Czy warto kupić rower z systemem BIONX 250? |
Autor |
Wiadomość |
james
początkujący
Dołączył: 27 Gru 2016 Posty: 8 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 27 Gru, 2016 Czy warto kupić rower z systemem BIONX 250?
|
|
|
Witam serdecznie wszystkich forumowiczów
Mam do was pytanie czy warto kupić fabryczny rower giant lub wheeler z systemem BionX 250?
Od dłuższego czasu zastanawiałem się nad przeróbką własnego roweru ale "gotowce" z systemem BionX nie mają dodatkowych sterowników kontrolerów a jedynie licznik baterie i silnik. Wszystko to bardzo estetycznie wygląda, BionX można rozblokować i tak się zastanawiam co wybrać.
Dlaczego w Waszych projektach dodatkowe kontrolery są montowane w ramie a w BionX tego nie ma i jest sama bateria?
Czy do takej baterii BionX 250 można przerobić instalacje i pod siodełkiem mieć wpinaną w sakwie dodatkową baterie 10Ah żeby rowerek śmigał na obydwóch?
Z góry dziękuję wszystkim za odpowiedzi.
Wiem że BionX nie ma dużo mocy ale po odblokowaniu podobno to 55km/h osiąga a więcej mi nie potrzeba.
Co Panowie myślicie o tym?
Z góry dziękuje za odpowiedzi |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Śro 28 Gru, 2016
|
|
|
"Czy warto?" to jest pojęcie względne i subiektywne.
Czy warto płacić 7-8 tyś za 250W jeśli za 1/3 ceny możesz mieć 800-1000W?
Czy warto płacić 7-8 tyś za coś, czego sam nie naprawisz, gwarancja się skończy, elementów nie ma?
Czy warto płacić 7-8 tyś za coś, co masz gotowe, nie musisz się o nic martwić, nic skręcać, nic montować i na całość masz gwarancję?
Tak opłaca się
Nie opłaca się
Większość forumowiczów nie jeździ na fabrycznych konstrukcjach z pewnych konkretnych powodów. Stosunek kosztów do otrzymanych w zamian możliwości fabryczne konstrukcje mają w ich oczach na nieakceptowalnym poziomie. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
james
początkujący
Dołączył: 27 Gru 2016 Posty: 8 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 28 Gru, 2016
|
|
|
tas napisał/a: | "Czy warto?" to jest pojęcie względne i subiektywne.
Czy warto płacić 7-8 tyś za 250W jeśli za 1/3 ceny możesz mieć 800-1000W?
Czy warto płacić 7-8 tyś za coś, czego sam nie naprawisz, gwarancja się skończy, elementów nie ma?
Czy warto płacić 7-8 tyś za coś, co masz gotowe, nie musisz się o nic martwić, nic skręcać, nic montować i na całość masz gwarancję?
Tak opłaca się
Nie opłaca się
Większość forumowiczów nie jeździ na fabrycznych konstrukcjach z pewnych konkretnych powodów. Stosunek kosztów do otrzymanych w zamian możliwości fabryczne konstrukcje mają w ich oczach na nieakceptowalnym poziomie. |
Tak masz rację
Jedyne co przemawia za tym że szukałem roweru z gotowym systemem BionX to taki że jak podejmę się sam składania to estetyka będzie pozostawiać wiele do życzenia.
W BionX plus jest taki że nie ma dodatkowych Sterowników BMS-ów i innych elektronicznych rzeczy montowanych na ramie. Jedynie bateria. I to jest jedyna rzecz która przemawia czemu skłaniałem się ku tej wersji. Estetyka. Czy są jakieś zestawy baterii które nie zakrywają całego trójkąta w ramie i wyglądaja jak normalna bateria bez wszystkich tych sterowników BMS które naprawde mocno rzucają się w oczy?
Odnośnie osiągów to BionX po odblokowaniu wyciąga około 50 km na godzine i wydaje mi się ze jak na rower w zupełności wystarczy.
a zasięg tych 15 20 km na pełnej prędkości można wydłużyć drugą baterią montowaną w sakwie.
