Bocian 5.7 kW - Spark Super Hadron 654 - SSH 654 |
Autor |
Wiadomość |
qaz33
szef qaz33
Pomógł: 15 razy Dołączył: 07 Kwi 2014 Posty: 1464 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Pon 08 Maj, 2017
|
|
|
Tak jak piszesz masz silnik RHR 205-40. Jak myslisz co oznacza druga liczba? Po drugie nie liczy sie sama szerokosc ale powierzchnia magnesow x indukcja x prad aby porownywac proporconalnie moment |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Pon 08 Maj, 2017
|
|
|
QS Wp, 40mm magnesy, 40mm stojan = 4000W
QS 205, 50mm magnesy, 50mm stojan = 3000W
Tak jak mówi qaz33 |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
Dlugas
dyrektor Bob budowniczy :)
Pomógł: 10 razy Wiek: 47 Dołączył: 06 Gru 2015 Posty: 439 Skąd: Cz-wa
|
Wysłany: Pon 08 Maj, 2017
|
|
|
qaz33 napisał/a: | nie liczy sie sama szerokosc ale powierzchnia magnesow x indukcja x prad aby porownywac proporconalnie moment |
A powierzchnia nie wynika z szerokości?
Więc jeśli zastosować szerszy stojan oraz szersze pole magnetyczne oraz ten sam nawój twierdzisz że nie będzie lepiej?
Wiem że wiele parametrów trzeba brać pod uwagę ale każdy silnik można nawinąć prawie dowolnie, przynajmniej na tyle na ile pozwala jego konstrukcja.
Cytat: |
QS Wp, 40mm magnesy, 40mm stojan = 4000W
QS 205, 50mm magnesy, 50mm stojan = 3000W |
Papier wszystko przyjmie, zobaczymy jak będzie w praniu |
_________________ Spark Super Hadron 654 |
|
|
|
|
qaz33
szef qaz33
Pomógł: 15 razy Dołączył: 07 Kwi 2014 Posty: 1464 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Pon 08 Maj, 2017
|
|
|
Ty na serio?
Powierzchnia to szerokosc * obwod
Pierwszy parametr to wlasnie promien. Np rh273-40 ma wieksza powierzchnie niz rh205-50 |
|
|
|
|
Dlugas
dyrektor Bob budowniczy :)
Pomógł: 10 razy Wiek: 47 Dołączył: 06 Gru 2015 Posty: 439 Skąd: Cz-wa
|
Wysłany: Pon 08 Maj, 2017
|
|
|
qaz33 napisał/a: | Ty na serio? |
|
_________________ Spark Super Hadron 654 |
|
|
|
|
pawextelinfo
stażysta
Wiek: 42 Dołączył: 13 Maj 2016 Posty: 183 Skąd: Węgierska Górka
|
Wysłany: Pon 08 Maj, 2017
|
|
|
|
Ostatnio zmieniony przez pawextelinfo Pon 08 Maj, 2017, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
pawextelinfo
stażysta
Wiek: 42 Dołączył: 13 Maj 2016 Posty: 183 Skąd: Węgierska Górka
|
Wysłany: Pon 08 Maj, 2017
|
|
|
o edytowałes |
|
|
|
|
Dlugas
dyrektor Bob budowniczy :)
Pomógł: 10 razy Wiek: 47 Dołączył: 06 Gru 2015 Posty: 439 Skąd: Cz-wa
|
Wysłany: Pon 08 Maj, 2017
|
|
|
pawextelinfo napisał/a: | o edytowałes |
Tak, bo nie doczytałem o średnicy
130cm to obwód, rhr podaje średnicę |
_________________ Spark Super Hadron 654 |
|
|
|
|
Dlugas
dyrektor Bob budowniczy :)
Pomógł: 10 razy Wiek: 47 Dołączył: 06 Gru 2015 Posty: 439 Skąd: Cz-wa
|
Wysłany: Śro 10 Maj, 2017
|
|
|
Dziś dotarły wyłączniki bimetaliczne ceramiczne 150 st.C styki NO 10A - http://allegro.pl/wylaczn...6773194591.html - tylko takie mieli na allegro. Niestety gabarytowo są duże, za duże. Niestety nie znalazłem 5A - bo takie są dobre wymiarami. Natomiast znalazłem 145 st.C które są odpowiednie tj.5A tylko niższa temperatura o 5 stopni trochę mnie zniechęca bo za szybko będzie załączać zabezpieczenia i wyłączać napęd. |
_________________ Spark Super Hadron 654 |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Śro 10 Maj, 2017
|
|
|
Nie możesz użyć plastikowych - zostaną uszkodzone zanim zadziałają lub zadziałają tylko raz. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
ap0f1s
prezes
Pomógł: 15 razy Wiek: 36 Dołączył: 02 Paź 2014 Posty: 757 Skąd: Kęty
|
|
|
|
|
Dlugas
dyrektor Bob budowniczy :)
Pomógł: 10 razy Wiek: 47 Dołączył: 06 Gru 2015 Posty: 439 Skąd: Cz-wa
|
Wysłany: Śro 10 Maj, 2017
|
|
|
Tas, one są chyba ceramiczne. W dotyku i na twardość nie wyglądają na plastikowe.
