ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tas
Sob 07 Gru, 2013
Jaki silnik do lekkiego enduro?
Autor Wiadomość
rarek 
dyrektor


Wiek: 50
Dołączył: 24 Paź 2008
Posty: 476
Skąd: Ozorków
Wysłany: Pią 06 Lis, 2009   

NocnyPtak napisał/a:
6300rpm to sporo.
tesla pracuje do 14000 to chyba nie jest taki zly wybor
 
 
DruhRafal
stażysta
Jeździec bez głowy



Dołączył: 29 Paź 2009
Posty: 138
Wysłany: Pią 06 Lis, 2009   

rarek napisał/a:
NocnyPtak napisał/a:
6300rpm to sporo.
tesla pracuje do 14000 to chyba nie jest taki zly wybor


tesla?
 
 
sobolu
[Usunięty]

Wysłany: Pią 06 Lis, 2009   

http://pl.wikipedia.org/wiki/Tesla_Roadster
 
 
DruhRafal
stażysta
Jeździec bez głowy



Dołączył: 29 Paź 2009
Posty: 138
Wysłany: Pią 06 Lis, 2009   

sobolu napisał/a:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Tesla_Roadster


cytując z Seksmisji: "no niezłe cacko" :)

Wszystko fajnie, ale boję się, że sterownik nie ruszy od zera.
 
 
Arekk
[Usunięty]

Wysłany: Pią 06 Lis, 2009   

Te 6000obr/min chińczycy podają bez obciążenia. Realnie pod obciążeniem jest max 5000obr/min więc nie tak dużo.
 
 
sobolu
[Usunięty]

Wysłany: Pią 06 Lis, 2009   

Oczywiście, że bez obciążenia, do tego, tak jak pisałem, można zasilić na np. 30V i bedzie 3-4k obr.
 
 
DruhRafal
stażysta
Jeździec bez głowy



Dołączył: 29 Paź 2009
Posty: 138
Wysłany: Nie 08 Lis, 2009   

Witam, dzisiaj zdecydowałem, że mój nowy EV powstanie na bazie Yamahy DT 50. Sam motocykl jest typowym krosem, niestety bez możliwości śmigania po ulicach, ale jakoś sobie z tym poradzę. Dla tych, którzy chcą zobaczyć jak wygląda oryginał:

Galeria
lub tutaj:
Galeria 2


Dodatkowo wymyśliłem nazwę: EVE (od nazwy EV Enduro), czyli po naszemu Ewa :)

A więc - baza zamówiona, jedzie już do mnie, wiec jeszcze w tym miesiącu zacznę wyrzucanie starych dupereli związanych z silnikiem spalinowym tak, aby została goła jezdna rama. Tak jak pisałem w EVE nie zainstaluję odzyskiwania energii w czasie hamowania, gdyż chcę oszczędzić pieniądze i zostawić hamulce hydrauliczne.

I teraz tak, oryginalny bike ma następujące parametry:

* Sześciobiegowa skrzynia biegów
* Uniwersalne opony enduro (21 cali przód/18cali tył)
* Przednie tarcze hamulcowe o średnicy 240mm

Silnik-
Typ silnika:Chłodzony cieczą, 2-suwowy, jednocylindrowy
Pojemność skokowa:49,7 cm3
Moc maksymalna:2,1 kW @ 6.750 obr/min
Maksymalny moment obrotowy:3,3 Nm @ 5.250 obr/min
Układ przeniesienia napędu:6-biegów

Podwozie-
Zawieszenie przód:Widelec teleskopowy
Skok zawieszenia przód:190 mm
Zawieszenie tył:Wahacz hydrauliczny
Skok zawieszenia tył:220 mm
Hamulec przód:Tarcza, Ø 240 mm
Hamulec tył:Tarcza, Ø 220 mm
Opona przód:80/90-21
Opona tył:110/80-18

Wymiary-
Długość (mm):2050 mm
Szerokość (mm):850 mm
Wysokość (mm):1160 mm
Wysokość siedzenia (mm):900 mm
Rozstaw osi (mm):1350 mm
Min. prześwit (mm):347 mm
Masa pojazdu w stanie gotowym do jazdy (kg):104 kg

I tyle. I teraz pytanie o osprzęt: Co tutaj zamontować aby było elektrycznie, nowocześnie i Zero emission? :)
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Pon 09 Lis, 2009   

Ja bym dał taki generator atomowy, jak był w samochodzie w "Powrót do przyszłości" ;)
 
 
DruhRafal
stażysta
Jeździec bez głowy



Dołączył: 29 Paź 2009
Posty: 138
Wysłany: Pon 09 Lis, 2009   

zeeltom napisał/a:
Ja bym dał taki generator atomowy, jak był w samochodzie w "Powrót do przyszłości" ;)


To musiałbym mieć na podwórku zaparkowanego DeLorraine'a
 
 
smoczy
[Usunięty]

Wysłany: Pon 09 Lis, 2009   

*DeLorean
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Pon 09 Lis, 2009   

Ale on potem używał śmieci jako paliwo i na pewno był EV ogniwami paliwowymi.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
DruhRafal
stażysta
Jeździec bez głowy



Dołączył: 29 Paź 2009
Posty: 138
Wysłany: Pon 09 Lis, 2009   

Dobre, dobre ;)

A coś merytorycznie do tematu? Spytam wprost: zakładając osiągnięcie podobnych poziomów jak w spalinówce, jaka moc silnika i jakie aku? Na potrzeby tego pomysłu załóżmy, że przeniesienie napędu jest wydajne, a opory toczne są znikome.
 
 
rarek 
dyrektor


Wiek: 50
Dołączył: 24 Paź 2008
Posty: 476
Skąd: Ozorków
Wysłany: Pon 09 Lis, 2009   

z reguły dla elektryka 1/3 spalinowca
ale zalozenia !! mocno optymistyczne
 
 
DruhRafal
stażysta
Jeździec bez głowy



Dołączył: 29 Paź 2009
Posty: 138
Wysłany: Pon 09 Lis, 2009   

rarek napisał/a:
z reguły dla elektryka 1/3 spalinowca
ale zalozenia !! mocno optymistyczne


Piszesz o przeniesieniu i mechanice? Zakładam optymistycznie, bo będę tam intensywnie pracował. Drobny łańcuch i gładkie opony powinny robić sporą różnicę - ten moto ni ebędzie jeżdżony po błocie tylko raczej po asfaltach, więc będzie o wiele łatwiej...
 
 
berla 
młodzik


Pomógł: 1 raz
Wiek: 38
Dołączył: 11 Kwi 2009
Posty: 59
Skąd: Leszno
Wysłany: Pon 09 Lis, 2009   

Śledzę temat intensywnie bo nosiłem sie z identycznym pomysłem :) ale mam pytanie że będzie ów pojazd zarejestrowany jako motor tak? więc potrzebna jest prawo jazdy kat A tak?

Pozdr
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group