ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tas
Sob 07 Gru, 2013
Akumulatory LiFePo4 rozmiar 38120
Autor Wiadomość
wit 
brygadzista


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Wrz 2009
Posty: 285
Skąd: Skierniewice
Wysłany: Wto 13 Lip, 2010   

toft napisał/a:
Tzn i tak mogę wybrać program dla lipo i wtedy napięcie ładowania to 4,20V ale naładuje do około 4,12-13V.
Ł


pierwszy etap ładowania -kończy się przy troszkę niższym napięciu... ściślej jak dojdzie do ustawionego 4,2 -ładowarka ze stabilizacji prądu przechodzi w stabilizacje napięcia. Modelarska zazwyczaj sygnalizuje wtedy koniec ładowania -ale tak naprawdę to koniec etapu szybkiego i około 85-90% ładunku. dalej ładowarka ładuje coraz mniejszym pradem -dobicie do końca trwa jeszcze kilka godzin.
w momencie jak ładowarka zapiszczy -wykrzyczy koniec -nie odłaczaj aku -sprzawdź napiecia gdy jeszcze są podłączone do ładowarki. powinno być dokładnie tyle co nastawione w ładowarce. jak odepeniesz aku w tym momencie -to natychmiast na nich napięcie spada o 0,1V. jak powiszą jeszcze ze 4 godz -to nie spadnie -bo ładowarka pomalutku dopchnie te brakujące 10%.
w modelarstwie te 10% nie ma znaczenia... jeden "pakiet" w modelu lata -a drugi musi się w polu szybko naładować -żeby po rozładowaniu tego -tamten już się naładował... wylądować podmienić aku i znowu w górę. a ten -do szybkiego ładowania. 2 aku jeden się ładuje -drugi lata. prawidłowo 3aku -jeden lata -poprzedni stygnie po locie a kolejny się ładuje. Modelarski ideał -czas ładowania ma być równy czasowi lotu -i malo wazne, że wchodzi tylko 90% oraz, że katowane aku szybko padną -wliczone w koszty.
_________________
Witek.
 
 
toft 
szef
Pan kierowca


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 1756
Skąd: Gliwice
Wysłany: Śro 14 Lip, 2010   

okej spróbuję zostawić aku po tym jak zapiszczy, dzięki za poradę.
 
 
tomson 
prezes
TOMSON


Pomógł: 4 razy
Wiek: 47
Dołączył: 15 Lut 2009
Posty: 649
Skąd: Otwock_EŁK
Wysłany: Pią 22 Paź, 2010   

Zestaw do testów może coś złożę BMS + 12 cel LiFepo4 rozmiar jak w tytule pojemność tylko 9Ah że tak powiem kompromis pojemności do ceny.







Zamówienie składałem 13 października 18 wysłane a otrzymałem 21 koszt przesyłki lotniczej 71$

Koszt całkowity 235$ za całość
_________________
pozdr
Tomek
 
 
tomasz_kombi 
prezes
amator



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Lis 2009
Posty: 810
Skąd: Zagłębie
Wysłany: Nie 24 Paź, 2010   

Zauważyłem, że ta płytka (BMS) ma wyjścia maks na 13 cel.
Czy jest dedykowany do ogniw LiFePO czy LiION ?
Ogniwa masz wprawdzie te pierwsze tylko ta ilość wyjść mi trochę nie pasuje do pakietu o jakimś "typowym" napięciu.
 
 
tomson 
prezes
TOMSON


Pomógł: 4 razy
Wiek: 47
Dołączył: 15 Lut 2009
Posty: 649
Skąd: Otwock_EŁK
Wysłany: Pon 25 Paź, 2010   