Myślisz że to jakieś tworzywo?
Edit: nie masz u siebie 150 st.C NO ? |
_________________ Spark Super Hadron 654 |
Ostatnio zmieniony przez Dlugas Śro 10 Maj, 2017, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Śro 10 Maj, 2017
|
|
|
Serio serio, nie montuj, muszą być metalowe.
Jakie tworzywo to nie wiem, ale przez to badziewie paru ludków o mało co nie straciło silników. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Śro 10 Maj, 2017
|
|
|
Po edycji:
Nie możesz użyć NO
W układach zabezpieczających powinno się stosować NC i rozwierać w sytuacji zadziałania. W przypadku przerwania przewodu zabezpieczenie nie zadziała, a to poważna sprawa.
Dzień przed zlotem miałem dokładnie ten problem - miałem zimny lut na przewodzie od wyłącznika termicznego bajk się wyłączył tak jak powinien, a na NO bym sobie jeździł.... |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
Dlugas
dyrektor Bob budowniczy :)
Pomógł: 10 razy Wiek: 47 Dołączył: 06 Gru 2015 Posty: 439 Skąd: Cz-wa
|
Wysłany: Śro 10 Maj, 2017
|
|
|
tas napisał/a: | Nie możesz użyć NO |
To nie jedyne zabezpieczenie. Będą takie 3 łączone równolegle do termistora którego będzie obsługiwać euroterma . Termistor również będzie odłączać napęd po przekroczeniu 150st.C, te wyłączniki bimetaliczne będą jedynie dla bezpieczeństwa w przypadku przekroczenia temperatury w innym miejscu stojanu. Termistor zacznie ograniczać prąd sterownika przy przekroczeniu temperatury130-140st.C do jakiegoś ustalonego poziomu.
W przypadku przerwania obwodu poza silnikiem euroterma nie będzie wyświetlać temperatury i właśnie to będzie sygnałem o awarii.
Dobrze że o tym piszesz że nie powinno się stosować wył.bimetalicznych typu NO przy zabezpieczeniach silników i oczywiście się z tym zgadzam. Jednakże moja konstrukcja zabezpieczenia będzie trochę inaczej działała ale cel bez zmian czyli ten sam
Edit: Panowie, co będzie się działo jeśli podczas jazdy zostanie rozłączony obwód zasilania halli silnika w przypadku sterowania Sabvotonem? Czy dalej będzie jechał ale w trybie bez halli czy wyłączy silnik i zgłosi awarię? Zastanawiałem się jeszcze czy nie można by się wpiąć z wyłącznikiem bimetalicznym NC właśnie w układ zasilania halli. Akurat taki NC na 150st.C mam i pomyślałem sobie że jeśliby to działało to w taki sposób można by rozwiązać rozłączanie napędu bez wyjeżdżania z tym układem na zewnątrz silnika. |
_________________ Spark Super Hadron 654 |
|
|
|
|
|