|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
ENDURO projekt 2.0 |
Autor |
Wiadomość |
Bujakoto
prezes
Pomógł: 6 razy Wiek: 41 Dołączył: 22 Gru 2015 Posty: 733 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Wto 16 Maj, 2017
|
|
|
Tomek napisał/a: | Ah szkoda takiego silnika, ale przynajmniej teraz będzie pewny Swoją drogą też mam pewien problem z tym samym silnikiem i mam nadzieję, że obędzie się bez wymiany, zwłaszcza, że mu renowację bebechów przeprowadziłem
Trochę późno ale nagrałem filmik na uzwojeniu silnika jak powinno się lutować grubsze skrętki miedziane Zauważ jak cyna sama wpływa i wypełnia wszystkie wolne przestrzenie. Lutownica z poradnika Tasa, grot Goot szeroki (chyba 5mm)
https://www.youtube.com/watch?v=GtvsLhagPS4#t=16s
|
Wiem, widzę, że coś Ci stuka i nie jest to dźwięk trytytki trącej o obudowę!
No właśnie ja też w swoim silniku grube porządki zrobiłem i szkoda go tak trochę.
Faktycznie cyna się rozlewa i oblepia wszystko.
Swoją drogą, konkretna lutownica!
Panie ja nie mam takiej lutownicy
Elektrotonus napisał/a: | Wciąż nie zmontowane, założyłem inne swoje i jest lepiej niż na tym ze zlotu EV. Nie wiem czy dobrze zrobiłem kupując ten wypas za 250 zł ;-( |
Weź montuj ten wypas, zajebisty komfort!
Tylko dobrze ustaw tak aby tyłek siedział na tej szerszej części. Jeden cały dzień poświeciłem na jazdy i ustawiania tego siodła, to nie było łatwe wybrać odpowiednią pozycję.
maniekrox napisał/a: | Bez jaj, Ty pomagasz mnie, ja Tobie Doskonale zdaje sobie sprawę, że czasem 10 minut rozmowy zaoszczędzi komuś 10 godzin pracy. I tak niech zostanie
Przy tym mxusie zadbaj o dobre zabezpieczenie termiczne silnika (wyłącznik lub CA3) i zobaczysz, że będzie zajebiście. O wielkim, wolno nagrzewającym się termometrze w silniku też można zapomnieć
A patent z radiatorami i ferro można by było skopiować, bo widać, że sporo to u Ciebie dawało. |
OK, zrozumiałem
To fakt, same radiatory dały bardzo bardzo dużo.
Jestem bliski decyzji dotyczącej CA3 plus USB aby mieć możliwość przeprowadzić ciąg dalszy testów z radiatorami i ferro w nieco bardziej zaawansowany sposób:
Mając nowy silnik i CA3 planuje wykonać następujące testy:
1) Przebieg 500-1000km na gołym silniku MXUS V3
2) Przebieg 500-1000km na dodanych radiatorach
3) Przebieg 500-1000km na dodanym ferro
Do początku wakacji powinienem się uporać.
Z tego co wiem CA3 ma możliwość badania wielu czynników w tym zakresu temperatur oraz prędkości. Warunki jazdy będą podobne, te same trasy, te same prędkości oraz te same dystanse. Być może w okresie 15 maj 15 czerwiec nawet zbliżone temperatury otoczenia.
Myślę, że jest dobra ku temu okazja. |
|
|
|
|
Bujakoto
prezes
Pomógł: 6 razy Wiek: 41 Dołączył: 22 Gru 2015 Posty: 733 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Śro 17 Maj, 2017
|
|
|
Wybrałem się dziś na wycieczkę......... pykło 200km !
Niestety gdzieś nie wiedzieć kiedy strzała dostała przednia opona!
Kurcze jak to trzeba wszystko sprawdzać!
Prędkości z jakimi latam i taka dziura w przedniej oponie!
Muszę to codziennie kontrolować!
|
|
|
|
|
maniekrox
prezes maniekrox
Pomógł: 22 razy Dołączył: 26 Sie 2014 Posty: 909 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Śro 17 Maj, 2017
|
|
|
Wow, wycieczka całodniowa? Aku do zera? |
|
|
|
|
ap0f1s
prezes
Pomógł: 15 razy Wiek: 36 Dołączył: 02 Paź 2014 Posty: 757 Skąd: Kęty
|
Wysłany: Śro 17 Maj, 2017
|
|
|
Jak tak latasz z takimi prędkościami to załóż sobie dla bezpieczeństwa obręcz moto. Wszystko fajnie, aż takie coś zdarzy się przy prędkości 60km/h. Jednak w takiej moto obręczy są grube szprychy i tyle gumy, że dasz radę jechać nawet na przebitej oponie. |
_________________ Kilka moich konstrukcji:Gordon 6kW (Adaptto)
Hatak 6kW (Sabvoton)
Kross level a6 3kw |
|
|
|
|
Bujakoto
prezes
Pomógł: 6 razy Wiek: 41 Dołączył: 22 Gru 2015 Posty: 733 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Śro 17 Maj, 2017
|
|
|
maniekrox napisał/a: | Wow, wycieczka całodniowa? Aku do zera? |
Tak, całodniowa wycieczka z obiadem w plenerze.
