|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Mocny MID na bazie ramy Falcon v2 |
Autor |
Wiadomość |
dynamik
brygadzista dynamik
Dołączył: 17 Cze 2015 Posty: 295 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: Pią 06 Sty, 2017
|
|
|
Ja jestem typem ludka, który uważa, że jak już robić coś to z przytupem
Robienie czegoś po troszku, dla testu, "na razie wystarczy", "a po co aż tyle" to jest marnowanie czasu i pieniędzy. Lepiej coś odłożyć na później ale zrobić lepiej. Pierwszego customa robiłem prawie 2 lata.
Ty wiesz, choć tego nie mówisz, a ja doskonale wiem, zapewniam Ci to, że na prototypie carbonowej ramy nie skończysz.
Twoje słowa Tas - jak coś robić to porządnie!!
Zrób przekładnie dwustopniową z wolnobiegiem , i będzie piękny Mid.
Skoro młody potrafi , to chyba i Ty dasz radę,.. a nie taki niskokosztowy urywacz nóg. |
_________________ tym piękniejszą otrzymasz odpowiedź, im mądrzejsze zadasz pytanie |
|
|
|
|
XM6
początkujący
Dołączył: 28 Gru 2016 Posty: 14 Skąd: Białystok
|
Wysłany: Pią 06 Sty, 2017
|
|
|
Nie wnikałem w sprawę głęboko (wolnobiegi na ośkach), skupiłem się tylko na obrotach.
Otworzyłem sobie plik i czytam. Problemem jest tam dość lakoniczny opis. Zakładam jednak że pola H15 i H16 to prędkości w km/h przy nominalnych obrotach silnika.
Ponieważ to mid drive to nie ma znaczenia który bieg wybierzemy do analizy. Wziąłem H15 bo było szybciej.
119km/h to 1980m/min. Przy obwodzie koła 2,02m to prędkość koła 980obr/min. Przy przełożeniu 36/11, znaczy 3,27 to 300 obrotów korby na minutę.
Wiesz ile to jest 300 obrotów korby na minutę? Ryszard Szurkowski nie robił takiej kadencji. Jak potrafisz wykręcić 100obr/min to jesteś dobry. Będzie Ci coś ostro wirowało pomiędzy nogami. Uważaj na przyrodzenie.
Pomijam problematykę momentu obrotowego, czy silnik będzie w stanie to wykręcić mimo takiej redukcji obrotów? Na pewno nie będziesz w stanie pomóc silnikowi przy takich obrotach korby, to nierealne. Oczywiście musisz tam mieć wolnobieg. Poza tym to będzie hałasować.
Realistycznie mówiąc to, moim zdaniem, mid drive ma sens tylko wtedy gdy przy nominalnych obrotach silnika support wiruje w prędkości obrotowej 90-100obr/min. Wtedy kolarz jest w stanie pomóc silnikowi i układ pracuje harmonijnie.
Jeżeli masz silnik o obrotach nominalnych np. 1600obr/min to do supportu powinna zostać zrobiona redukcja 16-17 razy. To tyle.
Mam nadzieję że się w obliczeniach nie pomyliłem. |
|
|
|
|
XM6
początkujący
Dołączył: 28 Gru 2016 Posty: 14 Skąd: Białystok
|
Wysłany: Pią 06 Sty, 2017
|
|
|
Ja bym odpuścił. Dostałem radę: kup Bafanga BBS02 750W. Jest jeszcze 1000W. Wystarczy. Lepszego układu chyba nie wykombinujesz.
Zdaje się że Conway e-rider ma 1100W a waży chyba 22kg. Jeździć potrafi szybko. Przy obrotach supportu ~90obr/min można sobie dość twarde przełożenia zamontować, choćby Dual Drive. |
|
|
|
|
toft
szef Pan kierowca
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 1756 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Pią 06 Sty, 2017
|
|
|
Tu chodzi o co innego... Jak ma wolnobieg to może być i 300 rpm na korbie... Ostatecznie jedne z pierwszych komercyjnych midów też miały przy większych mocach rpm ponad normalną kadencję znacznie... Chodzi o to czy będzie opcja rowerowa czy nie... Sądząc z braku wolno biegu na moto nie będzie... W sumie może i racja... BO przy maszynie 15 kw w peaku to korby potrzebne są tylko w jednym celu... Kiedy ja robiłem mida hmm w sumie już minęło jakieś 8-9 lat chyba? to ROWER elektryczny o mocy 3kw to było na dzisiejsze takie ustrojstwo jak "rower" z mocą 10 cz 20 kw... A głównym problemem były odpowiednie ogniwa... Czasy się zmieniają... Ale komponenty typu kaseta łańcuch zapadki w piaście nie... Ciekawym co tu będzie...
