Bocian 5.7 kW - Spark Super Hadron 654 - SSH 654 |
Autor |
Wiadomość |
sunman
kierownik
Dołączył: 08 Kwi 2014 Posty: 317 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Wto 23 Maj, 2017
|
|
|
Masz moze zdjecie jak przymocowales uszy tylniego amortyzatora?
Mam na mysli jeszcze jedno gdzie widac to z innej perspektywy , bo sklaniam sie do przerobienia swojego mocowania wlasnie w ten sposob.
Znasz moze twardosc swojej sprezyny? Wage , swoja plus rower. Byloby to pomocne , moja konstrukcja jest glownie inspirowana projektem Radassa , jak i Twoja tez widze. Czesci moto sa swoista alternatywa dla drogich rowerowych odpowiednikow. |
|
|
|
|
Dlugas
dyrektor Bob budowniczy :)
Pomógł: 10 razy Wiek: 47 Dołączył: 06 Gru 2015 Posty: 439 Skąd: Cz-wa
|
Wysłany: Śro 24 Maj, 2017
|
|
|
sunman napisał/a: | Masz moze zdjecie jak przymocowales uszy tylniego amortyzatora? |
Górne czy dolne?
Otrzymałeś PW ? Pytam bo tam chyba pisałem o wadze |
_________________ Spark Super Hadron 654 |
|
|
|
|
sunman
kierownik
Dołączył: 08 Kwi 2014 Posty: 317 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Śro 24 Maj, 2017
|
|
|
jednwgo i drugiego i najlepiej ze srodka , mam zamiar wstawic dlugi amor. tylu bo geometrie mam obecnie "harlejowata" . Ps jesli masz gdzies tez jakies linki do kalkulatora dampera i podobne materialy przydadza sie i w twoim temacie dla potomnych. Obecnie trend glowny to czesci rowerowe a tu wciaz jest sporo wiedzy i rozwiazan do wypracowania.
ps. ta odebralem pw:) |
|
|
|
|
Dlugas
dyrektor Bob budowniczy :)
Pomógł: 10 razy Wiek: 47 Dołączył: 06 Gru 2015 Posty: 439 Skąd: Cz-wa
|
Wysłany: Czw 25 Maj, 2017
|
|
|
Mam zdjęcia tylnego amorka.Sunman proszę bardzo
Oczywiście reszta prac ciągnie się bo jest problem wszystko zmieścić w środku. Ale może się zmieści
widok od dołu.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 456 raz(y) 341,52 KB |
mocowanie górne1.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 395 raz(y) 370,44 KB |
mocowanie górne.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 428 raz(y) 344,3 KB |
mocowanie dolne1.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 407 raz(y) 363,45 KB |
mocowanie dolne.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 387 raz(y) 361,35 KB |
|
_________________ Spark Super Hadron 654 |
|
|
|
|
Dlugas
dyrektor Bob budowniczy :)
Pomógł: 10 razy Wiek: 47 Dołączył: 06 Gru 2015 Posty: 439 Skąd: Cz-wa
|
Wysłany: Pią 09 Cze, 2017
|
|
|
Dzisiaj skończyłem montowanie aku w ramie. Obudowę na aku wykonałem z alu-ponieważ są to soft case 6s1p i muszą być solidnie zamocowane.Całość skręcona szpilkami M3 do ramy w ilości 10szt.
Jeszcze przyłączenie wszystkich aku do bms-a i najważniejszy etap będzie za mną
Oczywiście przewody do połączenia 5P mam już przygotowane.
Czujnik do silnika jeszcze nie dotarł więc cierpliwie czekam. Pcham inne prace nie związane z silnikiem-a pracy jest sporo.
aku-montaż.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 437 raz(y) 688,94 KB |
aku-montaż1.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 422 raz(y) 683,3 KB |
|
_________________ Spark Super Hadron 654 |
|
|
|
|
Dlugas
dyrektor Bob budowniczy :)
Pomógł: 10 razy Wiek: 47 Dołączył: 06 Gru 2015 Posty: 439 Skąd: Cz-wa
|
Wysłany: Sob 10 Cze, 2017
|
|
|
Kilka postów wyżej zadałem pytanie:
Panowie, co będzie się działo jeśli podczas jazdy zostanie rozłączony obwód zasilania halli silnika w przypadku sterowania Sabvotonem? Czy dalej będzie jechał ale w trybie bez halli czy wyłączy silnik i zgłosi awarię? Zastanawiałem się jeszcze czy nie można by się wpiąć z wyłącznikiem bimetalicznym NC właśnie w układ zasilania halli. Akurat taki NC na 150st.C mam i pomyślałem sobie że jeśliby to działało to w taki sposób można by rozwiązać rozłączanie napędu bez wyjeżdżania z tym układem na zewnątrz silnika.