Chłopaki nawet nie wiecie co tracicie!
W lasach, w takich dziurach znajduje takie łąki, a dziś ławeczki i okrągły stolik
Zatrzymałem się tam na obiad (ryż, kurczak i gruszka) przygotowany wcześniej w domu.
ap0f1s napisał/a: | Jak tak latasz z takimi prędkościami to załóż sobie dla bezpieczeństwa obręcz moto. Wszystko fajnie, aż takie coś zdarzy się przy prędkości 60km/h. Jednak w takiej moto obręczy są grube szprychy i tyle gumy, że dasz radę jechać nawet na przebitej oponie. |
I tak już zjechałem z prędkości z 85km/h do 60km/h i zasięg wzrósł ze 160km na 200km.
Aku jeszcze coś tam zostało, ale niewiele, 60V
Pod blokiem chciałem zajechać aku do końca ale nie dało........ ale za to dało 200km
Next trip zejdę do 50km/h ....... myślę że 240km powinno się udać.....
Powiem Wam, że najbardziej NAJBARDZIEJ komfortowo lata mi się w przedziale 60 do 70km/h. Mega, po prostu MEGA WYPAS! Przy 60km/h zaczynam dopedałować (tak, można pedałować przy 60kh/h) i delikatnie odkręcam manetkę.... i widzę jak zostawiam w tyle auto, które siedzi mi na dupie...... taki gość już mnie nawet nie chce wyprzedzać..... jedzie później z tyłu i się zastanawia "o kur.....a Kosmita!" |
|
|
|
|
Tomas
szef
Pomógł: 20 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Mar 2015 Posty: 1740 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Czw 18 Maj, 2017
|
|
|
Powiedz jak my z Tobą mamy jeździć Z powrotem na piechotę prowadzić rowery ? |
|
|
|
|
maniekrox
prezes maniekrox
Pomógł: 22 razy Dołączył: 26 Sie 2014 Posty: 909 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Czw 18 Maj, 2017
|
|
|
Impulsowy ogranicznik prądu i będziemy zasysać od niego w trasie, żeby za dobrze nie miał |
|
|
|
|
Rafał
brygadzista
Pomógł: 3 razy Dołączył: 18 Gru 2013 Posty: 290 Skąd: wawa
|
Wysłany: Nie 21 Maj, 2017
|
|
|
Radiatorki masz z blachy miedzianej malowane na czarno? Daj znać czym malowałeś i kleiłeś to do silnika.
Sabek ma obudowe z alu? Czym go pomazałeś? |
|
|
|
|
Bujakoto
prezes
Pomógł: 6 razy Wiek: 41 Dołączył: 22 Gru 2015 Posty: 733 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Pon 22 Maj, 2017
|
|
|
Tomas napisał/a: | Powiedz jak my z Tobą mamy jeździć Z powrotem na piechotę prowadzić rowery ? |
Hehe, sęk w tym, że bardzo dobre trasy (taka jak dziś) są daleko za 3city i już zapowiedziałem Maniekroxowi, że wersja 3.0 2018r będzie składać się z 690 ogniw podnosząc lekko napięcie do 23s i zwiększając nieco "p" do 30p.
Maniekrox wstępnie przyjął wyzwanie
Te 20s to już trochę mało ........
28p tez już mało .......
Jak to się nazywa? "Watownica"?
Mimo aktualnych 560 ogniw zerkam na watomierz
Spotkanie z Pykaczem dało mi dużo do myślenia i dziś nawet gdy widzę, że auto dojechało do głównej drogi i chce się włączyć do ruchu to mimo, iż widzę, że mnie widzi to i tak zwalniam! Zdarzyło mi się wiele razy, że po nawiązaniu kontaktu wzrokowego z kierowcą, który się zatrzymał, spojrzał na mnie i błędnie przeanalizował moją prędkość nagle rusza!
Podejrzewam element nieumiejętnego określenia prędkości ebajka przez kierowców aut jest spowodowany tym, że my jeździmy po prostu za cicho na takie prędkości. Dla większości ludzi dźwięk jest istotnym parametrem prędkości, a w ebajku go brak.
Ogólnie to planuje za kierownicą zbudować pojemnik na świeże jajka!
Będę miał kilka jajek i każdego kierowce który wymusi pierwszeństwo, zajedzie mi drogę albo zatrzyma się na ścieżce rowerowej obrzucam jajkami! No wkurza mnie to strasznie!