PS. A ja dziś zrobiłem pierwszy kulig rowerowy;). |
_________________ Moje pojazdy:
Hub middrive - w budowie http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5394
Cruiser http://forum.arbiter.pl/v...er=asc&start=15 |
|
|
|
|
dynamik
brygadzista dynamik
Dołączył: 17 Cze 2015 Posty: 295 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: Pią 06 Sty, 2017
|
|
|
Pieknie to wytłumaczyłeś XM6.
Zastanawiam się po co przy takiej mocy w ogóle montować pedały, .. skoro ma być maksymalnie prosto. |
_________________ tym piękniejszą otrzymasz odpowiedź, im mądrzejsze zadasz pytanie |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Pią 06 Sty, 2017
|
|
|
Koledzy.
Ja wiem, że byście od razu chcieli wszystko w technologii z kosmosu, ale zanim Wy sobie zbudujecie te wasze stopniowo bezstopniowe przekładnie to ja będę pomykac na MIDzie.
dynamik - jest kilka tysięcy hubów, mocne midy policzysz na palcach obu dłoni. Taki mid do jakiego się tu przykładam to jest projekt maksymalnie z przytupem
To, że bazuję na prymitywnych elementach i rozwiązaniach nie wynika z tego, że celuję nisko ale chcę zrobić projekt tak, że jak tutaj opiszę z jakich elementów skorzystałem to każdy sobie będzie na wzór mógł wykonać taką konstrukcję. A to, że będzie można w niej coś unowocześnić czy też ulepszyć to bardzo dobrze. Ucieszę się i sam być może na tym skorzystam.
Do tego czasu: 1 problem naraz i tak, korba będzie miała wolnobieg, co to za dziwny pomysł, jakoby jej nie miałoby być, a to, że bezie na niej wyższy RPM na niż kadencja....
...XM6 - dlaczego uważasz, że silnik ma wykręcać max RPM? Chcę jechać ze wspomaganiem to daję gaz adekwatny do wkładanej kadencji i już. Zarzut, że przy 118km/h nie będę mógł kręcić korbą...
Ja też bym wolał mieć 100RPM na korbie ale nie da się zejść z RPM aż tak bardzo przy użyciu elementów jakie zamierzam użyć. Wolałbym Vmax przy prędkości 60km/h, a nie 120...
... reasumując, trzymanie się kadencyjnego RPM na korbie w całym zakresie pracy silnika jest kompletnie bez znaczenia w tej konstrukcji.
Silnik zamówiony (jestem w trakcie dogadywania zakończenia osi dla zębatki)
Rama zamówiona (bedzie za miesiąc)
Ogniwa już leżą w kartonie |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
Pavyan
kierownik
Pomógł: 7 razy Dołączył: 17 Kwi 2015 Posty: 383 Skąd: Mazowsze
|
Wysłany: Pią 06 Sty, 2017
|
|
|
Wśród takich fachowców nie mam w zasadzie nic do powiedzenia (jeżdżę słabiutkim midem , jestem zwolennikiem midów, dlatego czytam temat z wielkim zainteresowaniem), jednak nieśmiało powiem - także byłem niepomiernie zdziwiony mocnym postanowieniem Tas-a rezygnacji z wolnobiegu w korbach.
Tak "na czuja", bez żadnych obliczeń pomyślałem, że to duży błąd - a raczej niebezpieczne przy tej mocy silnika - do "przyrodzenia" korby nie sięgną, ale do stóp i łydek owszem, tak... bo to byłoby coś w rodzaju "ostrego koła", dobrze rozumiem?
Zupełnie sztywne sprzężenie 5kW silnika z korbami?
