ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
E-bajk ostateczny
Autor Wiadomość
ap0f1s 
prezes


Pomógł: 15 razy
Wiek: 36
Dołączył: 02 Paź 2014
Posty: 757
Skąd: Kęty
Wysłany: Wto 25 Kwi, 2017   

Właśnie pzy tym balanserze od adaptto nic nie wyłączy bajka, gdy cela spadnie poniżej np. 2.5v.
W czasie jazdy adaptto odetnie moc, ale gdy zostawisz go włączonego na długo albo, gdy przetwornica działa cały czas, będzie pobierać energie do oporu.
Wiadomo musiałbyś bajka zostawić nie używanego na bardzo długo, ale jednak jest taka możliwość.
Jest jakiś minus w porównania z bms na głównej lini minusa, która odcina zasilanie i nic nie będzie pobierać energii.
 
 
Saper 
młodzik


Dołączył: 25 Cze 2015
Posty: 71
Skąd: Dolnośląskie
Wysłany: Wto 25 Kwi, 2017   

Rozumiem że przycisk do włączania swiatel który mam na kierownicy nie wytrzyma gdybym użył go do włączania przetwornicy? Takie rozwiązanie byłoby idealne, a wymiana stacyjki raczej nie wchodzi w grę.
 
 
Eryk1000 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2013
Posty: 1119
Skąd: Wadowice
Wysłany: Wto 25 Kwi, 2017   

A jaki jest problem z wymianą stacyjki? Przyciski na kierownicy nie wyglądają za solidnie do odpalania przetwornicy bym ich nie wykorzystywał.
_________________
Jeżdżę na :

E-Giant Terrago

Viking Power 6000W +
 
 
Saper 
młodzik


Dołączył: 25 Cze 2015
Posty: 71
Skąd: Dolnośląskie
Wysłany: Wto 25 Kwi, 2017   

Głównie lenistwo, bo trzeba będzie trochę rzeczy odlutowac i wyjąc żeby dostać sie do stacyjki :lol:
Ale po namyśle sporo to ułatwi, wiec zamówiłem: https://www.amazon.co.uk/...i?ie=UTF8&psc=1

Jedna pozycja NC a druga NO wiec jeśli dobrze rozumiem na czym to polega to będzie dobrze?
 
 
Eryk1000 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2013
Posty: 1119
Skąd: Wadowice
Wysłany: Wto 25 Kwi, 2017   

Powinny być dwa zestyki NO. W momencie uruchomienia jeden zestyki uruchamia Adaptto a drugi przetwornice. Pozatym te stacyjki są daremne. Cieknie przez nie woda jak przez dziurawe wiadro. Oby to lenistwo nie kosztowało kolejne 200 euro :P
_________________
Jeżdżę na :

E-Giant Terrago

Viking Power 6000W +
 
 
Dlugas 
dyrektor
Bob budowniczy :)



Pomógł: 10 razy
Wiek: 47
Dołączył: 06 Gru 2015
Posty: 439
Skąd: Cz-wa
Wysłany: Wto 25 Kwi, 2017   

Eryk1000 napisał/a:
Cieknie przez nie woda jak przez dziurawe wiadro

A ciekawe jak byłoby ze stacyjką od Żuka? Choć pewnie nie są hermetyczne ale wygladają całkiem solidnie . Są w sprzedaży nowe, na pewno solidna konstrukcja, tylko że tylko jeden styk NO i chwilowy styk NO na zapłon który można fajnie wykorzystać do odblokowania mocy. A ten pierwszy na włączenie bajka z ograniczeniem mocy.
http://allegro.pl/stacyjk...6793926832.html
_________________
Spark Super Hadron 654
Ostatnio zmieniony przez Dlugas Wto 25 Kwi, 2017, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Saper 
młodzik


Dołączył: 25 Cze 2015
Posty: 71
Skąd: Dolnośląskie
Wysłany: Wto 25 Kwi, 2017   

Faktycznie, mój błąd. Myślałem ze to stacyjka 3 pozycyjna i wtedy n/o i n/c by mi pasowało. Moze ktoś podrzucić linka do odpowiedniej stacyjki? Nie mogę nigdzie znaleźć 2x N/O. Rozmiar otworu to chyba 26mm
 
 
Dlugas 
dyrektor
Bob budowniczy :)



