ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Bocian 5.7 kW - Spark Super Hadron 654 - SSH 654
Autor Wiadomość
Dlugas 
dyrektor
Bob budowniczy :)



Pomógł: 10 razy
Wiek: 47
Dołączył: 06 Gru 2015
Posty: 439
Skąd: Cz-wa
Wysłany: Wto 02 Maj, 2017   

Cytat:

Same nacięcia olej bo to nie wpływa. Mozna zaimpregnowac dla spokoju.

Sądzisz że nie wpływa? Ja myślę że w jakimś stopniu wpływa np.ze względu na przewężenie przewodu w tym miejscu będzie się mocniej grzać a co w przypadku gdy pompujemy tyle amperów w silnik? Takie miejsce może okazać się "najsłabszym ogniwem".
Jest to silnik 17x4 - czy on jest nawinięty 17 drutami czy 4? Bo jeśli jest tam 17 drutów to nie ma się faktycznie o co obawiać.

Edit: Doczytałem że nawój 17x4 nie jest informacją szczegółową co do metody nawoju silnika. Jest jedynie orientacyjną informacją co do parametrów pracy.
Ps. Jest tu ktoś w ogóle?
_________________
Spark Super Hadron 654
 
 
Passat_EQ 
prezes


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 08 Paź 2016
Posty: 580
Skąd: Wrocław
Wysłany: Wto 02 Maj, 2017   

Dlugas napisał/a:
Sądzisz że nie wpływa?


Moje zycie zawodowe opiera się w 50% o druty :) , przegrzane, przerysowane, i przycięte.
Takich przypadków jak Twój obserwowałem juz sporo i uwazam ze nic sie nie stanie.
Niektóre sprzety przy których pracowałem mają moce wieksze niz sabvoton czy mxus nawet razem wzięte, i w róznym stanie musiały wrócic do pracy. Tak więc Twój przypadek uwazam za dosc lekki.
tutaj mozesz sobie pooglądac co mi w ręce wpadało http://www.passca.pl/galeria
 
 
Dlugas 
dyrektor
Bob budowniczy :)



Pomógł: 10 razy
Wiek: 47
Dołączył: 06 Gru 2015
Posty: 439
Skąd: Cz-wa
Wysłany: Wto 02 Maj, 2017   

Cytat:
tutaj mozesz sobie pooglądac co mi w ręce wpadało http://www.passca.pl/galeria

Widzę że kolega działa w branży nagłośnieniowej :) I jeszcze ten Wrocław - grałem tam sylwestra 2015/16 w "Przybij Piątaka" ;)
Wiesz, kupiłem ten silnik w Nexunie jako jeden z ostatnich jakie wtedy były , mało za niego nie dałem a tu się okazuje że mam zonka którego nie powinno być. Wiem że przecież nie otwierają każdego silnika by go oglądać czy wszystko ok. Nie chciałbym go reklamować bo przecie nie mają takich na stanie a ja mam już wahacz skrojony pod kątem tego silnika.
Tas choć widzę że tu zagląda - nie komentuje sprawy. Trochę szkoda, bo mógłby coś podpowiedzieć jako Mentor Przestworzy Elektrycznych lub doradzić.
Chińczycy niestety pokazują swój kunszt pracy od strony która nigdy nie powinna ujrzeć światła dziennego. Takie przypadki podważają jakąkolwiek kontrolę jakości w ich fabrykach - choć może to zbyt poważnie brzmi, bo może składają je w trochę większych stodołach.
_________________
Spark Super Hadron 654
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Wto 02 Maj, 2017   

Nic nie mówię bo koledzy już powiedzieli wszystko.
Olać i jeździć :)
Jeśli się będziesz doszukiwać w pracy chińczyka każdego detalu i szczegółu to zamiast jeździć i się bawić to osiwiejesz.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
Passat_EQ 
prezes


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 08 Paź 2016
Posty: 580
Skąd: Wrocław
Wysłany: Wto 02 Maj, 2017   

