|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Opłacalność napędu elektrycznego vs spalinowego |
Autor |
Wiadomość |
rarek
dyrektor
Wiek: 50 Dołączył: 24 Paź 2008 Posty: 476 Skąd: Ozorków
|
Wysłany: Czw 22 Paź, 2009
|
|
|
moze dobrym rozwiazaniem byloby stosowanie "malych" aku szybko ladujacych i zadbanie o dostepnosc miejsc do ladowania |
_________________ 24S LiFePO4 30Ah; 66s2p NiMH 6,5Ah;
26s2p 53Ah lipol; 26s54p 2,2Ah Li-ion;
http://egear.pl |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 22 Paź, 2009
|
|
|
A może ładowanie indukcyjne na skrzyżowaniach ze światłami? Masz czerwone i stoisz, to się ładujesz
Na skrzyżowaniach, na parkingach, w ogóle na drogach
W sumie po co wtedy akumulatory? Jeden wielki transformator na orbicie i po bólu |
|
|
|
|
rarek
dyrektor
Wiek: 50 Dołączył: 24 Paź 2008 Posty: 476 Skąd: Ozorków
|
Wysłany: Czw 22 Paź, 2009
|
|
|
Chciałem małymi kroczkami.
A tu full opcja nawet tramawaj na księżyc się znalazł. Wsumie to wcale nie daleko tylko pod góre |
_________________ 24S LiFePO4 30Ah; 66s2p NiMH 6,5Ah;
26s2p 53Ah lipol; 26s54p 2,2Ah Li-ion;
http://egear.pl |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 23 Paź, 2009
|
|
|
Te 30 km na orbitę, to ja rowerem nawet zrobię |
|
|
|
|
sobolu [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 23 Paź, 2009
|
|
|
Byłem wczoraj na wsi pod Białymstokiem, aktualna cena ropy od "przyjaciół" ze wschodu to 2.50zł. (ropa sprawdzona i jakość taka sama od 5 lat) |
|
|
|
|
sobolu [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 23 Paź, 2009
|
|
|
http://motoryzacja.interi...duze,49178,4,13
1l na 100km, nie wiem jak dostać się do szczegółów. Autko wygląda pięknie, szczególnie pod EV... prawie jak batmobil... |
Ostatnio zmieniony przez sobolu Sob 24 Paź, 2009, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 24 Paź, 2009
|
|
|
Dla bogczy chyba...
Sami Niemcy zrezygnowali z produkcji, bo za drogo. A gdzie jeszcze akumulatory? |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Sob 24 Paź, 2009
|
|
|
Dziwne te nasze czasy. Spalinowy MERCEDES albo inny po 1,5 tony za olbrzymią kasę, to im się opłaca, a porządniejszy i tańszy to im wychodzi zbyt drogo.
Jednak małe albo EV w Szwajcarii i to bardzo drogie schodzą jak świeże bułeczki, chociaż mają teren bardzo górzysty. |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
Vein [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 24 Paź, 2009
|
|
|
Zbyszku - taka prawda, że po prostu im by się nie opłacało, ponieważ za mało by mogli zarobić na pojedynczym egzemplarzu, tak samo jak nie opłacał się EV1. a ja szukałem czegoś podobnego do tego WV |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
|
|
|
|
sobolu [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 25 Paź, 2009
|
|
|
Tylko pytanie, czy kupić 500-setke i przerobić na EV czy kupić 50-tke i mieć podobne osiągi (oprócz zasięgu) do EV? |
|
|
|
|
smoczy [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 25 Paź, 2009
|
|
|
50-tka boli w uszy 8-10 k obrotów, nawet jeśli nie kierowcę, to nie żyjemy w próżni... wokół nas są ludzie i oni też mają uszy
co jak co, ale ja elektryka robię, bo nie chcę smrodzić i warczeć,
od strony ekonomicznej jest to póki co średnio opłacalne |
|
|
|
|
sobolu [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 25 Paź, 2009
|
|
|
mijałem ostatnio kilka takich 50-tek, słychać tego nie było, ale może dlatego, że jechałem dobrze wygłuszoną spaliną. Ale ta waga, spalanie i rejestracja jako motorower... chyba żeby podobnie zrobić EV, tylko kto to pokaże pierwszy? |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|