet nie wspomnę
Tylna tarcza nawet w motocyklach typu ścigacz jest małą i pojedyncza bo tylne koło mało co hamuje. Największa siła jest na przednie koło.
|
Zapewne tarcza jest lepsza ale musi być to dobry hamulec tarczowy. Jeśli są tanie hamulce tarczowe za 50zł to vbrake tanie będą lepiej hamować. Ale przy topowym sprzęcie jest juz zapewne inaczej |
|
|
|
|
wibi
szef
Pomógł: 42 razy Dołączył: 23 Sie 2014 Posty: 1072 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Pon 26 Mar, 2018
|
|
|
A ja jestem przekonany, że być może już niedługo jakaś renomowana firma rowerowa wróci do V breków,coś tam niby poprawiając bo marketingowe możliwości tarczowych praktycznie się wyczerpały natomiast przy V-brekach jest jeszcze spory potencjał na dużą kasę typu "specjalne obręcze","kształt klocków" itp.duperele.Pożyjemy i zobaczymy bo z działem fizyki pt.mechanika nie da się wygrać. |
|
|
|
|
Arbiter
Administrator Założyciel forum, administrator
Pomógł: 3 razy Dołączył: 11 Lut 2006 Posty: 936 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 26 Mar, 2018
|
|
|
Tarcze są nowoczesne w tym sensie że ich użycie pociąga za sobą zakupy eksploatacyjne - zakup klocków + tarcz. A V-brake felga wystarczała praktycznie na całe życie, klocki też na długo pod warunkiem żę nie wjechałeś w mokre.
Raczej nikomu nie bedzie zależało nad powrotem do badań w kontekście vbrake - ta technologia choć dobra powoli odchodzi do lamusa.
Inna sprawa ze vbrake miał potencjał hamowania i rozpraszania ciepła nawet przy rowerzyście 100kg i prędkości 70kmh. Ciekaw jestm co sie dzieje z małą tarczą przy hamowaniu elktrycznym rowerem o masie z kierowcą np 150kg z prędkości 80kmh. Pewnie świeci od temperatury. Tylko czekać kiedy pojawią się podwójne tarcze na przód lub tarcze o średnicy 30cm |
|
|
|
|
borsuk
prezes
Pomógł: 25 razy Dołączył: 12 Wrz 2011 Posty: 687 Skąd: Sudety
|
Wysłany: Wto 27 Mar, 2018
|
|
|
djmarcin56 napisał/a: | .. wszyscy wokół już wiedzą, ze tarczówki to realna przewaga nad vbrake a nie tylko moda i marketing. |
W skuteczności hamowania to realna przewaga, ale czy ktoś, kto jeździ po DDRach w Warszawie czy Poznaniu musi je używać to inna historia. Tu odgrywa już rolę marketing i moda. W naszym nizinnym kraju do dobrego tonu należy jeździć na "góralu" z dziesięciorzędową tarczą i oczywiście tarczówkami |
_________________ Mój rower: BBS02B |
|
|
|
|
djmarcin56
prezes
Pomógł: 5 razy Wiek: 35 Dołączył: 05 Sie 2016 Posty: 522 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Wto 27 Mar, 2018
|
|
|
Arbiter napisał/a: | Tylko czekać kiedy pojawią się podwójne tarcze na przód lub tarcze o średnicy 30cm |
Już od dłuższego czasu są takie dostępne i były montowane w konstrukcjach np. przez Arka tu na forum |
_________________ Zbieram graty do swojej pierwszej konstrukcji |
|
|
|
|
Inc0
prezes
Pomógł: 21 razy Dołączył: 24 Lut 2018 Posty: 593 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Wto 27 Mar, 2018
|
|
|
300mm tarcze .. a czasem nie były to hamulce motocyklowe? i ja bym tylko takie pchał do e-bike z mocą na kole 15kw i momentem 200Nm to bardziej motocykl elektryczny niż rower |
|
|
|
|
djmarcin56
prezes
Pomógł: 5 razy Wiek: 35 Dołączył: 05 Sie 2016 Posty: 522 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Wto 27 Mar, 2018
|
|
|
Inc0 napisał/a: | 300mm tarcze .. a czasem nie były to hamulce motocyklowe? i ja bym tylko takie pchał do e-bike z mocą na kole 15kw i momentem 200Nm to bardziej motocykl elektryczny niż rower |
Nie napisałem tego ale dokładnie...chodziło o podwójne tarcze a nie wielkie 30cm |
_________________ Zbieram graty do swojej pierwszej konstrukcji |
|
|
|
|
|