ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Mocny MID na bazie ramy Falcon v2
Autor Wiadomość
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Czw 05 Sty, 2017   Mocny MID na bazie ramy Falcon v2

Ostatnio myślałem nad zrobieniem mocnego MIDa aby zobaczyć i porównać z mocnym HUBem. Trochę mnie odstraszało przerabianie ramy, ale się okazało, że prawdopodobnie da się zbudować taką konstrukcję na bazie całkowicie "seryjnej" ramy Falcon v2 i to zupełnie bez żadnych przeróbek większych niż wiertarką i w oparciu o gotowe elementy. Zresztą jeszcze to będę omawiać bo chcę w tym temacie zbudować taką konstrukcję ale mam kilka zagwozdek.

Na początek tak:
- Silnik Revolt 160Sh 27Kv odpalony gdzieś na zakresie 16s
http://www.revolt.org.il/...l/rv-160-short/
- Silnik schowany w skrzynce
- Napędza blaty na wolnobiegu (bez zmiennego przełożenia), a ta kasetę z 9r przerzutką.

Wytrzymałość tamtych elementów zostawmy na razie na później, będzie na to czas, myślę, że to nie problem przerobić napęd na inny, wytrzymalszy łańcuch.

W załączonym dokumencie jest w OpenOffice napisany kalkulator do przeliczania prędkości i przełożeń. Mógłby ktoś zweryfikować, czy to mam dobrze policzone?

Druga sprawa to zębatka. Potrzebuję taką 9, max 10 zębów do zamontowania na wał silnika. Wał jest w standardzie 20mm ale zlecam jako opcja w Revolcie wykonanie własnej, ale muszę mieć już jakąś upatrzoną.

Pytanie: gdzie mogę kupić zebatkę 9-10t, którą można by zamontowac na wał silnika bez ewentualnej zmiany jego średnicy względem fabryki? Oś i tak muszę przerabiać, bo w skrzynce mam maksymalnie 140mm miejsca na szerokość, więc na styk jest miejsca po skróceniu osi na zębatkę.


Roboczo przyjąłem zębatki z magmy: http://magma.sklep.pl/pro...DO-SILNIKA.html
przez co wymagana była modyfikacja osi silnika:

Ale wymagało to zmniejszenia średnicy osi. Znacie jakieś inne gotowe rozwiązanie? Nie musi być łańcuch rowerowy, preferowałbym na szerszy minimalnie.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
Yin 
prezes


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 24 Lut 2014
Posty: 805
Skąd: Katowice
Wysłany: Czw 05 Sty, 2017   

A wolniobieg na zębatce silnika? Bez niego silnik będzie stawiać opór podczas pedałowania. Imho daj na silnik zębatkę z wolnobiegiem - najmniejsza w magmie to chyba ta:
http://magma.sklep.pl/pro...lnym-kolem.html
A dalszą modyfikację przełożenia widział bym przez zmianę blatów na korbie - jest sporo większy wybór.

Ciekawą opcją było by wykonanie od podstaw np pancernej 4-5 biegowej piasty planetarnej i przekazanie napędu paskiem - to rozwiązało by największą bolączkę midów czyli koszty częstej wymiany kasety i łańcucha.
 
 
sirgregs 
prezes


Pomógł: 24 razy
Dołączył: 14 Paź 2015
Posty: 933
Skąd: Łódź
Wysłany: Czw 05 Sty, 2017   

Na stronie czescimaszyn24.pl zębatek do wyboru do koloru.
Otwór w piaście z tego co kojarzę wykonają wedle zlecenia.
A tego kalkulatora w excelu nie możesz przesłać?
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Czw 05 Sty, 2017   

Jestem ograniczony do elementów gotowych, żadnego dorabiania "na zamówienie" :)
Nie będzie też żadnych pasków zębatych, przekładni planetarnych i innych tego typu niepotrzebnych bajerów.
Brak wolnobiegu na osi silnika jest specjalnie - nie jest potrzebny w tej konstrukcji, a przynajmniej w tej wersji.
Potrzebuję po prostu innej gotowej alternatywy dla zębatki 9-10t jeśli takowa jest.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
IMPULS 
początkujący


Dołączył: 30 Lis 2016
Posty: 47
Skąd: LUBELSKIE
Wysłany: Czw 05 Sty, 2017   

tas napisał/a:
Nie musi być łańcuch rowerowy,


I nawet wskazane aby zrobić to na takim choćby z motoroweru.
http://allegro.pl/lancuch...6498230365.html

Yin napisał/a:
A wolniobieg na zębatce silnika?