BMS miał być ustawiony na ogniwa LiFePo4 dla 12 cel.A ogniwa (może coś selekcjonują ale trochę wątpię) miały być na 9Ah.Ogniwa 10Ah kosztują 14.80$ za sztukę a 12Ah kosztują 17.50$ za sztukę.Kiedyś na ich stronie był schemat jak podłączyć ten BMS do kompa ale teraz jest niedostępny.Teraz pisze że dopiero przy zakupie większej ilości (min 200szt)dostarczają kompletny interfejs do zmian parametrów BMSa.Ten BMS jest zrobiony na procku oczywiście (bardzo chińskim) i znalazłem jedynie oferty do kupna tego procka.
_________________
pozdr
Tomek
 
 
tomasz_kombi 
prezes
amator



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Lis 2009
Posty: 810
Skąd: Zagłębie
Wysłany: Czw 28 Paź, 2010   

Konieczność zakupu 200 szt nie poraża ale z drugiej strony po co mi tyle ? :)
Wystarczyłoby chyba na jakiś mały samochodzik lub spokojnie dwa rasowe motocykle. Prawda ? Ani jednego ani drugiego jak na razie nie planuję budować.
Do roweru który mam w planach (o ile nie ulegną zmianie) na przyszły rok wystarczy mi pakiet 72V o pojemności od 9 do 12Ah (ewentualnie "zdublowany" czyli od 18 do 24Ah ale to już raczej za ciężkie jak na rower).
Rozwiązaniem byłoby ewentualnie zebranie zamówień od osób zainteresowanych mniejszymi ilościami ale z tego co pamiętam poprzednie próby nie za bardzo wyszły (chyba, że tylko na forum cisza była ;) ).
 
 
toft 
szef
Pan kierowca


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 1756
Skąd: Gliwice
Wysłany: Pią 29 Paź, 2010   

jeśli to przyszły rok to ja calkiem wstępnie może bym chciał 24 lub 48 sztuk któryś z nich... ale to narazie całkiem wstępnie:). A że tak kolegę Tomasza podpytam, jak postępy z Li ion?
 
 
tomasz_kombi 
prezes
amator



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Lis 2009
Posty: 810
Skąd: Zagłębie
Wysłany: Pią 29 Paź, 2010   

Jak postępy z Li ion???

Zapewne pytasz o tą moją laptopową "składankę" :)
Idzie powoli (trochę brak czasu a trochę zmiany w koncepcjach czy i jak to wykorzystać).
Na razie mam tylko dwa pakieciki ok 48V z pojemnością teoretyczną 3,75Ah każdy (na oko szacuję, że w praktyce będzie tego trochę mniej .... jakieś 2x3Ah). Trzeci pakiet mam nadzieję skończyć w ten weekend (może dzisiaj). A czwarty ... ? Niebawem :)
Potem złożę to "do kupy" i spróbuję podpiąć pod silnik 750W/36V.
Zobaczymy ile przyspieszy :)
Kolejnym etapem będzie poskładanie z tego bateryjki ok 72V ale to tylko do testów "na sucho" tego nowego sterownika. Potem planuję to rozebrać i sprzedać celki po jakiejś dobrej (to znaczy niskiej) cenie. Na pewno komuś się przydadzą...
 
 
Mibars 
kierownik
Leń patentowany



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Lis 2008
Posty: 382
Skąd: Nadarzyn k. W-wy
Wysłany: Sob 05 Lut, 2011   

Dopiero teraz zauważyłem, że używasz nie tylko ogniw 5C, ale również tych 10C.

Mam zapytanie - Próbowałeś je obciążyć jakimś znacznym prądem (najlepiej pełnymi 100A) i zbadać jakie wtedy są spadki napięcia?
_________________
No i jest :)
 
 
konar1111
[Usunięty]

Wysłany: Śro 29 Cze, 2011   

tomasz_kombi napisał/a:
Konieczność zakupu 200 szt nie poraża ale z drugiej strony po co mi tyle ? :)
Wystarczyłoby chyba na jakiś mały samochodzik lub spokojnie dwa rasowe motocykle. Prawda ? Ani jednego ani drugiego jak na razie nie planuję budować.
Do roweru który mam w planach (o ile nie ulegną zmianie) na przyszły rok wystarczy mi pakiet 72V o pojemności od 9 do 12Ah (ewentualnie "zdublowany" czyli od 18 do 24Ah ale to już raczej za ciężkie jak na rower).
Rozwiązaniem byłoby ewentualnie zebranie zamówień od osób zainteresowanych mniejszymi ilościami ale z tego co pamiętam poprzednie próby nie za bardzo wyszły (chyba, że tylko na forum cisza była ;) ).