Uwazam, ze to sie nie powinno zdarzyc, ale jednak jest.
Z tym, ze symboliczne i zupełnie na nic nie wpływa.
Z drugiej strony wiem, że klient woli kupic sprzet w blistrze całym niż rozciętym, mimo ze oba nowe.No bo czemu płacic za rozciety tyle co za cały - stad rozumiem Twój punkt widzenia.
Dlatego takie internetowe zwroty idą do sklepów typu "factory outlet".
 
 
jszk 
stażysta
jszk


Pomógł: 4 razy
Wiek: 53
Dołączył: 14 Mar 2016
Posty: 128
Skąd: Szczecin
Wysłany: Wto 02 Maj, 2017   

Miałem chyba gorzej a silnik i tak jeździł, (przejechałem z 500 km na takim kablu jak na fotce). Po naprawie specjalnie nie zauważyłem różnicy.
_________________
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=4852
 
 
Dlugas 
dyrektor
Bob budowniczy :)



Pomógł: 10 razy
Wiek: 47
Dołączył: 06 Gru 2015
Posty: 439
Skąd: Cz-wa
Wysłany: Śro 03 Maj, 2017   

Cytat:

Miałem chyba gorzej a silnik i tak jeździł, (przejechałem z 500 km na takim kablu jak na fotce). Po naprawie specjalnie nie zauważyłem różnicy.

Straszne ! Lipa straszna ;) Ile amper w niego pompowałeś w takim stanie?
_________________
Spark Super Hadron 654
 
 
Dlugas 
dyrektor
Bob budowniczy :)



Pomógł: 10 razy
Wiek: 47
Dołączył: 06 Gru 2015
Posty: 439
Skąd: Cz-wa
Wysłany: Śro 03 Maj, 2017   

CD. prac przy silniku: Dekiel z drugiej strony został ściągnięty, okazuje się że na tą stronę nic nie spadło chińczykom i jest przyzwoicie. Odnalazłem przewody które chciałem odzyskać a tu okazuje się że przewody minusowe dla halli są wspólne więc nie było potrzeby lutowania minusowego przewodu tylko plusowy. Więc dolutowałem się do przewodu plusowego od strony zasilania i poprowadziłem dodatkowy plusowy przewód do drugiej pary halli owym przewodem. Odzyskałem dzięki temu 2 przewody bo tylko tyle się przyda. Zamierzam wstawić ntc do pomiaru temperatury oraz jeden lub dwa bimetale na 150st C NO w różnych miejscach silnika - które będą zwierały po przekroczeniu temperatury czujnik ntc. Jako element pomiarowy wyświetlający temp. zastosuję eurotermę która akceptuje czujniki ntc i ustawię pierwszy alarm na 140st.C a drugi na 150st.C. W przypadku wcześniejszego zadziałania któregoś z bimetali euroterma od razu da sygnał na styki przekaźnika by odciąć zasilanie dla sterownika.
Jeśli temperatura przekroczy 140st.C załączy się drugi przekaźnik który będzie odpowiadał za redukcję poziomu sygnału zwrotnego z manetki. Eurotermę można dowolnie konfigurować i ustawiać właściwe poziomy temperatur.
Co do silnika, muszę kupić lakier żywiczny do zabezpieczania uzwojeń (jakieś propozycje?) bo po ściągnięciu z drugiej str. dekla okazało się że jest tam wiele luźnych przewodów na stojanie.
_________________
Spark Super Hadron 654
 
 
jszk 
stażysta
jszk


Pomógł: 4 razy
Wiek: 53
Dołączył: 14 Mar 2016
Posty: 128
Skąd: Szczecin
Wysłany: Śro 03 Maj, 2017   

Dlugas napisał/a:
Cytat:

Miałem chyba gorzej a silnik i tak jeździł, (przejechałem z 500 km na takim kablu jak na fotce). Po naprawie specjalnie nie zauważyłem różnicy.

Straszne ! Lipa straszna ;) Ile amper w niego pompowałeś w takim stanie?


