E-bajk ostateczny |
Autor |
Wiadomość |
ap0f1s
prezes
Pomógł: 15 razy Wiek: 36 Dołączył: 02 Paź 2014 Posty: 757 Skąd: Kęty
|
Wysłany: Wto 25 Kwi, 2017
|
|
|
Właśnie pzy tym balanserze od adaptto nic nie wyłączy bajka, gdy cela spadnie poniżej np. 2.5v.
W czasie jazdy adaptto odetnie moc, ale gdy zostawisz go włączonego na długo albo, gdy przetwornica działa cały czas, będzie pobierać energie do oporu.
Wiadomo musiałbyś bajka zostawić nie używanego na bardzo długo, ale jednak jest taka możliwość.
Jest jakiś minus w porównania z bms na głównej lini minusa, która odcina zasilanie i nic nie będzie pobierać energii. |
|
|
|
|
Saper
młodzik
Dołączył: 25 Cze 2015 Posty: 71 Skąd: Dolnośląskie
|
Wysłany: Wto 25 Kwi, 2017
|
|
|
Rozumiem że przycisk do włączania swiatel który mam na kierownicy nie wytrzyma gdybym użył go do włączania przetwornicy? Takie rozwiązanie byłoby idealne, a wymiana stacyjki raczej nie wchodzi w grę. |
|
|
|
|
Eryk1000
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2013 Posty: 1119 Skąd: Wadowice
|
Wysłany: Wto 25 Kwi, 2017
|
|
|
A jaki jest problem z wymianą stacyjki? Przyciski na kierownicy nie wyglądają za solidnie do odpalania przetwornicy bym ich nie wykorzystywał. |
_________________ Jeżdżę na :
E-Giant Terrago
Viking Power 6000W + |
|
|
|
|
Saper
młodzik
Dołączył: 25 Cze 2015 Posty: 71 Skąd: Dolnośląskie
|
Wysłany: Wto 25 Kwi, 2017
|
|
|
Głównie lenistwo, bo trzeba będzie trochę rzeczy odlutowac i wyjąc żeby dostać sie do stacyjki
Ale po namyśle sporo to ułatwi, wiec zamówiłem: https://www.amazon.co.uk/...i?ie=UTF8&psc=1
Jedna pozycja NC a druga NO wiec jeśli dobrze rozumiem na czym to polega to będzie dobrze? |
|
|
|
|
Eryk1000
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2013 Posty: 1119 Skąd: Wadowice
|
Wysłany: Wto 25 Kwi, 2017
|
|
|
Powinny być dwa zestyki NO. W momencie uruchomienia jeden zestyki uruchamia Adaptto a drugi przetwornice. Pozatym te stacyjki są daremne. Cieknie przez nie woda jak przez dziurawe wiadro. Oby to lenistwo nie kosztowało kolejne 200 euro |
_________________ Jeżdżę na :
E-Giant Terrago
Viking Power 6000W + |
|
|
|
|
Dlugas
dyrektor Bob budowniczy :)
Pomógł: 10 razy Wiek: 47 Dołączył: 06 Gru 2015 Posty: 439 Skąd: Cz-wa
|
Wysłany: Wto 25 Kwi, 2017
|
|
|
Eryk1000 napisał/a: | Cieknie przez nie woda jak przez dziurawe wiadro |
A ciekawe jak byłoby ze stacyjką od Żuka? Choć pewnie nie są hermetyczne ale wygladają całkiem solidnie . Są w sprzedaży nowe, na pewno solidna konstrukcja, tylko że tylko jeden styk NO i chwilowy styk NO na zapłon który można fajnie wykorzystać do odblokowania mocy. A ten pierwszy na włączenie bajka z ograniczeniem mocy.