Nie robiłbym tego w ten sposób... mam za dużo wyobraźni, w moim wieku tego deficytowego towaru przybywa
Powodzenia w realizacji projektu, Tas! |
|
|
|
|
umbur
prezes
Pomógł: 25 razy Wiek: 41 Dołączył: 05 Paź 2015 Posty: 581 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: Pią 06 Sty, 2017
|
|
|
tas napisał/a: | Do tego czasu: 1 problem naraz i tak, korba będzie miała wolnobieg, co to za dziwny pomysł, jakoby jej nie miałoby być, a to, że bezie na niej wyższy RPM na niż kadencja.... |
Pavyan napisał/a: | także byłem niepomiernie zdziwiony mocnym postanowieniem Tas-a rezygnacji z wolnobiegu w korbach. |
|
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Pią 06 Sty, 2017
|
|
|
Pavyan, korba BĘDZIE MIAŁA WOLNOBIEG, miała go mieć od samego początku, wyraźnie jest to napisane w 1 poście
Nie będzie jedynie wolnobiegu na osi silnika (który był mocno lansowany przez rozmówców) ponieważ jest to niepotrzebne w takiej konstrukcji. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
Pavyan
kierownik
Pomógł: 7 razy Dołączył: 17 Kwi 2015 Posty: 383 Skąd: Mazowsze
|
Wysłany: Pią 06 Sty, 2017
|
|
|
Napisałem to równolegle z Tasem, i nie widziałem jego posta - swój wysłałem w "niewiedzy".
Ale jeśli tak ma być, to powiem tylko: uffff, co za ulga
ED: @Tas: Aha, sorry, widać jakoś mi to umknęło - przepraszam bardzo za zamieszanie.
Faktycznie, dwa wolnobiegi nie są potrzebne |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
|
|
|
|
dynamik
brygadzista dynamik
Dołączył: 17 Cze 2015 Posty: 295 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: Pią 06 Sty, 2017
|
|
|
Tas sorry za zgryźliwość, ale nie tylko ja zle zrozumiałem , ze będzie zupełnie bez wolnobiegu. Nikt nie wątpi w twój profesjonalizm , i zamiłowanie do hubów, dlatego ten projekt wydał mi się dziwny jak na Ciebie.
Jednak jak to ma być projekt dla "ludu", to ja bym założył z przodu 11T z tyłu 42 lub 48T , w suport kawałek gaz rurki, manetka i .. do Gs-u po piwo. |
_________________ tym piękniejszą otrzymasz odpowiedź, im mądrzejsze zadasz pytanie |
|
|
|
|
umbur
prezes
Pomógł: 25 razy Wiek: 41 Dołączył: 05 Paź 2015 Posty: 581 Skąd: Bielsko-Biała
|
|
|
|
|
IMPULS
początkujący
Dołączył: 30 Lis 2016 Posty: 47 Skąd: LUBELSKIE
|
Wysłany: Pią 06 Sty, 2017
|
|
|
Tyle ze jak to do motocykla to na lańcuch 5/8 cala. Po co dawać tak gruby lańcuch na silnik skoro moment tutaj jest maly. Co innego na kolo jezdne. W poprzednim moim poście masz link do gotowych kól zębatych na lańcuch 1/2 cala, a skoro ktoś będzie Ci przerabial oś silnika to i kolo roztoczy pod ośkę. Zwlaszcza ze spokojnie w tym przypadku na 1 wpust wystarczy. |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Wto 10 Sty, 2017
|
|
|
IMPULS, oś silnika wedle projektu robi producent. Temu mi zależy własnie na wyborze łatwo dostępnej zębatki bez potrzeby toczenia/frezowania i innych cudów wianków.
Pozostałem na zębatce z magmy z uwagi na brak alternatyw (najwyżej jeśli się nie sprawdzi to zamówię wykonanie zebatki w podlinkowanej firmie), silnik zamówiony. W sumie 25Nm nie brzmi groźnie, może moje obawy są nie uzasadnione.
W załączniku rysunek, będę tutaj wrzucać materiały jakby kogoś interesowało.
Kolejny problem to korba i zrobienie jej na wersji z wolnobiegiem i 2 blatami, największym i najmniejszym
Na razie zgłębiam temat forumowych złotych rączek:
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=3486
Fabryczne rozwiązania to około 600zł
http://www.cyclone-tw.com/order-chainwheel.htm |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|