Takie proste, nie trzeba się martwić z wyprowadzaniem dodatkowych przewodów na potrzeby czujnika bimetalicznego tylko podpiąć pod zasilanie halli, jak czujnik rozłączy obwód zasilania halli to sterownik wyłączy się, zgłosi awarię i ....no właśnie, czy to ma prawo tak działać? |
_________________ Spark Super Hadron 654 |
|
|
|
|
Dlugas
dyrektor Bob budowniczy :)
Pomógł: 10 razy Wiek: 47 Dołączył: 06 Gru 2015 Posty: 439 Skąd: Cz-wa
|
Wysłany: Śro 14 Cze, 2017
|
|
|
Przed chwilą zrobiłem niechcący zwarcie przy podłączaniu przewodów balansujących do aku. Zrobiłem wcześniej takie przewody by podłączenie konfiguracji 6S5P odbywało się przy pomocy złącz-przewodów przedłużających balansujące które to są przycięte od strony wtyczki a zostały same gniazdka. Więc 5 pojedynczych zestawów 6s połączonych jest równolegle i spina całe 6s5p w jedną całość. I takich zestawów jest kilka aż do 20S. Wszystkie te złącza polutowałem z tymi od bms-a i wyszła mi "instalacja" którą trzeba tylko wpiąć... więc jak już byłem przy wpinaniu od 6S-12S na ostatniej wtyczce machnąłem się i wpiąłem do sąsiedniego akumulatora od cel13-18 i strasznie się zaświeciła wtyczka którą szybko wyrywałem i czułem że jest gorąca i miękka jak plastelina. Zestaw wtyczek nieźle się "zhajcował " i nadawał się jedynie do wymiany, dwa przewody upaliły się w miejscu tuż za wtyczką od strony baterii.
Na szczęście nic więcej się nie stało, przewody balansujące skróciłem o te miejsca , przemierzyłem, wykonałem skrupulatne oględziny i wychodzi że jest ok.
Ale trochę się trząsłem - wystraszyło mnie to nieźle-a to tylko w gałęzi 24V na przewodzikach 24AWG więc co by było przy 80V 8AWG- strach pomyśleć.
20170614_192526.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 427 raz(y) 222,38 KB |
20170614_192504.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 369 raz(y) 348,03 KB |
|
_________________ Spark Super Hadron 654 |
|
|
|
|
Passat_EQ
prezes
Pomógł: 15 razy Dołączył: 08 Paź 2016 Posty: 580 Skąd: Wrocław
|
|
|
|
|
Tomek
brygadzista
Pomógł: 9 razy Wiek: 27 Dołączył: 06 Lut 2016 Posty: 268 Skąd: Bralin
|
Wysłany: Śro 14 Cze, 2017
|
|
|
Znam ten strach, też zrobiłem zwarcie u siebie przy wpinaniu bmsa ale wtyczki przeżyły i wszystko już 2 sezon śmiga a napięcie na celach po zwarciu równe z resztą a cele zimne i po balansowaniu zawsze równiutkie 83.6v więc i u ciebie powinno być ok Dużo "p" i cienkie przewody uratowały sytuancje |
_________________ Jeżdzę na RAGE http://forum.arbiter.pl/v...p?p=83403#83403 |
|
|
|
|
Dlugas
dyrektor Bob budowniczy :)
Pomógł: 10 razy Wiek: 47 Dołączył: 06 Gru 2015 Posty: 439 Skąd: Cz-wa
|
Wysłany: Śro 14 Cze, 2017
|
|
|
Passat_EQ napisał/a: |
Z tą różnicą ze bocian to by zrobił lepiej |
No, pewno by odleciał w środku lata
Tomek napisał/a: | Dużo "p" i cienkie przewody uratowały sytuancje |
Dobrze że nie upaliły się przy celach bo dwie noce zawaliłem by wszystkie akusy poukładać, zamocować mocowania i podłączyć przewody prądowe |
_________________ Spark Super Hadron 654 |
|
|
|
|
Dlugas
dyrektor Bob budowniczy :)
Pomógł: 10 razy Wiek: 47 Dołączył: 06 Gru 2015 Posty: 439 Skąd: Cz-wa
|
Wysłany: Pon 26 Cze, 2017
|
|
|
Panowie, czy bezpiecznie dla silnika jeździć tylko z termistorem?