Czy ktoś przyjmie zlecenie aby zrobić taki stojaczek na drukarce 3D na nawet 3 jajka, nawet 2 jajka co bym miał dwie szanse trafienia?
maniekrox napisał/a: | Impulsowy ogranicznik prądu i będziemy zasysać od niego w trasie, żeby za dobrze nie miał |
Wiem, że jesteś w stanie coś takiego zbudować
Rafał napisał/a: | Radiatorki masz z blachy miedzianej malowane na czarno? Daj znać czym malowałeś i kleiłeś to do silnika.
Sabek ma obudowe z alu? Czym go pomazałeś? |
Radiatorki mam z blachy miedzianej pomalowanej na czarno.
Malowałem sprayem
Kleiłem kropelką, następnie metalem w płynie
Na końcu wszystko pomalowane.
Sabek jest taki jaki był. Normalny czarny w oryginale |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 23 Maj, 2017
|
|
|
Bujakoto napisał/a: |
.i dziś nawet gdy widzę, że auto nagle rusza!
Podejrzewam element nieumiejętnego określenia prędkości ebajka przez kierowców aut jest spowodowany tym, że my jeździmy po prostu za cicho na takie prędkości. Dla większości ludzi dźwięk jest istotnym parametrem prędkości,
?. zbudować pojemnik ał kilka jajek i każdego kierowce który wymusi pierwszeństwo, zajedzie mi drogę albo zatrzyma się na ścieżce rowerowej obrzucam jajkami
|
A masz, używasz silnie migającego światła nawet w dzień? Przydaje się naprawdę.
Pomysł z jajkami mi się podoba.
Masz JAJA |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
leszcz
prezes
Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lut 2017 Posty: 861 Skąd: Rumia
|
Wysłany: Wto 23 Maj, 2017
|
|
|
Primo
Bujakoto napisał/a: | sęk w tym, że bardzo dobre trasy (taka jak dziś) są daleko za 3city |
Pokaż tą bardzo dobrą trasę.
Ja wczoraj gołymi nogami (eb w serwisie) pojechałem sobie przez jeziora Kaszubskiego Parku Krajobrazowego (Kamień > Sianowska Huta!!! > itd) coś takiego:
Nagranie z klaty: https://www.youtube.com/watch?v=ptZlyNeUSDw
Mega fajne, ciasne uliczki (16:10, 29:30) na zboczach przy jeziorach. Jestem wniebowzięty więc ciężko mi się z Twoim zgodzić do póki nie zobaczę
Potem już nie nagrywałem i okrążyłem j. Dąbrowskie przy Gołubiu Kaszubskim i jest bajeczna ścieżka. Następny wypad nie asfaltem tylko właśnie jeziora będę okrążać.
Być może mamy inną definicję dobrych tras więc wytłumacz
Secundo
Na marginesie powiem, że po początkowej zajawce ebajkiem ("wow ale to zaj* jedzie") i chyba naturalnym ciągu na "szybciej" (full > falcon > ?) pojeździłem bez "e" i TEŻ BYŁO SUPER. Teraz powiem Ci Buja, że jak czytam Twoje 85/h 60/h, wyprzedzanie aut, rzucanie jajami to odnoszę wrażenie, że chyba nie tędy droga (dla mnie).
Myślę, że to już raczej nie bike tylko motor-bike. I jak dla mnie trochę to traci sens. Bo moce które Cię kręcą to są moce motocyklowe. Taka jest prawda, falcon na 3-6kw, to już nie wspomaganie roweru tylko Ty lekko wspomagasz motor. Finansowo jest to bez sensu - za 6-7k masz używanego turystyka 40KM mocy. Jedyny "myk" w tym wszystkim to oszukiwanie siebie i stróżów prawa, że to nadal rower i uprawnia do jazdy po lasach.
Wybacz, że truję ale być może nie jestem jedynym który miewa myśli podobne
Szerokości, przyczepności! |
|
|
|
|
qaz33
szef qaz33
Pomógł: 15 razy Dołączył: 07 Kwi 2014 Posty: 1464 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Wto 23 Maj, 2017
|
|
|
1. ebike to hobby, jesli nawet drogie to to juz sprawa zasobnosci portfela. Sa i duzo drozsze sporty
2. ebike nie zatruwa srodowiska wiec czemu mialby byc zakazany do jazdy po lasach?
