Nowy Projekt - Elektryczny Motocykl |
Autor |
Wiadomość |
pabblo_pl
stażysta
Dołączył: 08 Lis 2016 Posty: 142 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Nie 22 Sty, 2017
|
|
|
barmal napisał/a: | Weź pod uwagę, że tranzystory są bardziej wrażliwe na zawyżone napięcie niż prąd. Przy 60V i 58,8 Zakładanego max. napięcia będziez miał przy w pełni naładowanym aku szpilki napięciowe podczas zdejmowania nogi z gazu....a tego one nie zniosą zbyt długo Będzie popkorn |
To nie jest problemem to jest sterownik do testów i mogę dać wszystkie mostefy na 80 - 100V, żeby wytrzymały.
Tylko czy jest sens?
Co zyskam podnosząc napięcie silnikowi parametry w poście wyżej. |
|
|
|
|
gienek333
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 55 Dołączył: 26 Kwi 2013 Posty: 1338 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Nie 22 Sty, 2017
|
|
|
W przypadku tego silnika moc zwiększamy prądem, a nie napięciem i lepiej w niego puścić 400A (chwilowo) niż podnosić mu napięcie. Jego można rozkręcić nawet i 6000 na 24V, wystarczy zmniejszyć wzbudzanie. Jak go zasilasz z 24V i dasz na wzbudzanie 24V, to osiągnie kilkaset rpm, jak zmniejszysz wzbudzanie do 2V, to będzie się kręcił kilka tysięcy. |
_________________ Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu. |
|
|
|
|
pabblo_pl
stażysta
Dołączył: 08 Lis 2016 Posty: 142 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Nie 22 Sty, 2017
|
|
|
gienek333 napisał/a: | W przypadku tego silnika moc zwiększamy prądem, a nie napięciem i lepiej w niego puścić 400A (chwilowo) niż podnosić mu napięcie. Jego można rozkręcić nawet i 6000 na 24V, wystarczy zmniejszyć wzbudzanie. Jak go zasilasz z 24V i dasz na wzbudzanie 24V, to osiągnie kilkaset rpm, jak zmniejszysz wzbudzanie do 2V, to będzie się kręcił kilka tysięcy. |
Tylko czy jest sens pchania 400A jak przy 48V osiągnę podobne właściwości przy 200A?
Dobrze rozumuję?
W tej chwili na M1 resistant mam ustawioną wartość 5A,
co daje 2.5-3.7V na wzbudzaniu najwyższa wartość na full przepustnicy.
Lecz nie wiem ile obrotów na silniku. |
|
|
|
|
gienek333
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 55 Dołączył: 26 Kwi 2013 Posty: 1338 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Nie 22 Sty, 2017
|
|
|
Nie do końca tak jest. Silnik ma duże szczotki (po dwie) i jest przystosowany do dużych prądów, natomiast napięcie zwiększa łuk elektryczny, który jest wrogiem komutatora (najsłabszy element silników szczotkowych). |
_________________ Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu. |
|
|
|
|
pabblo_pl
stażysta
Dołączył: 08 Lis 2016 Posty: 142 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Nie 22 Sty, 2017
|
|
|
gienek333 napisał/a: | Nie do końca tak jest. Silnik ma duże szczotki (po dwie) i jest przystosowany do dużych prądów, natomiast napięcie zwiększa łuk elektryczny, który jest wrogiem komutatora (najsłabszy element silników szczotkowych). |
To już doczytałem dla tego zatrzymam się na max 11s czyli przewoltowanie nie będzie duże.
Z tego co czytałem max dwa razy wartość nominalna czyli u mnie max 48V.
11s = 46.2V więc może fabryczne mostefy wytrzymają, jak dotrze przesyłka to jutro sprawdzę.
Pytanie mam drugą baterię 6s18p na samsungach 29-E i ją chcę dać jako awaryjną z ograniczeniem mocy do 50 - 70 A byle dojechać do punktu Ładowania.
Czyli załączam z mode 1 na mode 2 (przełącznik 3 stopniowy) automatycznie odcinam główną baterię, na neutralu żaden stycznik nie podaje napięcia (obie baterie rozłączone).
Załączam mode2 zapina stycznik z rezerwowej baterii. Oba stycznik rozcinają na plusie.
Osobna ładowarka modelarska zamontowana na stałe do ładowania rezerwowej baterii.
Plus gniazdo do ładowania głównej baterii.
Czy tak może to funkcjonować?
Jakieś uwagi? |
|
|
|
|
sirgregs
prezes
Pomógł: 24 razy Dołączył: 14 Paź 2015 Posty: 933 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Sob 01 Kwi, 2017
|
|
|
I jak postępy w pracach przy konstrukcji motocykla?