http://allegro.pl/stacyjk...6793926832.html |
_________________ Spark Super Hadron 654 |
Ostatnio zmieniony przez Dlugas Wto 25 Kwi, 2017, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Saper
młodzik
Dołączył: 25 Cze 2015 Posty: 71 Skąd: Dolnośląskie
|
Wysłany: Wto 25 Kwi, 2017
|
|
|
Faktycznie, mój błąd. Myślałem ze to stacyjka 3 pozycyjna i wtedy n/o i n/c by mi pasowało. Moze ktoś podrzucić linka do odpowiedniej stacyjki? Nie mogę nigdzie znaleźć 2x N/O. Rozmiar otworu to chyba 26mm |
|
|
|
|
Dlugas
dyrektor Bob budowniczy :)
Pomógł: 10 razy Wiek: 47 Dołączył: 06 Gru 2015 Posty: 439 Skąd: Cz-wa
|
Wysłany: Wto 25 Kwi, 2017
|
|
|
Saper, najlepiej szukać stacyjek do automatyki - w takich masz możliwość rozbudowywania styków o kolejne w razie potrzeby. Czasami trafiają się hermetyczne http://automatyka.elstat....ji-0-l-0-p.html |
_________________ Spark Super Hadron 654 |
|
|
|
|
noisue
początkujący
Dołączył: 13 Lip 2016 Posty: 28 Skąd: Poznań
|
|
|
|
|
Saper
młodzik
Dołączył: 25 Cze 2015 Posty: 71 Skąd: Dolnośląskie
|
Wysłany: Śro 26 Kwi, 2017
|
|
|
Problem rozwiązany. Wczoraj wpadłem na pomysł żeby po prostu zamienić miejscami światła i "zapłon"
Dzisiaj podłączyłem i wszystko działa, sterownik włączam przyciskiem na kierownicy, a przetwornicę stacyjką |
|
|
|
|
Saper
młodzik
Dołączył: 25 Cze 2015 Posty: 71 Skąd: Dolnośląskie
|
Wysłany: Pią 12 Maj, 2017
|
|
|
Wreszcie, po prawie pół roku planowania, czekania i składania projekt można uznać za zakończony
Czekam teraz na błotniki z vectorebike.com oraz na nową nóżkę (ta którą mam już się wygięła pod ciężarem maszyny).
Mam jeszcze małe problemy z konfiguracją adaptto, ale powoli się uczę.
Na ten moment maksymalna prędkość jaką udało mi się osiągnać to 74,5km/h, ale czuję że rower nie pokazał jeszcze wszystkiego. Droga na której testowałem jest po prostu za krótka, a ja nie czuję się jeszcze dostatecznie pewnie.
A skoro już wspomniałem o konfiguracji, czy takie ustawienia "Cell V config" są w porządku? (dla przypomnienia, bateria 23s14p Samsung 30Q)
Dziękuję wszystkim za pomoc i cierpliwość |
|
|
|
|
Eryk1000
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2013 Posty: 1119 Skąd: Wadowice
|
|
|
|
|
atomek1000
szef
Pomógł: 48 razy Dołączył: 08 Lis 2014 Posty: 1902 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 12 Maj, 2017
|
|
|
Eryk1000 napisał/a: | Dla liion max 4.2V minimum 3V critical 2.8V balans daj 4V. |
Bez sensu bo będzie mu bms grzał ogniwa od 4.2 do 4V. Balans musi być tylko lekko mniejszy niż max. Oczywiście odpowiednio należy dopasować napięcie ładowania. |
|
|
|
|
Saper
młodzik
Dołączył: 25 Cze 2015 Posty: 71 Skąd: Dolnośląskie
|
Wysłany: Pią 12 Maj, 2017
|
|
|
Tak wlasnie miałem, 4.20 max I 4.18 balansowanie i bms w ogóle nie zaczynał balansowania. (Maksymalne napięcie akumulatora miałem ustawione na 84v)
Szczerze mówiąc trochę sie pogubiłem, jakie jest w takim razie napięcie w pełni naładowanej baterii?
84v czy 96v? |
|
|
|
|
Eryk1000
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2013 Posty: 1119 Skąd: Wadowice
|
Wysłany: Pią 12 Maj, 2017
|
|
|
atomek1000 napisał/a: | Eryk1000 napisał/a: | Dla liion max 4.2V minimum 3V critical 2.8V balans daj 4V. |
Bez sensu bo będzie mu bms grzał ogniwa od 4.2 do 4V. Balans musi być tylko lekko mniejszy niż max. Oczywiście odpowiednio należy dopasować napięcie ładowania. |
Czemu mu ma grzać ogniwa jeżeli będą równe? Pozatym co to za grzanie przy 80mA ? Po 24h zjeździe niecałe 2Ah. Dla świętego spokoju. Możesz ustawić 4.15V. Przy 20s pakiet na full powinien mieć 84V. Ty masz 23S więc full to 96.6V. |
_________________ Jeżdżę na :
E-Giant Terrago
Viking Power 6000W + |
|
|
|
|
|