Sam Już nie wiem. Mam na oku takiego gotowca i poprostu podoba mi się wizualnie
Dzięki z góry za odpowiedzi |
|
|
|
|
sirgregs
prezes
Pomógł: 24 razy Dołączył: 14 Paź 2015 Posty: 933 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Śro 28 Gru, 2016
|
|
|
A ile miałby ten rower kosztować który zamierzasz kupić? Może jakiś link daj do konkretnej sztuki.
No i kto i w jaki sposób ma Ci odblokować ten rowerek do prędkości 55km/h?
Żeby rowerek zasuwał 55 km/h to sterownik musi dostawać przynajmniej 1kW mocy albo i więcej.
A sterownik w tych rowerach też jest tylko zamknięty jest w tej samej obudowie co silnik. |
|
|
|
|
james
początkujący
Dołączył: 27 Gru 2016 Posty: 8 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 28 Gru, 2016
|
|
|
Wizualnie mi się podoba.Troche podniszczony ale bardzo estetycznie wygląda bez tych dodatkowych BMS-ów itp
I dla mnie to jest jedyna przewaga bionx ze sterownik jest schowany w silniku tak jak napisałeś.
Fakt że za 3900 zł można kupić nowy i założyć jakiś fajny zestaw za około 2 tys zł i wyjdzie o wiele mocniejszy. Jedyne co mi przeszkadza to na ramie zabudowany właśnie ten dodatkowy sterownik wielkości dużego zasilacza:/
Dzięki z góry za odpowiedzi |
Ostatnio zmieniony przez james Śro 28 Gru, 2016, w całości zmieniany 3 razy |
|
|
|
|
tumich
brygadzista
Dołączył: 16 Mar 2014 Posty: 270 Skąd: małopolska
|
Wysłany: Śro 28 Gru, 2016
|
|
|
A czemu akurat Bionx? Nie myślałeś o jakimś gotowcu z silnikiem w korbie (mid drive)? Bosch, Yamaha, Brose, Impulse. Sporo tego jest obecnie. Do większości wystarczy czip za 350pln i masz odblokowany do 50km/h, ale nie ma jazdy czysto elektrycznej tylko trzeba kręcić. Wszystko zależy od upodobań. Z drugiej strony masz też wagę ok. 22kg i możesz wrzucić na bagażnik dachowy samochodu, który ma 25kg maksymalnego obciążenia. |
|
|
|
|
james
początkujący
Dołączył: 27 Gru 2016 Posty: 8 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 28 Gru, 2016
|
|
|
tumich napisał/a: | A czemu akurat Bionx? Nie myślałeś o jakimś gotowcu z silnikiem w korbie (mid drive)? Bosch, Yamaha, Brose, Impulse. Sporo tego jest obecnie. Do większości wystarczy czip za 350pln i masz odblokowany do 50km/h, ale nie ma jazdy czysto elektrycznej tylko trzeba kręcić. Wszystko zależy od upodobań. Z drugiej strony masz też wagę ok. 22kg i możesz wrzucić na bagażnik dachowy samochodu, który ma 25kg maksymalnego obciążenia. |
Wlasnie jedyny plus to to ze wizualnie ten rower podoba mi sie bo wyglada jak odrzutowiec z tym silnikiem w tylnym kole a przy tym na ramie nie ma nic poza mala bateria. To jedyne co przemawianza nim. Podobno juz jest odblokowany mozna nim zrobic 15 km przy predkosci 55km wiec przy 25 dystans powinien sie wydluzyc dwukrotnie.W planie mialem druga baterie w sakwie pod siodelkiem. Sa na aliexpress 11ah calkiem niewielkich rozmiarow. Wiec moze te 40 do 50 km pokonal by juz bez pedalowania przy predkosci 25 km na h.
Wiem ze jak zaczne sam skladac to na pewno nie bedzie takiego efektu |
Ostatnio zmieniony przez james Śro 28 Gru, 2016, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
sirgregs
prezes
Pomógł: 24 razy Dołączył: 14 Paź 2015 Posty: 933 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Śro 28 Gru, 2016
|
|
|
Całkiem fajny ten rowerek. Cena też nie jest zła, pewnie jeszcze coś dałoby urwać skoro tak długo ktoś próbuje sprzedać bez powodzenia.
