ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Nowy Projekt - Elektryczny Motocykl
Autor Wiadomość
pabblo_pl 
stażysta


Dołączył: 08 Lis 2016
Posty: 142
Skąd: Łódź
Wysłany: Nie 15 Sty, 2017   

Czyli taki sam sterownik.
Możesz zrobić zdjęcie?
Podpinałeś +15v czy tylko przewody z kabelka?
Już napisałem do niego, bo nic nie sprzedaje teraz.
 
 
sbom 
początkujący


Dołączył: 08 Sie 2011
Posty: 36
Skąd: mazowieckie
Wysłany: Nie 15 Sty, 2017   

W grudni sprzedawał sterownik 1243, a w opisie aukcji pisał, że za 100zł dołoży kabelek razem z programem.
Wkładałem wtyczkę do sterownika, a do komputera przez konwerter pod usb.
 
 
pabblo_pl 
stażysta


Dołączył: 08 Lis 2016
Posty: 142
Skąd: Łódź
Wysłany: Śro 18 Sty, 2017   

Informacja dla potomnych kabelek działa,
zrobienie go to 5 minut.
Kupujemy usb-rs232 na układzie LH340 np. ja w gotronik.pl (podałem konkret gdyż jest przetestowane że działa) i robimy według schematu.
Wydajemy ok. 30 zł na całość i cieszymy się sprawnym kabelkiem, działającym programem 3.12 na win xp.
 
 
pabblo_pl 
stażysta


Dołączył: 08 Lis 2016
Posty: 142
Skąd: Łódź
Wysłany: Śro 18 Sty, 2017   

Uruchomiłem sterownik, podłączyłem ze schematem i udało się uruchomić silnik.
Podpiąłem kompa i wszystko ładnie widać.
Zastanawiam się który parametr zmienić, gdyż mimo przepustnicy na zero, mam minimalne obroty na silniku.
Oczywiście jak dodam mocy to silnik kręci coraz szybciej ale nie staje do zera.
Może to normalne gdyż nie ma obciążenia?


Ktoś coś podpowie?
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Śro 18 Sty, 2017   

Może masz hallotronowy przyśpiesznik, a sterownik oczekuje potencjometru zamiast halla, który na jałowo ma 0.8V
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
pabblo_pl 
stażysta


Dołączył: 08 Lis 2016
Posty: 142
Skąd: Łódź
Wysłany: Śro 18 Sty, 2017   

tas, wybrany potencjometr 0-5 k.ohm i sterownik widzi przepustnicę zero, lecz minimalnie kręci silnikiem.

Wszystko jest ok, wystarczy ręką przytrzymać silnik i nie kręci się,
a po dodaniu gazu rusza.
 
 
gienek333 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 55
Dołączył: 26 Kwi 2013
Posty: 1338
Skąd: Kraków
Wysłany: Śro 18 Sty, 2017   

To jest normalne, bo w pedale (manetce) na początku daje się krańcówkę (forward).
_________________
Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu.
 
 
pabblo_pl 
stażysta


Dołączył: 08 Lis 2016
Posty: 142
Skąd: Łódź
Wysłany: Czw 19 Sty, 2017   

Dziś siedziałem nad baterią, przygotowałem pierwsze 6s56p na sony vtc4.
Jutro przycinam miedź i mam zamiar zacząć lutować.
Grotem 5mm przy 380 stopniach lutuje się ułamek sek, nie ma problemu ani z plusem ani minusem.
Ogniwa praktycznie nie zmieniają temp. rezystencja mierzona przed i po lutowaniu bez zmian.
Czekam jeszcze na drucik srebrzankę 0.2 mm gdyż 0.4 mm jest za gruba.

Jutro fotki z przebiegu prac.
Ponieważ mam jeden kontroler gratis, a ma uszkodzone wzbudzanie to mam zamiar przerobić go tak żeby wytrzymał 60 - 80V, oczywiście trzeba oszukać elektronikę i podać na sterowanie napięcie z 10s. Kondensatory są tam 50v 1000uf ale w układzie 4s2p.
Oryginalne mostefy mają 55V/50A x 6 szt. plus i to samo minus dodatkowo 4szt mostek H, ale planuje dać takie 20PCS HUF75645P 75A, 100V, 0.014 Ohm, N-Channel, UltraFET Power MOSFETs.
 
