ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Bocian 5.7 kW - Spark Super Hadron 654 - SSH 654
Autor Wiadomość
sunman 
kierownik


Dołączył: 08 Kwi 2014
Posty: 317
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Wto 23 Maj, 2017   

Masz moze zdjecie jak przymocowales uszy tylniego amortyzatora?
Mam na mysli jeszcze jedno gdzie widac to z innej perspektywy , bo sklaniam sie do przerobienia swojego mocowania wlasnie w ten sposob.

Znasz moze twardosc swojej sprezyny? Wage , swoja plus rower. Byloby to pomocne , moja konstrukcja jest glownie inspirowana projektem Radassa , jak i Twoja tez widze. Czesci moto sa swoista alternatywa dla drogich rowerowych odpowiednikow.
 
 
Dlugas 
dyrektor
Bob budowniczy :)



Pomógł: 10 razy
Wiek: 47
Dołączył: 06 Gru 2015
Posty: 439
Skąd: Cz-wa
Wysłany: Śro 24 Maj, 2017   

sunman napisał/a:
Masz moze zdjecie jak przymocowales uszy tylniego amortyzatora?

Górne czy dolne?
Otrzymałeś PW ? Pytam bo tam chyba pisałem o wadze :)
_________________
Spark Super Hadron 654
 
 
sunman 
kierownik


Dołączył: 08 Kwi 2014
Posty: 317
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Śro 24 Maj, 2017   

jednwgo i drugiego :) i najlepiej ze srodka , mam zamiar wstawic dlugi amor. tylu bo geometrie mam obecnie "harlejowata" . Ps jesli masz gdzies tez jakies linki do kalkulatora dampera i podobne materialy przydadza sie i w twoim temacie dla potomnych. Obecnie trend glowny to czesci rowerowe a tu wciaz jest sporo wiedzy i rozwiazan do wypracowania.
ps. ta odebralem pw:)
 
 
Dlugas 
dyrektor
Bob budowniczy :)



Pomógł: 10 razy
Wiek: 47
Dołączył: 06 Gru 2015
Posty: 439
Skąd: Cz-wa
Wysłany: Czw 25 Maj, 2017   

Mam zdjęcia tylnego amorka.Sunman proszę bardzo :)
Oczywiście reszta prac ciągnie się bo jest problem wszystko zmieścić w środku. Ale może się zmieści ;)

widok od dołu.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 456 raz(y) 341,52 KB

mocowanie górne1.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 395 raz(y) 370,44 KB

mocowanie górne.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 428 raz(y) 344,3 KB

mocowanie dolne1.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 407 raz(y) 363,45 KB

mocowanie dolne.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 387 raz(y) 361,35 KB

_________________
Spark Super Hadron 654
 
 
Dlugas 
dyrektor
Bob budowniczy :)



Pomógł: 10 razy
Wiek: 47
Dołączył: 06 Gru 2015
Posty: 439
Skąd: Cz-wa
Wysłany: Pią 09 Cze, 2017   

Dzisiaj skończyłem montowanie aku w ramie. Obudowę na aku wykonałem z alu-ponieważ są to soft case 6s1p i muszą być solidnie zamocowane.Całość skręcona szpilkami M3 do ramy w ilości 10szt.
Jeszcze przyłączenie wszystkich aku do bms-a i najważniejszy etap będzie za mną :)
Oczywiście przewody do połączenia 5P mam już przygotowane.
Czujnik do silnika jeszcze nie dotarł więc cierpliwie czekam. Pcham inne prace nie związane z silnikiem-a pracy jest sporo.

aku-montaż.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 437 raz(y) 688,94 KB

aku-montaż1.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 422 raz(y) 683,3 KB

_________________
Spark Super Hadron 654
 
 
Dlugas 
dyrektor
Bob budowniczy :)



Pomógł: 10 razy
Wiek: 47
Dołączył: 06 Gru 2015
Posty: 439
Skąd: Cz-wa
Wysłany: Sob 10 Cze, 2017   