Kluczowe może być dla Ciebie stwierdzenie które jest w opisie "wspomaga do 55km/h".
To spora różnica wspomaga a jedzie na manetce 55km/h.
Mój ghost na ten przykład wspomaga do 62km/h a jedzie na samej manetce powiedzmy 48km/h przy w pełni naładowanym aku 12s lipo. |
|
|
|
|
Elektrotonus
prezes Łukasz R
Pomógł: 17 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Lip 2016 Posty: 820 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 28 Gru, 2016
|
|
|
Ten rower fajnie wygląda, nie jest "przeładowany" wielką skrzynka. Też plus za minimalnie wchodzący w trójkąt ramy dumper tylnego zwieszenia. Masz gotowe urządzenie, bez kombinacji. Co do ceny pewnie taniej byś złożył sam ale nie każdy umie, potrafi ma czas etc. |
|
|
|
|
wwojciech
brygadzista wwojciech
Pomógł: 8 razy Wiek: 37 Dołączył: 13 Wrz 2011 Posty: 264 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Śro 28 Gru, 2016
|
|
|
Dla porównania zrobiłem na samych nowych częściach za 6tyś z mxusem 3kW. 888Wh aku 52km/h (najwolniejsza opcja). Drapie pod każdą góre bez wysiłku i silnik się nie przegrzeje, bo sterownik daje max 3kW. Taka ot różnica między składaniem a kupowaniem:)
|
|
|
|
|
sirgregs
prezes
Pomógł: 24 razy Dołączył: 14 Paź 2015 Posty: 933 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Śro 28 Gru, 2016
|
|
|
wwojciech napisał/a: | Dla porównania zrobiłem na samych nowych częściach za 6tyś |
Tylko zawieszenia z tyłu zapomniałeś założyć |
|
|
|
|
wwojciech
brygadzista wwojciech
Pomógł: 8 razy Wiek: 37 Dołączył: 13 Wrz 2011 Posty: 264 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Śro 28 Gru, 2016
|
|
|
Racja! nie zauważyłem tego szczególika:) I tak zamiast pchać fulla pod góre wolę pocinać swoim 10 razy mocniejszym hardtailem:D |
|
|
|
|
james
początkujący
Dołączył: 27 Gru 2016 Posty: 8 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 28 Gru, 2016
|
|
|
Super projekt. Sam chetnie bym poswiecil te kilka tygodni na zlozenie takiego scigacza ale tak jak mowie duze znaczenie ma dla mnie estetyka. Zeby wygladal jak najbardziej seryjnie. Martwi mnie jedynie ze napisaliscie ze bywaja awaryjne i trudne w naprawie.
Sadzicie ze te 55km na godzine bez pedalowania przez 15 km to jest niewykonalne? Wlasciciel mowil ze tyle da rade zrobic bez pedalowania. Wiec przy predkosci 25 na godzine dystans powinien byc juz 30 km. Plus dodatkowa bateria pod siodelko 11ah i juz mialbym zasieg 50km co by mi wystarczylo |
Ostatnio zmieniony przez james Śro 28 Gru, 2016, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
sirgregs
prezes
Pomógł: 24 razy Dołączył: 14 Paź 2015 Posty: 933 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Śro 28 Gru, 2016
|
|
|
No ciekawe czy faktycznie robi te 55km/h na samej manetce. Zawsze można sprawdzić.
Podejrzewam że w zimowych warunkach nie da rady nawet 50km/h
A podawał Ci właściciel jaki tam dokładnie aku siedzi? |
|
|
|
|
Elektrotonus
prezes Łukasz R
Pomógł: 17 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Lip 2016 Posty: 820 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 28 Gru, 2016
|
|
|
Bez jazdy próbnej z GPS nie zmierzysz prędkości zaś zapewnienia o super zasięgu przy wspomaganiu teżbym ostrożnie podchodził. Rowerek ładny ale jak dołożysz kolejną baterię na bagażnik zmienisz środek ciężkości na tył, straci estetyka. |
|
|
|
|
|