Jeździ już o własnych siłach?
Jesteś w stanie podać podsumowanie kosztów do tej chwili? |
|
|
|
|
pabblo_pl
stażysta
Dołączył: 08 Lis 2016 Posty: 142 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Pią 21 Kwi, 2017
|
|
|
Jest kilka problemów do rozwiązania.
Pierwszy to montaż silnika i teraz najlepiej wzdłużnie ale jaką dobrać przekładnię kątową.
Przy montażu poprzecznym jest najprościej ale jest problem z rozłożeniem masy silnika.
Ogólnie mam przetestowany na sucho zespół napędowy.
Co do kosztów to koszt:
1. Motocykla w częściach 900 zł
2. Bateria a w zasadzie ogniwa plus koszyki ok. 1800
3. Silnik 4 kw sepex - 600
4. Sterownik sepex - 300
5. Jakieś drobiazgi typu miedź, kable itp. 200 zł
Pozostało piaskowanie plus malowanie ramy proszkowo 200 zł, ślusarz 300 - 400 i mamy motocykl jeżdżący.
Reszta kosztów to już dopieszczanie i detaling i liczę na to ok. 2000 zł plus rejestracja i opinia 1000 zł. |
|
|
|
|
sirgregs
prezes
Pomógł: 24 razy Dołączył: 14 Paź 2015 Posty: 933 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Pią 21 Kwi, 2017
|
|
|
Czyli na razie wydane 3800 złotych i motocykl nie jest niestety w stanie przejechać ani metra o własnych siłach.
Jak będziesz uruchamiał i robił testy daj znać, chętnie bym obejrzał jak sprzęcik działa. |
|
|
|
|
pabblo_pl
stażysta
Dołączył: 08 Lis 2016 Posty: 142 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Pią 21 Kwi, 2017
|
|
|
To się zgadza, ale trzeba pamiętać że do tej pory pogoda nie pozwalała na większe prace.
Od początku zakładałem że uruchomienie i pierwsze testy to ok. Lipca. |
|
|
|
|
pabblo_pl
stażysta
Dołączył: 08 Lis 2016 Posty: 142 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Nie 21 Maj, 2017
|
|
|
Poszukuję dobrego tokarza do dorobienia połączenia silnika z przekładnią i mocowania koła zębatego łańcucha do przekładni.
Może ktoś coś wie?
Objeździłem pół Łodzi i nikt nie chce się podjąć. |
|
|
|
|
sirgregs
prezes
Pomógł: 24 razy Dołączył: 14 Paź 2015 Posty: 933 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Nie 21 Maj, 2017
|
|
|
Nie wkładaj tam przekładni. Będziesz miał z tym same problemy.
Dawaj zębatkę zdawczą bezpośrednio na wale silnika. Aż taki długi masz ten silnik że będzie wystawał poza ramę motocykla?
Tokarz a do tego jeszcze dobry to w dzisiejszych czasach wielka rzadkość ... |
|
|
|
|
pabblo_pl
stażysta
Dołączył: 08 Lis 2016 Posty: 142 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Nie 21 Maj, 2017
|
|
|
Kupiłem przekładnie od quada, wszystko pracuje w oleju.
Muszę ją dać bo silnik wystaje 15cm z ramy i mam problem z wyważeniem.
A z przekładnią silnik idzie wzdłuż i wystaje z ramy 2 cm.
Znalazłem tokarza 100 km od Łodzi ale koszty są spore. |
|
|
|
|
sirgregs
prezes
Pomógł: 24 razy Dołączył: 14 Paź 2015 Posty: 933 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Nie 21 Maj, 2017
|
|
|
Z wyważeniem czego jest problem?
Co to jest 15cm w motocyklu. Dasz szerzej podnóżki i gotowe.
Zobacz ile silnik wystaje i to po obu stronach w GS1200 |
|
|
|
|
pabblo_pl
stażysta
Dołączył: 08 Lis 2016 Posty: 142 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Nie 21 Maj, 2017
|
|
|
Tylko jak to ładnie zabudować?
Poprzecznie jest wygodniej i prościej a do tego taniej..
Może masz rację, zrobić tak i uruchomić do testów. |
|
|
|
|
pabblo_pl
stażysta
Dołączył: 08 Lis 2016 Posty: 142 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Nie 21 Maj, 2017
|
|
|
Powoli przymierzam się do budowy baterii,
dziś mała próbka.
Połowa pracy za mną
Oczywiście jest to bateria do roweru elektrycznego do sterownika ok. 20A.
IMG_20170521_160854.jpg 15s6p miedź 0,5mmx5-6mm |
Pobierz Plik ściągnięto 241 raz(y) 3,96 MB |
|
|
|
|
|
|