Będzie ciężko raczej zmieścić jak ma być male kolo lańcuchowe.

Yin napisał/a:
Ciekawą opcją było by wykonanie od podstaw np pancernej 4-5 biegowej piasty planetarnej


Raczej zbyt zlożone (kosztowne)jak na rower...
__________________________________________________________________
Sam mam podobną koncepcję na swój pierwszy e-bike.
Jakoś nie za bardzo pasuje mi koncepcja silnika w kole. Blizej mi do konstrukcji podobnej do motocykla, czyli silnik na środku pojazdu. I też mam klopot z przekladnią. Myślalem czy nie zrobić zwyczajnej skrzyni biegów, ale nie do końca mi się to widzi ze względu na dodatkowe kilogramy (niby nic ale zawsze niepotrzebne), natomiast dzisiaj wpadlem na pomysl zrobienia 3 stopniowej przekladni na pasku zębatym. Nie wiem tylko czy koncepcja wykonania jej w taki sposób co myślę da efekt przesuwania paska po kolach zębatych ale samo wykonanie jej bylo by dość proste i przede wszystkim pracowalaby cicho.
Jak Was interesuje to wieczorem wytlumaczę o co chodzi... :)
(nie mam literki "ł" bo jej uzycie otwiera mi jakiś plik, wiec nie krzyczcie na mnie za to. :mrgreen: )
 
 
sirgregs 
prezes


Pomógł: 24 razy
Dołączył: 14 Paź 2015
Posty: 933
Skąd: Łódź
Wysłany: Czw 05 Sty, 2017   

A przecież oś silnika robisz na zamówienie ...
Takie koło zębate kosztuje ze 20zł + może 30zł za otwór.
A masz wzmocnione z piastą dokładnie takie jak potrzebujesz.
Badziewne kółko zębate z magmy to mam w e-bmx :mrgreen:
 
 
kondzio927 
prezes
WWW.KONDZIO-BIKE.PL



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 27 Paź 2011
Posty: 554
Skąd: CZĘSTOCHOWA
Wysłany: Czw 05 Sty, 2017   

...a tej zębatce z magmy dużo brakuje do 20mm ?
może ją rozwiercić na oryginalne 20mm ?
a co do wolnobiegu na silniku, no proszę was chłopaki ktoś jeździł falconem bez silnika :roll: , niepotrzebny !!! :twisted:
...a jeśli mogę zasugerować to polecam bardziej 8 biegów niż 9 (mocniejsze i tańsze komponenty )

Tas mierzyłeś ile zostanie miejsca na batkę ?
...i jaka piasta wytrzyma "dłużej" takie moce ?!
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Czw 05 Sty, 2017   


Na osi silnika przyjmuję ~30Nm, wiec znów tak wiele to nie jest, ale jeśli znajdę coś innego bez zmniejszania osi 2x to byłoby fajnie.

kondzio927, ja nie lubię sobie komplikować życia i projekt uruchomię, a później będę eliminował najsłabsze ogniwa napędu. Na tej ramie jest, jak sądzę, tak prosto zrobić mida, że aż zachciałem zbudować. Myślałem, że będę musiał toczyć piastę tylnego koła i to mnie wcześniej wstrzymało ale dzisiaj byłem w rowerowym, pożyczyłem zwyczajną piastę rowerową na szybkozamykacz i do Falcona można w wahacz ją zapiąć kompletnie bez żadnych przeróbek. To już w ogóle szał i nic więcej nie potrzebuję.
Mam tylko 2 problemy, których nie mam rozwiązanych:

Problem 1: Wybór zębatki osi silnika
Problem 2: Przebudowa korby FCM-430 lub podobnej na wersję wolnobiegową.
A to nie są technologie kosmiczne :D

Projekt ma być prosty i powtarzalny, oparty o seryjne elementy. Akumulator będzie mniejszy o 35% względem oryginalnej konstrukcji HUBa, ale to konieczne i akceptowalne ustępstwo :)
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
IMPULS 
początkujący


Dołączył: 30 Lis 2016
Posty: 47
Skąd: LUBELSKIE
Wysłany: Czw 05 Sty, 2017   

kondzio927 napisał/a:
a co do wolnobiegu na silniku, no proszę was chłopaki ktoś jeździł falconem bez silnika :roll: , niepotrzebny !!! :twisted:


Tylko że silnik w kole ma prędkość obrotową taką samą jak kolo, a jeżeli silnik przekazuje napęd przez przekladnię zmniejszającą obroty to kolo będzie napędzalo szyciej silnik. Jak komuś nie przeszkadza to ok. :) Ja bym dal. Oczywiście sprzęglo można dać w dowolnym miejscu.