 
Passat_EQ 
prezes


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 08 Paź 2016
Posty: 580
Skąd: Wrocław
Wysłany: Czw 19 Sty, 2017   

te HUF75645P3 to nie jest szczyt wsród tranzystorów, ale trzeba zwazyc na to, że wraz z prądem tranzystorów wzrastają w nich pojemnosci na bramce, co bedzie stanowiło problem. Ostatnio szukałem tranzystorów i poznajdywałem takie na 180A, chyba w tej samej obudowie.
IRFB4110PBF
IRLB4030PBF

albo
IRFP4468PBF ale to juz szaleństwo cenowe. Tranzystor w cenie pizzy to przesada. :)
 
 
pabblo_pl 
stażysta


Dołączył: 08 Lis 2016
Posty: 142
Skąd: Łódź
Wysłany: Czw 19 Sty, 2017   

Może i masz racje, ale nie chcę inwestować za dużo bez testów czy to zadziała.
Jak będzie ok, to drugi kontroler zrobię na dobrych tranzystorach.
Dodatkowo nie mam zamiaru pchać 100V na nie.
 
 
Passat_EQ 
prezes


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 08 Paź 2016
Posty: 580
Skąd: Wrocław
Wysłany: Czw 19 Sty, 2017   

pabblo_pl napisał/a:
Może i masz racje, ale nie chcę inwestować za dużo bez testów czy to zadziała.
Jak będzie ok, to drugi kontroler zrobię na dobrych tranzystorach.
Dodatkowo nie mam zamiaru pchać 100V na nie.

A do jakiego napiecia na testy potrzebujesz tranzystory ?
60V ?
 
 
pabblo_pl 
stażysta


Dołączył: 08 Lis 2016
Posty: 142
Skąd: Łódź
Wysłany: Czw 19 Sty, 2017   

Tak, 60V
 
 
Passat_EQ 
prezes


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 08 Paź 2016
Posty: 580
Skąd: Wrocław
Wysłany: Pią 20 Sty, 2017   

http://www.tme.eu/pl/deta...t/infineon-irf/
IRFB3206 z tych tańszych
IRFB7534PBF - mam i są "dośc mocne" - stosowane w przetwornicach 5k w ilosci dosłownie kilka sztuk.
IRFB7734PBF

z tanioszek to irf1010e
75n06
IRF1407PBF

Sporo tego

Jakbym miał wybierac to dałbym IRFB7534PBF.
 
 
pabblo_pl 
stażysta


Dołączył: 08 Lis 2016
Posty: 142
Skąd: Łódź
Wysłany: Sob 21 Sty, 2017   

A więc poproszę o radę, wygląda na to że jestem wstanie przerobić sterownik na 60V.
A dokładnie na 14s co da 58.8V Dam mostefy irf1010E one są na 60V.
Mam silnik 24V 4kw 208A 1600 obrotów a podany max obrotów 4000, myślę że spokojnie da radę przy tych 14s gdyż to kawał silnika do tego ograniczenie mocy w sterowniku np. na 150A plus pomiar temp. z możliwością ograniczenia A.
Można nawet zejść do 100A w sterowniku tylko czy to ma sens?

Co z baterią mam ogniw sony vtc4 na 6s56p, ale może lepiej zrobić 14s30p?
Te parę brakujących mogę dokupić.
Co wy na to?
 
 
barmal 
Projektant sterownika barmal X2, X4


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Lip 2012
Posty: 475
Skąd: ...
Wysłany: Nie 22 Sty, 2017   

Weź pod uwagę, że tranzystory są bardziej wrażliwe na zawyżone napięcie niż prąd. Przy 60V i 58,8 Zakładanego max. napięcia będziez miał przy w pełni naładowanym aku szpilki napięciowe podczas zdejmowania nogi z gazu....a tego one nie zniosą zbyt długo :-) Będzie popkorn :-)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group