Kilka postów wyżej zadałem pytanie:
Panowie, co będzie się działo jeśli podczas jazdy zostanie rozłączony obwód zasilania halli silnika w przypadku sterowania Sabvotonem? Czy dalej będzie jechał ale w trybie bez halli czy wyłączy silnik i zgłosi awarię? Zastanawiałem się jeszcze czy nie można by się wpiąć z wyłącznikiem bimetalicznym NC właśnie w układ zasilania halli. Akurat taki NC na 150st.C mam i pomyślałem sobie że jeśliby to działało to w taki sposób można by rozwiązać rozłączanie napędu bez wyjeżdżania z tym układem na zewnątrz silnika.
Takie proste, nie trzeba się martwić z wyprowadzaniem dodatkowych przewodów na potrzeby czujnika bimetalicznego tylko podpiąć pod zasilanie halli, jak czujnik rozłączy obwód zasilania halli to sterownik wyłączy się, zgłosi awarię i ....no właśnie, czy to ma prawo tak działać? :)
_________________
Spark Super Hadron 654
 
 
Dlugas 
dyrektor
Bob budowniczy :)



Pomógł: 10 razy
Wiek: 47
Dołączył: 06 Gru 2015
Posty: 439
Skąd: Cz-wa
Wysłany: Śro 14 Cze, 2017   

Przed chwilą zrobiłem niechcący zwarcie przy podłączaniu przewodów balansujących do aku. Zrobiłem wcześniej takie przewody by podłączenie konfiguracji 6S5P odbywało się przy pomocy złącz-przewodów przedłużających balansujące które to są przycięte od strony wtyczki a zostały same gniazdka. Więc 5 pojedynczych zestawów 6s połączonych jest równolegle i spina całe 6s5p w jedną całość. I takich zestawów jest kilka aż do 20S. Wszystkie te złącza polutowałem z tymi od bms-a i wyszła mi "instalacja" którą trzeba tylko wpiąć... więc jak już byłem przy wpinaniu od 6S-12S na ostatniej wtyczce machnąłem się i wpiąłem do sąsiedniego akumulatora od cel13-18 i strasznie się zaświeciła wtyczka którą szybko wyrywałem i czułem że jest gorąca i miękka jak plastelina. Zestaw wtyczek nieźle się "zhajcował " i nadawał się jedynie do wymiany, dwa przewody upaliły się w miejscu tuż za wtyczką od strony baterii.
Na szczęście nic więcej się nie stało, przewody balansujące skróciłem o te miejsca , przemierzyłem, wykonałem skrupulatne oględziny i wychodzi że jest ok.
Ale trochę się trząsłem - wystraszyło mnie to nieźle-a to tylko w gałęzi 24V na przewodzikach 24AWG więc co by było przy 80V 8AWG- strach pomyśleć.

20170614_192526.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 427 raz(y) 222,38 KB

20170614_192504.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 369 raz(y) 348,03 KB

_________________
Spark Super Hadron 654
 
 
Passat_EQ 
prezes


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 08 Paź 2016
Posty: 580
Skąd: Wrocław
Wysłany: Śro 14 Cze, 2017   

Bocian 5.7kW -> https://forum.arbiter.pl/images/avatars/35943961256a2ccc4813ad.jpg

Spawarka 5.7kW -> http://pl.bossgoo.com/pro...r-45052615.html

Z tą różnicą ze bocian to by zrobił lepiej ;)
 
 
Tomek 
brygadzista



Pomógł: 9 razy
Wiek: 27
Dołączył: 06 Lut 2016
Posty: 268
Skąd: Bralin
Wysłany: Śro 14 Cze, 2017   

Znam ten strach, też zrobiłem zwarcie u siebie przy wpinaniu bmsa ale wtyczki przeżyły i wszystko już 2 sezon śmiga a napięcie na celach po zwarciu równe z resztą a cele zimne i po balansowaniu zawsze równiutkie 83.6v więc i u ciebie powinno być ok :) Dużo "p" i cienkie przewody uratowały sytuancje :D
_________________
Jeżdzę na RAGE http://forum.arbiter.pl/v...p?p=83403#83403
 
 
Dlugas 
dyrektor
Bob budowniczy :)



Pomógł: 10 razy
Wiek: 47
Dołączył: 06 Gru 2015
Posty: 439
Skąd: Cz-wa
Wysłany: Śro 14 Cze, 2017   

Passat_EQ napisał/a:

Z tą różnicą ze bocian to by zrobił lepiej ;)

No, pewno by odleciał w środku lata :lol:

Tomek napisał/a:
Dużo "p" i cienkie przewody uratowały sytuancje :D

Dobrze że nie upaliły się przy celach bo dwie noce zawaliłem by wszystkie akusy poukładać, zamocować mocowania i podłączyć przewody prądowe
_________________
Spark Super Hadron 654
 
 
Dlugas 
dyrektor
Bob budowniczy :)



Pomógł: 10 razy
Wiek: 47
Dołączył: 06 Gru 2015
Posty: 439
Skąd: Cz-wa
Wysłany: Pon 26 Cze, 2017   

Panowie, czy bezpiecznie dla silnika jeździć tylko z termistorem?
Termistor będzie podłączony do wskaźnika w którym można ustawić progi zadziałania 2 alarmów. Jeden alarm będzie odpowiadać za ograniczenie prądu dla silnika do powiedzmy 15-20A przy temperaturze 110st.C a drugi przy 150st.C odetnie pracę sterownika.
Zastanawiam się co będzie jak silnik osiągnie te 110st.C i zadziała ograniczenie prądowe. Czy przy 20A prądu z baterii będzie możliwe w ogóle osiągnięcie 150st.C na silniku... :?:
Może ten prąd podnieść trochę wyżej?
_________________
Spark Super Hadron 654
 
 
Tomek 
brygadzista



Pomógł: 9 razy
Wiek: 27
Dołączył: 06 Lut 2016
Posty: 268
Skąd: Bralin
Wysłany: Pon 26 Cze, 2017   

Nie podnoś prądu tylko podnieś pierwszy próg do 120-130st bo do 110 w moment idzie rozgrzać. Chociaż ja mam alarm na 130st a rzadko kiedy zauważam i mi rozłącza bimetal 150st. 20A wydaje się być ok ale dla wyższego progu bo połowe zabawy będziesz na ograniczeniu jeździł :wink: Chyba, że tylko po płaskim i nie agresywnie, wtedy 110 będzie wystarczająco... Ogólnie lepiej jest dać 2-3xbimetal nc 125-150st. przy łączeniach uzwojeń i święto lasu nie ma opcji spalić silnika a tak zwsze będzie myśl czy zadziała czy może coś w chińskiej elektronice nie zadziała w końcu :roll:
_________________
Jeżdzę na RAGE http://forum.arbiter.pl/v...p?p=83403#83403
 
 
kondzio927 
prezes
WWW.KONDZIO-BIKE.PL



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 27 Paź 2011
Posty: 554
Skąd: CZĘSTOCHOWA
Wysłany: Pon 26 Cze, 2017   

Dlugas napisał/a:
Panowie, czy bezpiecznie dla silnika jeździć tylko z termistorem?

...mój silnik woli jak jeździ zemną :razz: :wink:
...składaj tą furę bo nie mam z kim jeździć !
 
 
Dlugas 
dyrektor
Bob budowniczy :)



Pomógł: 10 razy
Wiek: 47
Dołączył: 06 Gru 2015
Posty: 439
Skąd: Cz-wa
Wysłany: Wto 27 Cze, 2017   

Cytat:

Nie podnoś prądu tylko podnieś pierwszy próg do 120-130st bo do 110 w moment idzie rozgrzać.

Pytanie tylko czy wytrzyma termistor bo graniczną temperaturę jaką podaje producent to 120st.C
kondzio927 napisał/a:
...mój silnik woli jak jeździ zemną :razz: :wink:
...składaj tą furę bo nie mam z kim jeździć !

Sam nie wiem czy przypadkiem nie chciałem napisać "z terminatorem" :lol:
Kondzio, dobra, jeszcze trochę i go uruchomię :)
Tymczasem skończyłem podłączanie sterowania i - wnętrzności skrzynki są podłączone ze wszystkim. Hamulce również założone, przewód hamulca tylnego przez skrzynkę przełożony, było ciasno ;) .
Muszę przyznać że jest tam w skrzynce tak mało miejsca że ciężko było już bardzo wszystko upchnąć...ale się udało :) Zresztą sami oceńcie :)
Tylko koło z silnikiem jeszcze nie do końca ogarnięte :sad:

wnętrzności.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 405 raz(y) 513,48 KB

_________________
Spark Super Hadron 654
 
 
Mobil 
prezes


Pomógł: 5 razy
Wiek: 104
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 656
Wysłany: Wto 27 Cze, 2017   

Niezłe masz to centrum sterowania od góry :mrgreen:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group