Co do kola lańcuchowego to:
http://allegro.pl/listing...-5-uni-1-2-1025
Z gotowych będzie ciężko kupić z większą piastą.
Ostatnio zmieniony przez IMPULS Czw 05 Sty, 2017, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
maniekrox 
prezes
maniekrox


Pomógł: 22 razy
Dołączył: 26 Sie 2014
Posty: 909
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Czw 05 Sty, 2017   

Jeśli jest jakaś inna droga to odradze stosowania zębatki mniejszej niż 11t, ponieważ dość mocno spada sprawność takiej przekładni.
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Czw 05 Sty, 2017   

Nie mam dużego wyboru - mam za wysokie obroty silnika mimo wybrania maksymalnie małego Kv i muszę zejść jak się tylko da. Na 1 biegu mam z 9t vmax 30km/h.
Jeśli jednak będzie źle, tak jak mówisz, to później zmienię na 11t
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
sirgregs 
prezes


Pomógł: 24 razy
Dołączył: 14 Paź 2015
Posty: 933
Skąd: Łódź
Wysłany: Czw 05 Sty, 2017   

Kombinuj, kombinuj. Docelowo i tak zostanie silnik i dwie zębatki, zdawcza silnika i piasty tylnego koła.
Ewentualnie jakaś oś przeniesienia napędu w okolicach suportu ;-)
I będziesz mógł to nazywać motocyklem ev.
Swoją drogą ciekawe jak będzie wyglądała przerzutka na 15kW 👍
 
 
umbur 
prezes


Pomógł: 25 razy
Wiek: 41
Dołączył: 05 Paź 2015
Posty: 581
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: Czw 05 Sty, 2017   

Sprytnie :smile: . To o czym myślałem, tylko zamiast skrzyni z motocykla wykorzystanie przerzutek.
 
 
umbur 
prezes


Pomógł: 25 razy
Wiek: 41
Dołączył: 05 Paź 2015
Posty: 581
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: Czw 05 Sty, 2017   

tas napisał/a:
Druga sprawa to zębatka. Potrzebuję taką 9, max 10 zębów do zamontowania na wał silnika. Wał jest w standardzie 20mm ale zlecam jako opcja w Revolcie wykonanie własnej, ale muszę mieć już jakąś upatrzoną.

Jak możesz inny standard, to może da się wielowypust zrobić i wtedy montujesz standardowe zębatki, np.
https://pl.aliexpress.com/item/9-Tooth-420-20MM-Front-Sprocket-For-Taotao-Sunl-Lifan-Rocket-Honda-Dirt-bike-ATV-50CC/1991664227.html?ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_4_10065_10068_10000009_10084_10083_10080_10082_10081_10060_10062_10056_10055_503_10054_10059_10099_10078_501_10079_426_10103_10073_10102_10096_10052_10053_10050_10107_10051_10106-10102,searchweb201603_3,afswitch_2,single_sort_0_default&btsid=c3655216-1c3d-4b1a-84b0-23b452e0968f

albo mniejsza średnica i:
https://pl.aliexpress.com/item/Good-quality-9T-16mm-bore-41-chain-sprocket-for-minibike/32782369840.html?ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_4_10065_10068_10000009_10084_10083_10080_10082_10081_10060_10062_10056_10055_503_10054_10059_10099_10078_501_10079_426_10103_10073_10102_10096_10052_10053_10050_10107_10051_10106,searchweb201603_3,afswitch_2,single_sort_0_default&btsid=94017791-3cc1-4625-a9dd-27c8bdc58b6b
 
 
toft 
szef
Pan kierowca


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 1756
Skąd: Gliwice
Wysłany: Pią 06 Sty, 2017   

Nie umiem chwilowo otworzyc open offica ale ten silnik przy 60V ma jakies 1600 rpm. Przy zebatce 9z na silniku i 80 na korbie (co będzie chyba już nieciekawie wyglądac) pierwsza redukcja da 180 rpm... Na korbie... Mało rowerowo... Pewnie dałoby to się ograniczyć sterownikiem i jakimś kneflem do rowerowych zastosowań. Lepsze byłoby napięcie 6s... wtedy osiągnięcie około 100 rpm na korbie byłoby możliwe na typowych częściach rowerowych (no prawie). Tyle, że nie ta moc zapewne?
_________________
Moje pojazdy:
Hub middrive - w budowie http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5394
Cruiser http://forum.arbiter.pl/v...er=asc&start=15
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group