|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Przesunięty przez: tas Sob 07 Gru, 2013 |
Jaki silnik do lekkiego enduro? |
Autor |
Wiadomość |
rarek
dyrektor
Wiek: 50 Dołączył: 24 Paź 2008 Posty: 476 Skąd: Ozorków
|
Wysłany: Pią 06 Lis, 2009
|
|
|
NocnyPtak napisał/a: | 6300rpm to sporo. | tesla pracuje do 14000 to chyba nie jest taki zly wybor |
|
|
|
|
DruhRafal
stażysta Jeździec bez głowy
Dołączył: 29 Paź 2009 Posty: 138
|
Wysłany: Pią 06 Lis, 2009
|
|
|
rarek napisał/a: | NocnyPtak napisał/a: | 6300rpm to sporo. | tesla pracuje do 14000 to chyba nie jest taki zly wybor |
tesla? |
|
|
|
|
sobolu [Usunięty]
|
|
|
|
|
DruhRafal
stażysta Jeździec bez głowy
Dołączył: 29 Paź 2009 Posty: 138
|
Wysłany: Pią 06 Lis, 2009
|
|
|
sobolu napisał/a: | http://pl.wikipedia.org/wiki/Tesla_Roadster |
cytując z Seksmisji: "no niezłe cacko"
Wszystko fajnie, ale boję się, że sterownik nie ruszy od zera. |
|
|
|
|
Arekk [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 06 Lis, 2009
|
|
|
Te 6000obr/min chińczycy podają bez obciążenia. Realnie pod obciążeniem jest max 5000obr/min więc nie tak dużo. |
|
|
|
|
sobolu [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 06 Lis, 2009
|
|
|
Oczywiście, że bez obciążenia, do tego, tak jak pisałem, można zasilić na np. 30V i bedzie 3-4k obr. |
|
|
|
|
DruhRafal
stażysta Jeździec bez głowy
Dołączył: 29 Paź 2009 Posty: 138
|
Wysłany: Nie 08 Lis, 2009
|
|
|
Witam, dzisiaj zdecydowałem, że mój nowy EV powstanie na bazie Yamahy DT 50. Sam motocykl jest typowym krosem, niestety bez możliwości śmigania po ulicach, ale jakoś sobie z tym poradzę. Dla tych, którzy chcą zobaczyć jak wygląda oryginał:
Galeria
lub tutaj:
Galeria 2
Dodatkowo wymyśliłem nazwę: EVE (od nazwy EV Enduro), czyli po naszemu Ewa
A więc - baza zamówiona, jedzie już do mnie, wiec jeszcze w tym miesiącu zacznę wyrzucanie starych dupereli związanych z silnikiem spalinowym tak, aby została goła jezdna rama. Tak jak pisałem w EVE nie zainstaluję odzyskiwania energii w czasie hamowania, gdyż chcę oszczędzić pieniądze i zostawić hamulce hydrauliczne.
I teraz tak, oryginalny bike ma następujące parametry:
* Sześciobiegowa skrzynia biegów
* Uniwersalne opony enduro (21 cali przód/18cali tył)
* Przednie tarcze hamulcowe o średnicy 240mm
Silnik-
Typ silnika:Chłodzony cieczą, 2-suwowy, jednocylindrowy
Pojemność skokowa:49,7 cm3
Moc maksymalna:2,1 kW @ 6.750 obr/min
Maksymalny moment obrotowy:3,3 Nm @ 5.250 obr/min
Układ przeniesienia napędu:6-biegów
Podwozie-
Zawieszenie przód:Widelec teleskopowy
Skok zawieszenia przód:190 mm
Zawieszenie tył:Wahacz hydrauliczny
Skok zawieszenia tył:220 mm
Hamulec przód:Tarcza, Ø 240 mm
Hamulec tył:Tarcza, Ø 220 mm
Opona przód:80/90-21
Opona tył:110/80-18
Wymiary-
Długość (mm):2050 mm
Szerokość (mm):850 mm
Wysokość (mm):1160 mm
Wysokość siedzenia (mm):900 mm
Rozstaw osi (mm):1350 mm
Min. prześwit (mm):347 mm
Masa pojazdu w stanie gotowym do jazdy (kg):104 kg
I tyle. I teraz pytanie o osprzęt: Co tutaj zamontować aby było elektrycznie, nowocześnie i Zero emission? |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 09 Lis, 2009
|
|
|
Ja bym dał taki generator atomowy, jak był w samochodzie w "Powrót do przyszłości" |
|
|
|
|
DruhRafal
stażysta Jeździec bez głowy
Dołączył: 29 Paź 2009 Posty: 138
|
Wysłany: Pon 09 Lis, 2009
|
|
|
zeeltom napisał/a: | Ja bym dał taki generator atomowy, jak był w samochodzie w "Powrót do przyszłości" |
To musiałbym mieć na podwórku zaparkowanego DeLorraine'a |
|
|
|
|
smoczy [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 09 Lis, 2009
|
|
|
*DeLorean |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Pon 09 Lis, 2009
|
|
|
Ale on potem używał śmieci jako paliwo i na pewno był EV ogniwami paliwowymi. |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
DruhRafal
stażysta Jeździec bez głowy
Dołączył: 29 Paź 2009 Posty: 138
|
Wysłany: Pon 09 Lis, 2009
|
|
|
Dobre, dobre
A coś merytorycznie do tematu? Spytam wprost: zakładając osiągnięcie podobnych poziomów jak w spalinówce, jaka moc silnika i jakie aku? Na potrzeby tego pomysłu załóżmy, że przeniesienie napędu jest wydajne, a opory toczne są znikome. |
|
|
|
|
rarek
dyrektor
Wiek: 50 Dołączył: 24 Paź 2008 Posty: 476 Skąd: Ozorków
|
Wysłany: Pon 09 Lis, 2009
|
|
|
z reguły dla elektryka 1/3 spalinowca
ale zalozenia !! mocno optymistyczne |
|
|
|
|
DruhRafal
stażysta Jeździec bez głowy
Dołączył: 29 Paź 2009 Posty: 138
|
Wysłany: Pon 09 Lis, 2009
|
|
|
rarek napisał/a: | z reguły dla elektryka 1/3 spalinowca
ale zalozenia !! mocno optymistyczne |
Piszesz o przeniesieniu i mechanice? Zakładam optymistycznie, bo będę tam intensywnie pracował. Drobny łańcuch i gładkie opony powinny robić sporą różnicę - ten moto ni ebędzie jeżdżony po błocie tylko raczej po asfaltach, więc będzie o wiele łatwiej... |
|
|
|
|
berla
młodzik
Pomógł: 1 raz Wiek: 38 Dołączył: 11 Kwi 2009 Posty: 59 Skąd: Leszno
|
Wysłany: Pon 09 Lis, 2009
|
|
|
Śledzę temat intensywnie bo nosiłem sie z identycznym pomysłem ale mam pytanie że będzie ów pojazd zarejestrowany jako motor tak? więc potrzebna jest prawo jazdy kat A tak?
Pozdr |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|