Termistor będzie podłączony do wskaźnika w którym można ustawić progi zadziałania 2 alarmów. Jeden alarm będzie odpowiadać za ograniczenie prądu dla silnika do powiedzmy 15-20A przy temperaturze 110st.C a drugi przy 150st.C odetnie pracę sterownika.
Zastanawiam się co będzie jak silnik osiągnie te 110st.C i zadziała ograniczenie prądowe. Czy przy 20A prądu z baterii będzie możliwe w ogóle osiągnięcie 150st.C na silniku...
Może ten prąd podnieść trochę wyżej? |
_________________ Spark Super Hadron 654 |
|
|
|
|
Tomek
brygadzista
Pomógł: 9 razy Wiek: 27 Dołączył: 06 Lut 2016 Posty: 268 Skąd: Bralin
|
Wysłany: Pon 26 Cze, 2017
|
|
|
Nie podnoś prądu tylko podnieś pierwszy próg do 120-130st bo do 110 w moment idzie rozgrzać. Chociaż ja mam alarm na 130st a rzadko kiedy zauważam i mi rozłącza bimetal 150st. 20A wydaje się być ok ale dla wyższego progu bo połowe zabawy będziesz na ograniczeniu jeździł Chyba, że tylko po płaskim i nie agresywnie, wtedy 110 będzie wystarczająco... Ogólnie lepiej jest dać 2-3xbimetal nc 125-150st. przy łączeniach uzwojeń i święto lasu nie ma opcji spalić silnika a tak zwsze będzie myśl czy zadziała czy może coś w chińskiej elektronice nie zadziała w końcu |
_________________ Jeżdzę na RAGE http://forum.arbiter.pl/v...p?p=83403#83403 |
|
|
|
|
kondzio927
prezes WWW.KONDZIO-BIKE.PL
Pomógł: 7 razy Dołączył: 27 Paź 2011 Posty: 554 Skąd: CZĘSTOCHOWA
|
Wysłany: Pon 26 Cze, 2017
|
|
|
Dlugas napisał/a: | Panowie, czy bezpiecznie dla silnika jeździć tylko z termistorem? |
...mój silnik woli jak jeździ zemną
...składaj tą furę bo nie mam z kim jeździć ! |
|
|
|
|
Dlugas
dyrektor Bob budowniczy :)
Pomógł: 10 razy Wiek: 47 Dołączył: 06 Gru 2015 Posty: 439 Skąd: Cz-wa
|
Wysłany: Wto 27 Cze, 2017
|
|
|
Cytat: |
Nie podnoś prądu tylko podnieś pierwszy próg do 120-130st bo do 110 w moment idzie rozgrzać. |
Pytanie tylko czy wytrzyma termistor bo graniczną temperaturę jaką podaje producent to 120st.C
kondzio927 napisał/a: | ...mój silnik woli jak jeździ zemną
...składaj tą furę bo nie mam z kim jeździć ! |
Sam nie wiem czy przypadkiem nie chciałem napisać "z terminatorem"
Kondzio, dobra, jeszcze trochę i go uruchomię
Tymczasem skończyłem podłączanie sterowania i - wnętrzności skrzynki są podłączone ze wszystkim. Hamulce również założone, przewód hamulca tylnego przez skrzynkę przełożony, było ciasno .
Muszę przyznać że jest tam w skrzynce tak mało miejsca że ciężko było już bardzo wszystko upchnąć...ale się udało Zresztą sami oceńcie
Tylko koło z silnikiem jeszcze nie do końca ogarnięte
wnętrzności.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 405 raz(y) 513,48 KB |
|
_________________ Spark Super Hadron 654 |
|
|
|
|
Mobil
prezes
Pomógł: 5 razy Wiek: 104 Dołączył: 21 Wrz 2015 Posty: 656
|
Wysłany: Wto 27 Cze, 2017
|
|
|
Niezłe masz to centrum sterowania od góry |
|
|
|
|
|