Pomógł: 10 razy
Wiek: 47
Dołączył: 06 Gru 2015
Posty: 439
Skąd: Cz-wa
Wysłany: Wto 25 Kwi, 2017   

Saper, najlepiej szukać stacyjek do automatyki - w takich masz możliwość rozbudowywania styków o kolejne w razie potrzeby. Czasami trafiają się hermetyczne http://automatyka.elstat....ji-0-l-0-p.html
_________________
Spark Super Hadron 654
 
 
noisue 
początkujący


Dołączył: 13 Lip 2016
Posty: 28
Skąd: Poznań
Wysłany: Śro 26 Kwi, 2017   

Ja mam taką stacyjkę
http://allegro.pl/wylaczn...4982320283.html
 
 
Saper 
młodzik


Dołączył: 25 Cze 2015
Posty: 71
Skąd: Dolnośląskie
Wysłany: Śro 26 Kwi, 2017   

Problem rozwiązany. Wczoraj wpadłem na pomysł żeby po prostu zamienić miejscami światła i "zapłon" :idea:
Dzisiaj podłączyłem i wszystko działa, sterownik włączam przyciskiem na kierownicy, a przetwornicę stacyjką :mrgreen:
 
 
Saper 
młodzik


Dołączył: 25 Cze 2015
Posty: 71
Skąd: Dolnośląskie
Wysłany: Pią 12 Maj, 2017   

Wreszcie, po prawie pół roku planowania, czekania i składania projekt można uznać za zakończony :cool:







Czekam teraz na błotniki z vectorebike.com oraz na nową nóżkę (ta którą mam już się wygięła pod ciężarem maszyny).

Mam jeszcze małe problemy z konfiguracją adaptto, ale powoli się uczę.

Na ten moment maksymalna prędkość jaką udało mi się osiągnać to 74,5km/h, ale czuję że rower nie pokazał jeszcze wszystkiego. Droga na której testowałem jest po prostu za krótka, a ja nie czuję się jeszcze dostatecznie pewnie.

A skoro już wspomniałem o konfiguracji, czy takie ustawienia "Cell V config" są w porządku? (dla przypomnienia, bateria 23s14p Samsung 30Q)


Dziękuję wszystkim za pomoc i cierpliwość :mrgreen:
 
 
Eryk1000 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2013
Posty: 1119
Skąd: Wadowice
Wysłany: Pią 12 Maj, 2017   

Dla liion max 4.2V minimum 3V critical 2.8V balans daj 4V.
_________________
Jeżdżę na :

E-Giant Terrago

Viking Power 6000W +
 
 
atomek1000 
szef



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 08 Lis 2014
Posty: 1902
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 12 Maj, 2017   

Eryk1000 napisał/a:
Dla liion max 4.2V minimum 3V critical 2.8V balans daj 4V.

Bez sensu bo będzie mu bms grzał ogniwa od 4.2 do 4V. Balans musi być tylko lekko mniejszy niż max. Oczywiście odpowiednio należy dopasować napięcie ładowania.
 
 
Saper 
młodzik


Dołączył: 25 Cze 2015
Posty: 71
Skąd: Dolnośląskie
Wysłany: Pią 12 Maj, 2017   

Tak wlasnie miałem, 4.20 max I 4.18 balansowanie i bms w ogóle nie zaczynał balansowania. (Maksymalne napięcie akumulatora miałem ustawione na 84v)
Szczerze mówiąc trochę sie pogubiłem, jakie jest w takim razie napięcie w pełni naładowanej baterii?
84v czy 96v? :oops:
 
 
Eryk1000 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2013
Posty: 1119
Skąd: Wadowice
Wysłany: Pią 12 Maj, 2017   

atomek1000 napisał/a:
Eryk1000 napisał/a:
Dla liion max 4.2V minimum 3V critical 2.8V balans daj 4V.

Bez sensu bo będzie mu bms grzał ogniwa od 4.2 do 4V. Balans musi być tylko lekko mniejszy niż max. Oczywiście odpowiednio należy dopasować napięcie ładowania.


Czemu mu ma grzać ogniwa jeżeli będą równe? Pozatym co to za grzanie przy 80mA :D ? Po 24h zjeździe niecałe 2Ah. Dla świętego spokoju. Możesz ustawić 4.15V. Przy 20s pakiet na full powinien mieć 84V. Ty masz 23S więc full to 96.6V.
_________________
Jeżdżę na :

E-Giant Terrago

Viking Power 6000W +
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group