|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Helikopter w akrobacji |
Autor |
Wiadomość |
radasss
dyrektor Radosław
Pomógł: 7 razy Wiek: 55 Dołączył: 18 Lis 2007 Posty: 413 Skąd: Luboń/k.Poznania
|
Wysłany: Pią 30 Gru, 2016 Helikopter w akrobacji
|
|
|
Jak by tak w prawdziwym śmigłowcu pilot tak potrafił to nie wiem czy by tak ładnie wylądował
Helikopter |
_________________ warsztatmotocykli.pl |
|
|
|
|
Tomas
szef
Pomógł: 20 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Mar 2015 Posty: 1740 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Pią 30 Gru, 2016
|
|
|
drony wymiękają Wygląda jak duuża ważka |
|
|
|
|
Pavyan
kierownik
Pomógł: 7 razy Dołączył: 17 Kwi 2015 Posty: 383 Skąd: Mazowsze
|
Wysłany: Pią 30 Gru, 2016
|
|
|
Naprawdę niesamowite...
Wszystko OK, ale nie rozumiem jednego: kiedy model lata poziomo "do góry nogami" a szczególnie kiedy zawisa tuż nad ziemią - główny wirnik musi przecież wytwarzać odwrotny ciąg.
Czy więc łopaty głównego wirnika mają możliwość zmiany nachylenia nie tylko od "zera" do +45° (umownie), ale i od "zera" do -45°? Może nawet oba wirniki mają taką możliwość?
Dalej idąc - w czasie rzeczywistym człowiek by chyba nad tym WSZYSTKIM nie zapanował, musi tam być procesor, który ogarnie wszystkie zależności prędkości obrotowej obu wirników, skok (ujemny/dodatni) łopat, itd. dla zaprogramowanych kilku(nastu) typowych akrobacji.
Podejrzewam, że to nawet może jest cały program lotu, długa sekwencja realizowana przez procesor... choć ten zawis centymetr nad lądowiskiem? To już chyba musiał zrobić człowiek, chyba że model ma wbudowany czujnik (ultradźwiękowy?) bliskości ziemi, "pod brzuchem" i "na dachu"
A poza tym...
http://www.dziennik.com/w...del-helikoptera |
|
|
|
|
sirgregs
prezes
Pomógł: 24 razy Dołączył: 14 Paź 2015 Posty: 933 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Pią 30 Gru, 2016
|
|
|
Talent, 10 lat treningu i nieograniczony budżet na sprzęt i też tak będziesz latał
Zaprogramowane są "tylko" zależności kątów natarcia (ciągu wirników) od położenia przepustnicy aby uzyskać wsteczny ciąg.
Kontrolę nad śmigłowcem ma cały czas człowiek.
Warto zobaczyć jak ruszają się palce pilota podczas takiego lotu
A wygląda to faktycznie nieprawdopodobnie i nie jest to możliwe technicznie w większej skali ze względu na współczynnik mocy do masy. |
|
|
|
|
krystian91
kierownik
Dołączył: 25 Lut 2012 Posty: 301 Skąd: pkl
|
Wysłany: Pią 06 Sty, 2017
|
|
|
Miałem Aligna 450 teoretycznie podobna kategoria śmigłowca jednak elektryk i mniejszy. Latałem tylko na żyroskopie bo ciężko go utrzymać. Dużo doświadczenia potrzeba by latać w taki sposób. Zasilany z pakietu 3s.
Jednak wole coś co śmiga na 4 kołach:
zapraszam do obejrzenia moich filmików:
film 1
film 2
Mam jeszcze spalinowca savage x4.6
Pozdr. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|