3. twoja kolejnosc to full > falcon > zwykly rower, kolko sie zatoczylo
4. Znam te trasy dookola tych jezior na pamiec Mega fajne widoki
A co do wiekszej baterii to ja bede jednak na dluzsze trasy zabierac ladowarke 2kW do plecaka. Trudno, wazy fakt ale ile kasy na aku oszczedze.. |
|
|
|
|
Bujakoto
prezes
Pomógł: 6 razy Wiek: 41 Dołączył: 22 Gru 2015 Posty: 733 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Wto 23 Maj, 2017
|
|
|
Leszcz niczego nie muszę udowadniać ani archiwizować przebytych tras. Nie nagrywam tras kamerką, delektuje się chwilą obecną, chłonę zmienną rzeczywistość, doświadczam.
Motor nigdy mnie nie kręcił, nie rozumiem po co mi motor.
Gdzie do parku z motorem.....
Zrobiłem na nowym ebajku 1600km mamy 23 maj.
Na poprzedniej konstrukcji zrobiłem 3000km przez cały 2016r.
Jak widzisz to chyba nie etap początkowej zajawki? U mnie nie ma już początkowej zajawki proszę Pana.
Wyprzedzanie aut:
Wyobraź sobie sytuacje w której jedziesz za autem osobowym, widzisz przez tylną szybę, że kierowca (facet), mówi (gestykuluje) do swojej partnerki, po chwili ta wyciąga telefon, otwiera etui, facet daje dwa sygnały kierunkiem w prawo oraz zwalnia. Tym samym dostaje wyraźny sygnał abym wyprzedzał, jest to dla mnie oznaka, że nie będzie sprawiał problemów, więc co robie? Wyprzedzam. Momentalnie wyprzedzone auto przyspiesza i widzę w lusterku, że babka nagrywa.
Takich sytuacji miałem kilka.
Pamiętaj, że Twoja ocena rzeczywistości opiera się w 100% na Twoich subiektywnych doświadczeniach.
Jeśli nie znasz sytuacji, osoby, doświadczeń to Twoje rady oraz spostrzeżenia są nic nie warte.
leszcz napisał/a: | Bo moce które Cię kręcą to są moce motocyklowe. |
Jakie moce? 65A z baterii? MXUS 21x3? Gdzie tu moc?
leszcz napisał/a: | Wybacz, że truję ale |
Trujesz i któryś raz już mnie atakujesz.
Wybacz Leszcz ale wsadź sobie w cztery litery Twoje subiektywne, rady
Napisz coś pozytywnego i wszyscy będą szczęśliwy
qaz33 napisał/a: | 1. ebike to hobby, jesli nawet drogie to to juz sprawa zasobnosci portfela. Sa i duzo drozsze sporty
2. ebike nie zatruwa srodowiska wiec czemu mialby byc zakazany do jazdy po lasach?
3. twoja kolejnosc to full > falcon > zwykly rower, kolko sie zatoczylo
4. Znam te trasy dookola tych jezior na pamiec Mega fajne widoki
A co do wiekszej baterii to ja bede jednak na dluzsze trasy zabierac ladowarke 2kW do plecaka. Trudno, wazy fakt ale ile kasy na aku oszczedze.. |
ad1:
Zgadzam się w 100%.
(Wingsuit jest dużo droższy....... )
ad2:
Zgadza się.
ad4:
Również znam te trasy, później na końcu w kierunku kamienia są fajne wąskie ścieżki, dużo górzystych terenów, śmiga się rewelacyjnie.
Ładowarka 2kW? To ile to ma amper? 20A
Takie szybkie ładowanie li-ionów ich nie niszczy? |
|
|
|
|
maniekrox
prezes maniekrox
Pomógł: 22 razy Dołączył: 26 Sie 2014 Posty: 909 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Wto 23 Maj, 2017
|
|
|
Bujakoto napisał/a: |
Ładowarka 2kW? To ile to ma amper? 20A
Takie szybkie ładowanie li-ionów ich nie niszczy? |
Przecież Twój pakiet wg. katalogu można ładować prądem 45A* bez obaw o zniszczenie
Czyli ładowarka 3,2 kW byłaby dla Ciebie ok Dwie godzinki rechargingu w trasie i możesz dalej latać:) Tylko to już byłaby ciężka krowa
@Edit
*Ale oczywiście gniazdo XLR tego nie wytrzyma;) |
Ostatnio zmieniony przez maniekrox Wto 23 Maj, 2017, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
qaz33
szef qaz33
Pomógł: 15 razy Dołączył: 07 Kwi 2014 Posty: 1464 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Wto 23 Maj, 2017
|
|
|
Mam dzialke w kamieniu. Jak wroce to mozemy tam zrobic wszyscy wypad ebikowy
Niby baterie litowe mozna ladowac bezpiecznie pradem do 0.5C czyli przy naszych sanyo 1.75A na ogniwo, noty to potwierdzaja wiec (awaryjnie jesli trzeba) to czemu by nie. Zreszta nie trzeba zawsze ladowac do konca ale tak z 15-20min za kazdym razem aby cos tez zjesc na szybko |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|