30A z aku, pewnie dlatego nic mu nie było
_________________
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=4852
 
 
Passat_EQ 
prezes


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 08 Paź 2016
Posty: 580
Skąd: Wrocław
Wysłany: Śro 03 Maj, 2017   

Dlugas napisał/a:
muszę kupić lakier żywiczny do zabezpieczania uzwojeń

Proponuje epidian. Jest ich kilka rodzajów. Nie pamietam który, ale są dostępne na allegro. Spytaj sprzedawce który jest umiarkowanie elastyczny.
Nagrzewasz składniki do 40-50stopni, nagrzewasz porządnie stojan (mozesz w piekarniku tez na 50-60stopni) tak, zeby ledwo dało sie go w rękach trzymac.
Następnie łączysz składniki, mieszasz i pędzelkiem nanosisz na stojan. Dzieki wysokiej temperaturze dobrze spenetruje uzwojenia.
Epidian raczej nie smierdzi. Na pewno nie tak jak żywica epoksydowa, którą odradzam (za duzy skurcz przy wiązaniu)
 
 
Dlugas 
dyrektor
Bob budowniczy :)



Pomógł: 10 razy
Wiek: 47
Dołączył: 06 Gru 2015
Posty: 439
Skąd: Cz-wa
Wysłany: Śro 03 Maj, 2017   

Myślałem o takim - http://allegro.pl/lakier-...6399352316.html -schnie w temp. pokojowej 3 godz.
Tylko zastanawiam się jak bedzie z cyrkulacją powietrza między zwojami - bo teraz powietrze dociera do wielu miejsc a z żywicą będzie trochę inaczej.
Tak myślę i może nawet będzie lepiej bo żywica napewno lepiej przewodzi ciepło niż powietrze i odprowadzenie nadmiaru ciepła na chłodniejsze partie uzwojenia będzie szybsze.
_________________
Spark Super Hadron 654
 
 
Passat_EQ 
prezes


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 08 Paź 2016
Posty: 580
Skąd: Wrocław
Wysłany: Śro 03 Maj, 2017   

Jsstem sceptyczny poniewaz na takie lakiery juz kilkukrotnie probowalem nawinac cewki glsnikowe i to nie wyszlo. Izoluja i sa elastyczne ale nie zespolą luźnych drutow silnika - tak uwazam.
 
 
Dlugas 
dyrektor
Bob budowniczy :)



Pomógł: 10 razy
Wiek: 47
Dołączył: 06 Gru 2015
Posty: 439
Skąd: Cz-wa
Wysłany: Śro 03 Maj, 2017   

Passat_EQ napisał/a:
Izoluja i sa elastyczne ale nie zespolą luźnych drutow silnika - tak uwazam.

Te luźne trzeba związać sznurkiem do kupy ze wszystkimi, jak się pomaluje żywicą to będą się trzymać ;)
Ja kiedyś naprawiając cewkę głośnikową dokładnie nawijając nową przesmarowałem karkas butaprenem by podczas nawijania nic mi się z niego nie zsuwało. Butapren oczywiście musiał przyschnąć ze 20min. I pomogło :)
_________________
Spark Super Hadron 654
 
 
Passat_EQ 
prezes


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 08 Paź 2016
Posty: 580
Skąd: Wrocław
Wysłany: Czw 04 Maj, 2017   

Dlatego zamiast sznura uzywam epidian i nie musze sie bawic w wiązanie :)
 
 
Dlugas 
dyrektor
Bob budowniczy :)



Pomógł: 10 razy
Wiek: 47
Dołączył: 06 Gru 2015
Posty: 439
Skąd: Cz-wa
Wysłany: Pon 08 Maj, 2017   

Czekam na termiki do silnika które kupiłem przed długim weekendem i jeszcze ich nie ma. Silnik rozebrany czeka na wklejenie tych czujników.
Z ciekawości zmierzyłem szerokość statora - tu się okazuje że jego szerokość to 4 cm. To samo tyczy się szerokości magnesów - również 4 cm. Ten silnik ma szerokość mniejszą od Mxusa - bo ten ma 4,5 cm.
Nie rozumiem tylko dlaczego zapłaciłem za niego więcej niż za Mxusa, przecież miał być lepszy, lepsza miała być cyrkulacja ciepła ze względu na aluminiową podstawę stojanu której nie ma-bo okazała się stalowa a teraz jeszcze okazuje się że stojan nie ma 5 cm a 4 cm. :sad:

20170506_231803.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 314 raz(y) 909,97 KB

20170506_231715.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 314 raz(y) 778,31 KB

_________________
Spark Super Hadron 654
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group