Do Tomasz:

Ciekawy jestem czy ten pakiet do roweru, który miałeś w planach jest już zbudowany? Sam chce zbudować podobny dlatego pytam. :smile:

Nie wiem też dlaczego wszyscy piszą o sprowadzaniu tych ogniw z zagranicy jak spokojnie można znaleźć w podobnej cenie już sprowadzone w Polsce!

Posiedziałem troszkę po Google i znalazłem: Akumulatory LiFePO4 - sprzedają na pojedyncze sztuki...
Są też całe pakiety 38120 -tu jest akurat 76,8V 10Ah
 
 
tomson 
prezes
TOMSON


Pomógł: 4 razy
Wiek: 47
Dołączył: 15 Lut 2009
Posty: 649
Skąd: Otwock_EŁK
Wysłany: Śro 29 Cze, 2011   

U nas jak na razie widziałem w BTO mają 10Ah 38120 po 100zł/szt
A kupując od chińczyka masz 12Ah 38140 + holdery + blaszki + opłaty(że tak powiem opcjonalnie :wink: ) to i tak wyjdzie taniej niż 100zł /szt
_________________
pozdr
Tomek
 
 
tomasz_kombi 
prezes
amator



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Lis 2009
Posty: 810
Skąd: Zagłębie
Wysłany: Śro 29 Cze, 2011   

No ... p...lę się z tym pakietem niestety bo uparłem się na coś i nie mogę się za to zabrać.

Co do cen to moje części kosztowały mnie w sumie około 1300zł.
W tym jest:
Ogniwa 12Ah - 16 szt.
Uchwyty i blaszki (kpl.)
BMS (może nie najlepszy ale jest)
Ładowarka (małej mocy ale dla mnie wystarczy)
Transport (paczka u mnie na 3 dzień od wysłania z Chin)

Kupując w kraju 16 szt. po 100zł już bym miał do wydania 1600zł ....
A gdzie reszta ? ;)
 
 
Robsonik20 
kierownik


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Mar 2011
Posty: 363
Skąd: LBN
Wysłany: Śro 29 Cze, 2011   

Ja kupiłem gotowy pakiet w podobnej cenie tylko że 36V16ah;) Z ładowarką, tylko aby podłączyć:)
 
 
tomasz_kombi 
prezes
amator



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Lis 2009
Posty: 810
Skąd: Zagłębie
Wysłany: Czw 30 Cze, 2011   

W sumie są to równoważne pakiety (36Vx16Ah = 48Vx12Ah) więc i cena zbliżona (różnice w cenach wynikają m.in. z innych parametrów naszych BMS i ładowarek).

Z tym moim pakietem to chodziło o to, że uparłem się aby wkomponować go w ramę i to w sposób umożliwiający łatwy demontaż. Szło mi to (delikatnie ujmując) opornie więc jak któraś z kolei osoba zapytała o postępy to .....
Nie wytrzymałem i całe dzisiejsze popołudnie i wieczór (skończyłem w sumie po północy) spędziłem na motaniu prowizorki (chociaż jak to z prowizorkami bywa ..... może posłużyć całkiem długo ;) ).
Tak więc póki co mam pakiet na bagażniku a wygląda to tak (proszę się tylko głośno nie śmiać :mrgreen: ).

 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Czw 30 Cze, 2011   

Sporawe toto ;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group